MPO veilingcatalogus november 2013 online

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

MPO Nederland
Lid
Lid

MPO veilingcatalogus november 2013 online

Bericht door MPO » 23 okt 2013, 11:12

Het is weer zover. De catalogus voor de novemberveiling is klaar. Momenteel ligt hij bij de drukker en we hopen eind volgende week de catalogus te verzenden.

Voor wie niet kan wachten en alvast wil kijken kan kijken in de online catalogus. Klik hiervoor op de volgende link:

http://www.mpo.nl/catalogus/index.html

U kunt tegenwoordig ook al online bieden voordat de veiling begint, vult u uw biedingen online in dan weet u direct of u de hoogste bieder bent. Wordt u overboden dan krijgt u hier melding van.

Voor meer informatie over online bieden klikt op op de volgende link:

http://www.mpo.nl/nl/veilingen/online_veiling

Lees dit goed door en mocht u nog met vragen zitten dan kunt u deze stellen door te bellen met 030-6063944 of te mailen naar info@mpoauctions.com

www.mpo.nl
MPO. inkoop - verkoop - taxatie- veilingen - beurzen. www.mpo.nl 030-6063944

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: MPO veilingcatalogus november 2013 online

Bericht door Jan W » 23 okt 2013, 12:59

Weer een geweldig aanbod van mooie munten! Heel bijzonder dat er ook een muntvondst van Zeeuwse dukaten wordt aangeboden.

Maar waarom betalen live-bieders via internet 26% commissie en schriftelijke en aanwezige bieders 23%? Ik snap best dat er kosten zitten in het live-bied systeem maar aan de andere kant gaan munten vaak ook voor hogere prijzen weg via internet, dat zou de boel aardig moeten compenseren denk ik dan.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 23 okt 2013, 13:33

Ik had de catalogus gisteren al op internet gezien en het zit er dik in dat ik ook voor deze veiling een vrije dag moet nemen want er staan leuke items in qua papiergeld.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 23 okt 2013, 13:46

ben ik een van de weinige die steeds de postzegelveiling krijgt? via pc? Gisteren inderdaad even de muntveiling via de link.. Koningrijk & Papiergeld zitten leuke dingen tussen :angel:
Hostis Honor Invidia

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 23 okt 2013, 13:57

willemo schreef:ben ik een van de weinige die steeds de postzegelveiling krijgt? via pc? Gisteren inderdaad even de muntveiling via de link.. Koningrijk & Papiergeld zitten leuke dingen tussen :angel:
Ik zie ook alleen de postzegelveiling, ook als ik pagina verversen geef, alleen met onderstaande link krijg ik het boek te zien die ik kan doorbladeren.
Lastig als je slechts een bepaald gedeelte wil zien die ergens tussen in staat, moet dan pagina gokken.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 23 okt 2013, 14:04

Ik begrijp het niet, ik klik de catalogus aan en krijg alles van de nieuwe veiling. Hebben jullie de contributie wel betaald? :lollig:
Inmiddels heb ik al afspraken gemaakt met een maatje om elkaar op 2 veilingen te ontmoeten, gaat weer gezellig worden.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 23 okt 2013, 14:20

@ Alfred,

OF misschien mogen alleen echte bankbiljetten verzamelaars hem zien ;) :sttt:
Hostis Honor Invidia

MPO Nederland
Lid
Lid

Bericht door MPO » 23 okt 2013, 14:32

Waarom jullie de postzegelcatalogus krijgen te zien is voor ons ook een raadsel. Wellicht dat het nog in de internetcache opgeslagen zit, hebben jullie naast de gebruikelijke F5 ook al eens de browser proberen af te sluiten en op te starten? En eventueel in ergste geval geprobeerd computer af te sluiten en op te starten?

Wij kunnen anders niet bedenken waar dit aan zou liggen. Over munten en bankbiljetten weten wij wel wat, maar computers... :dizzie:

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia » 23 okt 2013, 14:43

Staan zeker mooie dingen tussen de biljetten.

Even voor mijn gemoedsrust; kavel 7491 de biljetten uit Zimbabwe. 'without space in value'

Wat is er zo bijzonder aan deze biljetten? Ik geloof dat ik momenteel een biljetje of 150 uit zimbabwe heb liggen waarvan er toch wel aantal hiermee overeen komt.

MPO Nederland
Lid
Lid

Bericht door MPO » 23 okt 2013, 14:58

nostalgia schreef:Staan zeker mooie dingen tussen de biljetten.

Even voor mijn gemoedsrust; kavel 7491 de biljetten uit Zimbabwe. 'without space in value'

Wat is er zo bijzonder aan deze biljetten? Ik geloof dat ik momenteel een biljetje of 150 uit zimbabwe heb liggen waarvan er toch wel aantal hiermee overeen komt.

Bij de normale biljetten staat er een spatie tussen 10 en de 000 (en bij de andere tussen de 100 en de 000), bij deze niet. Het zijn dus varianten.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 23 okt 2013, 16:39

Hier alles in orde qua downloaden.

Mijn complimenten voor deze veiling!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 23 okt 2013, 17:17

danku het internet cache legen was de oplossing....
Hostis Honor Invidia

Richardddd
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Richardddd » 23 okt 2013, 17:23

Ziet er weer interessant uit het aanbod, zal wel weer moeilijk zijn om me in te houden.
Op de Ipad werkt de digitale catalogus prima.

Gr., Richard

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 26 okt 2013, 11:48

Prachtig aanbod! Ik ben vrijdag de gehele dag aanwezig :lollig: greeny
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier » 07 nov 2013, 11:06

Hallo MPO en anderen,

Dank voor jullie mooie catalogus. Even een vraagje n.a.v. een aantal kavels in de catalogus.

Bij kavel 2262 en 2263 wordt een 1 en 2 eurocent aangeboden met 2x de waardezijde (hybride slag).

Nu kan ik me op dit forum een discussie herinneren met de vraag of dit daadwerkelijk zo geproduceerd kan worden. Een visie was kort samengevat dat dit technisch niet mogelijk is en dat dit soort munten vaak maakwerk is.

Hier even een link; hier staan ook weer doorlinkjes in van verschillende munten
http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=6&t=12788

Kunnen jullie uitleggen wat een mogelijke oorzaak is van een dergelijke misslag?

Reinier
Laatst gewijzigd door Reinier op 07 nov 2013, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 07 nov 2013, 11:26

Ik heb de catalogus ontvangen, gaat moeilijk worden om een keus te maken uit al dat papiergeld. Om een beetje gewicht te besparen heb ik vooraf mijn eigen catalogus gefabriceerd, scheelt sjouwen. Ik heb al 2 dagen vrij genomen, donderdag vanwege de veiling van het papiergeld en vrijdag om bij te komen van de veiling van het papiergeld. :lollig:

Groeten, Alfred

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 07 nov 2013, 17:30

ja balen dat er te veel keuzes is, met alle veilingen. MPO heeft inderdaad leuke papiergeld kavels dus moet keuzes gaan maken erg lastig.
Hostis Honor Invidia

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 07 nov 2013, 19:17

Nou, volgens mij zijn er 6 veilingen deze maand en van de 6 staat de MPO bij mij op nummer 1. Ten eerste omdat er v.w.b. papiergeld altijd genoeg aanbod is en ten tweede omdat ik door de MPO altijd uiterst correct ben behandeld. Onlangs ben ik bij Karel de Geus geweest en ook dat is me goed bevallen al heb ik gehoord dat ze niet altijd veel papiergeld hebben. De internetveiling van www.numis.be is over het algemeen ook niet verkeerd maar dit keer staan er maar 8 biljetten op dus is de moeite niet waard.

Groeten, Alfred

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 12 nov 2013, 02:03

Ik ben van plan om volgende week Donderdag voor het eerst deel te gaan nemen aan een MPO veiling. Best spannend.

Kan iemand me kort uitleggen wat de procedure is? Kun je zo binnenlopen? Krijg je daar een nummer?
En is het nog mogelijk om voor de veiling een aantal biljetten te bekijken?
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 12 nov 2013, 07:45

Je kunt gewoon binnenlopen, geen probleem, en je krijgt nog gratis koffie ook.
Je kunt vooraf de kavels bekijken waarin je bent geïnteresseerd.
Om aan de veiling deel te nemen moet je jezelf inschrijven en dan krijg je een biednummer.
Als je tijdens de veiling geen interesse meer hebt in de rest van de kavels dan kun je gewoon weggaan en dan lever je bij de administratie je biednummer in en betaal je voor de kavels die je hebt gewonnen. Je betaald dan de biedprijs + 23% opgeld + € 1,75 per kavel. Na het voldoen van de rekening krijg je een lijst mee en kun je aan een speciale tafel in het restaurant je kavels ophalen.
Misschien zien we elkaar daar wel.

Groeten, Alfred

MPO Nederland
Lid
Lid

Bericht door MPO » 12 nov 2013, 09:46

Had het niet beter kunnen uitleggen Alfred.

Het schema wanneer en tot hoe laat je kan inkijken vind je op de volgende link: http://www.mpo.nl/catalogus/index.html#/3/zoomed

Donderdag 21 november begint de bankbiljettenveiling om 13.00 uur. Tot 12.30 uur is het mogelijk bankbiljetten in te zien.
Op de dagen daarvoor ben je uiteraard ook van harte welkom, de deur staat open en de koffie is warm.

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 13 nov 2013, 01:36

Dank voor tekst en uitleg.

Afgelopen keer heb ik meegekeken via de online veiling. Ook erg leuk, maar nu wil ik het van dichtbij gaan mee maken.

Tot volgende week Donderdag!
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 21 nov 2013, 20:57

Vandaag geweest en zoals gebruikelijk was de veiling weer goed georganiseerd. Ook kennis gemaakt met Hansafloep en die heeft het erg druk dezer dagen. Vandaag 16 nieuwe aanwinsten kunnen scoren op het gebied van papiergeld en voor mij was het een geslaagde dag.

Groeten, Alfred

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 21 nov 2013, 21:56

Ilosab schreef:Vandaag geweest en zoals gebruikelijk was de veiling weer goed georganiseerd. Ook kennis gemaakt met Hansafloep en die heeft het erg druk dezer dagen. Vandaag 16 nieuwe aanwinsten kunnen scoren op het gebied van papiergeld en voor mij was het een geslaagde dag.

Groeten, Alfred
Alfred,

Was leuk kennis te maken met je, had helaas niet zo veel tijd om even met je te praten, maar dat komt een andere keer zeker goed! :knipoog:

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 21 nov 2013, 22:30

Ben morgen de hele dag aanwezig.

Groetjes maarten
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

Terug naar “Veilingen”