Sinds een klein jaartje ben ik naast mijn koninkrijks verzameling ook gaan verdiepen in Bullion munten. Waarom?
- ze zijn vaak mooi qua ontwerp (vind ik) en sowieso in kwaliteit
- veel verschillende producenten komen met series met ieder jaar nieuwe uitgaves, dus aantrekkelijk om te verzamelen
- over de hele wereld worden ze verzameld
- betaalbaar (meestal

Omdat mijn budget beperkt is concentreer ik me voorlopig op zilveren 1 ounce zilveren munten.
Ook vanwege budget redenen vooral op recentere jaartallen. Volgende series hebben mijn aandacht omdat ik ze mooi vind:
Rwanda munten, Congo Gorilla, Preditors, Lunar, Chiwoo. Deze munten komen ieder jaar met een geheel nieuwe uitgave/ ontwerp. Het gaat me niet om vele aantallen (investering) maar juist om de series compleet te krijgen. Maar omdat sommige best duur worden/zijn heb ik dus alleen de laatste jaren.
Het zou leuk zijn om met anderen, hier op dit forum, in contact te komen. Ook om bijv. Munten te ruilen, tips over nieuwe uitgaves, koopjes, beurzen, veilingen, etc. etc.
Waar ik zelf ook mee stoei is hoe je de munten het mooist/ best opbergt. Eigenlijk zou ik het liefst ren mooi album willen waar ze goed inpassen (en niet een cassette), want je wilt er natuurlijk ook regelmatig naar kunnen kijken. Maar dat heb ik nog niet kunnen vinden. Sommige series bewaar ik nu in plastik doosjes.
In duitsland is er wel een druk bezocht forum voor bullion munten, maar mijn duits is niet zo bijzonder goed. Zijn er hier in NL ook veel verzamelaars actief? (Naast deze munten te verzamelen alleen als investeringsobject?)