Mooie Muntjes start eigen unieke online 24/7 veiling !!

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Mooie Muntjes start eigen unieke online 24/7 veiling !!

Bericht door Mooie Muntjes » 15 sep 2013, 17:02

Vol trots melden wij dat Mooie Muntjes haar eigen 24/7 ONLINE MUNTENVEILING start! Na 10 maanden intensieve voorbereiding is het op maandag 16 september om 19.00 uur dan eindelijk zover; dan gaat onze veiling voor het eerst online!

Het betreft een unieke veiling want het betreft een veiling bij afslag. Iedere seconde daalt dus de prijs! Als een kavel uw gewenste prijs bereikt kunt u het kavel direct kopen via 'nu kopen'. Dat is toch niet uniek horen wij u denken? Inderdaad, maar bij deze veiling is het óók mogelijk om een autobod te plaatsen. Een veiling bij afslag met de combinatie 'nu kopen' en 'autobod' is, zover wij weten, nog nooit eerder op internet aangeboden!

Wat gaat deze veiling zo leuk en uniek maken?
1. De hele dag spannend! Kavels kunnen ieder moment van de dag worden verkocht;
2. Dagelijks nieuwe kavels op de veiling; er wordt 7 dagen per week en 24 uur per dag geveild;
3. Fraai en divers aanbod (Mooie Muntjes veilt haar eigen producten);
4. Geen feedbackverplichting maar gewoon altijd 100% tevredenheidsgarantie;
5. Eerlijke veiling (opbieden is niet mogelijk);
6. Geen extra veilingkosten/commissies;
7. Ervaart u zelf!

Om deel te nemen aan de veiling dient u een account te hebben. Met een account kunt u gemakkelijk uw biedingen, gewonnen kavels en bestellingen beheren. Ook is het mogelijk om kavels te volgen. U kunt zich registreren via http://www.mooiemuntjes.nl. De veilingbutton wordt morgen in de loop van de dag zichtbaar op de homepage.

De verzendkosten bedragen, net als in de webshop, altijd € 2,- en bestellingen boven € 75,- worden standaard aangetekend verzonden. Mooie Muntjes neemt zoals altijd gewoon de meerkosten voor haar rekening!

Wij hopen u op onze veiling te mogen begroeten. Wij gaan er alles aan doen om deze zo aantrekkelijk mogelijk te maken en te houden. Heeft u vragen en/of opmerkingen dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

Teun en René

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Mooie Muntjes start eigen unieke online 24/7 veiling !!

Bericht door Ilosab » 15 sep 2013, 17:22

Leuk, ik heb me al geregistreerd en zal er zeker eens naar kijken.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 15 sep 2013, 17:30

Hoi Teun en René,

Nog een leuk welkomstgeschenk voor in de prijzenpot van de muntmanifestatieforumquiz? frogwink

In ieder geval heel veel succes aanstaande maandag en ik ga eens bekijken hoe het er allemaal uit gaat zien. Vind het ook wel een erg leuke opzet en zal me zeker gaan registreren, ook al is het niet mijn verzamelgebied. (verzamel andere mooie muntjes)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 sep 2013, 17:34

Ik verzamel ook geen muntjes maar er zal af en toe toch wel een interessant biljet voorbijkomen? Weer eens wat anders dan eBay en MP

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 15 sep 2013, 17:48

En een stuk veiliger denk ik Alfred.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes » 15 sep 2013, 20:02

Ilosab schreef:Ik verzamel ook geen muntjes maar er zal af en toe toch wel een interessant biljet voorbijkomen? Weer eens wat anders dan eBay en MP

Gr. Alfred
Ja biljetten worden ook aangeboden. De hoofdmoot is koninkrijk (inclusief biljetten), provinciaal en overzee. Af en toe wordt ook buitenlands, penningen en rariteiten geveild; een beetje zoals de grabbelton op de website.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 sep 2013, 20:15

Mooie Muntjes schreef:Ja biljetten worden ook aangeboden. De hoofdmoot is koninkrijk (inclusief biljetten), provinciaal en overzee. Af en toe wordt ook buitenlands, penningen en rariteiten geveild; een beetje zoals de grabbelton op de website.
Dat is mooi, misschien heb ik een keer geluk. De grabbelton heb ik nog niet gezien maar ik zal tzt alles op de website bekijken.

Groeten, Alfred

Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Nieuwemunt » 15 sep 2013, 20:38

Leuke site hoor :thumb up: ik zal er regelmatig een kijkje nemen!

Groeten NM
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes » 16 sep 2013, 20:11

Munthunter schreef:Hoi Teun en René,

Nog een leuk welkomstgeschenk voor in de prijzenpot van de muntmanifestatieforumquiz? frogwink

In ieder geval heel veel succes aanstaande maandag en ik ga eens bekijken hoe het er allemaal uit gaat zien. Vind het ook wel een erg leuke opzet en zal me zeker gaan registreren, ook al is het niet mijn verzamelgebied. (verzamel andere mooie muntjes)

Gr. Jeroen
Jeroen: ik stuur je vanavond even een PB voor een leuk welkomsgeschenk voor de muntmanifestatieforumquiz (leuk woord voor scrabble trouwens :lach:). Dat gaat helemaal goed komen! Erg leuke quiz maar wel lastig zeg haha... pfff :?

De veiling is nu een uur online en de vuurdoop is geweest. Tot nu toe werkt het (nog) prima. Het moment van online gaan was voor ons erg spannend. Het is namelijk een zeer complex systeem wat niet voor niets maanden heeft gekost om op te bouwen. Resultaat is een uniek systeem (veiling bij afslag met autobod mogelijk) waarmee vernieuwing wordt gecreëerd.

Wij nodigen iedereen van harte uit voor een bezoek. Tips en adviezen om de veiling/webshop te verbeteren horen wij ook graag. Voor degene die naar de muntmanifestatie gaan; misschien tot zaterdag (wij staan schuin tegenover de stand van muntmanifestatie)!

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 16 sep 2013, 21:58

Even gekeken op de site ziet er goed uit, maar toch wat puntjes

Ik zou de bodemprijs vermelden in de listing , dan weten potentiele kopers ook of dat de prijs is die ze willen betalen en maakt het spannender, anders kunnen ze gewoon weer weg van de site.

Hoewel ik begrip heb voor je bodemprijs vraag ik mij als consument af of ik hier niet bedot word om eerlijk te zijn. ik kan dus nooit geluk hebben en een item kopen voor onder de waarde, iets wat op ebay bijvoorbeeld wel kan en het komt op mij over als een verkapte webshop door die bodemprijs.

Ander puntje ik zie op de veiling een 1 gulden biljet 1943 staan, laat ik het zo zeggen in een conditie dat je je als veiling houder moet afvragen of je die wel te koop wil aanbieden en al helemaal als ik de startprijs ( die overigens ook na 10 min maar niet daalt ) zie, die zelfs boven de cathaloguswaarde ligt.

Goed idee, maar behoeft naar mijn mening zeker nog aandacht.

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes » 16 sep 2013, 22:15

Arjena3 schreef:Even gekeken op de site ziet er goed uit, maar toch wat puntjes

Ik zou de bodemprijs vermelden in de listing , dan weten potentiele kopers ook of dat de prijs is die ze willen betalen en maakt het spannender, anders kunnen ze gewoon weer weg van de site.

Hoewel ik begrip heb voor je bodemprijs vraag ik mij als consument af of ik hier niet bedot word om eerlijk te zijn. ik kan dus nooit geluk hebben en een item kopen voor onder de waarde, iets wat op ebay bijvoorbeeld wel kan en het komt op mij over als een verkapte webshop door die bodemprijs.

Ander puntje ik zie op de veiling een 1 gulden biljet 1943 staan, laat ik het zo zeggen in een conditie dat je je als veiling houder moet afvragen of je die wel te koop wil aanbieden en al helemaal als ik de startprijs ( die overigens ook na 10 min maar niet daalt ) zie, die zelfs boven de cathaloguswaarde ligt.

Goed idee, maar behoeft naar mijn mening zeker nog aandacht.
Beste Arjena,

Hartelijk dank voor de opmerkingen. Aangaande je opmerkingen hier onze reactie:

Het is aan een ieder om te bepalen wat zijn of haar prijs is. Men kan de objecten duidelijk zien en aan de hand daarvan een bod bepalen. Daar is een bodemprijs niet voor nodig. Daarnaast wordt de bodemprijs 9 van de 10 keer niet gehaald omdat deze (ver) beneden de gangbare marktprijs ligt. Het is hierdoor zeer zeker mogelijk om op deze veiling objecten voor aantrekkelijke prijzen te winnen. Op elk moment (ook diep in de nacht) kunnen op deze veiling objecten gekocht worden; in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ebay waar iedereen 'samenkomt' in de laatste minuut.
Het is een andere manier van benadering.

Wat betreft het guldenbiljet; het is misschien niet de mooiste maar ook daar zijn verzamelaars voor. Het 100 gulden daarentegen wat wordt aangeboden is wel voor de betere biljettenverzamelaar. Zo is er voor ieder wat wils. Dat de inzet van dit biljet hoog is is logisch omdat het object tijd nodig heeft om te kunnen dalen. Zouden het biljet direct op de 'gangbare' prijs gezet worden dan is het na een paar uurtjes al einde veiling. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat de inzetprijzen daarom aan de hoge kant zijn.

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 16 sep 2013, 22:24

op de site staat te lezen dat de prijs iedere seconde daalt van aller aanbiedingen heb ik er nog geen 1 zien dalen en gezien het feit dat ik de nu kopen optie in kan drukken betekend dat het artikel nog niet verkocht is. in dat geval heeft de site of een fout of de bodem prijs is zo hoog dat deze bereikt is.

Ook zou ik graag zien wanneer de veiling afloopt. ( het kan namelijk heel goed zijn dat ik items wil kopen voor de bodemprijs en niet meer dan dat )

Het succes van je veiling gaat afhangen van hoe duidelijk de informatie is en dat je dat ook nakomt

nogmaals goed idee maar ik ben een kritische consument ;-)
Laatst gewijzigd door Arjena3 op 16 sep 2013, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes » 16 sep 2013, 22:35

Arjena3 schreef:op de site staat te lezen dat de prijs iedere seconde daalt van aller aanbiedingen heb ik er nog geen 1 zien dalen en gezien het feit dat ik de nu kopen optie in kan drukken betekend dat het artikel nog niet verkocht is. in dat geval heeft de site of een fout of de bodem prijs is zo hoog dat deze bereikt is.

Ook zou ik graag zien wanneer de veiling afloopt. ( het kan namelijk heel goed zijn dat ik items wil kopen voor de bodemprijs en niet meer dan dat )

Het succes van je veiling gaat afhangen van hoe duidelijk de informatie is en dat je dat ook nakomt

nogmaals goed idee maar ik ben een kritische consument ;-)
Dat u de prijzen niet ziet dalen kan liggen aan de cachebestanden (tijdelijke internetbestanden) op uw computer. Deze gebruikt de computer om pagina's sneller te laden (hij heeft deze immers al eens geladen). Mogelijk is het daarna verholpen want op een aantal computer is een test gedaan en daar loopt alles netjes af.

Ik hoop dat u begrijpt dat het vermelden van de bodemprijzen ongeveer hetzelfde is als het vermelden van de maximumprijs op ebay. Dit is informatie wat nou juist een veiling zo spannend maakt.

Ik hoop dat u de prijzen ook ziet bewegen. Succes!

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 16 sep 2013, 22:38

wat je schrijft over de laatse minuut op ebay gaat bij jou ook gebeuren dat is een kwestie van tijd, zodra bekent is wat de looptijd van de veiling is. het variëren van de lop tijd ondermijnt het "veiling gevoel" en zal resulteren in een webshop niets meer niets minder

De 100 gulden die je aanbied is een ZF biljet met een cataloguswaarde van 100 euro, je inzet is daar boven, ik denk dat je hier heel goed over moet gaan nadenken want als verzamelaars je site een aantal keren hebben bezocht en ze zien alleen maar biljetten met een inzet boven de cataloguswaarde ze heel snel afhaken en niet meer terug komen onder het motto "veel te hoge inzet". liever een lagere inzet met een beperktere daalsnelheid zou ik zeggen.

en laten zien wanneer de veiling afloopt ?
Laatst gewijzigd door Arjena3 op 16 sep 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 16 sep 2013, 22:38

zeg maar gewoon je tegen mij hoor :-)

Ik heb een aantal items op volgen gezet, volgens de site word de bodemprijs vermeld wanneer de veiling is afgelopen en het artikel niet is verkocht.
Ik weet dan dus welk % de aanbieder t.o.v. de catalogus hanteert en kan op die basis besluiten om regelmatig te gaan kijken of niet.

Ook vermeld je de algemene voorwaarden, deze zijn van oktober 2012 en niet aangepast. ik kan dus geen enkele voorwaarden over en voor de veiling terug vinden. hoe zich dat gaat verhouden met het consumentenrecht weet ik niet maar zou ik zeker naar kijken.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed idee maar zie haken en ogen, logisch ook het is dag 1 :-)

Terug naar “Veilingen”