beste veiling?

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

lon
Lid
Lid

beste veiling?

Bericht door lon » 05 jul 2011, 11:02

Hoihoi, wat vinden jullie nu de beste veiling? Ik zat te scrollen door Schulman, daar is de opslag zo te zien het laagst: 20%... en geen kavelgeld als enige?! Maar als ik de inzetten bekijk begrijp ik waarom, erg hoog... dus... de beste veiling om spul in te brengen??

Dan heb je de anderen, Rietdijk ben ik 1x geweest, zit wat apart middenin de stad he. MPO is een hele goeie en NMv Weesp ook 1x geweest, hebben ze allemaal zo rond 21,5% + 2 euro kavelgeld.

Karel de Geus en Theo Peters ken ik niet. Of zijn er een paar feitelijk dezelfde zoals ook AA muntenveiling=NMv Weesp=Theo Peters=Ecosta ofzo?

De Brabantse postzegel en muntenveiling ken ik ook niet, verder niks in het noorden en oosten of is er wat in Zwolle?

Robin
Moderator
Moderator

Re: beste veiling?

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 11:28

Net andersom AA is van Theo en E-costa is van de NMV.
De afslagprijzen bij de grote veilingen vallen vaak tegen..in de zin dat de prijs 'all in' meestal vrij hoog is.
Op koopjes heb je meer kans op beurzen en MP..en soms op Ebay.
In september is de grote beurs in Assen.

Groet, Robin
Ps. leuke naam...er is er ons net 1 ontvallen..
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 05 jul 2011, 19:16

Schulman is leuk hoor! Krijg je heerlijk gratis eten!
Theo peters geen idee nooit geweest? Volgens mij druk bezocht, koopjes zijn lastig. Maar heeft goed aanbod. Tis iedere geval in duur hotel! Zegt genoeg greeny
MPO is ook leuk, druk en gezellig
NVM is ook uitstekend.
Karel de geus, ook leuk, gezellig.
Rietdijk. Hoor veel goede verhalen over.

Maar wat is doel van dit toppic? Beste veiling? Wat is beste veiling. Is relatief. Die paar % meer! Als de muntjes maar leuk en echt zijn en dat jij blij mee bent. Volgen mij draait het daar toch om :problem:

Groetjes,

Maarten
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 05 jul 2011, 19:18

r.veldema schreef:Net andersom AA is van Theo en E-costa is van de NMV.
De afslagprijzen bij de grote veilingen vallen vaak tegen..in de zin dat de prijs 'all in' meestal vrij hoog is.
Op koopjes heb je meer kans op beurzen en MP..en soms op Ebay.
In september is de grote beurs in Assen.

Groet, Robin
Ps. leuke naam...er is er ons net 1 ontvallen..
Valt reuze mee. Moet je maar eens goed zoeken :klap: Ik kan van alle organisatie's die jij opsomt dure aanwijzen, en goedkope :lollig:
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 05 jul 2011, 23:48

Het is heel erg afhankelijk van wat je verzamelt.
Koninkrijk in beste kwaliteit.. euromisslagen.. vergeet het dan maar!
Provinciaal... zitten soms een paar slapers tussen.. vaak de kavels zonder foto..
Extreem zeldzaam.. forget it! tenzij de inzet heel hoog is.. dan blijft het liggen.
Niet erg zeldzaam met redelijke inzet.. kan een kansje zijn.
MPO is een lange zit.. door het enorme aanbod
NMV vond ik heel prettig.. kleine catalogus.. interessant spul, gezellig en intiem en leuke koopjes.
NMV wint voor mij.. maar zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet.
Blijf bij standpunt van neuzen op het internet en af en toe wat schuifelen over de beurs, met de mogelijkheid af te dingen.
Grts, Robin
Laatst gewijzigd door Robin op 06 jul 2011, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 05 jul 2011, 23:52

r.veldema schreef:Het is heel erg afhankelijk van wat je verzamelt.
Koninkrijk in beste kwaliteit.. euromisslagen.. vergeet het dan maar!
Provinciaal... zitten soms een paar slapers tussen.. vaak de kavels zonder foto..
Extreem zeldzaam.. forget it! tenzij de inzet heel hoog is.. dan blijft het liggen.
Niet erg zeldzaam met redelijke inzet.. kan een kansje zijn.
MPO is een lange zit.. door het enorme aanbod
NMV vond ik heel prettig.. kleine catalogus.. interessant spul, gezellig en intiem en leuke koopjes.
NVM wint voor mij.. maar zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet.
Blijf bij standpunt van neuzen op het internet en af en toe wat schuifelen over de beurs, met de mogelijkheid af te dingen.
Grts, Robin
Nou mooi gezegt :klap: Mee eens gewoon goed je ogen open houden greeny :twisted: Afdingen is leuk ja :twisted:

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 06 jul 2011, 15:55

r.veldema schreef:NMV vond ik heel prettig.. kleine catalogus.. interessant spul, gezellig en intiem en leuke koopjes.
NVM wint voor mij
NMV en NVM ;) ? NMv is Weesp he, wat is NVM? :dizzie:

En was er al een lon ja? Niet zo uniek dus lol :shifty:

Iedereen vast veel plezier bij Schulman :thumb up:

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 22 aug 2011, 23:17

lon schreef: En was er al een lon ja? Niet zo uniek dus lol :shifty:
http://www.munthunter.nl/viewtopic.php?f=74&t=6033

Dat was een gewaardeerde mede numismaat die ons plotseling dit jaar is ontvallen.

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 28 nov 2015, 15:47

Wat jaartjes verder en aardig wat ervaring opgedaan op de veilingen. MPO werd HA, altijd een prachtveiling vind ik. Straks nog even live meebieden :angel:. NPV is ook een topper, imho. Maar wat ik nu de afgelopen keer bij Rietdijk heb meegemaakt?! Slaat werkelijk alles.

Ten eerste was het ellendig weer met storm aan zee en 0 parkeermogelijkheden. Terwijl daar op het erf bij Rietdijk gasten nog makkelijk 10 auto's konden neerzetten. Mag niet van ze, dus je moet ergens betaald parkeren. Weigert apparaat nog dienst dus ik verder zoeken. Ik heb toen nog heel stiekem de ambassadeur van Ghana, met zo'n grote bak, zowat geblokt (heel kort mijn auto erop gezet) zodat het nog net paste daar, haha. Maar eerst snel naar binnen om te verkennen want ik was er immers nog nooit geweest, dan kon ik de auto altijd nog herplaatsen en wat gaan eten (en die dikke bak bleek achteraf toch gewoon uit te kunnen rijden :klap:). Goed, ik was vroeg dus zou wel loslopen dacht ik want het is wel 4 uur rijden heen en weer, maar ik was speciaal extra extra vroeg vertrokken omdat ik ook nog wat wilde eten in Den Haag dus ik had nog altijd een extra half uur over.

Kom ik binnen; mijn hele sessie is al geweest :thuink: ! Terwijl Kuin (de directeur) mij nog zo de tijd van 20.45/21.00 had aangewezen, en ik er ondanks alle tegenslag al om 20.10 uur was! Toch allemaal wel heel erg klantonvriendelijk om je zo niet aan je tijden te houden, met klanten die van verre komen en dan ook nog niet op je erf laten parkeren... nog niet gegeten en niks moest ik me dan maar werpen op het vervolgprogramma.

Ik moest boven mijn budget grijpen maar won daarmee toch nog wat en had van de dag ervoor ook schriftelijk al wat binnen. Ik kreeg de nota's en vroeg de vervolgstappen want ik was voor het eerst op de veiling zelf aanwezig (voorheen altijd alleen afhalen na schriftelijke biedingen). Die meneer zei nadrukkelijk dat ik na afgerekend te hebben de kavels kon meenemen. Dat vond ik ook logisch, aangezien je niet zomaar ongezien kavels meegeeft, dacht ik. Ik ben dan wel al vele jaren trouwe klant maar heb tot nu toe altijd direct afgerekend.

De laatste keren leverde mij daar geen kavels op dus vandaar was ik dit keer persoonlijk aanwezig op de veilingsessie zelf :wave: . Dus ik na afloop van de veiling naar kantoor, tenminste, die liep nog maar toen ik eenmaal in de wachtrij stond op kantoor liep de veiling ook af.

Afijn, ik aan de beurt, zei de meneer zoiets zei van wilt u betalen of op rekening. Ik wist helemaal niet wat op rekening betekende dus ik zei gewoon de meneer van het paleis na. Ik had de pinpas al in de hand. En ik was nog zo netjes geweest om een vooruitgestuurde bedrag te sturen, namelijk wat de heer Kuin mij maandag al had doorgegeven plus nog eens 1000 euro om de pinlimiet voor te zijn, en ook 200 euro cash mee om volledig te kunnen afrekenen.

Zet de man dat kleine gedeelte cash op de verkeerde regel. Dat werd opgeteld bij het rijtje 'te betalen' dus aldoende pinde ik 400 euro te veel :dizzie: . Daar kwam ik achter toen het tijd was om de factuur te controleren na de uitgifte, ik had al in mijn hoofd dat het bedrag dat ik zojuist betaald had wel erg hoog was. De afdeling afgifte nam de factuur terug omhoog het kantoor in, en ik moest de auto wegzetten van ze. Afijn, ik terug. Moest ik weer achteraan sluiten! Weer een kwartier later, nu werd ik wel ongeduldig want de parkeermeter verliep. Dus ik ben maar eens gaan zwaaien en doen. Kasmeneer had er nog niet eens naar gekeken. Dan toch. Wilden ze me eerst nog 200 teruggeven. Weer ingrijpen. Dan toch de 400 cash terug gehad. Ik zit nu nog met dat cash in huis want aan afstorten bij de bank zitten kosten verbonden, maar prima, alles opgelost en de rekeningen voldaan.

De kasmeneer kon blijkbaar het gedoetje niet aan van 2 biednummers dus 2 blaadjes en van electronica hebben ze nog niet gehoord daar. Alles gaat met potloodje en pen op de factuur. Eigenlijk lachwekkend maar goed. Ik had hem even mijn smartphone aan moeten geven, daar zit ook een calculator op ;).

Gelukkig geen bon, wel tank leeg door alle parkeertoestanden. Ik had nog steeds niks gegeten, maar ik moest ook zeer hoognodig tanken want dat filerijden in de storm en parkeerplaats zoeken en dan nog voorrijden en opnieuw elders parkeren om in te laden had wel zijn tol geëist en het alarm van de benzine stond er al een tijdje op. Je wilt niet weten wat Den Haag dan voor idiote stad is. Ik ben echt letterlijk 10 pompstations langsgereden :shock: .

Ik ken Den Haag wel een beetje maar de mij bekende benzinepomp was dichtgetaped wegens verbouwing! Maakt niet uit, mijn Tomtom geeft er nog 10 aan. Volgende. Dicht, geen self service. Volgende. Dicht wegens onderhoud. Volgende. Storing. Volgende. Bestond niet meer. Volgende. Dicht, geen self service. Ik kreeg het me daar benauwd :shifty: ! Dit heb ik mijn hele
leven nog niet meegemaakt. En de storm werd almaar erger en erger, en takken vielen op mijn auto, en mijn Tomtom stuurde me maar naar de gekste kleine straatjes die bezaaid lagen met takken die klapten onder mijn auto...... :sick:

Ik ben maar helemaal dat ding gaan negeren na de 10e pomp buiten dienst en zo'n N-weg van Duinrell naar Rotterdam op gereden, TOTAAL uit de richting, maar die zou toch wel een tankstation hebben? Nou na tig kilometer inderdaad, en die werkt nog ook!! Helaas wel veel duurder dan bij ons in het oosten, maar ik was wel gered. Maar WAT een ellende.

Alle eettentjes ook al dicht, onderweg enkel McDonalds, bah dat vind ik niks :problem: , dus thuis na middernacht maar even wat gebakken nog...

Het verhaal is nog lang niet over, helaas. Ik kan er wel een boek over schrijven :lollig: .

Kom ik er thuis achter dat ik mijn duurst gewonnen kavel mis :!: Die had Kuin zelf voor mij als schriftelijke bieding behandeld maandagavond. In alle tumult doordat ik 400 euro te veel had betaald heeft de back office de lijst blijkbaar niet doorlopen en heb ik er niet voor afgetekend want dat zou nog na de correctie van de 400 gebeuren. Zegt Rietdijk achteraf van dat ik dat dan maar zelf had moeten doen. Terwijl ik die fout van 400 al zelf aan het corrigeren was, had ik dus ook fout afgegeven kavels moeten afvinken.

Ze gaven mij 1110 mee ipv. 1010; een fout in de eentjes. Even daarover dit: ik was zelf voor het eerst op zo'n veilingavond present dus ik wist ook de procedure niet goed. Was tot nu toe dus altijd schriftelijk en dus in alle rust. Maar zelfs toen maakten ze er een potje van. Was alweer even geleden maar toen hadden ze mij een kavel verkocht met 1 Wilhelmina guldens, echter als 11. Wat was er nou gebeurd? Nogmaals hebben ze nog nooit van electriek gehoord dus op de sticker staat dan met potlood (1). Lezen ze voor de catalogus als (11..... nou hoe gek is dat? Er mist toch een haakje?

Ik mis gewoon 10 zilverstukken en Rietdijk deed er een partij arrogant moeilijk over, tot in het onbeschofte gewoon. Ik moest het allemaal maar komen bewijzen. Maakte scans, kwam op kantoor, etc.... nou uiteindelijk kwamen ze dan over de brug. Netjes. Maar zonder ook maar enige excuses. Ze waren immers god zelf, is zo ongeveer de beruchte Haagse arrogantie.

Nou goed, terug naar het heden: zij laden een verkeerde doos in mijn auto want vinken de kavels niet af, controleren de kavels niet en laten niet aftekenen. Zou je alvast zeggen dat ik juridisch supersterk sta. Ware het niet dat ik te goeder trouw ben dus eerlijk vertel hoe het gegaan is (wat Rietdijk later tegen mij gebruikt!). Ik vond de gang van zaken in elk geval merkwaardig want bij MPO, NPV en overal elders gebeurt dit wel, maar goed, zoals gezegd, elk veilinghuis doet het weer anders.

Ik begreep van hun dat Rietdijk meer een soort familiehuis is waarbij vertrouwen voorop staat. Dat klonk mij nu juist zo goed in de oren, maar goed, de heer Kuin zou het kavel dan netjes toesturen naar iemand voor wie ik in commissie had geboden. Zij zet 100.000 per jaar om dus ik had ze ook nog een gouden klant aangebracht, als ware ambassadeur voor Rietdijk froggy . Zou alleen het weekend overheen gaan want ze hadden het nu druk. Dat begrijp ik natuurlijk volkomen; voor Rietdijk zijn dit piekdagen dus doe maar in alle rust zei ik... zelf was ik ook een lang weekend weg.

Afijn, ik had in elk geval zeer nauwgezet zijn directives opgevolgd, tot in de kleinste puntjes. Ik ben een consciëntieus mens en was dus bovendien voor het eerst op een veilingsessie te gast. Als gast doe je exact zoals je wordt opgedragen. Zo ben ik opgevoed. Ik had uitgebreid contact gezocht vooraf, de catalogus bestudeerd, enz. :angel:

Blijkt achteraf dat hij zijn belofte niet is nagekomen en de doos helemaal niet heeft opgestuurd! Van mijn kant had ik nog liggen dat ik hun doos (een klein kaveltje t.w.v. van 100 euro terwijl die van ons 550 euro waard was) op enkel de door hun aangewezen porto wel wilde opsturen, direct naar de rechtmatige eigenaar, of naar Rietdijk, alles aan hun te bepalen. En onze doos zou ik verder buiten blijven, ik had zelfs schriftelijk alle rechten daarop al opgezegd (hoewel ik dus er al volledig voor betaald had) maar mijn commissie zat op de doos te wachten dus zodoende zou die direct naar haar gaan, alle gegevens waren al verstrekt en geaccepteerd door Rietdijk. Het is van mij uit gewoon een kwestie van vertrouwen en ik vertrouw haar erop dat zij de doos eerlijk aanneemt en dat Rietdijk het dan die maandag zou opsturen. Maar het was een week stilte. :zzzz:

Wilden ze de verkeerde doos zelf afhalen maar dat kon alleen op vrijdag. Maar dan veilt MPO dus ik ben er niet. Ik zei, ik ben vaak deze week in IJsselstein dus mocht er een medewerker van hun zijn, dan kan dat ook. Ik zie de mensen van MPO ook dikwijls elders inbieden voor eigen rekening, en zag deze week zelfs de directeur van NPV zelf weer bij MPO present :LoneRanger: .

Maar de doos later afhalen schikt in elk geval ruimschoots zei ik, dus ook dat was prima. Dus Rietdijk had inmiddels een tiental mogelijkheden op zak; van mij uit kon alles zo'n beetje, en goedkoop. Niet een doos versturen zoals Rietdijk doet met flink wat zogenaamde 'verzendkosten' bovenop de porto :thumb down: ! Ik stelde mij geheel ter beschikking.

Met inderdaad als voorkeur dat men afhaalt want dat scheelt weer een half uurtje inpakwerk plus benzine om naar de grote stad te moeten om het pakket naar het postkantoor te brengen (ik woon niet in een metropool als Den Haag maar in het buitengebied).

Afijn, het zou dan per se afhalen worden als ik bij MPO ben dus ik regel dat ik voor hem! Ik zou hem (uiteraard als het weer het zou toestaan) vlak voor vertrek in de carport zetten met een oranje zeil eroverheen, veilig want 200 meter van de openbare weg en tevens cameratoezicht. Dan kan hij op eigen gelegenheid afhalen :thumb up: .

Ik kan niet afgeven, tenzij hij zou aangeven op welk tijdstip natuurlijk maar ik had de hele week ondanks diverse mails van mijn kant niets meer gehoord dus ik stelde daarom voor dat hij dan vrij zou kunnen afhalen want ik ben geen pakhuis en ik had die grote doos inmiddels al 2 weken op kantoor staan. Ook weer een last waarmee Rietdijk mij opzadelde, maar goed.

Koud had ik de doos klaargezet en maakte ik mijzelf klaar om af te reizen, kom ik bij de auto aan en tref bewuste doos die de heer Kuin had beloofd maandag al af te zenden! Ik had volledig op de heer Kuin's woord vertrouwd en had nog niets van mevrouw gehoord maar ik stel vast dat zij nu nog altijd manco is! Weer een uur gespendeerd aan het maken van een nieuwe nette mail maar iets meer op poten nu, maar kwam daardoor wel te laat aan bij de MPO veiling, grrr.

De heer Kuin moet hebben gezien dat we nog thuis waren want alle 3 onze auto's stonden er nog. In plaats van even aan te bellen of een telefoontje te plegen dat hij er al aankomt zet hij deze dure doos gewoon neer die er dan de hele nacht had gestaan want ik was de volgende dag pas weer thuis :evil: ! Voorstel was dat ik de overcomplete doos bij daglicht zou neerzetten (een van hun goedkoopste kavels aan slechts 100 euro), de heer Kuin plaatst nu tegen elke afspraak in een doos van ca 550 euro buiten tot in de nacht! Voor hetzelfde geld had het gestormd of was er in het holst van de nacht toch geboefte geweest... :twisted:

Dit volgt al op de ellende die ik eerder heb moeten doorstaan. Even ergens excuses maken voor alle fouten? Ho maar. Zelfs nog extra wachttijd voor mij, en uren mails sturen. En ik zit nu nog met dat cash in huis maar dat gaat bij MPO dan wel op volgende week.

Ik hoop dat ze dit de volgende keren beter gaan regelen voor andere klanten want alles zo met een potloodje opschrijven en dan 400,- te veel afrekenen is natuurlijk geen reclame voor het bedrijf. Kom je bij andere veilingen dan vinken ze elk kavel dat afgegeven wordt altijd meteen even af en zien er zelfs op toe dat ik accordeer als ze het nummer aanwijzen. Dan kan er niets misgaan.

En nu zit ik nog met de doos van mevrouw. Zij heeft dus nog altijd niets! Terwijl ze maandag al naar haar zouden opsturen. Voor hetzelfde geld had die doos de hele nacht buiten gestaan en natgeregend in de storm die ik ervoer toen ik bij Rietdijk was. Als ik het allemaal op een rijtje zet is het wel een ontstellende gang van zaken.

De opgestapelde fouten leidden voor mij tot uren werk en een boze commissionair, nou ja, dat kon ik gelukkig weer goedpraten. Het wrange is dat ik in de rij wachtte op mijn kavels en een andere koper zoiets zei van "het klopt allemaal wel toch met de kavels, het gaat nu zo rommelig en snel?! :Bleeh: " En uw medewerker achter de kas zei "Ja het klopt zeker, maar mocht achteraf toch iets niet geheel in orde zijn, dan maakt u zich geen zorgen, maak even melding en we zullen het ruimschoots compenseren, daar staat Rietdijk al sinds jaar en dag bekend om." Ik haal dit aan omdat ik op dat moment natuurlijk geen moment dacht dat dit op mij van toepassing zou worden, maar had het wel onthouden omdat ik een goede service natuurlijk altijd apprecieer dus dat gaf mede ook de aanleiding Rietdijk te recommanderen bij mijn commissie (zij is in tegenstelling tot mijzelf een professional en brengt meer dan 100.000 per jaar aan).

In plaats van een gouden speldje als ambassadeur voor Rietdijk krijg ik de huidige behandeling. Ik moest zelf maar de porto betalen, zei de heer Kuin!! Het is eigenlijk te gek voor woorden.

Tevens klopten de kavels helemaal niet. Ik kon zo aanwijzen waar het fout was gegaan met de lotjes, aangezien er soms staffel tellingen met potlood zijn bijgeschreven. Bewijs te over. Ik dacht, hier zullen ze dan na alle ellende wel ruimhartig mee omgaan. Maar ja, 'de veilingvoorwaarden', he. Op elk aangedragen punt gezeur. "Ja u zegt 2 weken maar in werkelijkheid zijn het 10 dagen". Dat werk. Ongelofelijk :crying: !

En wijzen naar een ander. "Ja, de buurman klaagde over auto's op het trottoir." Wat heb ik daarmee te maken? Dan moet je niet in de catalogus zetten dat je daar mag staan. "Ja maar het duurde bij u te lang." Haha. Ja, dan moet je er geen zooi van maken door 400 euro te veel af te rekenen en mij vervolgens achteraan laten sluiten in de wachtrij. "Ja maar u moest ook NA de veiling komen." Op het beeldscherm kon je gewoon zien dat die in feite ook was afgelopen toen ik 'behandeld' werd.

"Ja maar u maakt het wel ingewikkeld, met vooruitgestuurde bedragen enzo." Nou moet het toch niet veel gekker worden. De heer Kuin mailt mij zelf het bedrag en ik meld hem dan dat bedrag al ruimschoots te voldoen. In plaats van dan even te zeggen, doe maar niet, doe maar op rekening (wat blijkens kasmeneer de liefste gang van zaken is achteraf gezien)?! Maar niks van dat. En bovendien was dit gegeven wel degelijk keurig netjes bij kasmeneer bekend, dus dat gaf geen verdere problemen. "Oh ja, dat is dat bedrag, dat is binnen ja."

Even excuses maken voor het complete zooitje... nee. Het enige wat er met moeite uitkwam is dat ze niet schoonheidsprijs zouden opeisen. Nou ja zeg. So long voor 'gezellig familiebedrijf', 'we lossen het ruimhartig op'. Pfffff. froghmmm

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 02 dec 2015, 12:55

De nieuwe muntencatalogus van Rietdijk binnen... maar mij kunnen ze er dus wel afstrepen (zie mijn 'blog' hierboven) :dizzie:

Uiteraard hoop ik wel dat ze hun dienstverlening weer op maat maken a.d.h.v. mijn gegeven tips. Echt zwaar ondermaats momenteel maar dat verbetert hopelijk voor de lezers van dit forum bij de opkomende veiling :roll: :thumb up:

Crosserke
Lid
Lid

Bericht door Crosserke » 02 dec 2015, 14:23

Je kan wat meemaken voor de hobby :dizzie:

Rietdijk
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door Rietdijk » 09 dec 2015, 23:48

Zullen we dan het hele verhaal maar posten?
Dat voorkomt een wat verkeerd gekleurde blik....

Geachte heer .............

Wat een ongelukkige samenloop van omstandigheden allemaal.
Ik zal trachten u te schetsen hoe een en ander volgens mij in elkaar steekt.

Ons treft zeker blaam maar niet in de mate waarin u in uw brief aangeeft.
Daarbij is de blaam die ons treft wat ons betreft inmiddels opgelost.

Daarom heb ik uw laatste mail hieronder aangekoppeld en zal trachten puntsgewijs daar de angel uit mail te halen.

Met vriendelijke groet,

John Kuin (directeur)
Rietdijk B.V.

Geachte heer Benschop,

 Rietdijk is een driemanschap om het eender of u communicatie richt aan Benschop, Roelandse of Kuin ze zijn van elkaars handelen op de hoogte uw keuze om de correspondentie te richten aan dhr. Benschop snijdt geen hout u heeft kennelijk een probleem met het handelen van dhr. Kuin
Daarom wordt u klacht afgehandeld door dhr. Kuin en niet door Dhr. Benschop. Reeds gaandeweg u mails van afgelopen weken zijn zij allen op de hoogte. Dhr. Rombouts is onze medewerker en hij heeft op kantoor tijdens de veiling de regie in handen.

Graag maak ik bij u uit principe gewag over een aantal onverkwikkelijke zaken waar ik tegen aan ben gelopen rond uw veilinghuis bij de laatste veiling.
Het betreft hier een door Rietdijk verkeerd afgegeven doos plus een niet meegegeven doos.

 Bij het uitreiken van kavels heeft een verwisseling plaats gevonden van 2 op elkaar lijkende nummers, een dergelijke verwisseling is zelfs met het afvinken van dozen op de nota’s niet te voorkomen. Dat laat onverlet dat het wel de verantwoordelijkheid van dhr. Rombouts (onze medewerker) is om het uitreiken dozen te begeleiden en hij heeft daarbij zeker de opdracht net als de ingehuurde kracht om de dozen op de nota’s af te vinken en vervolgens mee te geven. Het betreft hier dus geen verkeerd afgegeven doos en een niet meegegeven doos maar een verwisseling waardoor u de verkeerde doos meekreeg en uw doos bij ons is blijven staan. Dat is 1 fout geen 2. Dat is helaas in alle hectiek niet te voorkomen zeker omdat het op die momenten op kantoor erg druk is en we allemaal mensen zijn en af en toe komt dat voor. In de alle gevallen die ik wat dat betreft bij Rietdijk heb gehad is het goed gekomen. Dat (het meegeven van de verkeerde doos) is overigens wel de enige fout die wij hebben gemaakt.

Nu wilde de heer Kuin de verkeerde doos per se vandaag afhalen en een andere datum kon niet.

 Dat klopt, dhr. Kuin had afgelopen vrijdag een afspraak in de buurt en heeft toen zo’n 30 km omgereden om de doos bij u af te halen. Een logisch gevolg van een verwisseling van een doos is de verwisseling herstellen. Dat wil zeggen de verkeerd meegegeven doos afhalen en de doos die nog bij ons stond afleveren op uw adres.

Maar ik reis af naar HA.com dus kan niet afgeven, tenzij hij zou aangeven op welk tijdstip natuurlijk maar ik heb sinds maandag ondanks diverse mails van mijn kant niets meer van uw medewerker gehoord dus ik stelde voor dat hij dan vrij zou kunnen afhalen want ik ben geen pakhuis en ik had die grote doos inmiddels al 2 weken op kantoor staan.

 Omdat het hier een afstand betrof van meer dan 150 km in de vroege vrijdagochtendspits was mij op moment van vertrek nog niet duidelijk of ik eerst via Eefde zou rijden en dan naar mijn afspraak of andersom. Het tijdstip was mij niet bekend (want afhankelijk van verkeer) en ook niet relevant omdat u al had aangegeven waar ik de doos kon vinden, 10 dagen is ook geen 2 weken.

Koud had ik de doos vanochtend klaargezet en maakte ik mijzelf klaar om af te reizen, kom ik aan en tref bewuste doos die de heer Kuin had beloofd maandag al af te zenden! Ik had volledig op de heer Kuin's woord vertrouwd en had nog niets van mevrouw gehoord maar ik stel vast dat zij nu nog altijd manco is! Nu spendeer ik alweer een uur aan het maken van deze mail dus kom aanstonds nog te laat aan bij de nieuwe veiling ook...
 Ik heb u voorgesteld de doos te verzenden (niet toegezegd) wanneer wij over en weer de verzendkosten tegen elkaar zouden wegstrepen, dat weigert u blijkens uw mails, dan weigeren wij op onze beurt ook de doos toe te zenden. Daarop heb ik gezocht naar een alternatief en dat was uitwisseling op vrijdag omdat ik op dat moment in de buurt was.

De heer Kuin moet hebben gezien dat we nog thuis waren want alle 3 onze auto's stonden er nog. In plaats van even aan te bellen zet hij deze dure doos gewoon neer die er dan de hele nacht had gestaan want ik ben morgen pas weer thuis! Voorstel was dat ik de overcomplete doos bij daglicht zou neerzetten (een van uw goedkoopste kavels aan slechts 100 euro), de heer Kuin plaatst nu tegen elke afspraak in een doos van ca 550 euro buiten tot in de nacht!
 Kennelijk heeft u er geen probleem mee een kavel van een ander onder een zeil buiten te zetten maar weigert wel een identieke behandeling van uw eigen kavel (let wel ik heb er de grootste zorg aan besteed dat het materiaal in het kavel tegen de elementen beschermd zou zijn.)
De koper van het kavel dat foutief is meegenomen wacht evengoed op zijn zending en er is dus de nodige haast bij dit snel te organiseren. Die mogelijkheid zag ik met een combinatie rit. Omdat ik niet weet of er 1, 3, 7 of 29 auto’s op het erf horen en u heeft aangegeven dat een en ander klaar zou staan is het niet eens in mij opgekomen om (u was er immers niet blijkens uw communicatie) aan te bellen. Ik kon het zelf uitzoeken en dat heb ik gedaan!

Dit volgt al op de ellende die ik eerder heb moeten doorstaan. Ondanks zeer nauwgezet al uw directives te hebben opgevolgd tot in de kleinste puntjes volgde fout op fout in uw kantoor. Ik ben een conscientieus mens en was bovendien voor het eerst bij u op een veilingsessie te gast. Ik heb al vaker aankopen bij u gedaan, maar alleen schriftelijk. Als gast doe je exact zoals je wordt opgedragen. Zo ben ik opgevoed. Ik heb mij zelf goed voorbereid voor deze reis. Van mijn kant kunnen er echt geen aanmerkingen zijn geweest.
 Die heb ik wel.

 Ik heb u aangegeven dat wanneer u tevoren bedragen gaat overmaken het kantoorteam niet in staat is die bedragen na te kijken. Dat is in mijn optiek de crux van alle ellende.

 Omdat u tegen de afspraak in tussendoor (en niet na de veiling zoals afgesproken) bent gaan afrekenen precies in de drukste tijd is u een foutief kavel meegegeven.
Immers dan is middels veel rustiger op kantoor en had de verrekening buiten alle hectiek kunnen plaatsvinden.
De verrekening leidde zoals ik al had aangegeven tot gemor onder de overige bezoekers, extra wachttijd, en geklungel met de afrekening omdat die daar simpelweg niet op voorbereid zijn.
Daar ontstaat dan een gehaaste sfeer en dat leidt tot fouten. Ik heb naar beste eer en geweten geprobeerd deze fout zo snel mogelijk te herstellen door u een verzendalternatief aan te bieden, dat viel niet in goede aarde waarop ik heb besloten de kavels persoonlijk om te ruilen in een combinatie rit, hoeveel meer service wilt u hebben……..

De heer Kuin is steeds geheel in de leiding geweest. Elk veilinghuis doet de dingen weer ietsje anders, zodoende heb ik enkel de orders opgevolgd zoals het bij u gaat. Ik ben niet aangekomen met een lege beurs, om de pinlimiet voor te zijn heb ik nog geld vooruitgestuurd ook. Ik heb exact opgevolgd wat de heer Kuin en uw andere medewerkers mij zeiden te doen. Betalen bij afhalen, zo zei uw man in het paleis. Ik heb de namen even opgezicht, dat moet de heer Roelandse zijn geweest.

 Een pinlimiet is eenvoudig voor een dag op te hogen, dat voorkomt cash, en overboekingen vooruit. Vaste klanten die voor grote bedragen kopen krijgen van mij op rekening kavels mee, nieuw(ere) klanten zullen eerst kredietwaardigheid moeten opbouwen.
Dat lijkt me niet ongebruikelijk.

 Uw mail t.a.v. tussen door afrekenen hebben wij pas gezien de dag NA de veiling van de dozen, terwijl ik u daarvoor aangaf NA de veiling te komen en niet tijdens, hiermee vraagt u naar de “bekende weg”! U rekent willens en wetens tijdens de veiling af terwijl ik u heb verzocht daarmee te wachten tot na de veiling om fouten te voorkomen!

Van de stoep af, zo zei de heer Rombouts (hoewel toch in de catalogus staat dat je daar mag laden en lossen... ook daarop had ik mij voorbereid).Prima, ik doe wat mij gezegd wordt. Mij wordt daar door uw man van de kassa (vind ik geen naam van op uw site maar deze had het in elk geval constant aan de stok met de heer Rombouts wat een merkwaardig sfeertje gaf temidden van alle klanten die in de wachtrij stonden) vervolgens 400 euro te veel afgerekend. Wat allemaal keurig hersteld is maar even excuses maken voor deze fouten en de half uur extra wachttijd, ho maar. Ik zit nu nog met dat cash in huis
want aan afstorten bij de bank zitten kosten verbonden, maar prima. Ik hoop dat u dit de volgende keren beter gaat regelen want alles zo met een potloodje opschrijven en dan 400,- te veel afrekenen is natuurlijk geen reclame voor het bedrijf. De heer Rombouts en de jongeman die blijkbaar voor de eerste keer meehielp waren overigens heel vriendelijk naar de klanten

 Van dhr. Rombouts heb ik begrepen dat hij het gedurende de afrekenperiode even aan de stok heeft gehad met een buurman die zich stoorde aan de grote hoeveelheid auto’s op de stoep. De bedoeling is afrekenen (zonder gehannes) inladen en weg. Wanneer er bij het afrekenen onduidelijkheden ontstaan en voertuigen dus feitelijk geparkeerd staan op het trottoir omdat het te lang duurt hebt u nog geluk gehad dat u geen bekeuring heeft gekregen, men gedoogd laden en lossen maar langere tijd parkeren absoluut niet. Waarom duurde het afrekenen bij u zo lang?
Precies. Ik had u gewaarschuwd dat bij verrekeningen u pas NA afloop van de veiling op kantoor dient te verschijnen, dan verloopt dat namelijk soepel zonder dat iedereen daar op wacht en er onnodig auto’s op de stoep staat tot ergernis van de buurt.

Ik begrijp natuurlijk ook wel dat u nog 150 km te gaan had na een lange veilingavond en zo snel mogelijk weg wilde. Dat ging echter tegen mijn waarschuwingen in, en precies daar gaat het fout. Dat valt u zeker te verwijten!

 Van dhr. Van de Pol, (de kassier) heb ik gegrepen dat hij ook niet gelukkig was met de situatie, maar voor iets dergelijks zit hij daar ook niet! afrekenen, nota controleren en vervolgens kavels halen met Rombouts en hulp. Hij was ook niet de aangewezen man om u op dat moment te helpen, immers u zou na afloop van de veiling komen om de verrekening te regelen . Ook van hem en van Roelandse heb ik begrepen dat de gemaakte afrekening overigens wel correct was. Dit is alleen NIET het moment om deze te maken.

verder.

Ze laden vervolgens wel een verkeerde doos in mijn auto want men vinkt de kavels niet af, controleert de kavels niet en laat niet aftekenen. Ik vond dat merkwaardig want elders gebeurt dit wel, maar goed, zoals gezegd, elk veilinghuis doet het weer anders. Ik begreep van uw medewerker aan de kas dat het meer een soort familiehuis is waarbij vertrouwen voorop staat. Dat klonk mij nu juist zo goed in de oren.

 Aftekenen van kavels dient beslist wel te geschieden, daarover heb ik de hulp en Rombouts nogmaals dringend op gewezen, mede met uw communicatie in de hand, maar voorkomt verwisseling uiteindelijk niet.

Dan heb ik de heer Kuin tal van opties aangeboden om deze fout op te lossen. Ik ben verzamelaar dus steek gerust uren werk in uw fouten die te goeder
trouw gemaakt zijn. Ik wilde zelfs uw doos terugsturen en ben geen bedrijf dus breng in het geheel geen verzendkosten in rekening, enkel de door de
heer Kuin zelf gekozen porto. In alle emails, een hele serie, heb ik sowieso al heel veel tijd zitten. Dit is gewoon voor mij een principieel punt. Als ik ook maar ergens zelf in de fout was gegaan, dan akkoord. Maar de hele
opgestapelde rij fouten is bij uw kantoor geweest. Ik heb ook nog voorgesteld dat de heer Kuin of een medewerker van u even naar IJsselstein komt, de A12 op vanuit Den Haag en je bent er zo. Ik zag daar ook de veilingmeester van de NPV present bijvoorbeeld. De directeur.
Maar blijkbaar had u daar geen bezigheden te doen, prima.

 U realiseert zich niet of in ieder geval niet in voldoende mate welke enorme druk er rust op een veilingbedrijf dat in 8 dagen van het jaar de totale omzet moet verdienen en de gigantische drukte voor het team in de dagen er vlak voor en na. In de verzendweek versturen wij in 3 tot 4 dagen
Meer dan 500 pakketten wereldwijd, de focus ligt dan niet echt op de e-mail en al helemaal niet om ‘s-avonds nog even naar andere veilingbedrijven af te reizen. Overigens ben ik deze week zelf 5 dagen onderweg geweest voor de komende voorjaarsveiling, inzendingen ophalen (en ja ook in de buurt van Eefde). Ook de reden dat u dit antwoord van mij pas op zaterdag krijgt en ook volgende week ben ik weer continue onderweg. Een stapel van fouten is uw constatering maar die deel ik niet. U heeft een verkeerde doos meegekregen en genomen die verwisseling hebben we hersteld, lastig en vervelend maar geen opeenstapeling van fouten van onze kant.

Ik ken het wereldje goed, kom in Weesp, bij Karel de Geus, MPO en alle andere veilinghuizen al sinds ik begon in 1991. Maar ik heb de behandeling van de heer Kuin echt nog nooit meegemaakt in al die jaren. Dat terwijl ik de heer Kuin zelfs een zeer goede klant heb aangebracht, zoals ik in de loop der jaren al vaker klanten heb aangebracht bij Rietdijk. Maar dit keer een groot puzzelbedrijf dat meer dan 100.000 euro per jaar aan zegels omzet. In plaats van een gouden speldje als ambassadeur voor Rietdijk krijg ik de huidige behandeling. Ik moest zelf maar de porto betalen, zei de heer Kuin!!
Het is eigenlijk te gek voor woorden.

 Wij proberen het iedere klant zo goed mogelijk naar de zin te maken, dat is ook de reden dat wij vele schriftelijke bieders hebben op kavels en af en toe speelt er iets en dan lossen wij het op. Dit altijd binnen onze mogelijkheden en verantwoordelijkheden, maar u maakt het ons wel een beetje moeilijk, door uw stellingname en handelswijze ten tijde van de dozenzitting met betrekking tot het afrekenen. Wanneer ik dan ook nog zelf een doos mis en u schreeuwt wel moord en brand om uw doos maar vergeet te vermelden dat de doos van onze andere klant nog bij u staat rijzen de haren ook aan deze kant van de computer ten berge.

 Overigens stellen wij verwijzing op prijs, u zult weinig teams aantreffen in de veilingwereld die het de klanten meer naar de zin trachten te maken dan Rietdijk. De omstandigheden (het kantoor) en het schema (werkdruk) maken het lastig maar wij oogsten zelden klachten en onverkwikkelijk-heden lossen wij snel op! Zo ook in dit geval maar dat mag op weinig bijval rekenen merk ik nu!

Het wrange is dat ik in de rij wachtte op mijn kavels en een andere koper zoiets zei van "het klopt allemaal wel toch met de kavels, het gaat nu zo rommelig en snel?!" En uw medewerker achter de kas zei "Ja het klopt zeker, maar mocht achteraf toch iets niet geheel in orde zijn, dan maakt u zich
geen zorgen, maak even melding en we zullen het ruimschoots compenseren, daar staat Rietdijk al sinds jaar en dag bekend om." Ik haal dit aan omdat ik op dat moment natuurlijk geen moment dacht dat dit op mij van toepassing zou worden, maar had het wel onthouden omdat ik een goede service natuurlijk altijd apprecieer dus dat gaf mede ook de aanleiding Rietdijk te recommenderen bij mevrouw, die blijkbaar nog altijd wacht op uw kavel.

 U heeft het kavel gekocht, het is dan ook niet onze verantwoordelijkheid indien u niet de verzendkosten daarvan wilt dragen om het kavel van mevrouw bij mevrouw te bezorgen. Net zoals u willen ook wij niet voor onnodige kosten opdraaien en hebben wij Roelandse, Benschop en Kuin besloten het kavel kosteloos bij u af te leveren bij afhaling van het verkeerd meegegeven kavel. Waarbij wij ons ook op het standpunt hadden kunnen stellen dat u naar ons had mogen komen om de doos om te ruilen, nee…. wij zochten een kostenneutrale oplossing voor iedereen.

Zij heeft tevens een grote afwijking van 100 euro tekort geconstateerd in de door u opgegeven frankeerwaarde en ik ben dat eens gaan onderzoeken. Ik zie in haar tellingen fouten, dus helemaal klopt het niet want zij telt de tariefzegels bijv. verkeerd. Maar ik zie ook in uw staffel tellingen met
potlood fouten. Bijv. dat u zegelblokken als Weken van de Kaart meetelt terwijl Postnl daar notabene heel duidelijk onder heeft staan (onderste tab) dat deze niet meer geldig zijn nu. Tevens trof ik blokken aan die in een album postfris leken maar uitgehaald bleken het afgeweekte zegels met soms nog een licht zichtbare slechte stempelafdruk erop, dus voor het oog leek het goed waar maar bij nadere inspectie niet. En zo waren er flink meer mankementen, zoals missende zegels en postfris zegels maar wel met speciale dagafstempeling Collectclub/Amphilex enz. wat wel duidelijk was meegerekend als frankeer.

Dit wordt een vruchteloos verhaal.

 Waarbij ik u in dit geval mede gezien de voorgeschiedenis louter verwijs naar de veilingvoorwaarden
10. Alle kavels worden verkocht zoals zij ter tafel zijn aangeboden en
15c Collecties, verzamelingen, partijen, samenstellingen, dozen en restanten zijn te allen tijde uitgesloten van elke reclame ten aanzien van de inhoud, staat, kwaliteit en omschrijving van het kavel.

Daarbij geef ik u in overweging het volgende. U treft een zeldzame tanding van een bepaald zegel in een kavel, of er zit € 50,- meer in een kavel? gaat u het veilinghuis en de inzender compenseren voor deze vondst?
Precies…. Dat werkt twee kanten op.

Voor beoordeling van de kavels organiseren wij kijkdagen, verreweg de meeste van elk postzegelveilinghuis in Nederland.
Wij trachten natuurlijk kavels zo goed mogelijk te beschrijven maar voor de controle daarvan is ook uw verantwoordelijkheid.
Middels biedingen onderschrijft u de veilingvoorwaarden.

Die verantwoordelijkheid zit ook in het controleren of u de juiste kavels meekrijgt bij afgifte.
Immers dhr. Rombouts, maar ook u, heeft de fout bij aflevering van het materiaal niet geconstateerd, is dat dan louter onze fout?

Ik moet camerabeelden nakijken om te zien waar die doos is gebleven, terwijl u bij thuiskomst al had kunnen constateren dat u niet de juiste doos hebt meegekregen, krijg ik alleen het bericht dat er een doos ontbreekt!
Dan vraag ik me af, hoe had ik die doos zonder de camera’s ooit moeten traceren?

En nu zit ik met de doos van mevrouw. Zij heeft dus nog altijd niets! Voor hetzelfde geld had die doos de hele nacht buiten gestaan en natgeregend in de storm die ik ervaarde toen ik bij u in het paleis was. Als ik het allemaal op een rijtje zet is het wel een ontstellende gang van zaken.
Ik hoop dat u dat met mij eens bent.
 Dat geldt ook voor de door u buiten gezette doos, maar kennelijk gelden daar andere maatstaven.
Overigens ben ik van mening dat dat voor enige tijd geen kwaad kan mits goed afgedekt, en daar heb ik zeker op gelet.

Ik kan u van alle communicatie met de heer Kuin voorzien.
 Dat is niet nodig we beschikken gedrieën over uw mails, en die gooien we na deze laatste collectief weg!

Graag hoor ik van u welke procedure ik kan doorlopen, bijv. bij welke geschillencommissie u bent aangesloten of hoe ik deze klacht kan aanbrengen. Ik reis nu gauw af naar IJsselstein, ik hoop na alle ellende die we hebben moeten doorstaan in elk geval op z.s.m. een passende oplossing, mvg, Tijs van Dijk
 Ik hoop dat u in IJsselstein succes heeft gehad op de veiling, kopen bij de handel is toch altijd weer anders als kopen bij een veilinghuis!

 Ik vraag me af over welk geschil u het heeft?
1) De juiste kavels zijn bij de juiste personen, de kavels zijn netjes betaald en afgerekend (met wat hobbels en de verwisseling tot gevolg).

2) Daarbij is het juiste kavel bij de koper bezorgd, zonder daarvoor ook maar iets te rekenen, de fout is binnen een week hersteld, zonder kosten over en weer!
Het kavel is afgeleverd zoals het verkeerde kavel is ontvangen, daarover kan toch geen ongenoegen bestaan!

3) Indien u klachten heeft over de inhoud van een kavel verwijs ik u naar de veilingvoorwaarden, losse nummers kunt u laten keuren (mits binnen 2 weken ter keuring gemeld) partijen zijn uitgesloten van elke vorm van reclame
Daar bent u middels deelname aan de veiling van op de hoogte, zit er meer in een kavel heel fijn voor u en uw klant, jammer voor ons en de inzender maar daar claimen wij ook niet over, is het andersom gaat die vlieger dus ook niet op.
Middels kijkdagen kunt u zich van de inhoud van een kavel vergewissen en daartoe heeft u alle gelegenheid.

4) Ik geef toe een en ander heeft niet de schoonheidsprijs, maar dat is beslist niet ALLEEN onze schuld

5) Kavels dienen te worden afgevinkt, maar ook dat voorkomt deze nummer omdraaiingsfout niet!

6) De aanleiding is nog immer uw keuze ten aanzien van afrekening en het feit dat u dat tussendoor komt doen terwijl ik u heb aangeven dat NA afloop van de veiling te doen, omdat dit soort zaken dan simpelweg op de loer liggen, en die verwachting blijkt uitgekomen.

Vervolgens hebben wij ons tot het uiterste ingespannen om de zaak voor u kosteloos op te lossen!

Dat u vergeet aan te geven dat het bewuste kavel bij u stond maar wel; gelijk een kavel miste komt ons ook wat vreemd over maar fouten worden nu eenmaal gemaakt.

Wat ons betreft zijn de fouten allemaal hersteld.

Een passende oplossing heeft u dan ook al van ons gehad.

Wij beëindigen met deze mail van onze vrije zaterdag (de eerste in weken) de discussie.

Met vriendelijke groet,

John Kuin
Rietdijk B.V.

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 12 dec 2015, 11:29

Goed, stellen we dus vast dat jullie om 6 euro portokosten te besparen een zoals geschetste klantbehandeling uitvoeren (so far voor dat 'vriendelijke familie-veilinghuis dat alle problemen zo ruimhartig oplost') en een aangebrachte klant van een ton verliezen. Pennywise, poundfoolish zullen we maar zeggen om in de trant van dit forum te blijven?

Ik hoop dus in elk geval dat jullie de huidige bieders momenteel een betere behandeling gaan geven aan de hand van die waslijst die jullie bij mij verkeerd deden. Dan was de mij aangebrachte misere toch nog ergens goed voor. Bieders blij, Rietdijk weer meer klanten, top... het bosje bloemen zie ik nog wel komen dan.

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes » 12 dec 2015, 15:29

Onze ervaringen met Rietdijk zijn prima. Wij hebben onderhand zo'n 8 veilingen meegemaakt en bij allen is het prima verlopen. Ook de veiling van gister was weer prima georganiseerd. Locatie top, veilingtempo top en afhandeling kavels top!

Teun en René

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 14 dec 2015, 11:32

Dan heeft de heer Kuin dus ECHT met mijn blaadjes in het kantoor gezwaaid :angel: :angel: :angel:

Terug naar “Veilingen”