MPO Veiling November 2015

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

lon
Lid
Lid

Re: MPO Veiling November 2015

Bericht door lon » 28 nov 2015, 12:44

Heb ook mooie kavels gekregen bij MPO maar vond het wel veel duurder dan de vorige keer. Dus veel minder deze keer.

Maar als je over echt duur wilt praten moet je eens bij deze antiekveiling kijken: http://www.derksen-veilingbedrijf.nl/veiling.html

Die 1898 is toch zo nep als wat?! En die 1808 ook.

Brengt 130 euro plus 28% op, dit :thuink: :hahaha: :yawn:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door lon op 28 nov 2015, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 28 nov 2015, 12:50

Trouwens, die 4 Ducat goud vertrouw ik daar ook niet. Hamerbedrag: € 360. Maar zijn toch tal van neppers bij die niet eens goud zijn?!

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 nov 2015, 13:59

lon schreef:Maar als je over echt duur wilt praten moet je eens bij deze antiekveiling kijken: http://www.derksen-veilingbedrijf.nl/veiling.html

Nou ja, er staat bij het kavel nog wel aangegeven: Munt 9x / 9 Diverse munten w.o. naslag Rijksdaalder 1808 en 1898

Dus de koper moest wel weten dat dit een lotje van niks is. En dan nog zoveel betalen? Misschien zo'n scharrelaar die denkt dat hij die vervalsingen wel weer kan slijten aan nietsvermoedende kopers?

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 28 nov 2015, 14:04

Nou dat zou wel erg zijn ja. En dom ook. Bij MPO koop je die naslagen aan 1 euro. Tenminste, dat reken ik als ik ze in een kavel zie en ik heb toch wel aardig wat kavels met zulke naslagen erin gewonnen. Ik vul er mijn albums mee op, beter dan een leeg plekje ;).

Maar wat denk je van die 4 ducat? Dat is toch ook zo'n beruchte?

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 nov 2015, 14:08

Over de hoogte van de prijzen bedacht ik me wel dat er dus altijd nog iemand was die er in ieder geval één biedstap onder zat (als er tenminste op een munt al geboden was). Dat maakt dat je in ieder geval kunt denken dat je de munt altijd wel weer weer voor iets minder kan verkopen en de schade dus wel mee valt.. :knipoog: .

Ik stond soms wel te kijken van de prijzen die sommige munten opbrachten maar ik kom er wel achter dat bepaalde munten/landen erg populair zijn en dat de prijzen op bijvoorbeeld NGC http://www.ngccoin.com/price-guide/world/ of in de catalogus gewoonweg te laag zijn. Voor dat geld kun je bepaalde munten echt niet meer kopen. Andere munten kom je zo weinig tegen dat je zo nu en dan maar hoog moet gaan zitten om de munt in je bezit te krijgen. De Utrechtse leeuwendaalder 1650, met een startprijs van 250 euro en een catalogusprijs van 350 euro in Prachtig (CNM 2de druk), die blijkbaar voor 1900 euro is afgeslagen is daar een mooi voorbeeld van. https://www.sixbid.com/browse.html?auct ... ot=1999949

Ik heb trouwens net uitgelogd bij de buitenlandse munten. Toch nog een paar munten kunnen kopen. Bieder 8196 zat mij bij een aantal munten flink in de weg maar heeft dankzij mij wel wat honderden euro's meer moeten uitgeven dan hij (of zij) anders had moeten doen. Dat maakt het zuur wat zoeter. :lach:
Laatst gewijzigd door Jan W op 28 nov 2015, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 nov 2015, 14:17

lon schreef:Maar wat denk je van die 4 ducat? Dat is toch ook zo'n beruchte?
Die 4 Ducat 1915 is een restrike die geslagen werden tussen 1920-1936 in een oplage van 496.501 stuks. Het lijkt mij wel een echte toe maar hij is zichtbaar beschadigd op de keerzijde en er zit dus een rand omheen waaronder wellicht nog meer beschadigingen zitten. Met een fijnheid van 0.9860 bij een gewicht van 13.9636 gram is de goudwaarde ongeveer 432 euro. De koper betaalde in totaal 460,80 euro. Misschien dat de (gouden?) rand het verschil wel goedmaakt.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 28 nov 2015, 19:29

SnakeDoc schreef:Moeten we ff een MPO-Aanwinsten topic maken? Of dumpen we hier wat foto's?

Normaal gesproken doen de muntenliefhebbers dit net als de bankbiljetten freaks in hun eigen forum hoekje, maar ben naar beiden wel nieuwsgierig :)
Aanwinsten van deze veiling kun je gewoon in de aanwinsten van week 48 (of volgende week week 49 plaatsen).
Of misschien zijn het wel zulke mooie aanwinsten dat het voor je bij de toppers van dit jaar behoort... dan kun je het ook plaatsen bij het topic "De mooiste aanwinst(en) van 2015" dat ik gisteren gestart heb.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 nov 2015, 23:51

Zo, de nota is al binnengekomen (en ook al betaald). Daar houd ik wel van, beetje snelheid. Prima geregeld.

NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 29 nov 2015, 09:44

Jan W schreef:Zo, de nota is al binnengekomen (en ook al betaald). Daar houd ik wel van, beetje snelheid. Prima geregeld.
:thumb up: goeie tip meteen gekeken. Ben tevreden met wat ik heb kunnen winnen. Toch 6 kavels daar waar ik niet eens op heel veel kavels geboden heb. Foto's volgen komende week.

Mocht je zowel schriftelijk(of gewoon van tevoren online) alswel via het live-bid systeem hebben geboden dan komt dat niet op 1 factuur. Heb de factuur van de schriftelijke biedingen(lees van tevoren online via mijn account) reeds binnen en voldaan. Kwam er alleen achter dat het kavel wat ik live had gewonnen er nog niet bijzit.
Dus mocht je ook op beide manieren geboden hebben controleer dat dan even. Heb net een mailtje gestuurd dat ze even wachten met verzenden. Zou een beetje zonde zijn als ik twee keer de verzendkosten kwijt ben.

Richardddd
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Richardddd » 29 nov 2015, 10:30

@Nijmegenmunt,

Ik heb hetzelfde "probleem", van te voren heb ik geboden en digitaal en hierdoor 2 facturen mogen ontvangen waardoor ik nu 2 maal verzendkosten zou moeten betalen.......

Gr., Richard

JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 » 29 nov 2015, 10:49

Van de provinciale munten slechts één simpele munt weten te bemachtigen (die ik al zeker 2 x in mijn verzameling heb). De prijzen waarop sommige munten zijn afgeslagen zijn gewoonweg belachelijk hoog. Dit was de eerste en waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik bied op een MPO/Heritage Europe veiling. Dit is trouwens ook de reden waarom ik nooit bij Heritage op munten bied (slechts één keer, jaren geleden, heb ik een bod gedaan op een 1 céntimo 1870 uit Spanje die niet meer zou moeten doen dan 25 euro. De munt ging voor meer dan 100 euro weg.) Ik heb voldoende kennis van de provinciale munten die ik verzamel om te weten dat er geen enkele reden is voor die torenhoge prijzen. Ik heb nu in ieder geval de mogelijkheid om op andere veilingen te bieden. Qua aantal is daar zeer zeker geen gebrek aan.

Gegroet,
Tristán

PS Bovenstaande is iets wat ik de afgelopen jaren op veilingen al vaker heb opgemerkt. Overigens, de afgelopen maand heb ik een prachtige Amsterdamse 40 stuiver gekocht voor een leuke prijs, gewoon in de winkel. Het wordt tijd dat handelaren weer goede, leuke, goedkoope, of wat duurdere munten in hun assortiment nemen hoewel ik mij terdege realiseer dat ze tegenwoordig niet meer de voorraad in huis kunnen hebben die ze jaren geleden wel hadden. Kortom, als we niets op veilingen kunnen kopen en we kunnen niets in de winkel kopen ... Wat blijft er dan nog over? Een paar dagen geleden heb ik maar een trilobiet gekocht, een Drotops megalomanicus megalomanicus Struve. :)

Afbeelding
upload img

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 29 nov 2015, 12:13

NijmegenMunten schreef:
Jan W schreef:Zo, de nota is al binnengekomen (en ook al betaald). Daar houd ik wel van, beetje snelheid. Prima geregeld.
:thumb up: goeie tip meteen gekeken. Ben tevreden met wat ik heb kunnen winnen. Toch 6 kavels daar waar ik niet eens op heel veel kavels geboden heb. Foto's volgen komende week.

Mocht je zowel schriftelijk(of gewoon van tevoren online) alswel via het live-bid systeem hebben geboden dan komt dat niet op 1 factuur. Heb de factuur van de schriftelijke biedingen(lees van tevoren online via mijn account) reeds binnen en voldaan. Kwam er alleen achter dat het kavel wat ik live had gewonnen er nog niet bijzit.
Dus mocht je ook op beide manieren geboden hebben controleer dat dan even. Heb net een mailtje gestuurd dat ze even wachten met verzenden. Zou een beetje zonde zijn als ik twee keer de verzendkosten kwijt ben.
Zelf heb ik ook online geboden op 2 kavels provinciaal. Gistermiddag was ik voor de buitenlandse albums ter plekke en heb gevraagd of ik iets gewonnen had. nee was het antwoord. Tot mijn verbazing kreeg ik gisteravond ook een factuur, een van de 2 kavels had ik toch gewonnen, moet nu ook 10 euro verzendkosten betalen. wat er gistermiddag verkeerd ging weet ik niet, maar vind het wel zonde van die verzendkosten. Nu woon ik redelijk dichtbij, maar heb helaas geen tijd langs te gaan op de tijden waarop zij open zijn. Dus dan maar verzenden.

gr
ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 29 nov 2015, 12:26

Ook als je er bent is het top :angel: . Ik had nog een schriftelijke bieding lopen, zeg maar nummer 3920, ik naar de kassa, 3920 was net bezig, terwijl we de handelingen uitvoerden was 3920 afgelopen en de seconde erop draaiden de facturen al uit :thumb up: ! Vroeger moest je nog lang wachten met die lijsten die handmatig moesten worden ingevoerd.

Als je dan afgerekend hebt is het verder ook simpel. Je loopt naar afgifte. Maar tijdens 'de wandeling' daarheen heeft de afgifte jouw lijst al en is al bezig met bijeen zoeken! Als je de voettocht voltooid hebt froggy , staan zij soms al klaar met wagentje en al om de lijst af te vinken. Kom daar eens om bij een veilinghuis als Rietdijk bijvoorbeeld (zie mijn andere topic).

Het was bij MPO vroeger ook wel ouderwetser, maar zoals ze het nu geregeld hebben is het echt state of the art. Ook fijn dat je live alles kunt meemaken. Gewoon leuk om al die veilingmeesters te horen. Rob met die droge humor, haha :lollig: !

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 29 nov 2015, 12:52

JO3023 schreef:Van de provinciale munten slechts één simpele munt weten te bemachtigen (die ik al zeker 2 x in mijn verzameling heb). De prijzen waarop sommige munten zijn afgeslagen zijn gewoonweg belachelijk hoog.
Ik heb voldoende kennis van de provinciale munten die ik verzamel om te weten dat er geen enkele reden is voor die torenhoge prijzen. Ik heb nu in ieder geval de mogelijkheid om op andere veilingen te bieden. Qua aantal is daar zeer zeker geen gebrek aan.

Gegroet,
Tristán

PS Bovenstaande is iets wat ik de afgelopen jaren op veilingen al vaker heb opgemerkt. Overigens, de afgelopen maand heb ik een prachtige Amsterdamse 40 stuiver gekocht voor een leuke prijs, gewoon in de winkel. Het wordt tijd dat handelaren weer goede, leuke, goedkoope, of wat duurdere munten in hun assortiment nemen hoewel ik mij terdege realiseer dat ze tegenwoordig niet meer de voorraad in huis kunnen hebben die ze jaren geleden wel hadden. Kortom, als we niets op veilingen kunnen kopen en we kunnen niets in de winkel kopen ... Wat blijft er dan nog over? Een paar dagen geleden heb ik maar een trilobiet gekocht, een Drotops megalomanicus megalomanicus Struve. :)
Wat ik al schreef, de prijzen waren inderdaad vrij hoog al gingen sommige munten echt niet duur weg. Maar blijkbaar halen een aantal grote handelaren hier hun voorraad weg met als gevolg dat de munten straks tegen nog hogere bedragen worden aangeboden. Waardoor het lijkt alsof de prijzen op de veiling eigenlijk helemaal niet zo hoog waren.. Eigenlijk een soort verkapte prijsopdrijving.
Zelf had ik ook maar één provinciale munt gewonnen (en dan was dan ook nog eentje van de Zuidelijke Nederlanden). Bij de buitenlandse munten ging het gelukkig beter al werden daar soms ook forse prijzen betaald. Ook hier waren weer een een drietal multi-bieders actief. Het zij zo. Gelukkig zijn er meer veilingen.

Die trilobiet is erg mooi trouwens!

JO3023 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door JO3023 » 29 nov 2015, 13:08

Jan W schreef:Wat ik al schreef, de prijzen waren inderdaad vrij hoog al gingen sommige munten echt niet duur weg. Maar blijkbaar halen een aantal grote handelaren hier hun voorraad weg met als gevolg dat de munten straks tegen nog hogere bedragen worden aangeboden. Waardoor het lijkt alsof de prijzen op de veiling eigenlijk helemaal niet zo hoog waren.. Eigenlijk een soort verkapte prijsopdrijving.
Zelf had ik ook maar één provinciale munt gewonnen (en dan was dan ook nog eentje van de Zuidelijke Nederlanden). Bij de buitenlandse munten ging het gelukkig beter al werden daar soms ook forse prijzen betaald. Ook hier waren weer een een drietal multi-bieders actief. Het zij zo. Gelukkig zijn er meer veilingen.

Die trilobiet is erg mooi trouwens!
Zo denk ik er ook precies over Jan W. Hier zitten gewoon handelaren achter of zakenlui die van gekheid niet weten wat ze met al hun geld moeten doen en dan maar alles was los en vast zit opkopen uiteraard om geen vermogensbelasting te betalen. Maar ze verpesten het wel voor de verzamelaars door de prijzen op te drijven. Dit soort "investeerders" zijn er niet voor de lange termijn, de verzamelaars wel maar als die van verzamelgebied veranderen dan is de kans dat ze terugkomen klein.

Dank je dat je mijn trilobiet mooi vind. Heeft mij ook een aardig duitje gekost overigens. Ook hier is het trouwens uitkijken geblazen met vervalsingen.

Gr,
Tristán

Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins » 29 nov 2015, 14:58

lon schreef:
Ook als je er bent is het top :angel: . Ik had nog een schriftelijke bieding lopen, zeg maar nummer 3920, ik naar de kassa, 3920 was net bezig, terwijl we de handelingen uitvoerden was 3920 afgelopen en de seconde erop draaiden de facturen al uit :thumb up: ! Vroeger moest je nog lang wachten met die lijsten die handmatig moesten worden ingevoerd.

Als je dan afgerekend hebt is het verder ook simpel. Je loopt naar afgifte. Maar tijdens 'de wandeling' daarheen heeft de afgifte jouw lijst al en is al bezig met bijeen zoeken! Als je de voettocht voltooid hebt froggy , staan zij soms al klaar met wagentje en al om de lijst af te vinken. Kom daar eens om bij een veilinghuis als Rietdijk bijvoorbeeld (zie mijn andere topic).

Het was bij MPO vroeger ook wel ouderwetser, maar zoals ze het nu geregeld hebben is het echt state of the art. Ook fijn dat je live alles kunt meemaken. Gewoon leuk om al die veilingmeesters te horen. Rob met die droge humor, haha :lollig: !
Ja inderdaad,

Gisteren ben ik nog voor de lots gegaan. Bij binnenkomst herkende ik veel gezichten van bekende tegenstrevers en ik had dus bijna zin om te vertrekken. Zo onderhand weet ik voor welk verzamelgebied zij gaan en dat hun wens, wil en portemonnaie groter is dan die van mij. Ach, natuurlijk een biednummer gehaald in de hoop dat ik mij vergis. Gedurende de kavels waarin ik maar matig was geinteresseerd zat ik even om mij heen te kijken. Ik dacht: "Het moet niet gekker worden !?"

Onbewust zat ik mijn tegenstrevers in te delen naar type, tactiek en tics: het - schijnbaar - open type dat achteroverleunend het bijna aan zich voorbij laat gaan en het norse type dat zich verbeten in de veilingbundel kromt en een ander nog geen blik of ademlucht gunt; de laatbieder, de vroegbieder en de mixer; en de variatie van '5 kavels van te voren tics': haarkrabbers, pennenpakkers, benenkruizers, ademversnellers en verwijde pupillen? Haha, verslaafde blijf bij je munt en stap maar niet over op het fiche van poker!

Het veilen heeft zo elementen van sport en toneel met veilingmeester "rappe(r) Rob" als een scheidsrechter/regisseur, een soort zakelijk verleider. Dus bij de conclusie van de dag bleek: valse hoop voor de kavels waarvoor ik was gekomen en verleid tot iets anders. Zo leert men iets over anderen (en van zichzelf)...!

Heritage Europe "Backoffice" is inderdaad als vanouds vriendelijk en vlot: mijn naam werd geroepen voor de verzamelde kavels terwijl het pin-apparaat zijn fiat nog moest geven.

Minpuntje? Kleffe witte broodjes etc vind ik niet een chique traditie.

Mvrg

Mel

Melcoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Melcoins » 29 nov 2015, 15:30

Jan W schreef:
lon schreef:Maar als je over echt duur wilt praten moet je eens bij deze antiekveiling kijken: http://www.derksen-veilingbedrijf.nl/veiling.html

Nou ja, er staat bij het kavel nog wel aangegeven: Munt 9x / 9 Diverse munten w.o. naslag Rijksdaalder 1808 en 1898

Dus de koper moest wel weten dat dit een lotje van niks is. En dan nog zoveel betalen? Misschien zo'n scharrelaar die denkt dat hij die vervalsingen wel weer kan slijten aan nietsvermoedende kopers?

Tja, Jan W,

Staat er bij sommige kavels te weinig dan staat er bij andere teveel. Ik verbaasde mij bij de lots erover dat er meerdere keren iets bij stond in de trant van "Cataloguswaarde volgens inzender $..." Is dat een nieuw fenomeen?

De waarde-indicatie door het veilinghuis cq startprijs was veel lager. Zo een opmerking van de inzender bindt waarschijnlijk het veilinghuis niet want er staat expliciet "volgens inzender". Toch kan het interesse wekken. Aan de andere kant lijkt het mij niet leuk voor de mensen die alle lots komen doorspitten op verrassingsvondsten (vgl Apothekersdoosjes). Een internet-bieder die het kavel niet heeft bekeken krijgt extra informatie, hoe (on)betrouwbaar dan ook.

Ik vind dat alleen het veilinghuis een waarde-indicatie moet geven. Als het toch een trend wordt dan is het iets om te onthouden wanneer men iets inzend...

Mvrg

Mel

NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 29 nov 2015, 16:34

Richardddd schreef:@Nijmegenmunt,

Ik heb hetzelfde "probleem", van te voren heb ik geboden en digitaal en hierdoor 2 facturen mogen ontvangen waardoor ik nu 2 maal verzendkosten zou moeten betalen.......

Gr., Richard
Hoe heb je de twee facturen ontvangen? Ik heb namelijk als ik inlog op mpoauctions maar 1 factuur. Die van live-bid mis ik nog.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 29 nov 2015, 16:54

Melcoins schreef:
...Onbewust zat ik mijn tegenstrevers in te delen naar type, tactiek en tics: het - schijnbaar - open type dat achteroverleunend het bijna aan zich voorbij laat gaan en het norse type dat zich verbeten in de veilingbundel kromt en een ander nog geen blik of ademlucht gunt; de laatbieder, de vroegbieder en de mixer; en de variatie van '5 kavels van te voren tics': haarkrabbers, pennenpakkers, benenkruizers, ademversnellers en verwijde pupillen? Haha, verslaafde blijf bij je munt en stap maar niet over op het fiche van poker!

Het veilen heeft zo elementen van sport en toneel met veilingmeester "rappe(r) Rob" als een scheidsrechter/regisseur, een soort zakelijk verleider. Dus bij de conclusie van de dag bleek: valse hoop voor de kavels waarvoor ik was gekomen en verleid tot iets anders. Zo leert men iets over anderen (en van zichzelf)...!

Minpuntje? Kleffe witte broodjes etc vind ik niet een chique traditie.

Mvrg

Mel
Leuke omschrijvingen Mel :thumb up:
En ik ben het helemaal eens met je opmerking over de kleffe witte broodjes. Er wordt toch een fors bedrag afgeslagen op zo'n veiling, waarvan ruim 30 % naar Heritage gaat. Je zou toch denken dat ze dan qua eten wel iets meer kwaliteit kunnen bieden :onfused:

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 29 nov 2015, 16:57

Melcoins schreef:
De waarde-indicatie door het veilinghuis cq startprijs was veel lager. Zo een opmerking van de inzender bindt waarschijnlijk het veilinghuis niet want er staat expliciet "volgens inzender". Toch kan het interesse wekken. Aan de andere kant lijkt het mij niet leuk voor de mensen die alle lots komen doorspitten op verrassingsvondsten (vgl Apothekersdoosjes). Een internet-bieder die het kavel niet heeft bekeken krijgt extra informatie, hoe (on)betrouwbaar dan ook.

Mvrg

Mel
Ja dat was een leuk lot met die Apothekersdoosjes. Heb ik ook bekeken en op geboden. Startprijs 200 euro, tot 4 of 5 honderd had ik het best willen hebben, maar werd afgetikt op 1300 en daar komen dan nog kosten bij... gekkenwerk. Voor een gewone particuliere verzamelaar viel er niet veel meer te halen...

lon
Lid
Lid

Bericht door lon » 29 nov 2015, 16:58

Komkom... bij Rietdijk krijg je niet eens broodjes, dus waarom een gegeven paard in de bek kijken :slotje: :kwijl:

Bij NPV zijn er ook zulke broodjes. MPO heeft hiernaast verder ook nog 'de eenvoudige maaltijd'. Was dit keer snert toen ik er was. Daar houd ik niet zo van. Maar ik eet mee hoor, waarom een gegeven paard in de bek kijken :lollig: ?

Richardddd
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Richardddd » 29 nov 2015, 17:13

NijmegenMunten schreef:
Richardddd schreef:@Nijmegenmunt,

Gr., Richard
Hoe heb je de twee facturen ontvangen? Ik heb namelijk als ik inlog op mpoauctions maar 1 factuur. Die van live-bid mis ik nog.
Ik heb inderdaad twee facturen ontvangen, twee op één volgende factuurnummers, moet wel denk ik komen omdat ik van te voren heb geboden en met een ander biednummer met dat live-bid. Wel apart dat ze niet op naam/ adres/ mail adres filteren.
Het leuke is dat ik van te voren op meerdere stukken heb geboden (1e factuur) en maar bij eentje de hoogste bieder was, terwijl ik bij dat live-bid (2e factuur) nog eentje te pakken kon krijgen voor één bieding meer die ik niet zou moeten hebben volgens de eerste factuur . Was een verrassing bij het tweede mailtje van MPO dat ik toch een extra zilveren rijder binnen gehengeld heb!

Gr., Richard

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 29 nov 2015, 17:24

Nou, laat ik dan de discussie omtrent de hoge prijzen, de handelaren en de kleffe broodjes maar even doorbreken en mijn aanwinsten van de MPO veiling tonen

2½ Gulden Zilverbon 1938 UNC:
2½ gulden zilverbon 1938 UNC.jpg
10 Gulden Zeeuws Meisje Replacement:
10 Gulden 1924 Zeeuws Meisje Replacement.jpg
10 Gulden Hugo de Groot 1953 UNC
10 Gulden Hugo de Groot 1953 UNC.jpg
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 29 nov 2015, 17:27

En hier dan deel 2

50 Gulden Zonnebloem 1982 UNC:
50 Gulden 1982 Zonnebloem UNC.jpg
100 Gulden Erasmus 1953 Invulserie:
100 Gulden 1953 Erasmus Invulserie.jpg
100 Gulden de Ruyter 1970 met wigvormig snijteken
100 Gulden 1970 de Ruyter met wigvormig snijteken.jpg
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 29 nov 2015, 20:32

NijmegenMunten schreef:
spatbord schreef:Ik had vast een paar biedingen voor koninkrijk online ingestuurd. Bij een lotje waar ik 300 bood, ben ik overboden met 2 euro. Blijkbaar kun je dus ook biedingen insturen die niet voldoen aan de biedstappen. Daarom een tip: stuur een bieding net een euro (of twee) boven de biedstap in. Normaal gaat de bestaande gelijke bieding voor, maar als je er een euro boven gaat zitten heb jij hem. En je kunt er hier gerust van uit gaan dat de meeste biedingen alleen met hele biedstappen gaan.
Bij dit lotje is nu de volgende mogelijke bieding 320. Voor 302 had ik hem ook wel willen hebben, 320 is echter te hoog...
Veiling vindt plaats onder de volgende staffel: verhoging tot 40 euromet 2 of 3 euro, van 40 tot 100 euro met 5 euro, van 100 tot 300 euro met 10 euro, van 300 tot 500 euro met 20 euro, van 500 tot 1000 euro met 50 euro en boven de 1000 euro verhoging met 100 euro. De veilingmeester is gerechtigd van deze bedragen af tewijken. MPO is gerechtigd ombedragen die bij schriftelijke biedingenworden opgegeven en die niet binnen deze staffel vallen, naar boven af te ronden. Voor inzetprijzen die worden omschreven als ‘bod’ geldt een minimumprijs van 5 euro. Biedingen onder de inzet worden niet geaccepteerd.

Ik zou me gewoon aan de bierstappen houden, anders kom je toch bedrogen uit denk ik, kortom ik zou oppassen met die tip.
Inmiddels een factuur ontvangen, en dit kavel is niet eens afgeslagen op 302, maar op 300. En dat vind ik dan toch wel weer raar: ik was de eerste die 300 bood, maar iemand anders krijgt het op die prijs omdat hij een bieding van 302 in heeft gestuurd...

Terug naar “Veilingen”