Karel de Geus april 2014

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Karel de Geus april 2014

Bericht door Ilosab » 04 apr 2014, 17:28

Op 28 en 29 april heeft Karel de Geus zijn 37e veiling van munten en papiergeld. Voor meer info zie www.kareldegeus.nl
Ik ben er vorig jaar geweest vanwege de aanbieding papiergeld en heb wat kunnen winnen, het was een leuke veiling.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik afgelopen week een papieren versie van de catalogus thuis gestuurd. Nu weet ik van de veilingen van de MPO dat als je een kavel hebt gewonnen dat je dan de volgende keer automatisch een catalogus krijgt. Het enige verschil is dat in de catalogus van Karel de Geus een briefje zat met het verzoek om € 12,50 over te maken voor de catalogus en ben ik verzekerd van het ontvangen van de opbrengstlijst en volgende catalogi.
Sorry maar ik heb niet om de catalogus gevraagd. Als ik iets wil weten over een aanstaande veiling dan kijk ik wel op internet en als het interessant genoeg is dan is het aan mij om te beslissen of ik een catalogus wil of niet en dan bepaal ik of ik er geld voor over heb om een papieren versie in huis te hebben. Ik vind dit bepaald geen service verlenende actie.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: Karel de Geus april 2014

Bericht door Arjena3 » 04 apr 2014, 18:59

Jij hebt tenminste nog een catalogus ontvangen...

Ik heb vorige keer voor ruim 3000 euro biljetten gekocht bij de Geus maar eh ik heb geen catalogus ontvangen.

Nu heb ik online al gekeken en qua bankbiljetten wordt er niets aan geboden, tenzij je een paar kistjes met biljetten "in mindere kwaliteit"de moeite vind om voor naar Veldhoven te gaan :lach:

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 04 apr 2014, 19:14

Arjena3 schreef:Jij hebt tenminste nog een catalogus ontvangen...

Ik heb vorige keer voor ruim 3000 euro biljetten gekocht bij de Geus maar eh ik heb geen catalogus ontvangen.

Nu heb ik online al gekeken en qua bankbiljetten wordt er niets aan geboden, tenzij je een paar kistjes met biljetten "in mindere kwaliteit"de moeite vind om voor naar Veldhoven te gaan :lach:
Gewoon even aangeven dat je in het vervolg graag een catalogus wilt ontvangen, ze zijn waarschijnlijk vergeten je in het adressenbestand op te nemen, is mij in het verleden ook al eens overkomen.

Ilosab schreef:Op 28 en 29 april heeft Karel de Geus zijn 37e veiling van munten en papiergeld. Voor meer info zie http://www.kareldegeus.nl
Ik ben er vorig jaar geweest vanwege de aanbieding papiergeld en heb wat kunnen winnen, het was een leuke veiling.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik afgelopen week een papieren versie van de catalogus thuis gestuurd. Nu weet ik van de veilingen van de MPO dat als je een kavel hebt gewonnen dat je dan de volgende keer automatisch een catalogus krijgt. Het enige verschil is dat in de catalogus van Karel de Geus een briefje zat met het verzoek om € 12,50 over te maken voor de catalogus en ben ik verzekerd van het ontvangen van de opbrengstlijst en volgende catalogi.
Sorry maar ik heb niet om de catalogus gevraagd. Als ik iets wil weten over een aanstaande veiling dan kijk ik wel op internet en als het interessant genoeg is dan is het aan mij om te beslissen of ik een catalogus wil of niet en dan bepaal ik of ik er geld voor over heb om een papieren versie in huis te hebben. Ik vind dit bepaald geen service verlenende actie.

Alfred
Alfred,

Dat hoef je niet te betalen als je iets gekocht hebt op de veiling.

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 apr 2014, 19:19

Waarom hebben ze dan een brief toegevoegd waarin ze me verzoeken om € 12,50 over te maken? Als ik dat niet hoef te betalen moeten ze het ook niet toevoegen. En een beetje dom dat ik een catalogus krijg terwijl Arjen voor veel meer had gekocht en niets krijgt. Ook die logica ontgaat me een beetje.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 04 apr 2014, 19:28

Alfred,

Waarom ze het briefje toevoegen weet ik niet, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het bedrag betalen, maar ik heb nog nooit betaald voor die catalogus en daar ben ik nog nooit op aangesproken.

Ik heb in het verleden ook dit probleem gehad dat ik geen catalogus ontving, terwijl ik ook voor veel geld had gekocht, maar heb het daarna een keer aan Helma doorgegeven en het werd direct aangepast in het adressenbestand.
Het zal ongetwijfeld de hectiek zijn die aanwezig is tijdens de dagen rondom de veiling.... :dizzie:

Hansafloep

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 04 apr 2014, 20:03

In de regel krijg je een veilingcatalogus toegezonden als je een (regelmatige) koper of bieder bent. Omdat ik wel eens via Duitse veilingen wat koop krijg ik nu ook de (vaak geweldig mooi uitgevoerde) catalogi thuisgestuurd. Bij die van Rauch zat ook een briefje met het verzoek om 12,50 euro te betalen. Maar ik voel me daar niet door aangesproken omdat ik er niet speciaal om gevraagd heb.

Het vreemde is dat de munten vaak ook prima afgebeeld op internet staan en ik die catalogi eigenlijk ook helemaal niet nodig heb. Wat ik wel weer leuk vind is dat het mooie naslagwerken zijn en dat er munten in (kunnen) staan die je zelf voor je verzameling hebt aangekocht. Altijd weer aardig als je boel wilt verkopen.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik vorig jaar "live" een aantal munten kocht op de veiling van Theo Peter en mijn gegevens op hun verzoek achterliet zodat ze mij de catalogus konden sturen. Nooit meer wat van gehoord waardoor ik de afgelopen veiling dus ook miste... :problem:

Van Karel de Geus kreeg ik wel eens catalogi maar omdat ik eigenlijk nooit wat bij hem koop zijn ze er mee gestopt. Terecht ook want die dingen kosten wel wat qua maken en verzenden.

merijn11
Donateur
Donateur

Bericht door merijn11 » 26 apr 2014, 22:27

gaan er nog forumleden naar de Geus maandag?

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 27 apr 2014, 09:25

Ik heb wel schriftelijke biedingen achtergelaten, maar ben helaas niet in staat om er zelf heen te gaan.

sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 27 apr 2014, 09:51

ik denk dat ik er rond half twee ben net voor het tweede deel begint.
ik zie je daar wel :thumb up:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 27 apr 2014, 11:03

Ik ben er wel.

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 27 apr 2014, 12:19

Ik zal morgen ook van de partij zijn. :lach:

Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 27 apr 2014, 12:25

Ook mij zullen jullie zien.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 27 apr 2014, 20:45

Tja, weinig papiergeld dus het heeft geen nut.

Alfred

merijn11
Donateur
Donateur

Bericht door merijn11 » 27 apr 2014, 21:10

Heb je mooie lots op t oog Jan Koevoets?

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 28 apr 2014, 11:05

lukt het andere mensen om online te volgen?

Afbeelding
Hostis Honor Invidia

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 28 apr 2014, 11:06

Ik kreeg dezelfde foutmelding. Inmiddels werkt het overigens wel. De eerste 200 kavels zijn al wel geweest.

Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 28 apr 2014, 11:20

Via internet volgen gaat, maar het is momenteel niet optimaal....
Of geen beeld, of geen geluid of geen afbeelding van de huidige kavel.
Jammer..

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 28 apr 2014, 11:26

spatbord schreef:Ik kreeg dezelfde foutmelding. Inmiddels werkt het overigens wel. De eerste 200 kavels zijn al wel geweest.

Thnx ik zie nu wel beeld...
Hostis Honor Invidia

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 28 apr 2014, 11:44

Ik zie al wel dat bij een aantal munten waarop ik geboden heb telkens dezelfde persoon online hoger zit te bieden. Hopelijk heb ik dan nog wat van de eerste 200 loten kunnen krijgen, voordat het internetbieden werkte en bieder 1188 overal op zat te bieden. :)

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 28 apr 2014, 11:49

En wat is er zo bijzonder aan lotnummer 289? Inzet 175, verkocht voor 2900?

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 28 apr 2014, 12:04

Grappig net als bij de mpo verklappen ze als ze op het laatste schriftelijke bod zitten... Met de tekst

"Moet ik nog zeggen" of " dan ben ik weg"

Lekker geheim je schriftelijke bod...
Hostis Honor Invidia

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 28 apr 2014, 12:18

Viel me ook op. Of waar 130 hoogste schriftelijke bod is, en biedstap 10 euro 'voor 135 is hij voor jou'.

Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 28 apr 2014, 12:54

Ik ben alweer thuis, de biedingen waren wat te hoog voor mij en dan is mijn tijd te kostbaar.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 28 apr 2014, 13:25

willemo schreef:Grappig net als bij de mpo verklappen ze als ze op het laatste schriftelijke bod zitten... Met de tekst
"Moet ik nog zeggen" of " dan ben ik weg" Lekker geheim je schriftelijke bod...
Ja, dat vind ik uitermate vreemd. Je zou toch verwachten dat een veilingmeester een bepaalde geheimhouding moet beheersen zodat degene met het schriftelijke bod ook een eerlijke kans heeft om iets te bieden. Op deze manier is er oneerlijke concurrentie t.o.v. de schriftelijke bieder. Ook één van de redenen waarom ik nooit schriftelijk zal bieden gezien dit soort praktijken. Of ik ben aanwezig of ik bied via internet. Ik begrijp ook de hele gedachtengang daarachter niet want als je een gerenomeerd veilingbedrijf bent dan maakt die 4 euro winst niet meer uit op een kavel.

Alfred

matthijs11 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door matthijs11 » 28 apr 2014, 21:34

Vanmorgen eerst de foutmelding gehad, vervolgens op diverse mobiele apparaten geprobeerd maar hier kreeg ik een melding dat het niet mogelijk was te bieden op mobiele devices. Toen ik rond 12:30 doorhad dat online bieden weer beschikbaar was, waren de meest interessante loten al voorbij.......... Jammer er zat een munt bij die ik erg graag had willen hebben.

Volgende keer toch maar weer schriftelijk bieden, ondanks dat de veilingmeester de hoogste biedingen verklapt.

Terug naar “Veilingen”