Maar als je over echt duur wilt praten moet je eens bij deze antiekveiling kijken: http://www.derksen-veilingbedrijf.nl/veiling.html
Die 1898 is toch zo nep als wat?! En die 1808 ook.
Brengt 130 euro plus 28% op, dit

Moderators: maarten89, WBE
Nou ja, er staat bij het kavel nog wel aangegeven: Munt 9x / 9 Diverse munten w.o. naslag Rijksdaalder 1808 en 1898lon schreef:Maar als je over echt duur wilt praten moet je eens bij deze antiekveiling kijken: http://www.derksen-veilingbedrijf.nl/veiling.html
Brengt 130 euro plus 28% op, dit![]()
![]()
Die 4 Ducat 1915 is een restrike die geslagen werden tussen 1920-1936 in een oplage van 496.501 stuks. Het lijkt mij wel een echte toe maar hij is zichtbaar beschadigd op de keerzijde en er zit dus een rand omheen waaronder wellicht nog meer beschadigingen zitten. Met een fijnheid van 0.9860 bij een gewicht van 13.9636 gram is de goudwaarde ongeveer 432 euro. De koper betaalde in totaal 460,80 euro. Misschien dat de (gouden?) rand het verschil wel goedmaakt.lon schreef:Maar wat denk je van die 4 ducat? Dat is toch ook zo'n beruchte?
Aanwinsten van deze veiling kun je gewoon in de aanwinsten van week 48 (of volgende week week 49 plaatsen).SnakeDoc schreef:Moeten we ff een MPO-Aanwinsten topic maken? Of dumpen we hier wat foto's?
Normaal gesproken doen de muntenliefhebbers dit net als de bankbiljetten freaks in hun eigen forum hoekje, maar ben naar beiden wel nieuwsgierig
Jan W schreef:Zo, de nota is al binnengekomen (en ook al betaald). Daar houd ik wel van, beetje snelheid. Prima geregeld.
Zelf heb ik ook online geboden op 2 kavels provinciaal. Gistermiddag was ik voor de buitenlandse albums ter plekke en heb gevraagd of ik iets gewonnen had. nee was het antwoord. Tot mijn verbazing kreeg ik gisteravond ook een factuur, een van de 2 kavels had ik toch gewonnen, moet nu ook 10 euro verzendkosten betalen. wat er gistermiddag verkeerd ging weet ik niet, maar vind het wel zonde van die verzendkosten. Nu woon ik redelijk dichtbij, maar heb helaas geen tijd langs te gaan op de tijden waarop zij open zijn. Dus dan maar verzenden.NijmegenMunten schreef:Jan W schreef:Zo, de nota is al binnengekomen (en ook al betaald). Daar houd ik wel van, beetje snelheid. Prima geregeld.goeie tip meteen gekeken. Ben tevreden met wat ik heb kunnen winnen. Toch 6 kavels daar waar ik niet eens op heel veel kavels geboden heb. Foto's volgen komende week.
Mocht je zowel schriftelijk(of gewoon van tevoren online) alswel via het live-bid systeem hebben geboden dan komt dat niet op 1 factuur. Heb de factuur van de schriftelijke biedingen(lees van tevoren online via mijn account) reeds binnen en voldaan. Kwam er alleen achter dat het kavel wat ik live had gewonnen er nog niet bijzit.
Dus mocht je ook op beide manieren geboden hebben controleer dat dan even. Heb net een mailtje gestuurd dat ze even wachten met verzenden. Zou een beetje zonde zijn als ik twee keer de verzendkosten kwijt ben.
Ook als je er bent is het topJan W schreef:Zo, de nota is al binnengekomen (en ook al betaald). Daar houd ik wel van, beetje snelheid. Prima geregeld.
Wat ik al schreef, de prijzen waren inderdaad vrij hoog al gingen sommige munten echt niet duur weg. Maar blijkbaar halen een aantal grote handelaren hier hun voorraad weg met als gevolg dat de munten straks tegen nog hogere bedragen worden aangeboden. Waardoor het lijkt alsof de prijzen op de veiling eigenlijk helemaal niet zo hoog waren.. Eigenlijk een soort verkapte prijsopdrijving.JO3023 schreef:Van de provinciale munten slechts één simpele munt weten te bemachtigen (die ik al zeker 2 x in mijn verzameling heb). De prijzen waarop sommige munten zijn afgeslagen zijn gewoonweg belachelijk hoog.
Ik heb voldoende kennis van de provinciale munten die ik verzamel om te weten dat er geen enkele reden is voor die torenhoge prijzen. Ik heb nu in ieder geval de mogelijkheid om op andere veilingen te bieden. Qua aantal is daar zeer zeker geen gebrek aan.
Gegroet,
Tristán
PS Bovenstaande is iets wat ik de afgelopen jaren op veilingen al vaker heb opgemerkt. Overigens, de afgelopen maand heb ik een prachtige Amsterdamse 40 stuiver gekocht voor een leuke prijs, gewoon in de winkel. Het wordt tijd dat handelaren weer goede, leuke, goedkoope, of wat duurdere munten in hun assortiment nemen hoewel ik mij terdege realiseer dat ze tegenwoordig niet meer de voorraad in huis kunnen hebben die ze jaren geleden wel hadden. Kortom, als we niets op veilingen kunnen kopen en we kunnen niets in de winkel kopen ... Wat blijft er dan nog over? Een paar dagen geleden heb ik maar een trilobiet gekocht, een Drotops megalomanicus megalomanicus Struve.
Zo denk ik er ook precies over Jan W. Hier zitten gewoon handelaren achter of zakenlui die van gekheid niet weten wat ze met al hun geld moeten doen en dan maar alles was los en vast zit opkopen uiteraard om geen vermogensbelasting te betalen. Maar ze verpesten het wel voor de verzamelaars door de prijzen op te drijven. Dit soort "investeerders" zijn er niet voor de lange termijn, de verzamelaars wel maar als die van verzamelgebied veranderen dan is de kans dat ze terugkomen klein.Jan W schreef:Wat ik al schreef, de prijzen waren inderdaad vrij hoog al gingen sommige munten echt niet duur weg. Maar blijkbaar halen een aantal grote handelaren hier hun voorraad weg met als gevolg dat de munten straks tegen nog hogere bedragen worden aangeboden. Waardoor het lijkt alsof de prijzen op de veiling eigenlijk helemaal niet zo hoog waren.. Eigenlijk een soort verkapte prijsopdrijving.
Zelf had ik ook maar één provinciale munt gewonnen (en dan was dan ook nog eentje van de Zuidelijke Nederlanden). Bij de buitenlandse munten ging het gelukkig beter al werden daar soms ook forse prijzen betaald. Ook hier waren weer een een drietal multi-bieders actief. Het zij zo. Gelukkig zijn er meer veilingen.
Die trilobiet is erg mooi trouwens!
Ja inderdaad,lon schreef:Ook als je er bent is het topJan W schreef:Zo, de nota is al binnengekomen (en ook al betaald). Daar houd ik wel van, beetje snelheid. Prima geregeld.. Ik had nog een schriftelijke bieding lopen, zeg maar nummer 3920, ik naar de kassa, 3920 was net bezig, terwijl we de handelingen uitvoerden was 3920 afgelopen en de seconde erop draaiden de facturen al uit
! Vroeger moest je nog lang wachten met die lijsten die handmatig moesten worden ingevoerd.
Als je dan afgerekend hebt is het verder ook simpel. Je loopt naar afgifte. Maar tijdens 'de wandeling' daarheen heeft de afgifte jouw lijst al en is al bezig met bijeen zoeken! Als je de voettocht voltooid hebt, staan zij soms al klaar met wagentje en al om de lijst af te vinken. Kom daar eens om bij een veilinghuis als Rietdijk bijvoorbeeld (zie mijn andere topic).
Het was bij MPO vroeger ook wel ouderwetser, maar zoals ze het nu geregeld hebben is het echt state of the art. Ook fijn dat je live alles kunt meemaken. Gewoon leuk om al die veilingmeesters te horen. Rob met die droge humor, haha!
Jan W schreef:Nou ja, er staat bij het kavel nog wel aangegeven: Munt 9x / 9 Diverse munten w.o. naslag Rijksdaalder 1808 en 1898lon schreef:Maar als je over echt duur wilt praten moet je eens bij deze antiekveiling kijken: http://www.derksen-veilingbedrijf.nl/veiling.html
Brengt 130 euro plus 28% op, dit![]()
![]()
Dus de koper moest wel weten dat dit een lotje van niks is. En dan nog zoveel betalen? Misschien zo'n scharrelaar die denkt dat hij die vervalsingen wel weer kan slijten aan nietsvermoedende kopers?
Hoe heb je de twee facturen ontvangen? Ik heb namelijk als ik inlog op mpoauctions maar 1 factuur. Die van live-bid mis ik nog.Richardddd schreef:@Nijmegenmunt,
Ik heb hetzelfde "probleem", van te voren heb ik geboden en digitaal en hierdoor 2 facturen mogen ontvangen waardoor ik nu 2 maal verzendkosten zou moeten betalen.......
Gr., Richard
Leuke omschrijvingen MelMelcoins schreef:
...Onbewust zat ik mijn tegenstrevers in te delen naar type, tactiek en tics: het - schijnbaar - open type dat achteroverleunend het bijna aan zich voorbij laat gaan en het norse type dat zich verbeten in de veilingbundel kromt en een ander nog geen blik of ademlucht gunt; de laatbieder, de vroegbieder en de mixer; en de variatie van '5 kavels van te voren tics': haarkrabbers, pennenpakkers, benenkruizers, ademversnellers en verwijde pupillen? Haha, verslaafde blijf bij je munt en stap maar niet over op het fiche van poker!
Het veilen heeft zo elementen van sport en toneel met veilingmeester "rappe(r) Rob" als een scheidsrechter/regisseur, een soort zakelijk verleider. Dus bij de conclusie van de dag bleek: valse hoop voor de kavels waarvoor ik was gekomen en verleid tot iets anders. Zo leert men iets over anderen (en van zichzelf)...!
Minpuntje? Kleffe witte broodjes etc vind ik niet een chique traditie.
Mvrg
Mel
Ja dat was een leuk lot met die Apothekersdoosjes. Heb ik ook bekeken en op geboden. Startprijs 200 euro, tot 4 of 5 honderd had ik het best willen hebben, maar werd afgetikt op 1300 en daar komen dan nog kosten bij... gekkenwerk. Voor een gewone particuliere verzamelaar viel er niet veel meer te halen...Melcoins schreef:
De waarde-indicatie door het veilinghuis cq startprijs was veel lager. Zo een opmerking van de inzender bindt waarschijnlijk het veilinghuis niet want er staat expliciet "volgens inzender". Toch kan het interesse wekken. Aan de andere kant lijkt het mij niet leuk voor de mensen die alle lots komen doorspitten op verrassingsvondsten (vgl Apothekersdoosjes). Een internet-bieder die het kavel niet heeft bekeken krijgt extra informatie, hoe (on)betrouwbaar dan ook.
Mvrg
Mel
Ik heb inderdaad twee facturen ontvangen, twee op één volgende factuurnummers, moet wel denk ik komen omdat ik van te voren heb geboden en met een ander biednummer met dat live-bid. Wel apart dat ze niet op naam/ adres/ mail adres filteren.NijmegenMunten schreef:Hoe heb je de twee facturen ontvangen? Ik heb namelijk als ik inlog op mpoauctions maar 1 factuur. Die van live-bid mis ik nog.Richardddd schreef:@Nijmegenmunt,
Ik heb hetzelfde "probleem", van te voren heb ik geboden en digitaal en hierdoor 2 facturen mogen ontvangen waardoor ik nu 2 maal verzendkosten zou moeten betalen.......
Gr., Richard
Inmiddels een factuur ontvangen, en dit kavel is niet eens afgeslagen op 302, maar op 300. En dat vind ik dan toch wel weer raar: ik was de eerste die 300 bood, maar iemand anders krijgt het op die prijs omdat hij een bieding van 302 in heeft gestuurd...NijmegenMunten schreef:Veiling vindt plaats onder de volgende staffel: verhoging tot 40 euromet 2 of 3 euro, van 40 tot 100 euro met 5 euro, van 100 tot 300 euro met 10 euro, van 300 tot 500 euro met 20 euro, van 500 tot 1000 euro met 50 euro en boven de 1000 euro verhoging met 100 euro. De veilingmeester is gerechtigd van deze bedragen af tewijken. MPO is gerechtigd ombedragen die bij schriftelijke biedingenworden opgegeven en die niet binnen deze staffel vallen, naar boven af te ronden. Voor inzetprijzen die worden omschreven als ‘bod’ geldt een minimumprijs van 5 euro. Biedingen onder de inzet worden niet geaccepteerd.spatbord schreef:Ik had vast een paar biedingen voor koninkrijk online ingestuurd. Bij een lotje waar ik 300 bood, ben ik overboden met 2 euro. Blijkbaar kun je dus ook biedingen insturen die niet voldoen aan de biedstappen. Daarom een tip: stuur een bieding net een euro (of twee) boven de biedstap in. Normaal gaat de bestaande gelijke bieding voor, maar als je er een euro boven gaat zitten heb jij hem. En je kunt er hier gerust van uit gaan dat de meeste biedingen alleen met hele biedstappen gaan.
Bij dit lotje is nu de volgende mogelijke bieding 320. Voor 302 had ik hem ook wel willen hebben, 320 is echter te hoog...
Ik zou me gewoon aan de bierstappen houden, anders kom je toch bedrogen uit denk ik, kortom ik zou oppassen met die tip.