Veilingshuis Eeckhout Aalst

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Aernout België
Moderator
Moderator

Re: Veilingshuis Eeckhout Aalst

Bericht door Aernout » 12 nov 2011, 22:11

Ikzelf heb tevens ook de catalogus deze week ontvangen via de post.
Los van de loten staat er tevens een mooi artikel in betreffend 'wat-er-kan-foutlopen' bij het proces.
Zie hier de link: http://www.veilinghuiseeckhout.be/aucti ... part06.pdf
Dus iets om goed bij te houden ;) (zowel de papieren als de digitale versie)

De veiling op internet sluit 1 uur eerder af dan de fysieke veiling te Aalst.
Kortom het verdict valt in Aalst.
De lijsten met de resultaten worden normaal kort na de veilingsdagen bekend gemaakt.
Bij deze nog even geduld. Eveneens zal er inderdaad een melding komen via e-mail.

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 13 nov 2011, 18:21

Aernout,

Bedankt voor je reaktie. Ik had het desbetreffende artikel al gelezen nadat je de link van Internet had geplaatst, was wel interessant om door te lezen. Ik wacht dus nu geduldig af of ik iets gewonnen heb op de veiling, ik denk zelf van niet. Ik ben een beetje ongeduldig omdat ik van de geboden topics ook eventueel iets in het buitenland kan kopen maar dat kan ik niet eerder doen als ik weet of ik iets gewonnen heb.
Ik vind het toch een beetje vreemd dat jullie een paar dagen voor de veiling een katalogus hebben gehad. Zou het niet verstandiger zijn om die een paar weken vooraf te sturen? Bijvoorbeeld die van de MPO kreeg ik afgelopen week en de veiling is over ruim 2 weken. Heb je wel mooi de tijd op het op je gemak door te nemen.

Gr. Alfred

Ps.: Nog even naar de site gegaan maar mijn bids zijn verdwenen. Via de link in mijn emails heb ik hem dus maar aangeklikt en volgens mij (maar wie ben ik) heb ik alle 4 de veilingen gewonnen, zou niet verkeerd zijn.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 13 nov 2011, 19:25

Aernout schreef:Bij deze nog even geduld. Eveneens zal er inderdaad een melding komen via e-mail.

mvg,
Aernout
spannennd zo aan het :angel:
Hostis Honor Invidia

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 13 nov 2011, 22:52

Ilosab schreef: Ik vind het toch een beetje vreemd dat jullie een paar dagen voor de veiling een katalogus hebben gehad. Zou het niet verstandiger zijn om die een paar weken vooraf te sturen? Bijvoorbeeld die van de MPO kreeg ik afgelopen week en de veiling is over ruim 2 weken. Heb je wel mooi de tijd op het op je gemak door te nemen.
Klopt, inderdaad.
Het was eerste keer dat catalogus zo laat was. Ik denk wel dat er lessen uitgetrokken zullen worden naar de toekomst toe...

mvg,
Aernout

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 14 nov 2011, 08:51

De resultaten staan er snel op! :angel: ik hoop voor andere leden ook deze morgen een :lach:
Hostis Honor Invidia

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 nov 2011, 11:16

Ik ben ook erg nieuwsgierig want als ik weet wat ik heb gewonnen kan ik mijn bestelling in Canada plaatsen, bij ATS notes.
Uiteraard snel op de site gekeken maar nog niets kunnen ontdekken, internet van mijn werkgever *&^%$@ blokkeert de site.
Wachten tot vanavond dan maar, shit.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 14 nov 2011, 16:07

kan me voorstellen als je iets al voor die tijd wil weten stuur maar pb of zet maar kavel neer dan wil ik wel even voor je kijken
Hostis Honor Invidia

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 nov 2011, 16:34

Nou, ik heb het bekeken en volgens mij heb ik de 4 kavels gewonnen maar ik weet het nog steeds niet zeker. Mijn probleem is namelijk dat ik op de 4 kavels heb geboden en ben vergeten om mijn biedingen op papier te schrijven. Maar zover mijn gebrekkige geheugen nog werkt zijn ze voor mij. Ik heb inmiddels al een mailtje ontvangen dat de rekeningen binnen 48 uur worden verzonden. Ik ga er dus maar vanuit dat ik ze gewonnen heb en ga nog even wat in Canada bestellen, als voorschot op mijn salaris/eindejaarsuitkering/verkochte vrije dagen.

Groeten, Alfred

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 14 nov 2011, 20:14

Anders even het archief raadplegen, als de foto terug ziet. kun je je het misschien herinneren...

mvg,
Aernout

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 14 nov 2011, 20:31

Aernout,

Via de mail kan ik de foto nog bekijken en ik heb ook de verkooplijsten gezien en ik denk dat ik ze alle 4 heb gewonnen. Ik ben daar maar vanuit gegaan en heb in Canada weer het één en ander besteld, waaronder noodgeld van Brugge en Gent. Ik moet eens leren om alles op te schrijven wat ik heb besteld of geboden want ik heb nu nog bestellingen uitstaan vanuit Duitsland, Bulgarije, België en Canada.
Ik zie het wel als ik de invoice krijg.
De veiling is me trouwens best bevallen. Het was de 1e keer dat ik schriftelijk heb geboden en tot op heden is het keurig gegaan allemaal.

Gr. Alfred

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 14 nov 2011, 21:46

Noodgeld van Gent heb ik ook bekeken,

vooral het noodgeld van gent, die ongeldig gemaakt is.
Dan bedoel ik dit: http://www.veilinghuiseeckhout.be/compo ... mined.html

Mooi, maar te ver van mijn verzamelgebied...

Tevens bestaat er een catalogus met enkel papieren noodgeld van Belgie (in 2 talen)

mvg,
Aernout

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 nov 2011, 07:58

Aernout,

Die had ik niet gezien maar die serie had ik ook niet nodig. Is trouwens wel voor een aardig bedrag weggegaan.
Ik verzamel van alle (ex) landen van de wereld 1 biljet maar probeer ook altijd een biljet te vinden van plaatsen waar we op vakantie zijn geweest. In Duitsland en Oostenrijk is dat makkelijk maar voor Belgie was het wat moeilijker. Ik zocht Gent en Brugge omdat we daar ooit op vakantie zijn geweest en bij toeval vond ik die bij ATS notes in Canada.

Gr. Alfred

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 15 nov 2011, 10:49

Ilosab schreef: Het was de 1e keer dat ik schriftelijk heb geboden en tot op heden is het keurig gegaan allemaal.
absoluut kreeg keurig bevestiging en zo snel de uitslagen! Bij nederlandse veilingen gaan er altijd wat dagen over heen.
Hostis Honor Invidia

jantomat
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jantomat » 15 nov 2011, 20:16

hallo

oei heb ook eens gezien en ik heb er ook gwonnen zal weer gaan sparen vrees ik.

groetjes
jan
ik verzamel alles van belgie munten en biljetten munten van nederland en portugal e,n ook een beetje de euromuntjes

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 16 nov 2011, 18:15

jantomat schreef:hallo

oei heb ook eens gezien en ik heb er ook gwonnen zal weer gaan sparen vrees ik.

groetjes
jan
Toevallig koper van lot 2790 ;)

http://www.veilinghuiseeckhout.be/compo ... arsaw.html

mvg,
Aernout

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 nov 2011, 19:17

Invoice vandaag ontvangen en inderdaad, alle 4 de kavels waar ik op had geboden heb ik gewonnen. Gelijk maar betaald en zodra ze binnen komen zal ik ze bij de nieuwe aanwinsten zetten. Weer 4 mooie biljetten voor mijn wereldalbum.
Is me best goed bevallen die veiling, bedankt voor de tip Aernout.

Groeten, Alfred

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 16 nov 2011, 19:26

Ilosab schreef:Invoice vandaag ontvangen en inderdaad, alle 4 de kavels waar ik op had geboden heb ik gewonnen. Gelijk maar betaald en zodra ze binnen komen zal ik ze bij de nieuwe aanwinsten zetten. Weer 4 mooie biljetten voor mijn wereldalbum.
Is me best goed bevallen die veiling, bedankt voor de tip Aernout.

Groeten, Alfred
Per mail, of post?
Hostis Honor Invidia

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 nov 2011, 19:45

De invoice heb ik per e-mail ontvangen.
De veilingen waren zondag afgelopen en het lijkt me stug dat ze alles binnen 1 dag hebben verwerkt en dat ik het dan op woensdag per post zou krijgen.

Gr. Alfred

jantomat
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jantomat » 16 nov 2011, 19:46

hallo

neen dat lot zat ik er iets onder de prijs denk ik :)

leukste was mijn klantnr 1000008 dus klant nr 8 :lollig:
eindbedrag was weer redelijk :oops:
mijn meest verbaasde aanwinst was nr 609 belgie 20 fr 1871 met smaller jaartal
met veilingkost erbij nog onder de goudprijs.(236€) hopelijk is hij mooier dan dewelke ik al heb :)
zit al te wachten en te sparen voor de volgende veiling van hem.

groetjes
jantomat
ik verzamel alles van belgie munten en biljetten munten van nederland en portugal e,n ook een beetje de euromuntjes

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 16 nov 2011, 19:50

Ilosab schreef: Is me best goed bevallen die veiling, bedankt voor de tip Aernout.
Groeten, Alfred
Graag gedaan.

Tevens zelf ook altijd tevreden geweest.
Zowel van de grote veiling, de internetveilingen als van de uitgebrachtte informatie (catalogi)

Dus waarom niet delen met andere ;)

mvg,
Aernout

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 nov 2011, 19:54

Aernout,

Ik ben in mei voor het eerst van mijn leven naar een veiling geweest, van de MPO. Doordat ik daar een aantal kavels had gewonnen kreeg ik automatisch een papieren versie van de nieuwe catalogus thuisgestuurd.
Weet je soms of Eeckhout dat ook doet voor de volgende veiling of gaat het gewoon weer via internet?

Gr. Alfred

jantomat
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jantomat » 16 nov 2011, 20:01

hallo

jos stuurt de catalogus naar al zijn klanten dacht ik.
degeen die er een bepaalde tijd niks gekocht of geboden hebben worden misschien uit de lijst gehaald .
dus nu je er gekocht hebt zal je volgende veiling zeker een catalogus krijgen :klap:
bieden via internet is toch zo gemakelijk en kan je op je gemak kijken.alleen jammer als er veel goede te koop staan dat je niet over je budget gaat bieden.
groetjes
jan

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 nov 2011, 20:11

Jan,

Dit is de 1e keer dat ik via internet op een veiling heb geboden. Als je dan op 4 kavels biedt en je wint ze alle 4 dan heb je het wel naar je zin.
Wat mij zo beviel was dat ze een overzichtelijke website hebben en dat alles keurig is afgehandeld, precies zoals ze via de informatie hadden verstrekt.
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een papieren catalogus. Ik zit namelijk de hele dag met mijn knars voor een computer dus op de bank een papieren catalogus doorbladeren onder het genot van een bak koffie is voor mij ontspannender. Ik hoop wel dat, mocht ik een exemplaar krijgen voor de volgende veiling, dat ze die dan wat eerder versturen dan dat ze dit keer hebben gedaan.

Gr. Alfred

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 16 nov 2011, 20:19

Ilosab schreef:De invoice heb ik per e-mail ontvangen.
De veilingen waren zondag afgelopen en het lijkt me stug dat ze alles binnen 1 dag hebben verwerkt en dat ik het dan op woensdag per post zou krijgen.

Gr. Alfred
Excuse! Maar dank voor het antw., te snel gekeken, als je in België woonde zou het kunnen.....
Hostis Honor Invidia

jantomat
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jantomat » 16 nov 2011, 20:30

Ilosab schreef:Jan,

Dit is de 1e keer dat ik via internet op een veiling heb geboden. Als je dan op 4 kavels biedt en je wint ze alle 4 dan heb je het wel naar je zin.
Wat mij zo beviel was dat ze een overzichtelijke website hebben en dat alles keurig is afgehandeld, precies zoals ze via de informatie hadden verstrekt.
Ik geef persoonlijk de voorkeur aan een papieren catalogus. Ik zit namelijk de hele dag met mijn knars voor een computer dus op de bank een papieren catalogus doorbladeren onder het genot van een bak koffie is voor mij ontspannender. Ik hoop wel dat, mocht ik een exemplaar krijgen voor de volgende veiling, dat ze die dan wat eerder versturen dan dat ze dit keer hebben gedaan.

Gr. Alfred
ja ik heb ook graag de papieren catalogus om te kijken.
munten aanduiden die je graag zou willen hebben budget bekijken en dan ga ik wel op mijn laptop bieden.
ben er zelf al wel eens heen geweest en dan is het moeilijk om niet boven je voorop gesteld budget te bieden.
de sfeer en goesting om te kopen speelt mee hoor.
er is wel gratis kofie en broodjes dus als je te veel gekocht heb kan je er je laatste maaltijd eten :lach:
ben bijna zeker dat het volgende keer sneller zal aankomen die cataloog.
en hopelijk kan ik volgende veiling aanwezig zijn dan is het wat kalmer op mijn werk.

groetjes
jan

Terug naar “Veilingen”