Roermunt: zilveren euro munten op eBay en Catawiki

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Roermunt Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Roermunt: zilveren euro munten op eBay en Catawiki

Bericht door Roermunt » 09 sep 2014, 16:56

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik besloten om te stoppen met het verzamelen van zilveren euromunten.
Ik verzamel nu nog enkel de 2 euro cc en van elk land 1 eurosetje tenzij er een duidelijk wijziging is geweest in het ontwerp.

Reden om te stoppen met de zilveren munten is toch de hoge aanschafprijs van de munten. Ik verzamelde de volgende landen:
België – Cyprus – Duitsland – Finland – Frankrijk – Ierland – Italië – Nederland – Malta – Oostenrijk – San Marino – Slowakije – Spanje.
Een hele tijd terug was ik al gestopt met Duitsland, Slowakije en Spanje te kopen. Maar nu gaan ze dus allemaal in de verkoop.

Ik heb er even over nagedacht hoe te verkopen. Momenteel heb ik het grootste deel op Catawiki staan, en een klein gedeelte, de wat
duurdere munten, op eBay. Helaas kun je op eBay maar 75 aanbiedingen gratis plaatsen per maand, anders had ik er wel meer opgezet.
Op Catawiki kun je munten tot 75 euro gratis plaatsen en je betaald hier geen provisie in tegenstelling tot eBay.
Ik denk dat ik vrij schappelijke prijzen heb gemaakt voor deze munten. Misschien ga ik ze ook nog op Marktplaats aanbieden.
Ik heb er verder geen haast mee, maar hoop de munten over een jaar of 2 allemaal verkocht te hebben.

Voor geïnteresseerden, zie hieronder de links voor Catawiki en eBay:

http://www.catawiki.nl/shops/Roermunt

http://www.ebay.nl/usr/roermunt

Actie voor forumleden, geldig tot 1 oktober 2014:
Gratis verzending bij aankoop van minimaal 3 munten. Graag even een PB naar mij zodat ik weet dat je een forumlid bent.
Bij interesse in 1 of meerdere munten op eBay kun je mij ook een PB sturen; dan is ook wel wat aan de prijs te doen.

Wellicht verhuizen een paar zilveren munten naar een ander forum lid.

Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.

Terug naar “Veilingen”