Holland Coin Fair 2015

Plaats hier aankondigingen van munten en bankbiljettenbeurzen in Nederland. Vermeld hierbij de datum, tijd en plaats en een link naar organisator.

Moderator: WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Holland Coin Fair 2015

Bericht door Ilosab »

Op vrijdag 6 en zaterdag 7 februari is wederom de Holland Coin Fair. Er zal wel weer een run komen op de 2e Holland Coincard. Misschien ga ik vrijdag en zaterdag wel met mijn vrouw, heb ik misschien 3 coincards om te verkopen, kan ik ook eens winst maken op iets. Of ik kan een collega overhalen om mee te gaan, ik werk er vlakbij. Maar het interessantste is natuurlijk het aanbod papiergeld. Voor degene die interesse hebben om te gaan: http://hollandcoinfair.nl/nl/

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Holland Coin Fair 2015

Bericht door janssenfrank »

De Blokker heeft weer treinkaartjes in de aanbieding en dat maakt het voor de mensen die wat verder weg wonen ook interessant om te komen.

Zelf wil ik zaterdag gaan. Misschien is het leuk om -als er meer mensen van het forum komen- een soort meeting te houden. Bijvoorbeeld op een bepaalde tijd en plek afspreken om even een bakkie koffie te doen. Als mensen dan ook een mapje met doubletten meenemen kan er wellicht ook nog wat gehandeld worden.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Bericht door DutchNapoleon »

Welke speciale 2 euromunten uit 2015 zullen in UNC kwaliteit op de HCF te koop zijn? En zal de nieuwe Spaanse 2 euro met Koning Felipe in UNC dan te koop zijn?
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III »

Zijn er op de Holland coin fair ook oudere/antieke munten te koop? Zoja lijkt het mij leuk om er er naar toe te gaan, maar die coincards hoef ik niet zo nodig.

Groet,

Mika
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Er staan ook handelaren op de HCF en niet alleen in euromunten. Er is van alles wat.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Ik ben nog nooit op de HCF geweest, dus dat wordt wel eens tijd. Het is jammer dat deze beurs zo vroeg in het jaar is en dat de meeste 2015 munten nog niet beschikbaar zijn.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Het is niet specifiek een eurobeurs alhoewel ze wel een coincard uitgeven. Ik ga eigenlijk voor het papiergeld want je weet maar nooit. Als je vrijdagmiddag gaat houd dan rekening met een lange wachttijd.

Alfred.
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Ik zit erover te denken om zaterdag te gaan, zijn er dan ook zulke lange wachttijden of zijn alle coincards dan al verkocht?

Groet,

Mika
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Ik ga ook op zaterdag naar deze beurs om wat bestellingen af te halen en wellicht nog andere munten aan te kopen.
Vorigjaar was ik er ook op zaterdag met de opening en stond toen 40 min in de rij, de coincards waren toen nog volop beschikbaar.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo »

Ilosab schreef:Het is niet specifiek een eurobeurs alhoewel ze wel een coincard uitgeven. Ik ga eigenlijk voor het papiergeld want je weet maar nooit. Als je vrijdagmiddag gaat houd dan rekening met een lange wachttijd.

Alfred.

Volgens mij is er toch al een tijdje de mogelijkheid deze rij over te slaan als je niet die coincard dinges wil
...........afwezig..... :wave:
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

willemo schreef:Volgens mij is er toch al een tijdje de mogelijkheid deze rij over te slaan als je niet die coincard dinges wil
Bij de oude locatie was dit wel het geval de laatste jaren, mensen die geen coinfair setje wilde konden toen zo doorlopen. Bij deze nieuwe locatie is er volgens mij maar één rij (twee zou volgens mij niet passen) en werd er pas bij de kassa gevraagd of je ook de coincard wilde hebben.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik ga waarschijnlijk op vrijdag en zaterdag. Vrijdagmiddag vanuit mijn werk en zaterdag met het gezin want in het winkelcentrum ernaast gaan we nog de V & D bonnen inleveren want je weet maar nooit.

Alfred
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

alfred gezellig dan kunnen we weer eens bij kletsen! Ik rij ook door uit mijn werk vrijdagmiddag. Ben denk rond half 3. Moet tot half 2 werken in Hoofddorp.
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Dan ben je veel te vroeg want het gaat pas om 16 uur open. Ik ga om 17:30 uur van mijn werk weg.

Alfred
George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Ik ga waarschijnlijk zaterdag morgen naar de beurs. Hopelijk is er dan geen grote wachtrij, en zijn er leuke munten!

Groet,

Mika
Stoif Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Stoif »

Is er al iemand geweest op de HCF?
Ga er waarschijnlijk morgen even heen maar ben benieuwd of het net zo klein en gepropt is als vorig jaar!

Groeten,
Verzamelaar van landensets, €2 cc en coincards Nederland
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik ben al geweest en het is precies hetzelfde als vorig jaar. Iedereen staat dicht op elkaar en het is eigenlijk te klein om de toeloop van verzamelaars aan te kunnen. Ik ben vanuit mijn werk gegaan en was er om 17:30 uur. Er parkeerde iemand naast me en die ging ook dus samen er naartoe. Tot onze verbazing konden we bijna doorlopen, hooguit 10 wachtenden voor ons. Het viel ons op dat degene die de kaartjes verkocht tegen bijna iedereen zei dat die al was geweest. De man ging voor me en prompt zei ze dat hij al binnen was geweest en een 2e coincard wilde. Met stomheid geslagen natuurlijk maar hij mocht naar binnen. Toen ik aan de beurt was zei ik tegen haar dat ik wist wat ze ging zeggen. En ja hoor, ze zei ook dat ik al binnen was geweest. Ik heb haar gevraagd of ze zo vriendelijk wilde zijn om naar de Media Markt te gaan om meer geheugen bij te kopen, wat een mafkees zeg. Om dit te voorkomen moeten ze stempels op handen plaatsen, is wel zo eerlijk. Ik begrijp het wel want er waren er inderdaad bij die naar buiten gingen en weer achteraan in de rij aansloten. Wat gratis Muntkoeriers meegenomen, nog gezocht naar papiergeld wat ik helaas te duur vond, niet normaal meer die prijzen. Wel even gepraat met de boys van MPO, altijd fijn om daar mee te praten en te bomen over de nieuwe veiling in mei. Uiteindelijk nog papiergeldbladen gekocht en dat was het. Toen ik thuiskwam zat ons dochtertje met 39 graden koorts op de bank dus dat was minder leuk. Als ze morgen nog ziek is dan blijven we thuis, zoniet dan gaan we weer naar die beurs en koop ik nog 2 coincards.

Alfred
N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck »

Viel mij ook al op Alfred, veel mensen werden inderdaad beschuldigd van meerdere keren de coincard kopen (wellicht stond ik bij jou in de rij want ik was er ook rond dat tijdstip).
Dit was de eerste keer dat ik op deze locatie was, de vorige keer dat ik ben geweest was het nog in het World Forum. Het is inderdaad behoorlijk krap binnen, en daardoor lijkt het heel druk maar valt dat denk ik wel weer mee door de kleinschaligheid van de locatie. Als je gaat, laat je jas in de auto of in de garderobe, het is behoorlijk warm binnen.
Vooral in de hoek waar Zonnemunten staat was het erg krap, ik had daar wat moeite om er tussen te komen om iets te kopen. Uiteindelijk nog wel wat coincards gekocht maar ik ben niet langer blijven hangen dan nodig was :knipoog:
Wat de gek er voor geeft.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

In vergelijking met het World Forum is het een vergelijking van Amsterdam met Madurodam. In het World Forum stond je binnen te wachten, ruimte genoeg en geen gezeik maar gezellig praten over de gemeenschappelijke hobby. Ik had een das en een winterjas aan, na thuiskomst dus gelijk gaan douchen.

Alfred
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

Ik hoefde gelukkig niet in de kou te wachten op mijn coincard. Ik heb hem via de HCF website besteld, weliswaar voor € 19,50, maar dat is altijd nog goedkoper dan bij de handel. Voor mij als Groninger maakt dat heel wat uit in reis- en toegangskosten. Leuke service van de HCF.

Thomas
Klokkestein
Donateur
Donateur

Bericht door Klokkestein »

Beste Alfred, ik heb je weer gemist. Eerst wilde ik vrijdagmiddag gaan maar met die koud, een lange wachtrij en een vrouw die blaft als een zeehond had ik een gok genomen om ’s avonds na het eten te gaan. Wij waren om 19.00 uur op de beurs geen wachtrij, eerst naar de KNM stand want ik wilde de WA UNC-set 2015 hebben. De beurs aanbieding was: de WA UNC-set 2015, de CC Vrede en Vrijheid penning en een 1x blad voor de CC voor het KNM album. Dit voor de beurs prijs van € 20,00. De CC van Vrede en Vrijheid had ik van de week al binnen gekregen, ik heb toch wel even staan twijfelen want een aanbieding was het niet echt. Echter de drang om de WA UNC-set in handen te hebben heeft mij doen beslissen tot aanschaf.

Een kraampje verder, bussen met stroopwafels, voor de prijs van € 5,00 per stuk. Ik de bussen zou de CC van de beurs in zitten met de zilveren en zelfs de gouden penning? Ik hou wel van een gokje en mijn kinderen zijn gek op stroopwafels dus 2x een bus. Ik had twee maal een troostprijs een zakjes met twee centen: Juliana en een Eurocent.

Bij de entree nog een folder gekregen voor een pakjes munthouders dus twee pakjes assorti meegenomen. De beurs was rustig en er was voldoende ruimte. Lekker rond geneuzeld en alles rustig bekeken. Veel dure munten, geen bijzondere aankopen gedaan!
IMG.jpg
IMG_0001.jpg
IMG_0005.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Klokkestein
Donateur
Donateur

Bericht door Klokkestein »

Nog meer plaatjes!

De troostprijs met cent 1948 joepie!
IMG_0006.jpg
IMG_0002.jpg
IMG_0002a.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik ben vandaag wederom geweest maar dan met vrouw en dochter. We moesten naar V & D omdat we nog een tweetal cadeaukaarten hadden te besteden dus voordat ze failliet zijn hebben we die maar leeggemaakt. Daarna naar de HCF, 2 x entree + coincard betaald en ze hadden hun lesje zowaar geleerd want iedereen kreeg met stift een zwart hartje op de hand getekend, uitgerekend door degene die gisteren iedereen ervan beschuldigde dat ze al waren geweest. Maar nu zei ze niets. Daarna gelijk naar huis gegaan en 2 2 coincards op MP gezet, er is bij beiden al € 33,- geboden dus ik ga eindelijk ook eens een mazzeltje hebben.

Alfred
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Pff wat drukte was die vrijdag. Stond om 15.45 in de rij en was rond 5 uur binnen. Uit ellende maar zo setje gekocht. Nu weer verkocht voor 34 euro. Dat was mijn wachtgeld dus. Ik heb 2 mooie duiten gekocht. Beide van zeeland. 1778 in de kwaliteit zf+. Leuk muntje ontbrekend in mijn verzameling. De 2de is hele bijzondere laatste jaartal is niet geslagen. Er staat 178. Na afloop aan Tom Passon laten zien en die had deze variant bij zeeland ook nog nooit gezien. Een super zeldzame variant die ook niet bij Duiten.nl staat. Morgen volgen de foto's .

Groetjes,

Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Degene die op mijn coincards had geboden heeft niets meer van zich laten horen dus de advertenties maar verwijderd. Ik zet ze er een andere keer wel weer op en anders kijk ik wel wat ik ermee ga doen. Ik wil in ieder geval 25 euro per stuk ervoor hebben. Ik heb er dus goed aan gedaan om rond 17:30 uur aanwezig te zijn. Ze moeten daar eens verstandige mensen aan het roer zetten want in het World Forum was het beter geregeld qua ruimte. En men kon binnen wachten waar het toch een stukje warmer is. Ik ben benieuwd of iemand nog de zilveren coincard heeft ontvangen. Ik denk het niet want Schulman en Kevelam hadden die al snel aangeboden dus ook dat is lekker op een corrupte manier gedaan. Voor 595 euro bij Schulman te koop. Ze hebben zich weer van hun beste kant laten zien.

Alfred

Terug naar “Beurzen Nederland”