en nu te koop op marktplaats:
Tja wat zal ik zeggen....
Of wel bedenk goed waar je je bankbiljetten koopt
Dit biljet is toch ongeveer "nagenoeg" UNC? Tenminste zo zullen diverse veilinghuizen de kwaliteit omschrijven.
Ik dacht ook dat redelijk veel papiergeld verzamelaars kopen op de veiling bij Oleg, die zullen toch ook zien voor welk bedrag een biljet daar weg gaat ?Adriaan schreef: ↑14 apr 2023, 20:32Dit biljet is toch ongeveer "nagenoeg" UNC? Tenminste zo zullen diverse veilinghuizen de kwaliteit omschrijven.![]()
De vraagprijs is absurd voor dit biljet. Het is lastig te vinden in een goede kwaliteit maar niet onmogelijk.
Zijn andere advertenties zijn overigens ook geen koopjes maar misschien is hij bereid om te zakken. Als je hoog inzet heb je veel ruimte om te onderhandelen is misschien de strategie.
Offtopic:
Komt door de scanner, die is hetzelfde als ik, ook oud.
Ik maak mij niet zozeer druk hoor maar het forum is niet alleen voor de doorgewinterde verzamelaars, ik weet dat er veel "lezers" zijnPietjePuk190 schreef: ↑15 apr 2023, 20:28 Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden van dit topic.
Mensen kopen dingen. OF omdat ze het zelf willen hebben, OF omdat ze het met winst door willen verkopen. Kun je van alles van vinden. Mar wat is er nou helemaal MIS mee? Niks. Vragen mag. Iedereen die dat biljet had willen hebben had de kans bij Oleg voor 800. Kans dat je op MP een koper vindt die er veel meer voor over heeft EN niet op de hoogte is van de veilingen van Oleg? Nul.
Dus waar maak je je druk om Arjen?
Voor zover ik weet niet want alle biljetten hebben in het serienummer de letters AA.
Nee, de complete oplage heeft AA (t/m 800000)

Nee, hij is niet gezakt dit is een ander biljet (specimen).Ilosab schreef: ↑16 apr 2023, 11:12 Leest de verkoper ook mee hier?
Hij is al gezakt naar € 1000, -
https://www.marktplaats.nl/v/postzegels ... en-top-pop
Bij al deze series zijn de letters “I” “O” en “Q” waar ze nodig waren niet gedrukt.Adriaan schreef: ↑15 apr 2023, 21:43Nee, de complete oplage heeft AA (t/m 800000)
In deze serie geldt.
Serienummer begint met A= 100 gulden
Serienummer begint met B = 50 gulden
Serienummer begint met C = 25 gulden
Serienummer begint met D = 10 gulden
Serienummer begint met E = 2.50 gulden (hier bestaat G ook waarschijnlijk op een later moment bijgedrukt uit angst voor tekorten)
Serienummer begint met F = 1 gulden
Volgens mij leest hij hier ook mee en is of was ook lid bij de IBNS.Ilosab schreef: ↑16 apr 2023, 11:12 Leest de verkoper ook mee hier?
Hij is al gezakt naar € 1000, -
https://www.marktplaats.nl/v/postzegels ... en-top-pop
Ilosab schreef: ↑15 apr 2023, 16:27Komt door de scanner, die is hetzelfde als ik, ook oud.
Dat er een marge moet bestaan tussen inkoop en verkoop v.w.b. een handelaar dat begrijp ik wel maar te koop aanbieden voor 2 x de aanschafprijs is een beetje te gek lijkt me. En hoe hoog het zal uitkomen als men mee zou gaan bieden dat weet men nooit achteraf.Patrickp_nl schreef: ↑19 mei 2023, 00:20 Laten we de handel de ruimte geven om een marge tussen veilingprijzen en opbrengst te gunnen. Hierdoor kunnen handelaren bestaan (hun salaris bestaat immers uit het verschil tussen in- en verkoop).
Zij sporen het materiaal op dat voor ons interessant is, en materiaal oplevert dat we (sommigen van ons in ieder geval) zoeken. dat er een prijsverschil is tussen veiling en handel lijkt me vanzelfsprekend, aangezien de handel van dit verschil moet leven!
Voor mijn verzameling betekent dit in ieder geval dat ik af en toe nog materiaal kan toevoegen
Natuurlijk bedoel ik niet een absurde marge met 2 of meer keer "over de kop". Maar een redelijk percentage moeten we toch kunnen accepteren (en met alle respect, anders had je het zelf op de veiling moeten kopen...). wie weet voor welke prijs het dan verkocht zou zijn...
Een ander argument is voor verzamelaars misschien ook interessant. Als je alleen op zoek bent naar het goedkoopste exemplaar ooit, wat betekent dat voor de waarde van het object dat je zoek? Als je continue voor een lagere prijs je stukken koopt, wordt je verzameling ook steeds minder waard. Terwijl wanneer stukken steeds duurder worden, je verzameling ook meer waard wordt. Waarom willen veel verzamelaars dan graag voor de laagst mogelijke prijs kopen?...
Ons zijn Ollanders,Patrickp_nl schreef: ↑19 mei 2023, 00:20 Waarom willen veel verzamelaars dan graag voor de laagst mogelijke prijs kopen?...
Belasting over goederen op marktplaats? Ik geloof niet dat iemand dat betaald als hij/zij iets onder een "eigen" naam verkoopt.Koevoets numismatics schreef: ↑20 mei 2023, 16:57 dan is de marge 640 euro, waar 111 Euro BTW over afgerekend moet worden. Dan schiet er nog 529 euro over. Aan het einde van het jaar komt de fiscus nogmaals langs voor de inkomstenbelasting (bij een eenmanszaak of V.O.F.) of de vennootschapsbelasting (bij een B.V.) reken op minimaal een derde. Nou is 350 euro netto op dit biljet een prima marge, maar verre van een verdubbeling.