Veilingen 2021 (voor zover bekend)

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Re: Veilingen 2021 (voor zover bekend)

Bericht door Ger1 »

@spatbord,

Dat is maar net hoe je het bekijkt of berekent.

De Ruiter opgeld 22,5%
KdG opgeld nu 22,5%
MPO opgeld 23% + €2 – maar online 26% + €2
NMV opgeld 23% + €2
Rietdijk opgeld 22% + €2,50
Schulman opgeld 20% - maar online 23%

Schulman is schriftelijk of aanwezig op de veiling (maar was niet altijd mogelijk) het goedkoopste.
KdG en de Ruiter is dan nog steeds de op 1 na goedkoopste.
Rietdijk wordt ook op 1 na de goedkoopste bij aanschaf van een lot van minimaal 500 euro.

Mvg, :D .
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Ik vind het een beetje een non discussie. Die bedrijven bepalen zelfs wat ze vragen en van te voren moet je zelf nadenken over wat je aan een stuk wilt uitgeven.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

sjors-sjors schreef: 21 apr 2021, 16:57 Ik vind het een beetje een non discussie. Die bedrijven bepalen zelfs wat ze vragen en van te voren moet je zelf nadenken over wat je aan een stuk wilt uitgeven.
Ik ben mij niet bewust dat ik hierover een discussie aan het voeren ben?
Wel heb ik (mijn mening) geschreven hoe ik daarover denk.

Mvg, :) .
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Niks an de hand hoor Ger, het is op niemand specifiek bedoelt. Het is er in het verleden al vaker over gegaan op dit forum.
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

17 juni 2021 heeft MuntMarkt ook weer een Single Seller Auction op Catawiki :

De SSA "MuntMarkt kwaliteit en zeldzaamheden IV" veiling is ingedeeld zoals de "vroegere" Benelux veiling op Catawiki dus met 120 kavels:
Provinciaal
Koninkrijk
Overzee
Curiosa & Accessoires

Er zitten veel slabs en munten uit de "S.A.V.E." collectie tussen dus gegarandeerd hoge kwaliteiten.
De bedoeling is/was om ook een papieren catalogus uit te brengen, maar ik weet niet of dit deze keer al bereikbaar is.

met numismatische groet,

Team MuntMarkt en Catawiki
Laatst gewijzigd door CorioCoins op 22 apr 2021, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Gaaf Bert! Wanneer kunnen we hem online verwachten?
CorioCoins

9 dagen van te voren staat deze online :-)
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Bericht door Anomander_Rake »

Veel succes gewenst, Bert. Ik zal er niet bij zijn want mijn eerste ervaring met Catawiki was zo slecht dat ik mijn account zo snel mogelijk heb gewist, om nooit meer terug te komen.

Vorig jaar december zat ik wat te browsen op Catawiki toen ik een kavel zag met foto’s van een gouden munt. De fout die ik maakte was eerst een bod doen en daarna pas de beschrijving lezen. Bleek het helemaal geen gouden maar een zilveren munt te zijn. En natuurlijk bleek ik de enige bieder.
Catawiki gevraagd om ontbinding van het koopcontract omdat mijn bod op een misverstand berustte. Dan krijg je een compleet empathieloze reactie van customer service, een mail met 99% standaard copy paste tekst. Nog een mail gestuurd waarin ik betoogde me misleid te voelen en dat de zogenaamde expert die foto’s helemaal niet had mogen toestaan. De reactie daarop was weer zo’n ongeïnteresseerde. “De expert heeft naar je casus gekeken en je verzoek is ongegrond verklaard. Nu betalen anders sturen we een deurwaarder!”. Toen was ik er klaar mee en heb betaald...en vertrokken.

Catawiki is mijns inziens alleen gefocust op korte termijn winst maken en hebben de klant niet centraal. Toen ik mijn ervaring deelde met deze en gene, bleek mijn slechte ervaring geen uitzondering te zijn. En ja, ik heb een fout gemaakt, maar Catawiki had best coulant kunnen zijn en op z’n minst vriendelijk en empatisch kunnen reageren. Ze gingen niet eens in op m’n zorgen. Volgens mij heb ik 2 of 3 standaard afpoeier reacties ontvangen van een bot.

Ik zou misschien best nog wel eens wat bij je willen kopen, Bert, maar dan via een ander kanaal dan Catawiki.
Maurice Ravel: Sonatine, M40: 1 Modéré
CorioCoins

Anomander_Rake schreef: 22 apr 2021, 14:05 Veel succes gewenst, Bert. Ik zal er niet bij zijn want mijn eerste ervaring met Catawiki was zo slecht dat ik mijn account zo snel mogelijk heb gewist, om nooit meer terug te komen.

Vorig jaar december zat ik wat te browsen op Catawiki toen ik een kavel zag met foto’s van een gouden munt. De fout die ik maakte was eerst een bod doen en daarna pas de beschrijving lezen. Bleek het helemaal geen gouden maar een zilveren munt te zijn. En natuurlijk bleek ik de enige bieder.
Catawiki gevraagd om ontbinding van het koopcontract omdat mijn bod op een misverstand berustte. Dan krijg je een compleet empathieloze reactie van customer service, een mail met 99% standaard copy paste tekst. Nog een mail gestuurd waarin ik betoogde me misleid te voelen en dat de zogenaamde expert die foto’s helemaal niet had mogen toestaan. De reactie daarop was weer zo’n ongeïnteresseerde. “De expert heeft naar je casus gekeken en je verzoek is ongegrond verklaard. Nu betalen anders sturen we een deurwaarder!”. Toen was ik er klaar mee en heb betaald...en vertrokken.

Catawiki is mijns inziens alleen gefocust op korte termijn winst maken en hebben de klant niet centraal. Toen ik mijn ervaring deelde met deze en gene, bleek mijn slechte ervaring geen uitzondering te zijn. En ja, ik heb een fout gemaakt, maar Catawiki had best coulant kunnen zijn en op z’n minst vriendelijk en empatisch kunnen reageren. Ze gingen niet eens in op m’n zorgen. Volgens mij heb ik 2 of 3 standaard afpoeier reacties ontvangen van een bot.

Ik zou misschien best nog wel eens wat bij je willen kopen, Bert, maar dan via een ander kanaal dan Catawiki.
Ik ben het met u eens dat een deel van de klantenservice (niet iedereen daar) wel een stuk beter opgeleid kan worden om een casus tweezijdig naar wens op te lossen, voor het bedrag dat er aan commissie afgedragen wordt lijkt dat ook best fair, maar ik weet ook dat de exponentiële groei juist deze problemen met zich mee brengt en dat er sedert 4 jaar wel een betere expertise, betere communicatie en ook duidelijkere richtlijnen zijn. (Wij waren in het begin ook HEEL erg tegen Catawiki, dat is hier op het forum meermaals uitvoerig beschreven)
De casus op zich weet ik natuurlijk niet en we begrijpen maar al te goed dat sommigen niet gecharmeerd zijn van Catawiki, wel is het jammer dat 1 ervaring, het voor ons als goede aanbieder het dan heeft verklooid :-(

Op MA-shops, Marktplaats en Facebook bent u van harte welkom :-)
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

sjors-sjors schreef: 26 apr 2021, 23:14
Mpo staat online!
Teleurstellend op het gebied van papiergeld.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Adriaan schreef: 27 apr 2021, 06:32 Mpo staat online!
Voor mij persoonlijk vind ik het wel meevallen, aardig lijstje kunnen maken. En mocht ik niet kunnen scoren dan probeer ik één van de duurdere biljetten te pakken te krijgen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Ilosab schreef: 27 apr 2021, 11:12
Adriaan schreef: 27 apr 2021, 06:32 Mpo staat online!

Voor mij persoonlijk vind ik het wel meevallen, aardig lijstje kunnen maken. En mocht ik niet kunnen scoren dan probeer ik één van de duurdere biljetten te pakken te krijgen.
@Sjors, Dank voor het doorgeven. Ik heb geboeid zitten grasduinen vanmiddag. Geen Zeeuwse Leeuwendaalders uit de jaren 10 van de 17e eeuw helaas. Ik heb maar één Zeeuwse munt op mijn wish list gezet.

@Naamgenoot, Het spijt me dat te horen. Misschien een idee om over te stappen op het verzamelen van munten? Mooi man!

@Ilosab, ik heb ook een aardig lijstje kunnen maken: 8 munten! Leuk die verschillende strategieën. Scoren is voor mij één (of twee) van de 'duurdere' munten te pakken te krijgen en als dat niet lukt dan... zien we in juni bij Schulman wel weer verder :-)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Anomander_Rake schreef: 27 apr 2021, 16:07 @Ilosab, ik heb ook een aardig lijstje kunnen maken: 8 munten! Leuk die verschillende strategieën. Scoren is voor mij één (of twee) van de 'duurdere' munten te pakken te krijgen en als dat niet lukt dan... zien we in juni bij Schulman wel weer verder :-)
Over het algemeen scoor ik bij Schulman erg weinig tot niets dus daar reken ik niet op.
Mijn plannen voor de komende maanden zijn lang weekend met de kinderen in een hotel in een dierentuin, de MPO veiling, nieuwe bril, 2 x op vakantie en ritjes maken met de kinderen tijdens hun 12 weken zomervakantie. Het land gaan we niet uit. En wie weet scoor ik nog iets op eBay of Marktplaats, vandaag weer wat speldjes gescoord. Vanaf september hoop ik dan weer iets te scoren bij veilingen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Anomander_Rake schreef: 27 apr 2021, 16:07
@Naamgenoot, Het spijt me dat te horen. Misschien een idee om over te stappen op het verzamelen van munten? Mooi man!
HAHA, Ik ben juist overgestapt. Munten :gniffel: te zwaar, te veel ruimte, te veel van het zelfde.

Wie heeft er een suggestie over kavel 3199. Bijgesneden of beroerd gescand?
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Beetje moeilijk te zien vanaf het scherm. Voor zo'n bedrag zou ik info inwinnen.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

Bij de omschrijving staat: - gestreken/pressed - ZF-
Dus lijkt het mij dat de randen en hoeken bewerkt zijn.
Ik heb vele afbeeldingen van deze 25 gulden en bij bijna allemaal zijn de zijkanten gerafeld.
En de hoeken zijn nooit zo scherp als bij dit biljet.
Het zou kunnen dat het aan het scannen ligt maar ik heb zo mijn twijfels dus zeker gaan kijken.

Mvg, :) .
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Adriaan schreef: 27 apr 2021, 18:45
Anomander_Rake schreef: 27 apr 2021, 16:07
HAHA, Ik ben juist overgestapt. Munten :gniffel: te zwaar, te veel ruimte, te veel van het zelfde.

Wie heeft er een suggestie over kavel 3199. Bijgesneden of beroerd gescand?
Is het dan een idee om voortaan bij de onderwerpen over nieuwe aanwinsten, vanaf 'Nieuwe aanwinsten mei 2021', een topic aan te maken voor alleen munten en een voor alleen bankbiljetten? Dan hoef je ook niet geconfronteerd te worden met die veel te zware, grote, generieke munten :-)
Ik vraag me af hoeveel forum leden zowel munten als bankbiljetten sparen. Zal niet veel zijn of toch...

We zouden een poll kunnen houden :-)
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Anomander_Rake schreef: 27 apr 2021, 19:49 Ik vraag me af hoeveel forum leden zowel munten als bankbiljetten sparen. Zal niet veel zijn of toch...
Ik verzamel papiergeld en voor mijn dochtertjes verzamel ik ieder jaar de nieuwe Nederlandse euro's en de uitgebrachte coincards. De oudste heet Anna en zij verzameld Anna munten. Ik probeer alles aan te vullen en dat gaat me goed af maar ik houd het bij papiergeld, zonder plastic.
Maar ik denk dat we beter daar een ander topic over kunnen beginnen.
Patvk Nederland
Lid
Lid

Bericht door Patvk »

sjors-sjors schreef: 26 apr 2021, 23:14 https://ha-europe.com/nl/bladeren?aid=49

Mpo staat online!
Oeioeioei, zoveel moois
Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 »

Adriaan schreef: 27 apr 2021, 06:32
sjors-sjors schreef: 26 apr 2021, 23:14
Mpo staat online!
We zijn te verwend geraakt met al de moois de afgelopen jaren Adriaan ;-)
Inderdaad het valt mij ook erg tegen, en die 25 gulden daar zou ik vanaf blijven, los van de scan... deze is gewoon flink gerestaureerd
Adriaan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Adriaan »

Arjena3 schreef: 28 apr 2021, 00:54 Inderdaad het valt mij ook erg tegen, en die 25 gulden daar zou ik vanaf blijven, los van de scan... deze is gewoon flink gerestaureerd
Die laat ik gaan. die blauwe inktvlek en de uitgelopen handtekening zaten me al niet lekker. De kijkdagen kan ik overslaan.
Patvk Nederland
Lid
Lid

Bericht door Patvk »

Weet iemand of je gewonnen kavels bij MPO opgestuurd kunnen worden?
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ja dat kunnen ze opsturen. Behalve de grote lots zoals verhuisdozen en vele kilo"s munten. Maar dar staat er dan meestal bij in de catalogus
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Patvk Nederland
Lid
Lid

Bericht door Patvk »

Ok, dank je wel

Terug naar “Veilingen”