Yes ik ben van de partij. Het valt in mijn vrije weekend Heb jaar moeten overslaan. Heb er nu al zin in
Filanumis 11 mei 2019
Moderator: WBE
Re: Filanumis 11 mei 2019
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ja ben waarschijnlijk ook weer van de partij met mijn zoontjes.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Ik niet, ik geeft de voorkeur aan de Papermoneyfair op 13 april
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Toen ik nog in Nederland woonde ging ik altijd naar de Filanumis, vanuit Hongarije is dat een beetje moeilijker geworden. Naast het papiergeld verzamel ik ook Nederlandse euro's (per jaar) en coincards. Op de Filanumis ging ik altijd naar Eurocoinhouse omdat ik goed met de eigenaren kon opschieten en omdat we samen humor hadden. Ik heb ook uitgebreid afscheid van ze genomen in 2015 toen ik wist dat we zouden emigreren. Maar vanuit Hongarije altijd goed contact gehouden en het nodige besteld want hun verzendkosten zijn stukken goedkoper dan van de KNM. In 2018 ontving ik het bericht dat Hans ziek was en in Gent geopereerd zou worden. Ik wist dat het ernstig was maar hoop is er altijd. In december moest hij weer een aantal operaties ondergaan maar dat mocht niet baten want hij is afgelopen maandag op 59 jarige leeftijd overleden. Het bedrijf zal worden voortgezet door de rest van de familie maar ik zal hem wel missen, vooral zijn humor. R.I.P. Hans.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Donateur
Kunnen we alvast een meeting regelen in het restaurant .... (ik neem nieuwe filippijnse munten mee)
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
JO3023 schreef: ↑20 okt 2018, 11:30Hallo leo voorn,leon voorn schreef: ↑23 sep 2018, 20:41 voor t eers t de 2ptas uit provincie leon gezien,38euri,helaas was ik al door mn budget heen....
Ik ga voor je op zoek naar een 2 Ptas van het Consejo de Asturias y León. Die krijg je dan van mij tijdens de volgende beurs in Houten (in het voorjaar of najaar dat laat ik aan jouw over) cadeau.
Gr,
Tristán.
Hallo Leon,leon voorn schreef: ↑18 mar 2019, 22:45 Het zal de filanumus 2019 wel worden,dat ga ik ontzettend tof van jou vinden tristan
De munt is vandaag besteld. Moet uit Spanje komen maar dat gaat zeker lukken. Ik zal je een PB sturen met mijn mobiele nummer zodat we elkaar tijdens de Filanumis 11 mei 2019 niet mis zullen lopen. Ik zal er vanaf ongeveer 10:15 uur aanwezig zijn.
Gr.
Hallo Leon,
De munt is binnen. Deze heeft aan één zijde een wat onregelmatige donkere patina wat men eventueel zou kunnen verwijderen maar als vuistregel maak ik nooit munten schoon aangezien het resultaat zou kunnen tegenvallen. Storend is het in mijn ogen zeer zeker niet. Niet voor een munt dat tijdens de Spaanse Burgeroorlog is gebruikt en in omloop is geweest. Ik hoop dat je er blij mee bent. Zoals beloofd krijg je deze van mij cadeau.
De kwaliteit van de munt is zoals ook beschreven op de kartonnen munthouder een mooie ZF+. Ik laat de munt gewoon in het houdertje zitten van de handelaar waar ik de munt gekocht heb. Hier de link naar zijn site van de betreffende munt: http://numismaticaborras.com/7420-2-pes ... -1937.html
Gr.
Tristán
P.S. Bel mij even op mijn mobiel als je in Houten bent. Mijn nummer heb ik naar je gestuurd via PB en email.
De munt is binnen. Deze heeft aan één zijde een wat onregelmatige donkere patina wat men eventueel zou kunnen verwijderen maar als vuistregel maak ik nooit munten schoon aangezien het resultaat zou kunnen tegenvallen. Storend is het in mijn ogen zeer zeker niet. Niet voor een munt dat tijdens de Spaanse Burgeroorlog is gebruikt en in omloop is geweest. Ik hoop dat je er blij mee bent. Zoals beloofd krijg je deze van mij cadeau.
De kwaliteit van de munt is zoals ook beschreven op de kartonnen munthouder een mooie ZF+. Ik laat de munt gewoon in het houdertje zitten van de handelaar waar ik de munt gekocht heb. Hier de link naar zijn site van de betreffende munt: http://numismaticaborras.com/7420-2-pes ... -1937.html
Gr.
Tristán
P.S. Bel mij even op mijn mobiel als je in Houten bent. Mijn nummer heb ik naar je gestuurd via PB en email.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Donateur
Wow ziet er fantastisch uit!ik zal er ook zijn.wat verzamel jij,kan ik je ook wat geven,via pb is ok
Ik hoop dat het nog wat word met een meeting in het restaurant want rond 12 uur komt de lekkere trek ook om de hoek kijken
Ik hoop dat het nog wat word met een meeting in het restaurant want rond 12 uur komt de lekkere trek ook om de hoek kijken
Natuurlijk komt goed dan ben ik er ook.leon voorn schreef: ↑28 apr 2019, 08:51 Wow ziet er fantastisch uit!ik zal er ook zijn.wat verzamel jij,kan ik je ook wat geven,via pb is ok
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Hoi Willem / Wouter,
Is de deelnemerslijst van dit jaar al bekend?
Met vriendelijke groet,
Erwin
Laatst gewijzigd door EuroErwin op 28 apr 2019, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur
gaat wouter over toch...
Heb je gelijk in. Aangepast
-
- Donateur
Kijk maar even op de site,oeps ik kon t ook zo 123 niet vinden....
Ik hoef er niets ervoor terug. Ik weet dat je lange tijd naar deze munt op zoek was en die krijg je nu van mij cadeau. Hoop dat je er veel plezier aan zult hebben.leon voorn schreef: ↑28 apr 2019, 08:51 Wow ziet er fantastisch uit!ik zal er ook zijn.wat verzamel jij,kan ik je ook wat geven,via pb is ok
Gr en zie je volgende week zaterdag.
Tristán
-
- Donateur
Hopelijk veel ontmoetingen met forum members
-
- Volledig lid
Dag Verzamelaars,
Door de nieuwe AVG regelgeving ligt het plaatsen van een deelnemerslijst op internet tegenwoordig wat gecompliceerder. Wel kan ik melden dat er een overzicht in de laatste Muntkoerier staat.
Voor wie dat niet leest, we hebben nooit eerder zoveel stands (bijna 80) met munten en papiergeld op Filanumis gehad en ook niet zo veel buitenlandse deelnemers. Is nog geen Muntmanifestatie maar gaat er wel meer op lijken.
Deelname nu o.a uit Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland en Oekraine.
Uiteraard ontvangt een ieder weer een beursgids met zaalindeling, deelnemers en standnummers.
Goed nieuws voor wie met het OV naar Houten wil komen. Via de NS website kun je nu een retour treinkaart voor maar 19 euro aanschaffen en dat is zelfs inclusief een lunch bij La Place (Utrecht CS / Hoog Catharijne). Zie https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/stedentrips
Vanaf Utrecht CS is er een rechtstreekse buslijn naar de Expo Houten via Connexxion Buslijn 47, raadpleeg voor de bustijden de website https://9292.nl/
groet Wouter
Door de nieuwe AVG regelgeving ligt het plaatsen van een deelnemerslijst op internet tegenwoordig wat gecompliceerder. Wel kan ik melden dat er een overzicht in de laatste Muntkoerier staat.
Voor wie dat niet leest, we hebben nooit eerder zoveel stands (bijna 80) met munten en papiergeld op Filanumis gehad en ook niet zo veel buitenlandse deelnemers. Is nog geen Muntmanifestatie maar gaat er wel meer op lijken.
Deelname nu o.a uit Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland en Oekraine.
Uiteraard ontvangt een ieder weer een beursgids met zaalindeling, deelnemers en standnummers.
Goed nieuws voor wie met het OV naar Houten wil komen. Via de NS website kun je nu een retour treinkaart voor maar 19 euro aanschaffen en dat is zelfs inclusief een lunch bij La Place (Utrecht CS / Hoog Catharijne). Zie https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/stedentrips
Vanaf Utrecht CS is er een rechtstreekse buslijn naar de Expo Houten via Connexxion Buslijn 47, raadpleeg voor de bustijden de website https://9292.nl/
groet Wouter
De Filanumis is alweer een dag geleden, niemand nieuwe aanwinsten gescoord?
Ik heb overgeslagen ivm de komende veilingen. En een keer thuis vinden ze ook fijn
Het was een erg rustige beurs; dit was met Filanumis 2018 ook al zo. Dit hoorden wij ook van vele collega handelaren. Op zich niet zo vreemd als de beurs op de 'vooravond' van het veilingseizoen wordt georganiseerd. Mensen kunnen hun geld maar 1x uitgeven en bovendien ook maar op 1 plek tegelijk zijn. Diverse bezoekers die wij spraken combineerden deze beurs met een kijkgelegenheid bij de MPO. Even naar de beurs en daarna door naar de MPO.
Teun & René
Mooie Muntjes
Teun & René
Mooie Muntjes
Tja, ondanks het vakantiegeld deze maand is het niet zo goed gepland. In september is de muntmanifestatie en dat zit kort voor de Papermoneyfair in Valkenburg, voor papiergeldverzamelaars ook niet goed gepland. Het zou handiger zijn als veilingbedrijven en organisatoren eens om de tafel gaan zitten om goede afspraken te maken maar dat zal wel een utopie zijn.
Laatst gewijzigd door Ilosab op 13 mei 2019, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben er geweest maar heb iet zoveel nieuwe dingen gescoord. Maar zoals de mensen van mooie muntjes ook al zeiden zijn er de komende paar weken een stuk of vier interessante veilingen dus ik denk dat veel mensen zuinig waren met aankopen. Volgens mij zou het beter zijn om deze beurs wat eerder te doen bijvoorbeeld in april, of juist na het veilinggeweld medio juni.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Precies, dat bedoel ik. Ten tijde van deze beurs staan de meeste veilingcatalogi online en als men dan ziet wat men kan kopen dan haken velen af.
-
- Donateur
Ik heb wel een aantal bekende gezien onder het genot van een kaasbroodje en ook wel wat kleine biljetjes en een paar leuke munten gekocht en gekregen .toch zie ik er naar uit op de munmanifestatie rond te lopen...dus tot ziens