1 mei actie SoundMoneyCampaign

In deze rubriek vindt je meer informatie over de steeds meer in trek zijnde belegging, of investeringsmunten in goud, zilver en platina

Moderator: euromunter

klat

1 mei actie SoundMoneyCampaign

Bericht door klat »

Verzamel je zilveren munten als belegging, dan wil ik jullie even wijzen op de actie van "SoundMoneyCampaign.
De video is 17 april j.l. geplaatst en al door zo'n 150.000 mensen bekeken. Het is een oproep om op 1 mei fysiek zilver/munten te kopen. Op dit moment wordt er n.l. op papier veel meer in zilver gehandeld, dan er werkelijk aan zilver voorhanden is. Dit geeft een verstoring van de werkelijke waarde van zilver. Als belegger moet je dit aanspreken. Er moet een scheiding komen tussen papier en fysiek. Dit moet echt stoppen.

Spreekt het je aan, stuur de link dan door. Ik hoop dat jullie meedoen.

gr.
Klaas :klap: [youtube][/youtube]
Laatst gewijzigd door klat op 24 apr 2013, 19:30, 5 keer totaal gewijzigd.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Re: 1 mei actie SoundMoneyCampaign

Bericht door neozion »

en die verzamelaars vind je hier dus niet!

Wat is dat toch de laatste tijd steeds voor een animo voor beleggingsmunten.
Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin »

neozion schreef:en die verzamelaars vind je hier dus niet!
:thumb up: Sommige leden begeven zich op het randje van gewenst, maar daar ga ik niet over. Hopelijk zien dit soort posters zelf in dat ze op brak water vissen.
En dan :wave:

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
neozion Cote D-Ivoire
Donateur
Donateur

Bericht door neozion »

misschien is het beter om de rubriek beleggingsmunten op te doeken.
Dat is iets waar een echte verzamelaar niets mee doet. Flitsende mannen in strakke pakken die hebben interesse in dat soort dingen. mannen in vesten en sandalen niet :knipoog:
Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Arnout »

Wat is dat eigelijk: een beleggingsmunt?
Bij mijn weten kan je met een munt betalen.
Maar de beleggingsmunt wordt niet als geld geaccepteerd, ergo het is een rond stukje metaal.
Dan beleg ik liever in wisky, wijn of andere lekkere dingen.
klat

Bericht door klat »

neozion schreef:misschien is het beter om de rubriek beleggingsmunten op te doeken.
Dat is iets waar een echte verzamelaar niets mee doet. Flitsende mannen in strakke pakken die hebben interesse in dat soort dingen. mannen in vesten en sandalen niet :knipoog:

Ik ken verzamelaar/ beleggers die ook een vest en sandalen dragen.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

handige jongens dit bedrijf.

wedden dat dit bedrijf heel veel zilver gekocht heeft de laatste tijd ?
en als wereldwijd heel veel mensen inderdaad fysiek zilver gaan kopen zal de zilverprijs tijdelijk omhoog gaan
zodat dit bedrijf miljoenen kan verdienen op de tijdelijke stijging.

Ik vraag me af wat dit bericht hier doet
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Arjena3 schreef:handige jongens dit bedrijf.

en als wereldwijd heel veel mensen inderdaad fysiek zilver gaan kopen zal de zilverprijs tijdelijk omhoog gaan

Dat zou zomaar het doel kunnen zijn van deze actie... :sad:

Jammer . Denk overigens niet dat men nu massaal zilver gaat inkopen waardoor de zilverprijs zou gaan stijgen. In computertermen noemen ze zoiets een HOAX, nepbericht. Zoals de vele mails die al jaren rondzwerven dat Bill gates zijn miljarden aan het uitdelen is, nog nooit gedaan, maar de mails worden toch nog steeds doorgestuurd door vrienden en bekenden.

Vind het wel weer slim bedacht, maar of het gaat werken weten we dus op 1 mei. Ik wacht vol spanning af frogwink

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
klat

Bericht door klat »

Munthunter schreef:
Arjena3 schreef:handige jongens dit bedrijf.

Dat zou zomaar het doel kunnen zijn van deze actie... :sad:

Jammer . Denk overigens niet dat men nu massaal zilver gaat inkopen waardoor de zilverprijs zou gaan stijgen. In computertermen noemen ze zoiets een HOAX, nepbericht. Zoals de vele mails die al jaren rondzwerven dat Bill gates zijn miljarden aan het uitdelen is, nog nooit gedaan, maar de mails worden toch nog steeds doorgestuurd door vrienden en bekenden.

Vind het wel weer slim bedacht, maar of het gaat werken weten we dus op 1 mei. Ik wacht vol spanning af frogwink

Gr. Jeroen
http://www.beurs.com/2013/04/19/de-echt ... rond-de-33
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Klaas, draag jij toevallig een alu-hoedje?

Vertel mij eens waarom het een probleem is dat er veel zilver op papier wordt verhandeld? Waarom moet dat stoppen? Handelen op papier is nu eenmaal een stuk makkelijker en efficienter dan telkens grote hoeveelheden zilver te moeten transporteren.

Wat betreft je laatste link, da's natuurlijk de grootste onzin. Als er wat handelaren een hogere prijs vragen voor zilveren munten betekent dat niet dat de zilverprijs zelf ook op dat punt zou moeten liggen. Zo kan ik ook gaan argumenteren dat de zilverprijs op $300 per ounce ligt, want dat ben ik bij Tiffany's kwijt als ik hun glimdingetjes voor de vrouw koop.
Als jij een COMEX zilver future koopt voor $23 per ounce krijg jij gewoon een zooi zilver geleverd voor $23 per ounce. Gebrek aan kennis over hoe financiele markten werken is geen excuus om maar dit soort onzin te verkondigen.
klat

Bericht door klat »

spatbord schreef:Klaas, draag jij toevallig een alu-hoedje?

Vertel mij eens waarom het een probleem is dat er veel zilver op papier wordt verhandeld? Waarom moet dat stoppen? Handelen op papier is nu eenmaal een stuk makkelijker en efficienter dan telkens grote hoeveelheden zilver te moeten transporteren.

Wat betreft je laatste link, da's natuurlijk de grootste onzin. Als er wat handelaren een hogere prijs vragen voor zilveren munten betekent dat niet dat de zilverprijs zelf ook op dat punt zou moeten liggen. Zo kan ik ook gaan argumenteren dat de zilverprijs op $300 per ounce ligt, want dat ben ik bij Tiffany's kwijt als ik hun glimdingetjes voor de vrouw koop.
Als jij een COMEX zilver future koopt voor $23 per ounce krijg jij gewoon een zooi zilver geleverd voor $23 per ounce. Gebrek aan kennis over hoe financiele markten werken is geen excuus om maar dit soort onzin te verkondigen.
Ik denk dat je het verhaal niet goed hebt begrepen, want een COMEX zilver future fysiek geleverd krijgen is het probleem. Er is geen fysieke dekking meer van al die papieren contracten, daaarom zal de fysieke markt de prijs van zilver gaan bepalen in plaats van, zoals nu nog het geval is, de papieren markt.
Dat geeft ook meteen antwoord op je vraag. Het gaat om manipulatie in de financiele markt door bankiers, die jij blijkbaar hoog hebt. Nou... we weten ondertussen hoe de bankwereld werkt en zo te horen ben je het daar mee eens.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ik begrijp het verhaal heel goed. Als jij een future koopt en geleverd wil krijgen, dan is dat geen probleem. Het scenario dat jij beschrijft (dat iedereen tegelijk geleverd wil krijgen) is hypothetisch. Op dezelfde manier moet je natuurlijk ook nooit geld bij een bank stallen, als iedereen zijn spaartegoeden zou opvragen dan kan de bank het geld niet leveren. En die bankbiljetten die ze leveren, wat zijn die nou waard? De hoeveelheid papiergeld in omloop is immers veel groter dan de goud- en deviezenvoorraad van de centrale banken.

Dat heeft allemaal niets met manipulatie te maken. Als jij van mening bent dat het wel manipulatie is, leg dan eens uit wat ze manipuleren, hoe ze dat doen, en wat ze proberen te bereiken? Ik volg het manipulatie-argument namelijk niet.

Volgens mij weet jij nog steeds niet hoe de bankwereld werkt. Wat jij wilt, is teruggaan naar de tijd voordat er financiele instellingen waren. Misschien moeten we ook maar terug gaan naar paard-en-wagen en jagen met pijl en boog?
klat

Bericht door klat »

spatbord schreef:Ik begrijp het verhaal heel goed. Als jij een future koopt en geleverd wil krijgen, dan is dat geen probleem. Het scenario dat jij beschrijft (dat iedereen tegelijk geleverd wil krijgen) is hypothetisch. Op dezelfde manier moet je natuurlijk ook nooit geld bij een bank stallen, als iedereen zijn spaartegoeden zou opvragen dan kan de bank het geld niet leveren. En die bankbiljetten die ze leveren, wat zijn die nou waard? De hoeveelheid papiergeld in omloop is immers veel groter dan de goud- en deviezenvoorraad van de centrale banken.

Dat heeft allemaal niets met manipulatie te maken. Als jij van mening bent dat het wel manipulatie is, leg dan eens uit wat ze manipuleren, hoe ze dat doen, en wat ze proberen te bereiken? Ik volg het manipulatie-argument namelijk niet.

Volgens mij weet jij nog steeds niet hoe de bankwereld werkt. Wat jij wilt, is teruggaan naar de tijd voordat er financiele instellingen waren. Misschien moeten we ook maar terug gaan naar paard-en-wagen en jagen met pijl en boog?
Je sluit je ogen voor de corruptie in het bankensysteem en bent daar zelf slachtoffer van. Nogmaals, de film is in mij ogen duidelijk genoeg. Ik hoef hier niets aan toe te voegen.
Google anders maar even op , "silver manipulation" of "Max Keiser" of "David Morgan" etc.

succes.
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

klat schreef:

Ik denk dat je het verhaal niet goed hebt begrepen, want een COMEX zilver future fysiek geleverd krijgen is het probleem. Er is geen fysieke dekking meer van al die papieren contracten, daaarom zal de fysieke markt de prijs van zilver gaan bepalen in plaats van, zoals nu nog het geval is, de papieren markt.
Dat geeft ook meteen antwoord op je vraag. Het gaat om manipulatie in de financiele markt door bankiers, die jij blijkbaar hoog hebt. Nou... we weten ondertussen hoe de bankwereld werkt en zo te horen ben je het daar mee eens.
Alsof de hele wereld inene fysiek zilver geleverd wil krijgen..............
Het zijn niet alleen de banken die de handel bepalen en hetgene wat jij voorstelt is hetzelfde als waar jij de banken van beschuldigd, namelijk het manipuleren van de markt.

ieder zijn mening maar dit is een verzamelaars forum niet een "verbeter de wereld forum"
pedje

Bericht door pedje »

Hoezo corruptie bankensysteem? Toen de meesten kregen waar ze om vroegen, en ze vervolgens niet konden betalen en hun huis weer kwijtraakten , was het de schuld van de bank. En nu de bank de rem erop heeft, en mensen behoed voor hun eigen dommigheden, ligt het weer aan de bank. Volgens mij zit het meer in de opvoeding. Sommige mensen hebben nooit geleerd dat je niet meer kan uitgeven dan dat je binnenkrijgt. Maar het zal de tijd wel zijn, voor alles wat misgaat moet een ander de schuld krijgen. Het ligt immers nooit aan onszelf. En nee werk niet bij een bank o.i.d. Bouwvakker en van dichtbij gezien dat de een nog groter moet doen dan de ander, tot de kraan dicht gaat of de bron is opgedroogd.
Gelukkig zie je hier op het forum nog gewoon de mensen die wel weten om te gaan met eigen verantwoordelijkheden, en zijn ze hier nog blij met een muntje met een waarde van 10 cent, omdat die in hun verzameling ontbreekt. Ook kunnen ze hier nog blij zijn voor een ander, die een topstuk aan zijn verzameling kan toevoegen.
klat

Bericht door klat »

Arjena3 schreef:
klat schreef:

Alsof de hele wereld inene fysiek zilver geleverd wil krijgen..............
Het zijn niet alleen de banken die de handel bepalen en hetgene wat jij voorstelt is hetzelfde als waar jij de banken van beschuldigd, namelijk het manipuleren van de markt.

ieder zijn mening maar dit is een verzamelaars forum niet een "verbeter de wereld forum"
Met alle respect, maar ik denk dat de oproep dan ook niet aan jou is gericht. Er zijn verzamelaars die zilveren munten aanhouden als belegging.

Terug naar “Investering / beleggingsmunten in goud, zilver en platina”