P107a en P107b, beiden niet officieel uitgegeven en zonder serienummer. Pareltjes in de verzameling.
Ik had het je voorspeld, er zijn er niet veel op dit forum maar het blijft wel de moeite waard om hier rond te neuzen. Ik heb als bijhobby de 2 euro CC munten en daarover word je bedolven onder de info maar v.w.b. nieuwe munten altijd wel de moeite waard. Rondom speciale items ( veilingen - beurzen) wil ik nog wel eens een aanwinst plaatsen maar wekelijks doe ik niet meer, zoveel tijd heb ik nu ook weer niet.Johanavw schreef:Er zijn weinig papiergeld verzamelaars actief op het forum krijg ik steeds meer het idee. Misschien toch wat meer aandacht in het verenigingsblad van de IBNS.
Dus volgend jaar als je meer tijd hebt ( na 1 juli) kunnen we je hier meer zien................Ilosab schreef:.............................. maar wekelijks doe ik niet meer, zoveel tijd heb ik nu ook weer niet.
Alfred
Nee, juist niet want dan zijn we driftig op zoek naar een huis of ben ik bezig in een huis.hierm schreef:Dus volgend jaar als je meer tijd hebt ( na 1 juli) kunnen we je hier meer zien................Ina
Ik ben het helemaal met Ina eens. Laat maar komen die biljetten! Deze Joegoslavische biljetten zijn echt heel interessant. Wat is het verhaal erachter, waarom zijn ze niet uitgegeven? Eind van de republiek Joegoslavië?hierm schreef:Ik ben dan wel een muntenverzamelaar en geen papiergeldverzamelaar, maar kijk graag naar jullie nieuwe aanwinsten en lees met plezier naar eventueel achtergrond verhalen daarbij.
Dus schroom niet met het tonen van jullie aanwinsten.
Dat is ook zo. Door het forum toch meer interesse gekregen voor munten Nederland vanaf Koningin Wilhelmina tot de Euro.Ilosab schreef: Ik had het je voorspeld, er zijn er niet veel op dit forum maar het blijft wel de moeite waard om hier rond te neuzen. Ik heb als bijhobby de 2 euro CC munten en daarover word je bedolven onder de info maar v.w.b. nieuwe munten altijd wel de moeite waard. Rondom speciale items ( veilingen - beurzen) wil ik nog wel eens een aanwinst plaatsen maar wekelijks doe ik niet meer, zoveel tijd heb ik nu ook weer niet.
De exacte reden waarom deze niet uitgegeven zijn weet ik nog niet. Het zijn dat het ontwerp is afgekeurd. Zelf denk ik dat het komt door het begin van de Balkan oorlog en de start van de hyperinflatie. Als je de issue hierna ziet komen er al biljetten met hogere bedragen voor. Waarschijnlijk ingehaald door de ontwikkelingen. Heb ook de 1.000 Dinara uit deze serie (zonder serienummer) mogen verwelkomen in mijn verzamelingJan W schreef: Ik ben het helemaal met Ina eens. Laat maar komen die biljetten! Deze Joegoslavische biljetten zijn echt heel interessant. Wat is het verhaal erachter, waarom zijn ze niet uitgegeven? Eind van de republiek Joegoslavië?
Ik heb zelf een collectie Duitse biljetten maar de nog ontbrekende waarden van boven de 1 Biljoen mark en de vroege Rentenmarken ontbreken (evenals de oude biljetten van voor 1898). Gezien de hedendaagse prijzen zal het helaas ook niet snel van uitbreiding komen..
Zo was ik juist begonnen, het verzamelen van munten maar begonnen met papiergeld en al mijn Nederlandse munten vanaf Willem I verkocht.Johanavw schreef:Dat is ook zo. Door het forum toch meer interesse gekregen voor munten Nederland vanaf Koningin Wilhelmina tot de Euro. Vandaag mijn piekenset binnen gekregen voor een mooie prijs.
Helemaal mee eens. Ik zal verder gaan met het plaatsen van nieuwe aanwinsten zodra ik daar tijd voor heb. Ben nu vooral bezig met alle picknummers goed in beeld te brengen, dan heb ik direct een goede lijst met wat ik nog moet.SnakeDoc schreef:Er is (voor mij) niks mooiers dan het verzamelen van bankbiljetten.
Spaar alleen Nederlands, maar kan erg genieten van deze leuke aanwinst uit Joegoslavie.
Blijven kunstwerkjes opzich ....
Je hebt mijn gegevensIlosab schreef:Heb ik nog een mooie voor je. Pools biljet met de handtekening van Albert Pick.
Groeten, Alfred
Waarom had ik dit antwoord wel verwacht.....? Hmmm maar goed dit is het resultaat voor 1 album en een foto wat de bedoeling is.Ilosab schreef:Kun je rekenen? Reken er maar niet op.
Alfred
Ik ben bezig met het Excel bestand, maar ben er niet een hele grote ster in m.b.t. draaitabellen. Met behulp van draaitabellen kan ik lijsten per land maken voor het geval ik naar een beurs ga (neem mijn tablet altijd mee met de catalogus en het Excel document kan er ook op). Meestal focus ik mij op 1 of 2 landen, anders kan ik wel horendol worden.Ilosab schreef:Netjes gedan maar houd je ook in een bestand bij wat je inmiddels al hebt verzameld? Velen doen het op een andere manier maar ik heb alles in een excel bestand en als er een wijziging is dan print ik dat. Voor mij makkelijk natuurlijk met een laserprinter op kantoor.
Groeten, Alfred
Dit ontwerp is wel in omloop geweest. De 1943 op de biljetten is het het oprichtingsjaar van het Joegoslavië van Tito. Het eerste biljet is van 1990 en deze van 1991. Ben er nog niet helemaal achter wat voor biljet dit is vanwege het serienummer. Het is regulier bij specimen biljetten. Er staan dan ook specimen op het biljet. De catalogus heeft geen uitkomst geboden.Stephan O schreef:Is dit, in tegenstelling tot de eerste post, wel een in omloop geweest biljet(ontwerp)?
Als ik goed kijk zijn ze beiden met het jaartal 1943 bedrukt.
Alleen deze met een serienummer(wel een opmerkelijke) en andere kleurstelling.
Mooie biljetten overigens![]()
Gr, Stephan