Nederlandsche Muntenveiling 30 nov.

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Nederlandsche Muntenveiling 30 nov.

Bericht door maarten89 » 04 nov 2013, 21:44

Hij staat online de Nederlandsche muntenveiling van 30 nov greeny
Zit wel leuk provinicaal spul bij. Ben nog niet zo ver met kijken. Maar ziet tot nu toe wel goed uit!

catalogus

Groetjes,

Maarten
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Re: Nederlandsche Muntenveiling 30 nov.

Bericht door maarten89 » 04 nov 2013, 21:53

hehe zie oude munt terug uit mijn verzameling :lollig:

Ik heb ooit geveild 2 jaar terug op MPO, voor 55 euro.

NU :

Kavel : 338 Tax:35 ZWOLLE, ½ Stuiver 1488, vdCh.X.6, gebrokkelde rand, fraai, gew.1.17gr
Benieuwd. Leuk om oude munt uit je verzameling al zo snel terug te zien. Zit hele groot collectie van munten van de middeleeuwen. Vooral provinicie utrecht en overijssel. Als niet vergis, is belangrijk deel hier van de collectie Van der Wiel.
In de zomer hadden ze namelijk reclame foldertje gestuurd naar hun klanten bestand, met een intervieuw met Dhr. van der Wiel.

Hier mijn foto van de munt, uit mijn archief. Afbeelding

Groetjes,

Maarten
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 04 nov 2013, 23:24

Leuk om je eigen ex-munt weer terug te vinden. De online catalogus is trouwens wel haastwerk geweest. Er zitten heel veel foute foto's bij de kleine omschrijvingen. Klik je ze aan dan zie je wel de juiste munt. Ook de beschrijvingen zijn niet altijd even nauwkeurig en lijken vaak gewoon letterlijk gekopieerd uit de catalogus.

mmmunten
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door mmmunten » 05 nov 2013, 00:46

Zitten weer mooie schaarse stukken bij. De eerste die mij opviel was het gouden tientje 1810, die met exact dezelfde omschrijving vorig jaar (24-nov-12) ook al is verkocht. Misschien dat de koper van toen z'n besteding van ruim 25.000 euro (incl. kosten) weer terug wil verdienen of dat toen de koop alsnog niet is doorgegaan? In januari is er bij Theo Peeters ook eentje geveild. Helaas zijn de foto's van Theo niet duidelijk genoeg om te vergelijken. Ben benieuwd op hoeveel deze nu wordt afgeslagen...

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 05 nov 2013, 12:06

Ja irritant zeg al die foute foto's bij de online catalogus, dan denk ik toch "...pom pom pom op naar een andere aanbieder die zijn zaakjes wel voor elkaar heeft... :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 05 nov 2013, 19:53

Het mooiste is nog dat als je naar het papiergeld gedeelte gaat dat je daar naast de omschrijving een foto van een munt ziet. Als je erop klikt dan is het wel goed maar wel heel vervelend.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Veilingen”