eBay omarmt Bitcoin als virtuele online munt
eBay omarmt Bitcoin als virtuele online munt
Op diverse (financiële) nieuwssites en in het nieuws is te horen en te lezen dat eBay voorzichtig stappen onderneemt om het, tot nu toe 'gevreesde muntje', de Bitcoin toe te laten en te erkennen als betaalmiddel. heel voorzichtig wel te verstaan, want betaling zal niet via de eBaysite gebeuren maar onderling tussen koper en verkoper buiten de eBaysite.
Ikzelf ben ook wat huiverig aangaande deze 'munt', maar begrijp het gemak ook wel en hoe virtueel is hij als je ze kunt kopen met echt geld? De pinpas werd in het begin ook gewantrouwd en nu kunnen we ons misschien niet eens een leven zonder pinnen meer voor kunnen stellen.
Ik ben bijzonder benieuwd hoe het er uit gaat zien en in welke snelheid de Bitcoin zijn opmars maakt en wat er gebeurd als deze munt zou vallen... Barst dan de hel los? Er gaat immers al veel fysiek geld om in deze 'virtuele' munteenheid...
Ik ben erg benieuwd hoe jullie deze munteenheid zien, klap ik er ook meteen een polletje tegenaan.
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Ikzelf ben ook wat huiverig aangaande deze 'munt', maar begrijp het gemak ook wel en hoe virtueel is hij als je ze kunt kopen met echt geld? De pinpas werd in het begin ook gewantrouwd en nu kunnen we ons misschien niet eens een leven zonder pinnen meer voor kunnen stellen.
Ik ben bijzonder benieuwd hoe het er uit gaat zien en in welke snelheid de Bitcoin zijn opmars maakt en wat er gebeurd als deze munt zou vallen... Barst dan de hel los? Er gaat immers al veel fysiek geld om in deze 'virtuele' munteenheid...
Ik ben erg benieuwd hoe jullie deze munteenheid zien, klap ik er ook meteen een polletje tegenaan.
Vriendelijke groeten,
Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Donateur
Re: eBay omarmt Bitcoin als virtuele online munt
Virtueel geld heeft wel toekomst, maar wordt nu nog veel gebruikt als " investering " of ruilmiddel voor dollars.
Het virtuele geld wordt niet gereguleerd door banken of overheden, dus is het voordeel dat er geen " middle man money " is. Nadeel is dat er voor het verkrijgen van bit, of altcoins wel een percentage ( fee ) aan een miningpool moet worden afgedragen en vooral dat de waarde ontzettend kan stijgen of dalen...
De bitcoin is in korte tijd zeer veel waard geworden, momenteel zo,n $950,00 dollar per bitcoin.
Er wordt nu dus gerekend in decimalen, en je kunt dus een aankoop doen voor bijvoorbeeld 0.0000456 bitcoin.
Er komt dus nogal wat rekenwerk bij kijken.
De afgelopen maanden zijn er veel atl coins ( alternatieve ) coins ontstaan zoals de Litecoin, Dogecoin, Lottocoin enz.
Deze werken met een ander scrypt dan de Bitcoin en zijn in die zin " ander " virtueel geld.
De developers van de Alt coins hopen natuurlijk dat deze net zoveel waard gaan worden als de Bitcoin.
Maar juist daar wordt het onzeker, want er moet immers wel vraag zijn naar virtueel geld.
En de vraag wordt weer bepaald door bedrijven die dit geld als betaalmiddel willen implementeren.
Op zich lijkt het mij prima als virtueel geld gebruikt kan worden op ebay, ik denk echter dat er juist door het ontbreken van enig toezicht, misbruik of criminele activiteit zeer waarschijnlijk is.
Edit:
Om virtueel geld te kunnen gebruiken moet je per coin een portomonnee ( wallet ) aanmaken en synchroniseren.
Er zijn ruilbeurzen ( exchanges ) om je virtuele geld te verhandelen voor een andere coinsoort, bijvoorbeeld Bitcoins voor Litecoins etc.
Hier kun je Altcoins inruilen voor Bitcoins, en de Bitcoins kun je vervolgens weer omzetten in dollars !
Elke "muntsoort " kent een eigen " blockchain " en het zal na verloop van tijd steeds moeilijker worden om binnen te halen ( minen ).
Dat "minen "kun je doen met de grafische kaart van je PC, maar dit biedt eigenlijk lang niet genoeg power en er worden complete miningcomputers, of "minerigs " aangeboden die volgeramd zitten met grafische kaarten en bijvoorbeeld met 5 Ghash/s de berekeningen uitvoeren.
Zoals ik al zei wordt het echter per block moeilijker ( difficulty ) om te minen en bij Bitcoin heb je al minimaal iets van 10 Ghash/s nodig om er wat van binnen te halen en er wat aan over te houden. Immers er moet worden geinvesteerd in de hardware en bovendien vreet het stroom !
Over het ontbreken van regulatie nog het volgende: in theorie kan een complete coinsoort worden ge "forked ", of iemand krijgt meer dan 50 % en heeft dan in feite het lot van de coin in handen. Hier zijn miners behoorlijk voor op hun hoede, en zeker als een coin zoveel waard is als een bitcoin zijn de gevolgen waarschijnlijk groot.
Gr.Jacco
Het virtuele geld wordt niet gereguleerd door banken of overheden, dus is het voordeel dat er geen " middle man money " is. Nadeel is dat er voor het verkrijgen van bit, of altcoins wel een percentage ( fee ) aan een miningpool moet worden afgedragen en vooral dat de waarde ontzettend kan stijgen of dalen...
De bitcoin is in korte tijd zeer veel waard geworden, momenteel zo,n $950,00 dollar per bitcoin.
Er wordt nu dus gerekend in decimalen, en je kunt dus een aankoop doen voor bijvoorbeeld 0.0000456 bitcoin.
Er komt dus nogal wat rekenwerk bij kijken.
De afgelopen maanden zijn er veel atl coins ( alternatieve ) coins ontstaan zoals de Litecoin, Dogecoin, Lottocoin enz.
Deze werken met een ander scrypt dan de Bitcoin en zijn in die zin " ander " virtueel geld.
De developers van de Alt coins hopen natuurlijk dat deze net zoveel waard gaan worden als de Bitcoin.
Maar juist daar wordt het onzeker, want er moet immers wel vraag zijn naar virtueel geld.
En de vraag wordt weer bepaald door bedrijven die dit geld als betaalmiddel willen implementeren.
Op zich lijkt het mij prima als virtueel geld gebruikt kan worden op ebay, ik denk echter dat er juist door het ontbreken van enig toezicht, misbruik of criminele activiteit zeer waarschijnlijk is.
Edit:
Om virtueel geld te kunnen gebruiken moet je per coin een portomonnee ( wallet ) aanmaken en synchroniseren.
Er zijn ruilbeurzen ( exchanges ) om je virtuele geld te verhandelen voor een andere coinsoort, bijvoorbeeld Bitcoins voor Litecoins etc.
Hier kun je Altcoins inruilen voor Bitcoins, en de Bitcoins kun je vervolgens weer omzetten in dollars !
Elke "muntsoort " kent een eigen " blockchain " en het zal na verloop van tijd steeds moeilijker worden om binnen te halen ( minen ).
Dat "minen "kun je doen met de grafische kaart van je PC, maar dit biedt eigenlijk lang niet genoeg power en er worden complete miningcomputers, of "minerigs " aangeboden die volgeramd zitten met grafische kaarten en bijvoorbeeld met 5 Ghash/s de berekeningen uitvoeren.
Zoals ik al zei wordt het echter per block moeilijker ( difficulty ) om te minen en bij Bitcoin heb je al minimaal iets van 10 Ghash/s nodig om er wat van binnen te halen en er wat aan over te houden. Immers er moet worden geinvesteerd in de hardware en bovendien vreet het stroom !
Over het ontbreken van regulatie nog het volgende: in theorie kan een complete coinsoort worden ge "forked ", of iemand krijgt meer dan 50 % en heeft dan in feite het lot van de coin in handen. Hier zijn miners behoorlijk voor op hun hoede, en zeker als een coin zoveel waard is als een bitcoin zijn de gevolgen waarschijnlijk groot.
Gr.Jacco
Laatst gewijzigd door Oosaenden op 28 jan 2014, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Nederlands & Overzees Papiergeld, Nederlandse Coincards.
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
-
- Donateur
Dit is een Altcoins genaamd Coinye.
Er was een verwijzing naar de Amerikaanse rapper Kanye West en deze dreigde met rechtszaken.
Daarom heeft de munt nu een ander uiterlijk en wordt verhandeld als Koye of KOI.
Juist omdat er een KOI karper op staat ontstaat er interesse vanuit China.
De vraag is nu dus of die interesse zal leiden tot een prijsstijging.
Om van deze munt een indruk te geven, je kunt er 1 miljoen van kopen voor ongeveer 50 dollar
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
-
- Globale moderator
Ik ben hier niet zo van, naar mijn idee is het net als de beurs.
Een soort van aandelen houden. De mensen die slim zijn geweest hebben vroeg(op tijd) ingekocht voordat de waardestijging begon.
Daarnaast zie ik niet zo het voordeel van handelen in dit 'virtuele geld'.
Gr, Stephan
Een soort van aandelen houden. De mensen die slim zijn geweest hebben vroeg(op tijd) ingekocht voordat de waardestijging begon.
Daarnaast zie ik niet zo het voordeel van handelen in dit 'virtuele geld'.
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Dit is niet juist. Het systeem heeft een ingebouwde veiligheid, waardoor je maximum tot 49 % kan gaan!Oosaenden schreef:... of iemand krijgt meer dan 50 % en heeft dan in feite het lot van de coin in handen. Hier zijn miners behoorlijk voor op hun hoede, en zeker als een coin zoveel waard is als een bitcoin zijn de gevolgen waarschijnlijk groot.
Gr.Jacco
Een Oekraïense groep heeft dit trouwens vorige maand geprobeerd, en is van een kale reis teruggekeerd.
Zij hebben nu een officiële verklaring afgelegd dat zij (zogezegd) nooit van plan waren om de 50 % te overschreiden, omdat ze dan zelf ook wel wisten dat de bitcoin daardoor onstabiel kan worden.
Ik volg de evolutie al zo'n drie jaar (zie mijn "oud" bericht op dit forum), en kan enkel maar vaststellen dat de bitcoin steeds steviger gefundeerd raakt.
Er zijn op dit ogenblik reeds véél te veel rijke hooggeplaatste personen en politici in het systeem gestap, waardoor de kans bijzonder klein wordt dat zij dit zou exploderen als een zeepbel. Veel van hun zwart geld zit daarin...
En dat de oncontroleerbaarheid de misdaad ten goede zou komen, is een zwak argument: worden er nù dan geen wapens en mensen verhandeld? Bestaan ee nù dan geen drugkartels?...
Er zal niet veel veranderen in deze wereld.
Hét grote voordeel van dit systeem is dat we geen banken meer nodig hebben!
Daar kunnen we toch niets op tegen hebben? Het zijn trouwens de banken die met ons geld de crisis veroorzaakt hebben, en nu kunnen we ze 'terugpakken' met de bitcoin! Ik doe mee...
marc
Ik ben al langere tijd met Bitcoins actief, en ik geloof echt dat cryptografische munten de toekomst zijn. Op de lange termijn beloven ze nog stabieler dan goud te worden! (Bij goud kunnen nieuwe afzettingen worden gevonden, maar het wordt bijvoorbeeld ook gebruikt voor elektronica.)
De vraag alleen blijft natuurlijk, is Bitcoin dé munt van de toekomst, of komt er een opvolger met nog betere eigenschappen. Bitcoin heeft een aantal zwakke plekken welke de munt wellicht kunnen ontwrichten. De tijd zal het leren.
De voordelen (op lange termijn):
* Zeer stabiel (verloop inflatie tot in de eeuwigheid bekend)
* Geen inmenging overheden (geen 'gelddrukkerijen', geen hyperinflatie)
* Bijna geen transactiekosten, wereldwijd (in tegenstelling tot de €20+ die banken rekenen voor een internationale transactie, of de €0,70 voor iDeal)
De nadelen (op lange termijn):
* Speciale computers kunnen netwerk ontwrichten (als de NSA de hele wereld in de gaten kan houden, kunnen vergelijkbare organisaties wellicht ook bitcoin manipuleren/platleggen)
* Overheden kunnen cryptomunten verbieden, in de angst de controle kwijt te raken
De vraag alleen blijft natuurlijk, is Bitcoin dé munt van de toekomst, of komt er een opvolger met nog betere eigenschappen. Bitcoin heeft een aantal zwakke plekken welke de munt wellicht kunnen ontwrichten. De tijd zal het leren.
De voordelen (op lange termijn):
* Zeer stabiel (verloop inflatie tot in de eeuwigheid bekend)
* Geen inmenging overheden (geen 'gelddrukkerijen', geen hyperinflatie)
* Bijna geen transactiekosten, wereldwijd (in tegenstelling tot de €20+ die banken rekenen voor een internationale transactie, of de €0,70 voor iDeal)
De nadelen (op lange termijn):
* Speciale computers kunnen netwerk ontwrichten (als de NSA de hele wereld in de gaten kan houden, kunnen vergelijkbare organisaties wellicht ook bitcoin manipuleren/platleggen)
* Overheden kunnen cryptomunten verbieden, in de angst de controle kwijt te raken
Technisch beheerder van het forum. Indien er problemen zijn, stuur mij dan een priveberichtje of email (atoxhybrid@gmail.com)
-
- Donateur
Ik ben er enigszins in geïnteresseerd geraakt, en ben met mijn eigen pc'tje gaan hobby-en.
Zo kwam ik er al snel achter dat je met een simpele AMD grafische kaart geen schijn van kans hebt.
Inmiddels zijn er figuren bezig die inderdaad veel geld hebben geïnvesteerd in minerigs en die hebben al enorme hoeveelheden kunnen verhandelen. Dat er geen banken meer nodig zijn is voor mij ook een pluspunt.
Toch ben ik bang dat het hele systeem plat kan worden gelegd en nog maar te zwijgen van de koersschommelingen die zeer hard kunnen gaan. Er is dan geen regulering meer....
Stel, je krijgt in de toekomst je salaris uitgekeerd in een door jou werkgever uitgekozen digitale munt, bijv. Litecoin.
Dan heb je dat op je rekening, en plotseling vliegt de koers van de Litecoin naar niks....wat dan ?
Geen banken, betekent ook geen enkele garantie meer !
En wat gebeurd er met de Nationale munteenheden. ?
Gaan ze daar coins naar vernoemen als een equivalent of verdwijnen ze en betaal je straks in bottlecapcoins, of 42 coins.
Maar ik blijf het volgen en uitproberen
Zo kwam ik er al snel achter dat je met een simpele AMD grafische kaart geen schijn van kans hebt.
Inmiddels zijn er figuren bezig die inderdaad veel geld hebben geïnvesteerd in minerigs en die hebben al enorme hoeveelheden kunnen verhandelen. Dat er geen banken meer nodig zijn is voor mij ook een pluspunt.
Toch ben ik bang dat het hele systeem plat kan worden gelegd en nog maar te zwijgen van de koersschommelingen die zeer hard kunnen gaan. Er is dan geen regulering meer....
Stel, je krijgt in de toekomst je salaris uitgekeerd in een door jou werkgever uitgekozen digitale munt, bijv. Litecoin.
Dan heb je dat op je rekening, en plotseling vliegt de koers van de Litecoin naar niks....wat dan ?
Geen banken, betekent ook geen enkele garantie meer !
En wat gebeurd er met de Nationale munteenheden. ?
Gaan ze daar coins naar vernoemen als een equivalent of verdwijnen ze en betaal je straks in bottlecapcoins, of 42 coins.
Maar ik blijf het volgen en uitproberen
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
In de top zitten gastjes van 24 jaar waarvan inmiddels Charlie Shrem deze week is opgepakt op verdenking van het witwassen van 1 miljoen dollar aan bitcoins. Ik ben een beetje bang dat juist het nieuwe en het feit dat relatief jonge (wellicht onnadenkende) jongeren dit gaan uitwerken de verkeerde kant op zal gaan. Natuurlijk zullen er ook belangrijke en slimme mensen tussen zitten, maar toch.
Maar goed ik plaats het niet voor niets en ik heb ook wel interesse hoe dit af zal lopen en kraak het zeker niet af.
Gr. Jeroen
Maar goed ik plaats het niet voor niets en ik heb ook wel interesse hoe dit af zal lopen en kraak het zeker niet af.
Gr. Jeroen
-
- Senior lid
Met vele anderen kijk er erg sceptisch naar dit soort ontwikkelingen op het gebied van betalingsverkeer. Een groot voordeel voor de gebruikers is dat het tot nu toe ontsnapt aan het 'officiele betalingsverkeer' en de overheden, inclusief de fiscus. Ik vermoed dat dit nog wel een tijdje aanhoudt zodat het verder kan groeien en vergelijk het met de luchtbel omtrent aandelen in de IT sector. De initiatiefnemers zullen er niet slechter van worden (Acces4All ) en zullen hun schaapjes wel op het droge krijgen. Voor de eerlijk bedoelende gebruiker zal de deksel op zijn neus overblijven omdat alles in een klap 'verdampt' is. Zo gaat dat in de moderne economie maar is niet iets van vandaag of gisteren. Een digitaal piramidespel waarin wel zeker 'winnaars' zullen blijken te zijn op den duur, die zichzelf verrijkt hebben ten koste van vele anderen.
Momenteel speelt het een redelijk belangrijke rol om geld te kunnen sluizen, te wassen of anoniem wapens en drugs mee af te rekenen buiten ook de fiscus om. De politie in Amsterdam heeft dit zelf uitgeprobeerd naar aanleiding van verhoorverslagen en ontving inderdaad de nodige designerdrugs, chemicalische stoffen en wapens na betaling via dit circuit.
Lieden met opportimistische bedoelingen zullen proberen mee te liften en voor hun valt er wellicht een korreltje graan dat ze mogen oppikken. Groter is echter de kans dat ze al hun poen in een keertje poter zijn en deze opportunisten het nakijken hebben. De macht van de met staten verwikkelde banken is veel te groot om dit te laten uitgroeien tot een nieuw valuta. Over een paar jaar zullen we het zien hoewel ik vermoed dat we dat euveltje tegen die tijd al weer lang vergeten zullen zijn. De strop ligt in dat geval niet bij de belastingebatelende burger maar bij de speculerende roulettespelers met virtuele tegoeden. Dat stelt me, als niet-gokker), wel gerust en verkneukel ik me in voorpret al.
Martin
Momenteel speelt het een redelijk belangrijke rol om geld te kunnen sluizen, te wassen of anoniem wapens en drugs mee af te rekenen buiten ook de fiscus om. De politie in Amsterdam heeft dit zelf uitgeprobeerd naar aanleiding van verhoorverslagen en ontving inderdaad de nodige designerdrugs, chemicalische stoffen en wapens na betaling via dit circuit.
Lieden met opportimistische bedoelingen zullen proberen mee te liften en voor hun valt er wellicht een korreltje graan dat ze mogen oppikken. Groter is echter de kans dat ze al hun poen in een keertje poter zijn en deze opportunisten het nakijken hebben. De macht van de met staten verwikkelde banken is veel te groot om dit te laten uitgroeien tot een nieuw valuta. Over een paar jaar zullen we het zien hoewel ik vermoed dat we dat euveltje tegen die tijd al weer lang vergeten zullen zijn. De strop ligt in dat geval niet bij de belastingebatelende burger maar bij de speculerende roulettespelers met virtuele tegoeden. Dat stelt me, als niet-gokker), wel gerust en verkneukel ik me in voorpret al.
Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Er zal een andere virtuele munt komen volgens mij door de overheid en dan is het gedaan met bitcoin.Of een andere virtuele gedekt door goud via China.
West -Vlaamse verzamelaar van euromunten en ook wel wat wereldmunten.Groeten Eddy.
Maar dan heb je dus iets anders nodig in plaats van die banken, om bijvoorbeeld bitcoins om te zetten naar andere valuta en omgekeerd, dus verschuif je het probleem alleen maar...Einstein schreef:Hét grote voordeel van dit systeem is dat we geen banken meer nodig hebben!
Daar kunnen we toch niets op tegen hebben? Het zijn trouwens de banken die met ons geld de crisis veroorzaakt hebben, en nu kunnen we ze 'terugpakken' met de bitcoin! Ik doe mee...
marc
Dat iedereen op de hele wereld toegang heeft tot bitcoins is een illusie, dat gebeurt echt niet.
Kijk maar eens hoe lang internet bestaat en hoe zo'n klein percentage van de wereldbevolking er eigenlijk toegang toe heeft, wereldwijd is dat minder dan 40%, en waarschijnlijk heeft een groot deel van die 40% ook lang niet altijd toegang.
Zelfs in een land als Nederland met een hoge internetdekking zijn nog veel digibeten.
Heb je trouwens wel eens nagedacht hoe je in de praktijk dan bijvoorbeeld een biertje op een terras wilt afrekenen? Wordt een smartphone dan een verplichte uitrusting?
Kijk eens in een supermarkt en zie hoeveel mensen ook nu nog niet electronisch betalen met een bankpas maar "gewoon" met cash.
Vooralsnog zie ik de voordelen er absoluut niet van en is het uiterst speculatief, en voor het grootste deel van de wereldbevolking net zo slecht controleerbaar als wat banken doen.
Luit
Tsja...llinde schreef: Heb je trouwens wel eens nagedacht hoe je in de praktijk dan bijvoorbeeld een biertje op een terras wilt afrekenen? Wordt een smartphone dan een verplichte uitrusting?
Luit
Ik weet dat de banken controle uitvoeren op fraudezaken, witwassen en dat soort zaken. Toch denk ik ook dat wellicht de grootste criminelen in de bankwereld zitten en dat is inmiddels al diverse keren gebleken, onlangs nog bij onze eigen Rabobank.
Maar het anonieme (lees duistere) karakter van Bitcoin en ook het feit dat bekend is dat grote criminelen zich al heerlijk hebben ingenesteld in de Bitcoin maakt het voor mij nog niet echt 'het nieuwe betalen'.
Ach wie weet sla ik mijzelf over een paar jaar wel voor mijn kop en ben ik een paar stapjes te laat ingeschakeld en veel misgelopen.
Komen er ook 2 Bitcoin herdenkingsmunten?
Gr. Jeroen
Sinds 2011 kan je in Amerika betalen met bitcoin muntstukken!Munthunter schreef:llinde schreef: Komen er ook 2 Bitcoin herdenkingsmunten?
Gr. Jeroen
Dit is er zo één:
-
- Donateur
Om hier nog even op terug te komen :
Deze week is de koers van de Bitcoin in een vrije val geraakt en heeft nu nog iets meer dan de helft van de waarde toen ik mijn reactie schreef
Als dat toch gebeurd als je je salaris in Bitcoin zou hebben.....
Ook blijkt nu dat er een gevoeligheid is met de authentificatie, waardoor de belangrijkste beurs Mt.Gox plat ging.
Erg stabiel is het dus nog lang niet
Deze week is de koers van de Bitcoin in een vrije val geraakt en heeft nu nog iets meer dan de helft van de waarde toen ik mijn reactie schreef
Als dat toch gebeurd als je je salaris in Bitcoin zou hebben.....
Ook blijkt nu dat er een gevoeligheid is met de authentificatie, waardoor de belangrijkste beurs Mt.Gox plat ging.
Erg stabiel is het dus nog lang niet
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
In Engeland zeggen ze:
When it walks like a duck, quacks like a duck, its a DUCK !
-
- Donateur
whahaha, je hebt helemaal gelijk, momenteel is het zelfs een " Sitting Duck ", klaar om afgeschoten te wordenArjena3 schreef:In Engeland zeggen ze:
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
-
- Globale moderator
Bitcoin is geen geld
Om de discussie rondom de Bitcoin weer eens aan te wakkeren... of voorgoed te sussen
De Bitcoin is geen geld
Gr, Stephan
De Bitcoin is geen geld
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
Hoi Stephan,
leuk bericht waarvoor mijn dank!
Ik heb je topic even samengevoegd met deze zodat we alles op 1 plek hebben staan.
Gr. Jeroen
Wat betreft het artikel, mooi verhaal en interessante uitspraak. Ik ben van mening dat Bitcoin te duister blijft. Met name de 23 jarige Maikel S. die zich op Silk Roads liet betalen voor partijen drugs die hij weer naar Amerika verscheepte heeft een gigantische deuk getrapt in het vertrouwen in de Bitcoins. En zo zijn er nog wel wat duistere kanten die de Bitcoin nou niet echt in het goede daglicht zetten. Jammer want het kan echt iets moois worden, zonder dat de bankwereldmaffia er rijker door wordt. Maar goed zoals het er nu naar uit ziet trekt Bitcoin ook een andere tak aan en dat is kwalijk...
Het gegeven van 'ruilmiddel' vind ik, net als de schrijver van dit stuk, wat vreemd. PayPal zou dan ook geen betaalmiddel zijn, de Wallie-card. Het is enkel niet benoemd als 'Wettig betaalmiddel' door de financiële instanties omdat ze het wellicht niet zelf hebben verzonnen. Dat je er al op vele plekken mee kunt betalen, online, in café's, bij Thuisbezorgd.nl, etc. is toch wel duidelijk dat het een betaalmiddel is geworden.
Maar goed voordat het echt een bekend en veel gebruikt betaalmiddel ZAL worden is de kaars denk ik al uitgeblazen door de nog komende negatieve publiciteit...
Gr. Jeroen
leuk bericht waarvoor mijn dank!
Ik heb je topic even samengevoegd met deze zodat we alles op 1 plek hebben staan.
Gr. Jeroen
Wat betreft het artikel, mooi verhaal en interessante uitspraak. Ik ben van mening dat Bitcoin te duister blijft. Met name de 23 jarige Maikel S. die zich op Silk Roads liet betalen voor partijen drugs die hij weer naar Amerika verscheepte heeft een gigantische deuk getrapt in het vertrouwen in de Bitcoins. En zo zijn er nog wel wat duistere kanten die de Bitcoin nou niet echt in het goede daglicht zetten. Jammer want het kan echt iets moois worden, zonder dat de bankwereldmaffia er rijker door wordt. Maar goed zoals het er nu naar uit ziet trekt Bitcoin ook een andere tak aan en dat is kwalijk...
Het gegeven van 'ruilmiddel' vind ik, net als de schrijver van dit stuk, wat vreemd. PayPal zou dan ook geen betaalmiddel zijn, de Wallie-card. Het is enkel niet benoemd als 'Wettig betaalmiddel' door de financiële instanties omdat ze het wellicht niet zelf hebben verzonnen. Dat je er al op vele plekken mee kunt betalen, online, in café's, bij Thuisbezorgd.nl, etc. is toch wel duidelijk dat het een betaalmiddel is geworden.
Maar goed voordat het echt een bekend en veel gebruikt betaalmiddel ZAL worden is de kaars denk ik al uitgeblazen door de nog komende negatieve publiciteit...
Gr. Jeroen
-
- Donateur
Yep, ik ben er definitief en volledig mee gestopt en ga het ook niet meer proberen. Ik dacht een poosje dat het wel een kans verdiende maar je komt van de ene maffia bij de andere terecht. Het lijkt me een veel mooier idee als we weer mogen betalen met Guldens, of beter nog Provinciale munten. Heb je ook geen computers bij nodig
Lid IBNS Nederland.
Lid IBNS Nederland.
Wel als het virtuele guldens en provinciale munten zijn.Oosaenden schreef: Het lijkt me een veel mooier idee als we weer mogen betalen met Guldens, of beter nog Provinciale munten. Heb je ook geen computers bij nodig
Gr. Jeroen
-
- Globale moderator
Tja... alles wat op je bankrekening staat is in principe natuurlijk ook virtueel... of het nu Gulden heet of Euro dat is dan om het even volgens mij.
Wat betref de Bitcoin denk ik dat het inderdaad aan de negatieve berichtgeving onder zal gaan. Nu is de vraag of de Bitcoin dan ook volledig zal stoppen, of dat het nog door het criminele circuit in leven gehouden gaat worden. Zolang het nog uitwisselbaar is tegen de 'geldende' valuta is het een bijzonder aantrekkelijk middel om in te handelen.
Ik heb niet voor ogen hoe sterk de controle op de uitwisseling met de Bitcoin is vanuit de overheden, maar ik krijg het idee dat het daar momenteel toch erg aan schort. En dus nog aantrekkelijker voor de duistere kant.
Ik brand mijn vingers er in ieder geval niet aan, ook al loop ik dan misschien iets mis als ik er naast zit.
Gr, Stephan
Wat betref de Bitcoin denk ik dat het inderdaad aan de negatieve berichtgeving onder zal gaan. Nu is de vraag of de Bitcoin dan ook volledig zal stoppen, of dat het nog door het criminele circuit in leven gehouden gaat worden. Zolang het nog uitwisselbaar is tegen de 'geldende' valuta is het een bijzonder aantrekkelijk middel om in te handelen.
Ik heb niet voor ogen hoe sterk de controle op de uitwisseling met de Bitcoin is vanuit de overheden, maar ik krijg het idee dat het daar momenteel toch erg aan schort. En dus nog aantrekkelijker voor de duistere kant.
Ik brand mijn vingers er in ieder geval niet aan, ook al loop ik dan misschien iets mis als ik er naast zit.
Gr, Stephan
Vorige week heb ik één bitcoin verkocht voor 380,- euro, die ik drie jaar geleden gekocht heb voor 12,- euro...Stephan O schreef:Tja... alles wat op je bankrekening staat is in principe natuurlijk ook virtueel... of het nu Gulden heet of Euro dat is dan om het even volgens mij.
Gr, Stephan
En dit zonder lid te zijn van een of ander crimineel circuit.
Die negatieve berichtgeving laat ik dus voor wat ze is.
marc
-
- Globale moderator
Het door mij genoemde wil niet stellen dat het enkel en alleen om criminaliteit gaat, maar het zet de deur wel open voor de criminaliteit.
Dat u er op tijd bij was en het weer op tijd verkocht hebt is voor u alleen maar mooi
Gr, Stephan
Dat u er op tijd bij was en het weer op tijd verkocht hebt is voor u alleen maar mooi
Gr, Stephan
-
- Globale moderator
Hangt er maar net van af wat je definitie is van crimineel circuit...Einstein schreef:Vorige week heb ik één bitcoin verkocht voor 380,- euro, die ik drie jaar geleden gekocht heb voor 12,- euro...
En dit zonder lid te zijn van een of ander crimineel circuit.
Als jij ergens zoveel winst maakt zonder er een tegenprestatie voor te leveren, moet er ergens in hetzelfde circuit ook zoveel verlies gemaakt zijn of gaan worden.
Als dit laatste het geval is lijkt het dus gewoon op een piramidespel.
Als je de woekerwinsten van banken als crimineel beschouwd, dan geldt datzelfde dus ook voor de winsten gemaakt bij bitcoins.
Het feit op zich dat er dit soort winsten gemaakt kan worden bewijst al dat we niet te maken hebben met een betaalmiddel, maar met een speculatieproduct.
Luit