Het moet niet gekker worden.....

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Het moet niet gekker worden.....

Bericht door Arjena3 » 24 mar 2014, 14:06

eh wat moet ik hier over zeggen......

biljet is tops 30 euro waard lol:

nu op ebay

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Re: Het moet niet gekker worden.....

Bericht door nostalgia » 24 mar 2014, 14:47

Tja, als er mensen zijn die zoveel geld uitgeven zonder na te kijken of het dat bedrag ook echt waard is kan ik er geen medelijden mee hebben...

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 24 mar 2014, 18:15

Tja als het goed is verkoopt het niet... maar ja er staat bij trusted en het heeft er een echt PMG labeltje bij en dan heb je natuurlijk idioten die helemaal wild worden en denken iets bijzonders te kopen.

Er komen de laatste tijd ook veel plantagemunten voorbij in een slabje en die moeten dan i.p.v. 150 euro opeens meer dan 1000 moeten opbrengen... Ik ga er maar van uit dat iedereen een zorgvuldige afweging maakt voordat men een dure aankoop doet...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 mar 2014, 19:41

koenmunten schreef:Ik ga er maar van uit dat iedereen een zorgvuldige afweging maakt voordat men een dure aankoop doet...
Tja, en dat is nu precies wat verkopers vaak proberen te voorkomen, toen ik laatst bij seats&sofa's alleen maar naar een bankstel keek, wist de verkoper mij te vertellen dat hij alleen vandaag een speciale aanbieding had en als ik morgen terug kwam was de aanbieding er niet meer.

In dezelfde categorie moeten al deze extra's bij munten en biljetten ook worden gezien, geeft de koper het gevoel dat hij een buitenkansje heeft en het verstand gaat op nul....

Kijk eens hoeveel producten er onnodig worden gekocht alleen maar omdat er korting op zou zitten...

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 mar 2014, 19:49

En dan kom je terecht bij datgene wat vaak genoeg geschreven is, oriënteren voordat je blindelings iets koopt waarvan je denkt dat het iets zeldzaams is. En er zijn er bij die dit gewoon voor die prijs aanschaffen.
Als je genoeg geld hebt om te besteden en het maakt je allemaal niets uit dan wordt dit blindelings gekocht.
Als je naast het verzamelen ook andere belangrijke dingen in het leven hebt dan denk je 10 x na en dan nog koop je het niet.
Ik verzamel graag circulatie papiergeld. UNC is meegenomen maar is geen issue. Gisteren toevallig een veiling op eBay gewonnen van een Scheckmark kampgeld uit WO I die in de catalogus van Tieste staat voor € 35 en die ik inclusief verzendkosten voor € 9 kon bemachtigen. Dan geeft me dit toch veel meer voldoening dan zomaar de knip trekken. Ik ben benieuwd volgende maand in Valkenburg, daar wordt weer grof geld uitgegeven aan dit soort biljetten.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Nico
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nico » 25 mar 2014, 08:00

Alles onder het motto "It is morraly wrong to allow suckers to keep their money" :lach:

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 25 mar 2014, 17:53

llinde schreef: Tja, en dat is nu precies wat verkopers vaak proberen te voorkomen, toen ik laatst bij seats&sofa's alleen maar naar een bankstel keek, wist de verkoper mij te vertellen dat hij alleen vandaag een speciale aanbieding had en als ik morgen terug kwam was de aanbieding er niet meer.

In dezelfde categorie moeten al deze extra's bij munten en biljetten ook worden gezien, geeft de koper het gevoel dat hij een buitenkansje heeft en het verstand gaat op nul....

Kijk eens hoeveel producten er onnodig worden gekocht alleen maar omdat er korting op zou zitten...

Luit
Helemaal mee eens! We laten ons zo ontzettend graag voor de gek houden met een mooie verpakking of een 'gratis' prulding er bij. Nu zijn het de gigantisch slechte tablets die je bij een (grotere) aankoop gratis krijgt, volgende maand een luxe 25 delig huishoudelijke apparatenset. We sjouwen er allemaal mee naar huis, ergeren ons dood als het rommelding het na 2 weken al begeeft en trappen er een paar weken later gewoon weer in...
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Veilingen”