Nederlandsche muntenveiling online! 24 nov 2012

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Nederlandsche muntenveiling online! 24 nov 2012

Bericht door maarten89 » 09 nov 2012, 12:16

De Nederlandsche muntenveiling is weer online. Mooi aanbod koninkrijk zeldzame munten en hoge kwaliteit. Meer als voorgaande jaren. De moeite waard om even te kijken.
NPV CATALOGUS

Groetjes,

Maarten
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

mmmunten
Volledig lid
Volledig lid

Re: Nederlandsche muntenveiling online! 24 nov 2012

Bericht door mmmunten » 10 nov 2012, 20:37

Qua gouden tientjes wordt het waar festijn. Zo'n beetje alle toppers zijn vertegenwoordigd: 1810, 1842 en 1892!
Helaas geen budget voor zelfs maar eentje van deze schaarse exemplaren, maar ook bij het overige aanbod zit heel wat moois. Tot de 24e...

spatbord
Donateur
Donateur

Re: Nederlandsche muntenveiling online! 24 nov 2012

Bericht door spatbord » 23 nov 2012, 17:55

Ze hebben weer een mooi aanbod, dus heb weer wat biedingen achter gelaten. Wel heb ik de indruk dat NPV de kwaliteit van munten in het algemeen hoger inschat dan MPO. Hebben meer mensen dat idee, of ligt het aan mij? Ik vond in ieder geval dat bij MPO ik het eigenlijk altijd wel met de kwalificatie eens was, terwijl ik bij NPV regelmatig munten tegen kom die ik lager zou inschalen.

Ook viel het me op dat ze een gouden tientje 1897 ertussen hadden liggen die volgens mij niet echt was. De parels aan de voorkant misten, de kleur was een beetje koperachtig. Heb nog even de munt (in houder) op de weegschaal gelegd en vergeleken met de andere tientjes 1897 (ook in houder). Bleek hij 0.4 gram lichter te zijn. Ik heb dit aangegeven aan hen, maar volgens hen is de munt alleen gepoetst (en wel echt). Ik vind dit een beetje jammer, het zet me bij meer munten aan het twijfelen over de echtheid.

Terug naar “Veilingen”