Munthandel van MPO

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Jan Gerrits
Nieuw lid
Nieuw lid

Munthandel van MPO

Bericht door Jan Gerrits » 20 jun 2015, 21:25

Ik weet niet of dit de juiste plaats in het forum is om mijn vraag te stellen. Ander hoor ik het vast wel.
tot een jaar geleden kocht ik graag munten bij MPO, niet alleen op hun veiling maar ook op beurzen en via hun webshop op Ma-Shops. Ik was een tijdje weg naar het buitenland vanwege mijn werk en had geen tijd meer voor munten verzamelen.

Vreemd is dat waar ik ook zoek ik niet meer de muntenhandel van MPO kan vinden met een online shop? Weet iemand of ze dit nog doen? of waar ze gebleven zijn? De veiling lijkt nog gewoon met dezelfde mensen te bestaan. Heb is soms iets gemist?

Jan Gerrits

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Munthandel van MPO

Bericht door Jan W » 20 jun 2015, 22:00

Ze zijn een tijdje geleden inderdaad gestopt met de webwinkel.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 20 jun 2015, 22:01

Ik heb de indruk dat ze daarmee gestopt zijn, en alleen nog via de veiling verkopen. Ik lees nu pas deze post, en daarmee beantwoord je meteen mijn vraag in een andere topic. Je koopt dus wel eens op veilingen. :)
En hier meteen een reden waarom ikzelf soms twijfels heb over MA-shops: ik heb bijvoorbeeld een munt die ik op een MPO-veiling heb gekocht voor ongeveer de helft van de prijs waarvoor ze deze zelfde munt bij MA-shops aanboden...

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 20 jun 2015, 22:41

spatbord schreef:Ik heb de indruk dat ze daarmee gestopt zijn, en alleen nog via de veiling verkopen. Ik lees nu pas deze post, en daarmee beantwoord je meteen mijn vraag in een andere topic. Je koopt dus wel eens op veilingen. :)
En hier meteen een reden waarom ikzelf soms twijfels heb over MA-shops: ik heb bijvoorbeeld een munt die ik op een MPO-veiling heb gekocht voor ongeveer de helft van de prijs waarvoor ze deze zelfde munt bij MA-shops aanboden...
Spatbord heeft gelijk. Munten op MA-Shops zijn vaak behoorlijk prijzig. Ze worden verkocht door handelaren die zelf de munten vaak ook op veilingen kopen en er natuurlijk wat aan willen verdienen. Maar uitzonderingen bevestigen de regel, soms kom je ook munten tegen waarvoor ik op een NL veiling veel meer betaald zou hebben. Voorbeeld: een 3 gulden 1795 Gelderland, variant kleine letters, die ik laatst via MA-shops voor 140 kocht. Een zelfde exemplaar in iets mooiere kwaliteit bracht onlangs bij Schulman 600 euro op (inclusief opgeld).. :knipoog:

Maar de spoeling is de laatste tijd erg dun geworden al zie ik trouwens ook weinig koopjes meer op veilingen.

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III » 21 jun 2015, 00:09

Laatst op Filanumis heb ik het met ze erover gehad. Ze zijn inderdaad gestopt met hun online winkel en het verkopen op beurzen, mede omdat dit teveel tijd kost, en lang niet zo lucratief is als hun steeds maar groeiende veilingen, waar de MPO zich nu helemaal op gaat focussen. De voorraad wordt via de veilingen van de hand gedaan, en het valt dus te verwachten dat er op de komende veiling wat leuke stukken komen! Persoonlijk vind ik het feit dat ze gestopt zijn met het verkopen op beurzen wel jammer, want ook ik heb hier leuke aankopen bij hen gedaan!

Groet,

Mika

Jan Gerrits
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Jan Gerrits » 21 jun 2015, 12:02

spatbord schreef:Ik heb de indruk dat ze daarmee gestopt zijn, en alleen nog via de veiling verkopen. Ik lees nu pas deze post, en daarmee beantwoord je meteen mijn vraag in een andere topic. Je koopt dus wel eens op veilingen. :)
Jammer dat ze gestopt zijn met de webwinkel.

De meeste handelaren kopen hun munten op veilingen, dat zal wel een prijsverschil verklaren. Er moet toch winst gemaakt worden denk ik?
Maar ik koop zelf ook veel op veilingen, dus niet alleen bij bijvoorbeeld Ma-Shops. Alleen als ik een bepaalde munt bij Ma-Shops zie en deze in geen enkele veiling te vinden is koop ik hem gewoon daar. En veel zeldzame en dure munten staan daar gewoon te koop juist voor minder dan dat ze op een veiling opbrengen.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 21 jun 2015, 15:12

Jan Gerrits schreef:Alleen als ik een bepaalde munt bij Ma-Shops zie en deze in geen enkele veiling te vinden is koop ik hem gewoon daar. En veel zeldzame en dure munten staan daar gewoon te koop juist voor minder dan dat ze op een veiling opbrengen.
Misschien moet ik dan toch eens wat beter op die website gaan kijken dan. :)

Jan Gerrits
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Jan Gerrits » 21 jun 2015, 17:10

spatbord schreef:Misschien moet ik dan toch eens wat beter op die website gaan kijken dan. :)
Ik zou dat doen, ik weet niet wat je zoekt maar zitten ook een paar Nederlandse handelaren die goede munten verkopen. MPO had er ook een shop maar die is helaas weg. Laats heb ik een paar mooie Nederlandse gouden dukaten in de Ma-Shops winkel van Goudbeek gekocht en ook bij Michiel Roose. MPO had er ook veel leuk procinciaal op staan.

Groeten, Jan Gerrits

Terug naar “Veilingen”