Oosaenden schreef:... of iemand krijgt meer dan 50 % en heeft dan in feite het lot van de coin in handen. Hier zijn miners behoorlijk voor op hun hoede, en zeker als een coin zoveel waard is als een bitcoin zijn de gevolgen waarschijnlijk groot.
Gr.Jacco
Dit is niet juist. Het systeem heeft een ingebouwde veiligheid, waardoor je maximum tot 49 % kan gaan!
Een Oekraïense groep heeft dit trouwens vorige maand geprobeerd, en is van een kale reis teruggekeerd.
Zij hebben nu een officiële verklaring afgelegd dat zij (zogezegd) nooit van plan waren om de 50 % te overschreiden, omdat ze dan zelf ook wel wisten dat de bitcoin daardoor onstabiel kan worden.
Ik volg de evolutie al zo'n drie jaar (zie mijn "oud" bericht op dit forum), en kan enkel maar vaststellen dat de bitcoin steeds steviger gefundeerd raakt.
Er zijn op dit ogenblik reeds véél te veel rijke hooggeplaatste personen en politici in het systeem gestap, waardoor de kans bijzonder klein wordt dat zij dit zou exploderen als een zeepbel. Veel van hun zwart geld zit daarin...
En dat de oncontroleerbaarheid de misdaad ten goede zou komen, is een zwak argument: worden er nù dan geen wapens en mensen verhandeld? Bestaan ee nù dan geen drugkartels?...
Er zal niet veel veranderen in deze wereld.
Hét grote voordeel van dit systeem is dat we geen banken meer nodig hebben!
Daar kunnen we toch niets op tegen hebben? Het zijn trouwens de banken die met ons geld de crisis veroorzaakt hebben, en nu kunnen we ze 'terugpakken' met de bitcoin! Ik doe mee...
marc