Coincard Holland Coin Fair
Moderator: WBE
Coincard Holland Coin Fair
Zoals velen weten (of niet) woon ik sinds 5 januari in Hongarije en dan is het moeilijk om op een enigszins makkelijke manier de verzameling aan te vullen. Het verzamelen is de laatste jaren bij mij beperkt want de Koninksrijksmunten en de 2 euro verzameling heb ik verkocht en het verzamelen van papiergeld heeft bij mij de boventoon gekregen. Desalniettemin verzamel ik toch nog wel de door velen hier zo gehate coincards, de munt met het kartonnetje. Wat men er ook van denkt, ik vind ze leuk om te verzamelen alhoewel ik de eerste 4 uitgaven waarschijnlijk nooit zal kunnen bemachtigen. Ik hoop niet dat er nu weer een discussie ontstaat over dat kartonnetje want daar zit ik niet op te wachten. Eventuele nieuwe uitgaven kan ik ontvangen via Collectcoins of de KNM. Het probleem is echter dat ik de coincard van de Holland Coin Fair niet kan krijgen, of eventueel tegen de hoofdprijs en dat is niet de bedoeling, het moet wel leuk blijven. Als inwoner van Zoetermeer, werkzaam in Den Haag was het altijd makkelijk om zo'n coincard op de HCF aan te schaffen maar als inwoner van Szolnok (Hongarije) en gepensioneerd zal dat wat moeilijker gaan. Bij deze dus het verzoek aan één van de forumleden of iemand misschien de kans ziet om voor mij zo'n coincard te bemachtigen en te versturen. Eventueel gemaakte kosten worden uiteraard vergoed.
Groeten, Alfred
Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Re: Coincard Holland Coin Fair
Hoi Alfred,
Ik had wel het plan om te gaan. Het zou zelfs de eerste keer zijn dat ik op de HCF kom, dus ik ben eens benieuwd. Als het me lukt een coincard te pakken te krijgen, is -ie voor jou. Ik beloof niet dat het lukt, ik beloof wel mijn best te doen.
Groeten,
Frank
Ik had wel het plan om te gaan. Het zou zelfs de eerste keer zijn dat ik op de HCF kom, dus ik ben eens benieuwd. Als het me lukt een coincard te pakken te krijgen, is -ie voor jou. Ik beloof niet dat het lukt, ik beloof wel mijn best te doen.
Groeten,
Frank
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Zou fantastisch zijn maar als je zelf coincards verzameld dan kan dat niet want je mag er maar eentje per persoon aanschaffen. Verzamel je ze niet dan ben ik je onwijs dankbaar, bijvoorbaat dank.janssenfrank schreef:Hoi Alfred, Ik had wel het plan om te gaan. Het zou zelfs de eerste keer zijn dat ik op de HCF kom, dus ik ben eens benieuwd. Als het me lukt een coincard te pakken te krijgen, is -ie voor jou. Ik beloof niet dat het lukt, ik beloof wel mijn best te doen. Groeten, Frank
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Nee, ik verzamel ze zelf niet. Alleen de 5 en 10 euromunten verzamel ik in coincard (principe van 5 euro voor 5 euro). Ik vind het gewoon niet juist om 10 euro te moeten betalen voor een 2 euromunt, alleen omdat hij in een kartonnetje zit.
Zou ik toevallig een versie krijgen met een zilveren penning, dan is dat wel dubbel tarief
Misschien goed als er andere forumleden zijn die geen coincards verzamelen maar wel naar de HCF gaan ook een willen meenemen. Stel dat ik te laat ben en dat ze uitverkocht zijn...
Zou ik toevallig een versie krijgen met een zilveren penning, dan is dat wel dubbel tarief
Misschien goed als er andere forumleden zijn die geen coincards verzamelen maar wel naar de HCF gaan ook een willen meenemen. Stel dat ik te laat ben en dat ze uitverkocht zijn...
Tja, dat zou jammer zijn maar niet het einde van de wereld, er zijn ergere rampen denkbaar. In het verleden was het altijd ontzettend druk, moest men lang in de rij wachten maar de laatste jaren valt het wel mee en is er altijd iets te krijgen. Veel succes in ieder geval, ook voor jezelf natuurlijk, en als het lukt dan hoor ik het wel en handelen we het verder af qua kosten.janssenfrank schreef:Misschien goed als er andere forumleden zijn die geen coincards verzamelen maar wel naar de HCF gaan ook een willen meenemen. Stel dat ik te laat ben en dat ze uitverkocht zijn...
Alfred
-
- Senior lid
Alfred,
Ik ga kijken wat ik voor je kan doen!
Ik ga kijken wat ik voor je kan doen!
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Hoi allemaal,
Ik moet last minute de HCF aan me voorbij laten gaan, en ik ook ben ook zo'n rare verzamelaar van kartonnetjes.. Is er nog iemand die heen gaat en er eentje voor me wil bemachtigen? Stuur me dan a.u.b. even een pb'tje. Wellicht heb ik nog wat ter ruil wat je interesseert!
Ik weet het: brutale vraag en off topic, maar je zou me er erg blij mee maken!
Groet,
Rinze
Ik moet last minute de HCF aan me voorbij laten gaan, en ik ook ben ook zo'n rare verzamelaar van kartonnetjes.. Is er nog iemand die heen gaat en er eentje voor me wil bemachtigen? Stuur me dan a.u.b. even een pb'tje. Wellicht heb ik nog wat ter ruil wat je interesseert!
Ik weet het: brutale vraag en off topic, maar je zou me er erg blij mee maken!
Groet,
Rinze
Ik ben gisteren op de HCF geweest. Nadat ik om ca 16.30u met de tram aankwam, ontwaarde ik meteen een flinke rij voor het hotel. Begrijpelijk, want de ruimte was niet zo groot en er kunnen maar een beperkt aantal mensen binnen zijn (ook op last van de brandweer). Het was dus wachten totdat andere beursgangers vertrokken. Alles bij elkaar kostte het een uur voor ik echt binnen was. Gelukkig hadden ze nog genoeg coincards. Dus Alfred: je krijgt zo nog een pb van me.
Toen was de jacht geopend. De HCF is natuurlijk een stuk kleiner dan bijvoorbeeld Philanumis, dus er waren veel minder handelaren. Er was wel voor elk wat wils. Wereldmunten, provinciaal, koninkrijk, euro... alles was er wel te vinden. Alles bij elkaar heb ik een dikke 2 uur rondgestruind en een paar mooie aanvullingen gevonden voor mijn verzameling: enkele duiten uit Nederlands Indië (begin 19de eeuw) en een leuk wapenstuivertje van Holland. Van Nederlands Indië zoek ik nu nog maar één muntje.
Wat ik prettig vond: het was wel druk, maar men was gemoedelijk. Op de muntmanifestatie werd ik regelmatig weggeduwd als ik ergens aan het kijken was, of trokken mensen zonder iets te zeggen een map onder mijn neus vandaan. Dat was nu niet zo. Men wachtte gewoon even tot de ander klaar was.
Nadeeltje was wel weer dat er niet altijd goed licht was om de munten goed te kunnen bekijken. Veel handelaren hadden halogeenlampjes neergezet, maar niet allemaal. Ik heb een hele eenvoudige gsm, maar er zit gelukkig wel een zaklampje op. Dat kwam een paar keer wel van pas.
Rond kwart voor acht vertrok ik weer en toen was de rij helemaal verdwenen. Je merkte ook dat het binnen rustiger werd. Voor de mensen die niet veel tijd nodig hebben is het dus een idee om wat later te gaan.
Toen was de jacht geopend. De HCF is natuurlijk een stuk kleiner dan bijvoorbeeld Philanumis, dus er waren veel minder handelaren. Er was wel voor elk wat wils. Wereldmunten, provinciaal, koninkrijk, euro... alles was er wel te vinden. Alles bij elkaar heb ik een dikke 2 uur rondgestruind en een paar mooie aanvullingen gevonden voor mijn verzameling: enkele duiten uit Nederlands Indië (begin 19de eeuw) en een leuk wapenstuivertje van Holland. Van Nederlands Indië zoek ik nu nog maar één muntje.
Wat ik prettig vond: het was wel druk, maar men was gemoedelijk. Op de muntmanifestatie werd ik regelmatig weggeduwd als ik ergens aan het kijken was, of trokken mensen zonder iets te zeggen een map onder mijn neus vandaan. Dat was nu niet zo. Men wachtte gewoon even tot de ander klaar was.
Nadeeltje was wel weer dat er niet altijd goed licht was om de munten goed te kunnen bekijken. Veel handelaren hadden halogeenlampjes neergezet, maar niet allemaal. Ik heb een hele eenvoudige gsm, maar er zit gelukkig wel een zaklampje op. Dat kwam een paar keer wel van pas.
Rond kwart voor acht vertrok ik weer en toen was de rij helemaal verdwenen. Je merkte ook dat het binnen rustiger werd. Voor de mensen die niet veel tijd nodig hebben is het dus een idee om wat later te gaan.
Het is dus gegaan zoals het altijd gaat op vrijdag. Waarschijnlijk ook omdat de KNM een 1 euromunt apart verkocht. Qua ruimte is het een heel verschil met Philanumis maar het is er inderdaad gemoedelijk qua sfeer. Ik ben blij met mijn coincard en ga nu je PB lezen. In ieder geval onwijs bedankt.
Groeten, Alfred
Groeten, Alfred
Ik heb de 1 euro in speciale munthouder aan me voorbij laten gaan. Ik had hem wel kunnen kopen en er misschien nog een kleine winst op kunnen maken, maar kom op zeg: wat een enorme onzin! Een 1 euro in een voorgeprint kartonnetje. Dit vind ik nog erger dan al die coincards.
En ja, er zullen vast mensen speciaal voor naar de HCF zijn gegaan. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Voor mijn part verzamel je lege soepblikken of melkpakken. Als je er lol aan hebt: gewoon doen. Maar mijn ding is het niet.
Ik ben wel erg benieuwd naar ervaringen van andere bezoekers.
En ja, er zullen vast mensen speciaal voor naar de HCF zijn gegaan. Prima, moeten ze helemaal zelf weten. Voor mijn part verzamel je lege soepblikken of melkpakken. Als je er lol aan hebt: gewoon doen. Maar mijn ding is het niet.
Ik heb die voorgedrukte munthouder met een euro ook aan me voorbij laten gaan. De coincards zijn voor veel mensen verzamelitems. Een voorgedrukte munthouder vind ik wel erg makkelijk verdiend voor de KNM.janssenfrank schreef:Ik heb de 1 euro in speciale munthouder aan me voorbij laten gaan. Ik had hem wel kunnen kopen en er misschien nog een kleine winst op kunnen maken, maar kom op zeg: wat een enorme onzin! Een 1 euro in een voorgeprint kartonnetje. Dit vind ik nog erger dan al die coincards.
Ik ben alleen zaterdag gegaan. Ik heb niet lang in de rij gestaan. Het was wel aardig druk, maar richting de middag nam de drukte af. Het is me opgevallen dat de prijzen van de Koninkrijksmunten wel erg hoog waren.
Misschien ben ik wel erg verwend met de aankopen die ik regelmatig op Ebay doe, maar de beursprijzen lagen soms wel twee of drie keer zo hoog. (Natuurlijk niet gek, als een munthandelaar zijn brood moet verdienen).
Ik ben wel aardig geslaagd. Ik heb drie mooie Wilhelmina rijksdaalders aangeschaft (1932, normale versie, 1933 en 1938,Normale versie).
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Ik heb afbeeldingen van die 1 euro in speciale munthouder gezien en ik vind dat helemaal nergens op slaan. De KNM moet zeker de financiële strop van vorig jaar snel terug verdienen en dan verzinnen ze maar wat. Ik ben wel ontzettend blij dat Frank de coincard voor me heeft geregeld want op internet zag ik al dat de minimumprijs rond de 30 euro lag. Ik ben trouwens benieuwd wanneer het hier wordt bezorgd want een tijdje terug werd er op een vrijdag een pakketje aangetekend verstuurd vanuit Nederland wat we 5 dagen later op woensdag ontvingen. Afgelopen vrijdag is er uit Frankrijk en Engeland papiergeld naar me verstuurd en die heb ik vandaag al ontvangen, ongelooflijk snel.
Alfred
Alfred
En vandaag de coincard in Hongarije ontvangen die Frank voor me had gekocht. Bedankt Frank, je bent een wereldvent.
Alfred
Alfred
Graag gedaan, hoor. Fijn dat hij goed is aangekomen, en vooral ook nog zo snel.
Ja, over het algemeen 3 dagen vanuit Nederland. Afgelopen maandag kreeg ik iets wat vorige week vrijdag was verstuurd uit Frankrijk en Engeland, ongelooflijk snel. Maar een pakketje, aangetekend, wat op vrijdag is verstuurd kwam pas op woensdag.
Alfred
Alfred
PostNL service gaat steeds verder achteruit, laatst op zondagavond iets bij een webshop in Zwolle gekocht, zou volgende dag verstuurd worden, kreeg maandag ook keurig een email dat het verstuurd was. Je zou dan zeggen dat het op dinsdag wel in Assen, zo'n 70 kilometer verderop bezorgd zou kunnen worden. Niet dus, en ook niet op woensdag, donderdag of vrijdag...Ilosab schreef:k ben trouwens benieuwd wanneer het hier wordt bezorgd want een tijdje terug werd er op een vrijdag een pakketje aangetekend verstuurd vanuit Nederland wat we 5 dagen later op woensdag ontvingen.
Pas op zaterdag kwam het aan.
Oftewel 6x24 uur over 70 kilometer, nog geen halve kilometer per uur, normaal wandelen gaat nog 10x zo snel