Veilingen 2021 (voor zover bekend)

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Veilingen 2021 (voor zover bekend)

Bericht door Ilosab » 28 apr 2021, 20:33

Mocht iemand de catalogus ontvangen dan graag even hier vermelden want dan weet ik ongeveer wanneer ik hem kan verwachten. Of niet en moet ik contact opnemen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Anomander_Rake Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Anomander_Rake » 28 apr 2021, 21:53

Is de catalogus van HA Europe net zo mooi als die van Schulman? Ik twijfel of ik er een moet aanvragen, in tegenstelling tot de Schulman veilingen die ik vanaf maart ben gaan sparen :lach: ik was echt onder de indruk van catalogus #366.

Was het nou 26% (plus die belachelijke 2 euro) commissie bij HA Europe of toch 23% + 2 euro? In het scherm waar je een online bod kunt uitbrengen staat 23% + 2. Als het echt 26% is dan kan ik me voorstellen dat bieders hun maximale bod omlaag bijstellen. Waarom kan Schulman wel gewoon 20%, of 23% als je online meebiedt, rekenen en moet deze club er 23% of 26% van maken? Op Heritage Auctions USA is het ook gewoon 20%.

Als de Schulman catalogus uitkomt voordat de HA Europe veiling start, en er is vergelijkbaar moois bij Schulman, dan kan dat invloed hebben op mijn activiteiten bij HA Europe. Twintig procent, want ik hoop weer fysiek aanwezig te zijn, of 26% op een paar duizend euro is toch de moeite. Van die besparing kan je misschien wel een mooie Leeuwendaalder uit de jaren 10 van de 17e eeuw aanschaffen of een mooi Overijssels bankbiljet van 11 gulden uit 1585 van overslag uit het jaar 1414...of lekker met je dochters van naar de glamping. :dizzie:
Sinds december 2020 gefascineerd door provinciale gouden munten, English gold Nobles en crypto munten.

Two to watch on youtube: Time Team S15E1 'Gold in the moat' & The rise and rise of bitcoin

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 29 apr 2021, 11:15

De catalogus van de MPO is vooral dik, het gaat ook om 5 dagen veilingen over het algemeen dus alles staat er in.
Als je fysiek aanwezig bent in de veilingzaal dan is het 23% + € 2,- kavelgeld. Wat dat laatste betreft vind ik dat nog steeds pure oplichterij maar dat geldt voor veel bedrijven. Als je van huis biedt dan betaal je 26% opgeld + € 2, - kavelgeld en ook dat vind ik behoorlijk extreem want velen kunnen niet eens naar de veiling toe vanwege de corona. Karel de Geus bijvoorbeeld maakt dat verschil niet.
Stel er wordt iets verkocht voor € 1000 dan betaald de thuisbieder € 1260, - en de indiener van het biljet krijgt € 770 (23%), komt nog kavelgeld bij dus dan verdienen ze een kleine € 500 op dat biljet. Tja, de hobby is duur.
Ik heb over het algemeen weinig gekocht bij Schulman, de laatste jaren misschien 2 kavels. Jaren geleden ben ik de eigenaar tegen gekomen op een beurs in Valkenburg, heb een heel gesprek met hem gehad en hij zou er voor zorgen dat ik een catalogus zou krijgen voor de eerstvolgende veiling. Nou, ik moet hem nog krijgen en dat is toch al 5 jaar geleden.

Anomander_Rake schreef:
28 apr 2021, 21:53
Is de catalogus van HA Europe net zo mooi als die van Schulman? Ik twijfel of ik er een moet aanvragen, in tegenstelling tot de Schulman veilingen die ik vanaf maart ben gaan sparen :lach: ik was echt onder de indruk van catalogus #366.

Was het nou 26% (plus die belachelijke 2 euro) commissie bij HA Europe of toch 23% + 2 euro? In het scherm waar je een online bod kunt uitbrengen staat 23% + 2. Als het echt 26% is dan kan ik me voorstellen dat bieders hun maximale bod omlaag bijstellen. Waarom kan Schulman wel gewoon 20%, of 23% als je online meebiedt, rekenen en moet deze club er 23% of 26% van maken? Op Heritage Auctions USA is het ook gewoon 20%.

Als de Schulman catalogus uitkomt voordat de HA Europe veiling start, en er is vergelijkbaar moois bij Schulman, dan kan dat invloed hebben op mijn activiteiten bij HA Europe. Twintig procent, want ik hoop weer fysiek aanwezig te zijn, of 26% op een paar duizend euro is toch de moeite. Van die besparing kan je misschien wel een mooie Leeuwendaalder uit de jaren 10 van de 17e eeuw aanschaffen of een mooi Overijssels bankbiljet van 11 gulden uit 1585 van overslag uit het jaar 1414...of lekker met je dochters van naar de glamping. :dizzie:
Laatst gewijzigd door Ilosab op 29 apr 2021, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 29 apr 2021, 19:59

Anomander_Rake schreef:
28 apr 2021, 21:53
een mooi Overijssels bankbiljet van 11 gulden uit 1585 van overslag uit het jaar 1414
Wacht wat? :D

Die veilinghuizen kunnen gewoon vragen wat ze willen, want "dan haal ik het wel ergens anders" gaat meestal niet op aangezien het om zeer zeldzame of unieke stukken gaat. Ja behalve als je daar Pruisische marken met een oplage van een kwart miljoen onder verstaat natuurlijk :lollig:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 30 apr 2021, 13:57

Ilosab schreef:
28 apr 2021, 20:33
Mocht iemand de catalogus ontvangen dan graag even hier vermelden want dan weet ik ongeveer wanneer ik hem kan verwachten. Of niet en moet ik contact opnemen.
Inmiddels heb ik een e-mail ontvangen van HA Europe dat ze de catalogus met Fed-ex hebben verstuurd dus die gaat bezorgd worden.

Anomander_Rake Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Anomander_Rake » 01 mei 2021, 15:23

De HA-Europe catalogus staat nu bijna een week online. Wat me opvalt is dat er nog nauwelijks online biedingen zijn uitgebracht. Is dit normaal voor HA-Europe of wacht iedereen tot de veilingdag...of zou het merendeel bieden per post? Bij HA.com zie je dat er in aanloop naar de veilingdag door veel mensen online wordt geboden.

Zou de HA-Europe veiling minder goed bezocht worden dan andere veilingen? Ik kan me dat voorstellen omdat het met die belachelijke commissie van 26% duurder is dan concurrerende veilinghuizen.

De opbrengsten lijken bij HA-Europe ook lager te liggen dan bij bijv Schulman. Ik zeg lijken want ik heb alleen de laatste 2 veilingenresultaten van deze twee veilinghuizen met elkaar vergeleken. Het wordt mijn eerste HA-Europe veiling, dat moge duidelijk zijn.

@PietPuk, die veilinghuizen kunnen alleen bij de hoogst zeldzame objecten vragen wat ze willen maar het merendeel van wat er onder de hamer komt, is niet zo zeldzaam, toch. Daarnaast denk ik dat veel verzamelaars zich niet gek laten maken door één veilinghuis als je er in NL al een stuk of 5 hebt én je door het internet in contact staat met aanbieders van over de hele wereld. Ja, HA-Europe heeft nu een bepaalde munt die ik graag wil hebben, maar als ik niet het gevoel heb dat ik er een goeie deal op kan maken, laat ik hem lekker aan me voorbij gaan zonder er een minuut slaap aan te verliezen. Dan kijk ik wel bij Schulman volgende maand of desnoods volgend jaar...er is genoeg aanbod van mooie spullen. En ik kan altijd nog munten als Binance coin, Cake, Vechain of Bitcoin kopen.
Sinds december 2020 gefascineerd door provinciale gouden munten, English gold Nobles en crypto munten.

Two to watch on youtube: Time Team S15E1 'Gold in the moat' & The rise and rise of bitcoin

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 01 mei 2021, 16:26

Anomander_Rake schreef:
01 mei 2021, 15:23
De HA-Europe catalogus staat nu bijna een week online. Wat me opvalt is dat er nog nauwelijks online biedingen zijn uitgebracht. Is dit normaal voor HA-Europe of wacht iedereen tot de veilingdag...of zou het merendeel bieden per post? Bij HA.com zie je dat er in aanloop naar de veilingdag door veel mensen online wordt geboden.
De meeste mensen bieden pas nadat ze naar de kijkdagen zijn geweest, dus zo gek is dat niet. Bovendien wordt veel via bijv. email of op papier doorgegeven, en deze worden meestal pas in de laatste dagen ingevoerd.
Zou de HA-Europe veiling minder goed bezocht worden dan andere veilingen? Ik kan me dat voorstellen omdat het met die belachelijke commissie van 26% duurder is dan concurrerende veilinghuizen.
Al zou de commissie 100% zijn, dat heeft toch geen invloed op of men biedt? Je kijkt wat je wilt betalen, trekt de commissie ervan af, en dat bied je dan... Bovendien, de commissie is voor mij toch echt maar 23%. Niemand verplicht je om live te bieden.
De opbrengsten lijken bij HA-Europe ook lager te liggen dan bij bijv Schulman. Ik zeg lijken want ik heb alleen de laatste 2 veilingenresultaten van deze twee veilinghuizen met elkaar vergeleken.
Ik denk dat ze elkaar echt niet zoveel ontlopen. Voor bijzondere stukken zal Schulman misschien soms wat meer realiseren, maar voor het gros van de munten zal er weinig verschil tussen zitten.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 mei 2021, 16:39

Anomander_Rake schreef:
01 mei 2021, 15:23

Toen ik nog in Nederland woonde bood ik pas bij de veiling zelf, kon ik het gelijk ook meenemen. Nu ik in Hongarije woon ben ik afhankelijk van het internet. Ik bekijk dan de catalogus op internet en geef de kavels op die ik wil volgen, die voor mij interessant genoeg zijn. Dan vormt zich een lijstje met ongeveer 40 kavels en voor iedere kavel heb ik een bedrag in mijn hoofd. Als dat bedrag vooraf al is overschreden dan schrap ik hem en volg hem niet meer. Na verloop van tijd blijft er nog iets over en als ik tijdens de veiling 3 kavels kan scoren dan ben ik zeer tevreden.

Ik denk dat HA veiling best wel goed bezocht wordt maar velen zullen wachten tot de veilingdag of wachten tot ze hun favoriete kavels hebben bekeken. Voor mij gaat dat een beetje moeilijk maar het is me al met al nooit tegengevallen.

Anomander_Rake Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Anomander_Rake » 01 mei 2021, 16:56

Je hebt gelijk over die 23%. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om fysiek aanwezig te zijn en bied dus online mee, dus wordt geen bakkie doen samen :lach: en 26% plus TWEE euro.

Naar een kijkdag ga ik niet. Ik gok erop dat de foto’s en beschrijvingen waarheidsgetrouw zijn. Misschien dat ik eerst een keer leergeld moet betalen alvorens ik dat ga doen. Maar idd, veel mensen zullen pas bieden nadat ze de handel hebben gezien.

Toch denk ik dat de hoogte van de gerekende commissie weldegelijk invloed heeft, al was het maar psychisch. Ik merk dat het mij wel wat doet. Bij Schulman 20% en bij HA-Europe nu 26% en die 2 euro.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 01 mei 2021, 17:02

Anomander_Rake schreef:
01 mei 2021, 16:56
Je hebt gelijk over die 23%. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om fysiek aanwezig te zijn en bied dus online mee, dus wordt geen bakkie doen samen :lach: en 26% plus TWEE euro.
Dan hoef je nog steeds niet live te bieden. Als je schriftelijk biedt betaal je ook maar 23%. Ik ben nooit aanwezig bij MPO, en betaal maar 23%. Klagen over de 26% is net zoiets als klagen over een toeslag moeten betalen als je met credit card of paypal betaalt. Dan betaal je toch op een andere manier?
Naar een kijkdag ga ik niet. Ik gok erop dat de foto’s en beschrijvingen waarheidsgetrouw zijn. Misschien dat ik eerst een keer leergeld moet betalen alvorens ik dat ga doen. Maar idd, veel mensen zullen pas bieden nadat ze de handel hebben gezien.
Ik ga alleen naar een kijkdag als er genoeg interessants tussen zit, en anders bied ik op basis van de foto's. Maar dat is regelmatig mis gegaan, dus mijn biedingen zijn altijd een stukje lager als ik de munt niet eerst gezien heb.

Anomander_Rake Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Anomander_Rake » 01 mei 2021, 17:38

spatbord schreef:
01 mei 2021, 17:02
Anomander_Rake schreef:
01 mei 2021, 16:56
Dan hoef je nog steeds niet live te bieden. Als je schriftelijk biedt betaal je ook maar 23%. Ik ben nooit aanwezig bij MPO, en betaal maar 23%. Klagen over de 26% is net zoiets als klagen over een toeslag moeten betalen als je met credit card of paypal betaalt. Dan betaal je toch op een andere manier?
Ik ga alleen naar een kijkdag als er genoeg interessants tussen zit, en anders bied ik op basis van de foto's. Maar dat is regelmatig mis gegaan, dus mijn biedingen zijn altijd een stukje lager als ik de munt niet eerst gezien heb.
Ja, als er een toeslag op het gebruik van de cc of PP zit, betaal je op een andere wijze ALS die er is! En nu was ik in de veronderstelling dat die er niet is, maar je hebt gelijk, er is met schriftelijk bieden een alternatief. Ik heb nog nooit schriftelijk geboden en was me er niet van bewust dat die manier ook 23% is. Dat is eigenlijk hetzelfde als je 'secret maximum bid' online invoeren als je op het tijdstip van de veiling niet online kunt zijn, maar dan voor 3% minder commissie. Ik ga voortaan schriftelijk bieden overwegen als ik niet fysiek aanwezig kan zijn!

Dit wordt pas mijn tweede veiling :eeeh:

@Ilosab, Bij Schulman bood ik ook pas mee in de zaal. Dat je meteen je gewonnen schatten mee kan nemen, is wel leuk. Jouw strategie voor online meebieden, is gelijk aan de mijne. Daarom ben ik wel benieuwd naar de actie op de 8 kavels die ik volg...nu is er nog nauwelijks traffic op die pagina's, laat staan biedingen.
Als ik komende maand voor m'n werk in de buurt van IJsselstein ben, plan ik een bezichtiging. Ja, vanuit Hongarije is dat lastig. Dan zou je een een bevriend verzamelaar bereid moeten vinden om kavels voor jou te inspecteren. Als er dan eens een interessante veiling in Hongarije is, kun je de dienst terug bewijzen :lach:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 mei 2021, 17:52

Anomander_Rake schreef:
01 mei 2021, 17:38
@Ilosab, Bij Schulman bood ik ook pas mee in de zaal. Dat je meteen je gewonnen schatten mee kan nemen, is wel leuk. Jouw strategie voor online meebieden, is gelijk aan de mijne. Daarom ben ik wel benieuwd naar de actie op de 8 kavels die ik volg...nu is er nog nauwelijks traffic op die pagina's, laat staan biedingen.
Als ik komende maand voor m'n werk in de buurt van IJsselstein ben, plan ik een bezichtiging. Ja, vanuit Hongarije is dat lastig. Dan zou je een een bevriend verzamelaar bereid moeten vinden om kavels voor jou te inspecteren. Als er dan eens een interessante veiling in Hongarije is, kun je de dienst terug bewijzen :lach:
Reken er maar op dat er geboden gaat worden op je 8 kavels, we spreken elkaar op de laatste dag voor de veiling.
Helaas is er nooit een interessante veiling in Hongarije. Dat blijkt ook uit het feit dat er al geboden is op kavel 3624, Hongaars Pengö biljet.

Anomander_Rake Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Anomander_Rake » 01 mei 2021, 18:25

Reken er maar op dat er geboden gaat worden op je 8 kavels, we spreken elkaar op de laatste dag voor de veiling.
Helaas is er nooit een interessante veiling in Hongarije. Dat blijkt ook uit het feit dat er al geboden is op kavel 3624, Hongaars Pengö biljet.
[/quote]

De afgelopen dagen regelmatig wat kavels bekeken. Deze 3624 is de eerste met een bod...naast het kavel waar ik zelf op heb geboden dan.
Ik verwacht dat ik de kavels van mijn wishlist niet allemaal zal krijgen voor de startprijs. Als ik kijk naar vergelijkbare kavels bij de laatste veiling in november 2020 dan viel het aantal on-line bieders me mee, maar goed, daar zitten de schriftelijke bieders en fysieke bieders niet bij. Ik ga proberen online aanwezig te zijn om het een beetje in de gaten te houden. Het voordeel van thuiswerken zullen we maar zeggen :D

WTF nog een kavel gevonden waarop is geboden: #3650 Jullie bankbiljettenverzamenlaars zijn een stuk actiever / agressiever! Zou onze vriend Adriaan op beide kavels geboden hebben?
Misschien moet ik ook maar bankbiljetten gaan verzamelen...daar gebeurt tenminste wat! Maar ja, als ik dan toch moet kiezen tussen een gave Leeuwendaalder of een...nou ja, het Franse 100 francs biljet vond ik vroeger als kind super mooi en fascinerend.

Maar leuk om hier nog even op terug te komen rond 25-26 mei.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 01 mei 2021, 19:03

Anomander_Rake schreef:
01 mei 2021, 17:38
Ik heb nog nooit schriftelijk geboden en was me er niet van bewust dat die manier ook 23% is. Dat is eigenlijk hetzelfde als je 'secret maximum bid' online invoeren als je op het tijdstip van de veiling niet online kunt zijn, maar dan voor 3% minder commissie. Ik ga voortaan schriftelijk bieden overwegen als ik niet fysiek aanwezig kan zijn!
Online een secret maximum bid invoeren voordat de veiling begonnen is, is schriftelijk bieden. Dus 23%. 26% betaal je alleen als je live, tijdens de veiling, mee biedt.

Anomander_Rake Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Anomander_Rake » 01 mei 2021, 19:27

Spatbord beste man, u bent geweldig! :thumb up:

Dat wist ik namelijk ook niet. Ik vroeg me al af waarom er 23% stond en geen 26%. Dat is ook de reden waarom ik een paar berichten terug de vraag stelde. Dat scheelt weer, dat ik niet op zoek hoef naar een downloadbare pdf om te printen, in te vullen, te scannen en terug te mailen.

Ik heb laatst op een vrijdagavond naar Heritage Auctions Live zitten kijken én meegeboden op één kavel van de Paramount Collection, die ik overigens niet won. Lijkt me leuk om de aankomende veiling ook op die manier te volgen, ervan uitgaande dat de live feed wordt aangeboden...en dat ik niet te veel meetings heb vrijdag de 28ste.

Van HA heb je een app maar HA-Europe heeft geen eigen app...de veilingen van HA-Europe zitten niet op de HA app. Jammer, want ik vind zo'n app wel fijn.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 mei 2021, 19:33

Anomander_Rake schreef:
01 mei 2021, 19:27
Ik heb laatst op een vrijdagavond naar Heritage Auctions Live zitten kijken én meegeboden op één kavel van de Paramount Collection, die ik overigens niet won. Lijkt me leuk om de aankomende veiling ook op die manier te volgen, ervan uitgaande dat de live feed wordt aangeboden...en dat ik niet te veel meetings heb vrijdag de 28ste.
Bijna alle veilingen van HA zijn live te volgen, iedere dag. Ik interesseer me alleen voor papiergeld dus de donderdag is door mij al gereserveerd. Maar iedere dag neem ik wel een kijkje in een andere veiling.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 03 mei 2021, 12:14

Catalogus van HA-Europe vanmorgen in Hongarije ontvangen, daar gaan we eens voor zitten. Ik zag in een flits dat er ook medailles van Wim Ruska worden geveild. Mooi voor een verzamelaar mar triest dat ze niet in een museum terecht zijn gekomen.

LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins » 03 mei 2021, 16:33

Dat is niet slecht! Ik had hem zaterdag ontvangen (in NL).

Ik vind het aanbod wel duidelijk minder dan de afgelopen jaren. Door Corona is er duidelijk minder aanbod. Helaas....

Anomander_Rake Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Anomander_Rake » 03 mei 2021, 18:16

LeenCoins schreef:
03 mei 2021, 16:33

Ik vind het aanbod wel duidelijk minder dan de afgelopen jaren. Door Corona is er duidelijk minder aanbod. Helaas....
Hoezo zou minder aanbod door corona komen? Ik kan me ook redenen voorstellen waardoor er juist meer aanbod zou moeten...

Inderdaad 'helaas' want meer aanbod betekent vaak minder concurrentie. We zien het wel :-) Ik hoop dat ik 1 of 2 munten kan bemachtigen maar ben me ervan bewust dat op dit forum wel een aantal mede gegadigden met diepe zakken rondwaren die mee zullen bieden.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 03 mei 2021, 18:20

Anomander_Rake schreef:
03 mei 2021, 18:16
Inderdaad 'helaas' want meer aanbod betekent vaak minder concurrentie. We zien het wel :-) Ik hoop dat ik 1 of 2 munten kan bemachtigen maar ben me ervan bewust dat op dit forum wel een aantal mede gegadigden met diepe zakken rondwaren die mee zullen bieden.
Dat geldt ook voor papiergeld

LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins » 04 mei 2021, 14:13

Anomander_Rake schreef:
03 mei 2021, 18:16
LeenCoins schreef:
03 mei 2021, 16:33

Hoezo zou minder aanbod door corona komen? Ik kan me ook redenen voorstellen waardoor er juist meer aanbod zou moeten...

Ik denk dat veel verzamelaars of nabestaanden de stap naar een veilinghuis door de strenge lockdown van afgelopen maanden toch even uitgesteld hebben. Misschien zal de 2de veiling, later dit jaar, daardoor extra veel aanbod hebben :roll:

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 04 mei 2021, 16:13

"WTF nog een kavel gevonden waarop is geboden: #3650 Jullie bankbiljettenverzamenlaars zijn een stuk actiever / agressiever! Zou onze vriend Adriaan op beide kavels geboden hebben?"

Ik hoop dat Adriaan een keertje niet tegen mij opbied :lollig:
Ik heb even uit mijn hoofd een bod gedaan op iets van 15 kavels maar ik zal zeker bij de live veiling zijn.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 mei 2021, 18:10

Arjena3 schreef:
04 mei 2021, 16:13
Ik heb even uit mijn hoofd een bod gedaan op iets van 15 kavels maar ik zal zeker bij de live veiling zijn.
In de zaal of via internet?

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 04 mei 2021, 19:34

Ilosab schreef:
04 mei 2021, 18:10
Arjena3 schreef:
In de zaal of via internet?
Ik hoop in de zaal

Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan » 04 mei 2021, 20:20

Arjena3 schreef:
"WTF nog een kavel gevonden waarop is geboden: #3650 Jullie bankbiljettenverzamenlaars zijn een stuk actiever / agressiever! Zou onze vriend Adriaan op beide kavels geboden hebben?"

Ik hoop dat Adriaan een keertje niet tegen mij opbied :lollig:
Geen zorgen ik wacht op de BIG FISH voor mijn collectie. Die zit niet in deze veiling.
Heb je geen interesse in #3159? :gniffel:

Terug naar “Veilingen”