Top-7 zilveren investesteringsmunten

In deze rubriek vindt je meer informatie over de steeds meer in trek zijnde belegging, of investeringsmunten in goud, zilver en platina

Moderator: euromunter

JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Top-7 zilveren investesteringsmunten

Bericht door JOS WRSM »

Al geruime tijd ben ik bezig om mijn "vermogen" wat meer te verspreiden.
Een onderdeel daarvan is het inkopen van goud en zilver in de vorm van inversteringsmunten. Ik doe dit o.a. om iets tastbaars/waardevols na te laten voor mijn kinderen en kleindkinderen. Ben immers ook de jongste niet meer. :suprised:
Naast gouden- investeer ik nu ook in zilveren munten.
Waarom? Ze zijn immers redelijk betaalbaar en mooi om naar te kijken.

Wist je overigens in welke (betaalbare) zilveren 1-ounce munten je het best kunt investeren?
  • 1. American Eagle
    2. Maple Leaf
    3. Mexican Libertad
    4. Britannia
    5. Krugerrand
    6. Kangaroo
    7. Wiener Philharmoniker
Een aardige uitleg en interessante bespreking zie je hier

Laatst gewijzigd door JOS WRSM op 15 aug 2021, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Re: Top-7 zilveren investesteringsmunten

Bericht door Ger1 »

Als je de koersen (grafiek) over de laatste 15 jaar bekijkt ontlopen de zilver en goudkoers elkaar niet veel.
Dus als het alleen om het investeren gaat kun je volgens mij beter in goud investeren.
Niet omdat het veiliger is dan zilver maar de hoeveelheid is wel veel kleiner en makkelijker en goedkoper op te bergen.

Een belangrijk punt hiermee is wanneer te kopen?
Want hoe weet je dat de koers op dat moment laag is?
Ik zelf denk dat als je hiermee vermogen wilt creëren je steeds moet kopen en verkopen.
Maar dan moet je wel over veel andere vaardigheden beschikken, want anders deed iedereen het wel.
Het is en blijft speculeren en daar zijn vele mensen rijk door geworden maar ook bankroet gegaan.

Volgens mij is beleggen in goud alleen maar interessant op lange termijn en dan praat ik over meer dan 15 jaar of zo.
En dan moet je ook het geluk hebben gehad dat je het op een laag punt gekocht hebt.
Een feit is wel dat de goudkoers sinds 2005 behoorlijk is gestegen maar ook daar zitten pieken en dalen tussen.
Maar het kan zomaar dat het nu op zijn hoogtepunt zit en vanaf nu alleen nog maar daalt.
Wie het weet mag het zeggen?

Mvg, :) .
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JOS WRSM »

Helemaal mee eens. Goud gaat in de kluis en het zilver mag in de vitrine . . . Leuk om naar te kijken . .
Ger1 schreef: 15 aug 2021, 09:08
Dus als het alleen om het investeren gaat kun je volgens mij beter in goud investeren.
Niet omdat het veiliger is dan zilver maar de hoeveelheid is wel veel kleiner en makkelijker en goedkoper op te bergen.
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JOS WRSM »

Ik ben toch maar met het stapelen (stacking) van de top-7 zilveren investeringsmunten begonnen.
Sterker nog . . . . ik heb nu van elk 10 rounds bij elkaar gesprokkeld. De aankopen heb gedaan via het Goudwissekantoor. Zij letten niet zo op de verzamelwaarde als andere handelaren in Nederland heb ik wel gemerkt.

Link van Goudwisselkantoor om zelf eens te kijken:
https://www.shop-goudwisselkantoor.nl/

TOP 7 BESTE INVESTERINGSMUNTEN
1. American Eagle
2. Maple Leaf
3. Mexican Libertad
4. Britannia
5. Krugerrand
6. Kangaroo
7. Wiener Philharmoniker

stacken.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JOS WRSM »

Zijn er dan hier geen investeerders op dit forum?
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Nee, op dit forum zitten voornamelijk verzamelaars.
En echte investeerders stoppen hun geld niet in bullion coins, maar die kopen hun zilver/goud voor de spot prijs. Want voor bullion coins betaal je een flinke premie boven spot, terwijl het knap lastig, zo niet onmogelijk, is om die premie weer terug te krijgen bij verkoop. Als je je goud/zilver op spot koopt heb je dat probleem niet...
JOS WRSM Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JOS WRSM »

Wie heeft dan gezegd dat ik een echte investeerder ben? Ik doe dit o.a. om iets tastbaars/waardevols na te laten voor mijn kinderen en kleinkinderen. Overigens krijgen bullion munten ook verzamelaarswaarde, als ze die niet al hebben.
spatbord schreef: 05 sep 2021, 09:36 Nee, op dit forum zitten voornamelijk verzamelaars.
En echte investeerders stoppen hun geld niet in bullion coins, maar die kopen hun zilver/goud voor de spot prijs. Want voor bullion coins betaal je een flinke premie boven spot, terwijl het knap lastig, zo niet onmogelijk, is om die premie weer terug te krijgen bij verkoop. Als je je goud/zilver op spot koopt heb je dat probleem niet...
Gebs Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Gebs »

Ik verzamel zelf onder andere Canadese munten. En ben ik tzt nog wel van plan om me verzameling uit te breiden met een aantal maple leafs. Daar is het alleen nog niet van gekomen :lach:

Ook verzamel ik euromunten van Oostenrijk die hebben een 2019 een serie van 3 munten uitgebracht die voor mijn gevoel tussen belggings- en verzamelaarsmunten in vallen. Het zijn zilveren 1 ounce munten die tegen de zilverprijs zijn verkocht. Maar wel uitgegeven voor een speciale gelegenheid.

Zie ook deze link
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

JOS WRSM schreef: 23 sep 2021, 22:46 Wie heeft dan gezegd dat ik een echte investeerder ben? Ik doe dit o.a. om iets tastbaars/waardevols na te laten voor mijn kinderen en kleinkinderen. Overigens krijgen bullion munten ook verzamelaarswaarde, als ze die niet al hebben.
Ik begrijp je reactie niet helemaal. Ik heb geloof ik helemaal niets over jou gezegd, niet dat je een echte investeerder bent, noch dat je dat niet bent.
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Bericht door Anomander_Rake »

Mooie interactie hier :lol:

Jos, luister naar Spatbord. Hij snapt het.

Als je geld wilt nalaten koop je goud/zilver voor de spot prijs (liever voor een spot prijs, maar dat lukt niet altijd). Als je iets tastbaars als gouden munten wilt nalaten, zou ik voor gouden Provinciale munten gaan. Dan geef je je (klein)kinderen ook nog een stukje vaderlandse geschiedenis mee. Voor mij hebben Provinciale gouden (kwaliteits)munten zelfs een emotionele waarde...lijkt me sterk dat je dat ooit met bullion munten bereikt, tenzij je Dagobert heet.

Op dit forum leer je van alles :-)
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
Dutch Silver Stacker Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Dutch Silver Stacker »

Hey,

Ik ben een verzamelaar/stacker van gouden en zilveren munten en baren.
Ik denk dat diversiteit erg belangrijk is en niet alle stackers zoals vele zichzelf noemen dat zijn ook veel kleinere particulieren.
Dat zeg ik trouwens niet zomaar. Ik verkoop regelmatig via marktplaats en facebook en zo heb ik ook ooit een poll gemaakt en 50% heeft maar 20 tot 100 euro per maand te besteden.

Leuk om zo op een nieuw forum actief te zijn. hopelijk leer ik weer wat nieuwe mensen kennen.

Groetjes Tim Lucassen (Dutch Silver Stacker)

Terug naar “Investering / beleggingsmunten in goud, zilver en platina”