Bijzondere provinciale munt bij Gorny & Mosch

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

spatbord
Donateur
Donateur

Bijzondere provinciale munt bij Gorny & Mosch

Bericht door spatbord » 14 okt 2016, 12:27

Zo af en toe zit er een munt in een veiling waarbij de veilinghouder blijkbaar geen idee had wat hij in handen had. Het is dan maar hopen dat je de enige bent die het door heeft.
Zo had Gorny&Mosch in de veiling van vandaag een zeer bijzondere daalder van Hedel (maar ten onrechte door de veilinghouder als 's Heerenberg aangeduid). Van deze daalder kan ik slechts twee andere exemplaren terugvinden: in JMP 71/72 staat een artikel over deze daalder, met een foto erbij. De daalder uit JMP zat in de Schulman veiling van november 1998 (afgeslagen voor 5250 gulden). Een ander exemplaar zat in de Rietdijk veiling van april 1988 (afgeslagen voor 5200 gulden). In beide gevallen ging het om een minder exemplaar dan vandaag ten tafel kwam. De inzet vandaag? 200 euro...
Helaas was ik niet de enige, en ondanks dat ik redelijk ver wilde gaan met mijn bod ging hij voor nog eens heel wat meer dan wat ik in gedachte had. Uiteindelijk is hij afgeslagen op 9000 euro, maar liefst 28 keer de estimate.

Ik hoopte vervolgens op nog wat succes met een schitterende St. Henricusdaalder van Vianen, maar ook deze ging helaas naar een ander. Schatting 400, afslag 2000.
Laatst gewijzigd door spatbord op 14 okt 2016, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Bijzondere munt bij Gorny & Mosch

Bericht door C.vanderLey » 14 okt 2016, 13:39

Beide stukken volgde ik al enige tijd en tijdens de live veiling vandaag gingen ze voor mij helaas ook naar een ander.

Groet, Cor.

Terug naar “Veilingen”