Zou het niet zo goed gaan met ze ?

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Zou het niet zo goed gaan met ze ?

Bericht door Arjena3 » 25 jun 2013, 23:03

Was even op marktplaats aan het kijken kwam ik deze tegen

http://www.marktplaats.nl/a/postzegels- ... 02-2b.html

Ik zou dit nooit durven aanbieden als bedrijf zijnde.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Zou het niet zo goed gaan met ze ?

Bericht door Munthunter » 25 jun 2013, 23:23

Tsja, interessant maar kijk er niet van op.

Blijven slimme jongens als het gaat om marketing.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 25 jun 2013, 23:25

Zou mij er juist van weerhouden om bij hun te kopen, als je zulke rotzooi aanbied krijg ik er snel de kriebels van...

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 25 jun 2013, 23:34

Ik ben helemaal niet zo thuis in de wereld van de bankbiljetten. Welke kwaliteit zouden jullie aan een dergelijk biljet koppelen?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 25 jun 2013, 23:58

janssenfrank schreef:Ik ben helemaal niet zo thuis in de wereld van de bankbiljetten. Welke kwaliteit zouden jullie aan een dergelijk biljet koppelen?
de kwaliteit = niet verzamelwaardig of te wel door de papierversnipperaar ermee.

Het biljet is de verzendkosten niet eens waard.

matthijs11 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door matthijs11 » 26 jun 2013, 09:04

Ach de KNM zit al jaren op ebay. Hier heb ik naar volle tevredenheid spullen gekocht tegen een prijs die heel wat beter is dan op de website.

Er zijn veel bedrijven die overtollige vooraad of kwalitatief mindere producten via dit soort site's aanbieden. En er zijn ook bedrijven die de advertentie wat ''schreeuweriger'' opzetten puur om reclame voor hun eigen winkel/website te maken.

Gezien de kwaliteit van de aangeboden spullen denk ik dat boys uit Klaaswaal overtollige voorraad proberen kwijt te raken.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 26 jun 2013, 09:16

Een beetje vreemd dat ze dit zo aanbieden. Over het algemeen komen ze voor dit soort biljetten onder de naam Opruiming voor op MP.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

nostalgia
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door nostalgia » 26 jun 2013, 09:58

Ilosab schreef:Een beetje vreemd dat ze dit zo aanbieden. Over het algemeen komen ze voor dit soort biljetten onder de naam Opruiming voor op MP.

Gr. Alfred
Inderdaad.
Denk dat ze een foutje met inloggen hebben gemaakt ofzo.

En wat de kwaliteit betreft, voor elke kwaliteit is wel een koper te vinden. Dit biljet is in goede staat natuurlijk niet het goedkoopste biljet dat we in Nederland kennen.

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 26 jun 2013, 10:02

http://www.goudwisselkantoor.nl/onze-ka ... tAodDCgAqQ

Goudprijs Bv is de nieuwe loot voor de 25 jarige ervaring van familie de Ruiter uit Klaaswaal. Ze openen vestigingen door heel Nederland. Dus hebben ze geld nodig voor winkelhuur e.d., dus verkopen ze beleggingswaardige producten als:
ruijter.jpg
ruitera.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 26 jun 2013, 10:45

Hoewel ik geen verzamelaar ben van bankbiljetten, vind ik dit toch wel een leuk biljet. Het schijnt inderdaad niet het meest goedkope biljet te zijn, maar in deze kwaliteit is het wellicht nog betaalbaar. An sich zou ik het best willen hebben. Ik speel toch een beetje met de gedachte om de 1 gulden biljetten te gaan verzamelen en wellicht ook een serie erflaters II.

Dat bij dit specifieke biljet het papier geplakt is, vind ik eigenlijk wel een charme. Je kunt van een stukje papier van bijna 100 jaar oud toch eigenlijk niet verwachten dat het puntgaaf is. Dit biljet is gebruikt in oorlogstijd. In mijn optiek mag zoiets best gehavend zijn.

Maar, dat is mijn persoonlijke mening. Als het om munten gaat, heb ik een oude munt liever in wat mindere kwaliteit dan unc. Die munt heeft dan wel 'geleefd'.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 26 jun 2013, 13:37

nostalgia schreef:
Ilosab schreef:Een beetje vreemd dat ze dit zo aanbieden. Over het algemeen komen ze voor dit soort biljetten onder de naam Opruiming voor op MP.

Gr. Alfred
Inderdaad.
Denk dat ze een foutje met inloggen hebben gemaakt ofzo.

En wat de kwaliteit betreft, voor elke kwaliteit is wel een koper te vinden. Dit biljet is in goede staat natuurlijk niet het goedkoopste biljet dat we in Nederland kennen.
cath: 2-2b waarde voor ZF is € 175 en behoort dus tot de goedkopere biljetten van Nederland. Dit biljet is niet eens als zeer goed te kwalificeren...

Dit biljet is gescheiden geweest en met plakband die uiteraard de verkleuringen veroorzaakt weer op een lelijke manier aan elkaar gezet.
Verwijder het plakband en je hebt twee halve biljetten en niet alleen dat, het biljet is dan onherstelbaar beschadigd.

Met ander woorden; dit is de grootste rotzooi die je kan aanbieden en niet eens verzamelwaardig, een mooie vervalsing zou nog meer waarde hebben

Wellicht niet helemaal een eerlijk vergelijk; onderstaand biljet uit mijn verzameling is prachtig en heb ik een paar jaar geleden gekocht voor € 90.00
IMG_0523.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 26 jun 2013, 18:24

Dat is een schitterend beleggingswaardige investering die je voor die 90 euro hebt gekocht :klap: fantastisch!

Terug naar “Veilingen”