Van Gogh zilverset en goudset (prestige)

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

Fausto Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Van Gogh zilverset en goudset (prestige)

Bericht door Fausto »

Op pagina 184 van de NVMH-muntalmanak 2018 staat bij 2003 de Van Gogh Zilverset en Van Gogh Goudset. Oplage onbekend. Mijn vraag aan jullie: wie heeft deze sets ooit gezien, in handen gehad, afbeelding in zijn bezit enzovoorts? Ik kan er nergens iets over terugvinden, noch op internet noch bij handelaren. Het lijken wel spooksets... Graag hoor ik, ook info over de oplagen is welkom!
spatbord
Donateur
Donateur

Re: Van Gogh zilverset en goudset (prestige)

Bericht door spatbord »

Zou je iets meer info kunnen geven? Ik, en velen met mij, hebben de NVMH catalogus 2018 niet op de plank liggen. En gezien de overvloed aan sets die er de afgelopen jaren is uitgegeven, is het niet meteen duidelijk waar ik moet kijken in mijn oudere catalogus als je zegt dat ik bij 2003 moet kijken.
Fausto Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Fausto »

spatbord schreef:Zou je iets meer info kunnen geven? Ik, en velen met mij, hebben de NVMH catalogus 2018 niet op de plank liggen. En gezien de overvloed aan sets die er de afgelopen jaren is uitgegeven, is het niet meteen duidelijk waar ik moet kijken in mijn oudere catalogus als je zegt dat ik bij 2003 moet kijken.
OK, komtie:
In de almanak van 2018 staan ze opgenomen (niet afgebeeld) bij Jaarsets euro / Prestige- en combisets proof
De Van Gogh zilverset zou bevatten: Nederland 5 euro zilver proof en Frankrijk 1,5 euro Gauguin proof. Uitgave KNM en Monnaie de Paris. Jaar 2003
De van Gogh goudset zou bevatten: Nederland 10 euro goud proof en Frankrijk 20 euro goud Gauguin proof. Uitgave KNM en Monnaie de Paris. Jaar 2003

Redelijk gedetailleerd bovenstaande, maar waar ik ook zoek: nergens een afbeelding o.i.d te vinden. Maar kan alleszins aan mijn matige zoekkwaliteiten liggen...Misschien staan ze opgenomen in oudere almanakken?
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Theo Peters had er een: link, maar die is verkocht voor € 2.450,-.

Maar misschien hebben ze wel nog een afbeelding voor je. Gewoon eens even mailen.

Oh, en in mijn muntalmanak van 2017 staat op pag 178 de van Gogh zilverset voor € 150 en de goudset voor € 2000 catalogus waarde. Maar geen afbeelding.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ik heb zelf alleen een almanak uit 2013, en daar staat de goudset niet in, alleen de zilverset. Beide ben ik zelf echter nooit tegen gekomen.
Fausto Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Fausto »

janssenfrank schreef:Theo Peters had er een: link, maar die is verkocht voor € 2.450,-.

Maar misschien hebben ze wel nog een afbeelding voor je. Gewoon eens even mailen.

Oh, en in mijn muntalmanak van 2017 staat op pag 178 de van Gogh zilverset voor € 150 en de goudset voor € 2000 catalogus waarde. Maar geen afbeelding.
Had met meneer Peters al contact gehad: geen afbeelding voorhanden - ook niet van het exemplaar op zijn site die verkocht is.
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad »

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
Fausto Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Fausto »

lelystad schreef:ik denk dat je deze bedoeld
https://www.zonnemunten.nl/nl/gelegenhe ... -dsje.html
Bedankt lelystad, dit moeten ze zijn!
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Dat goud setje stond vanmiddag al niet meer op de site van Zonnemunten. Of keek ik nou verkeerd?
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Maar... is die zilverset nu door de KNM, de Monnaie de Paris of door beiden uitgegeven?

Als het alleen Monnaie de Paris is, valt het dan nog onder het verzamelgebied van Fausto?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Fausto Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Fausto »

janssenfrank schreef:Maar... is die zilverset nu door de KNM, de Monnaie de Paris of door beiden uitgegeven?

Als het alleen Monnaie de Paris is, valt het dan nog onder het verzamelgebied van Fausto?
Deze zilverset en goudset zijn door de KNM in combinatie met Monnaie de Paris uitgegeven. En valt daarmee in mijn verzamelgebied omdat KNM erbij betrokken is. Deze zilverset hoop ik morgen te ontvangen van Zonnemunten.
Zo past ook de prestigeset 400 jaar Nederland - Australië in mijn verzameling (combi uitgave van KNM en Royal Australian Mint) die ik van een gewaardeerd forumlid mocht overnemen... 8):
Fausto Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Fausto »

Jan W schreef:Dat goud setje stond vanmiddag al niet meer op de site van Zonnemunten. Of keek ik nou verkeerd?
Stond niet op de site van Zonnemunten volgens mij. Heb contact gehad met de eigenaar (Henk) en die wist mij te vermelden dat hij deze goudset niet heeft. Ben wel benieuwd waar lelystad de foto van deze goudset vandaan heeft overigens.
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad »

goudset stond inderdaad niet bij zonnemunten
foto is van duits forum (vraag me niet welke) kwam ik via google uit
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Ah, geen wonder dat ik 'm niet vinden kon. :knipoog:
Fausto Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Fausto »

Zie hier de waarde van dit forum en de bijdrage van haar leden. Op maandag heb ik nog geen idee van deze zilverset, op woensdag heb ik 'm al in handen. :thumb up: Dank u! (en hou me aanbevolen voor de goudset...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
the-broenie Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door the-broenie »

Op pagina 184 van de NVMH-muntalmanak 2018 staat bij 2003 de Van Gogh Zilverset en Van Gogh Goudset. Oplage onbekend. Mijn vraag aan jullie: wie heeft deze sets ooit gezien, in handen gehad, afbeelding in zijn bezit enzovoorts? Ik kan er nergens iets over terugvinden, noch op internet noch bij handelaren. Het lijken wel spooksets... Graag hoor ik, ook info over de oplagen is welkom!

Er staat op dit moment een advertentie op Marktplaats van Freek: GEZOCHT Prestigeset Van Gogh goud.
Mocht u deze set hebben dan zou ik hem graag van u overnemen!

Met een 5 euro goud van Vincent van Gogh idd en ook een 5 euro (?) goud van Paul Gaugin.
Er staat ook een foto bij.
Als u op Google: Prestigeset Van Gogh goud intoetst of intypt dan ziet u bij de afbeeldingen ook een exemplaar met de foto en wat info en uitleg erbij.
Met een vraagprijs van € 599.-- maar de link is niet meer geldig helaas, verlopen misschien? U wordt doorverwezen naar een Marktplaats pagina met advertenties inzake gouden munten maar dit exemplaar staat er dus niet bij.

Apart dat u nog nooit iets van deze sets ooit heeft gezien, in handen gehad, afbeelding in uw bezit enzovoorts? U kan er nergens iets over terugvinden, noch op internet noch bij handelaren. Het lijken wel spooksets... Graag hoor u, ook info over de oplagen is welkom!
Misschien kunt u n.a.v. de advertentie van Freek op Marktplaats hem een bericht sturen, ik ga er vanuit dat er gerust meer van kan weten lijkt mij maby?

Succes ermee meneer Munthunter.
Mvgr. Jeroen Gouda

Terug naar “Verzamelaarsmunten”