Tip veilinghuis buitenlandse biljetten

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Tip veilinghuis buitenlandse biljetten

Bericht door nostalgia » 22 jul 2014, 11:41

Misschien dat iets dergelijks hier al besproken is en ik dit over het hoofd heb gezien, bij dezen dus bij voorbaat mijn excuses ;)

Ik heb hier een topic geplaatst met een voor mij onbekend Chinees biljet en kom eigenlijk tot de conclusie dat ik dit eens via een veiling aan wil bieden. (En daarbij gelijk wat andere buitenlandse biljetten voor eventuele verkoop)

(voor de eventuele geïnteresseerde(n): http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=174&t=14481 )

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik fotootjes naar MPO heb gestuurd met de vraag of het de moeite waard is (met daarbij de vermelding dat ik met de moeite waard denk aan drie cijfers voor de komma). Dit lijkt op het eerste gezicht goed te zitten.

Ik neig er dus naar om eens op een woensdag daar binnen te lopen. Ik houd er wel van om bij een zaak te komen waar je netjes antwoord krijgt en het is ook nog eens dichtbij huis. Maarrr... Hollander als ik ben, wil ik natuurlijk liever een hoge dan een lage opbrengst...

Welk veilinghuis ( liefst binnen de Nederlandse grenzen) denken jullie dat voor mij het meest gunstig is? In mijn ogen maakt een dergelijk biljet vooral kans op een hogere opbrengst als het publiek zo internationaal mogelijk is.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Tip veilinghuis buitenlandse biljetten

Bericht door Ilosab » 22 jul 2014, 14:02

Lijkt mij de MPO, ook omdat ze de mogelijkheid hebben om live mee te bieden. Ik was bij de laatste veiling in mei aanwezig en daar gingen de Chinese biljetten voor behoorlijke bedragen weg, uiteraard via internet naar Azië. Volgens mij zou hij nog mee kunnen voor de veiling van november maar dan moet hij voor september zijn aangeboden.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 22 jul 2014, 14:27

Alles wat met oud china te maken heeft qua kunst etc vind opeens de laatste tijd opeens gretig aftrek bij de veilingen. Chinezen hebben tegenwoordig geld te besteden, nergens vind je zulke grote groei in snel wordende rijken als in china. Als een veiling huis Chinese kunst te koop heeft dan gaat het ook via chinese tussen handel naar china. Hoe klein of groot de veiling ook is.

ik heb het nu even over gewone veilinghuizen, maar verwacht dat het ook voor de numismatische zal gelden. Dus ik verwacht dat je bij een mpo bv geen moeite zult hebben om jouw biljet naar china te laten verhuizen.

Toevallig vanochtend nog aan een chinese instelling een chinese munt van 2000 jaar oud verkocht.

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia » 22 jul 2014, 14:42

Bedankt voor de reacties, het sterkt mijn gevoel om binnenkort eens op en neer naar IJsselstein te gaan.

En ook ik heb het programma gezien waar dat beeldje met stempel van de 'Chinese Rembrandt' voor een riante bungalow van eigenaar wisselde. Maar dat is helaas meer uitzondering dan regel ;)

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 22 jul 2014, 14:50

nostalgia schreef: En ook ik heb het programma gezien waar dat beeldje met stempel van de 'Chinese Rembrandt' voor een riante bungalow van eigenaar wisselde. Maar dat is helaas meer uitzondering dan regel ;)
is weet wat je bedoelt, heb het ook gezien. Maar dat is zeker niet de enige bron

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia » 22 jul 2014, 14:53

neozion schreef:
nostalgia schreef: En ook ik heb het programma gezien waar dat beeldje met stempel van de 'Chinese Rembrandt' voor een riante bungalow van eigenaar wisselde. Maar dat is helaas meer uitzondering dan regel ;)
is weet wat je bedoelt, heb het ook gezien. Maar dat is zeker niet de enige bron
Ik hoor het inderdaad ook van alle kanten, die Chinezen zijn hun hele historie aan het opkopen lijkt het wel. Ach, mocht ik het geluk hebben dat ik hiervan kan profiteren dan kan ik weer iets van de Nederlandse numismatische historie toevoegen. Iedereen blij.

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 22 jul 2014, 15:11

nostalgia schreef:
neozion schreef:
Ik hoor het inderdaad ook van alle kanten, die Chinezen zijn hun hele historie aan het opkopen lijkt het wel. Ach, mocht ik het geluk hebben dat ik hiervan kan profiteren dan kan ik weer iets van de Nederlandse numismatische historie toevoegen. Iedereen blij.
en dat dan wel in china kopen ;)

Patrickp_nl Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl » 25 jul 2014, 18:00

http://avro.nl/cashopzolder/extras/2014 ... izoen.aspx
De vaasjes met stempel. Kippenvel aflevering!
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Terug naar “Veilingen”