Muntencatalogus november 2012 online

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Tuno
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Muntencatalogus november 2012 online

Bericht door Tuno » 03 nov 2012, 23:21

Hello,

First of all, apologizes for writen in English language, unfortunatly for me I do not speak Dutch, I hope You could understand.

I am looking for, time ago, some banknotes, a French friend sent me the catalogue of MPO, I never bought them, I asked him for some references about them, he told me never had any problem when he won some bids (coins) and always the grade received it´s the grade descripted, but he could not help me with the grade of banknotes.

Here in Spain, from a time to here, some auction houses, are not as strict as they should be, for example one banknote about UNC, suddenly it´s a UNC note, XF it´s aUNC.... Here I do not have problem to phone and return the banknote, but Netherlands is a little far from my house.

I asked a Dutch forum member of other forum, and he could not help me, but he invited me to ask here, if somebody could give me some reference. I am sure they are 100% honest and all customers are very satisfied, but like I am interested in some expensive notes, and I would not like to take any surprise, I would like to be sure.

I hope if they -MPO- read this post, please do not be offend, nobody in the Spanish forums I visit have references, about banknotes, so for that reason I am asking here.

So, if somebody could help me would be fantastic.

Anyway, if somebody needs help or similar about Spanish coins /banknotes, fell free to ask me :)

Best Regards

Tuno

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 04 nov 2012, 15:59

Tuno schreef:I asked a Dutch forum member of other forum, and he could not help me, but he invited me to ask here,
Hi Tuno,

nice to see you here :knipoog:
I hope somebody here can help you.

Zoals hierboven al is gezegd, is Tuno geïnteresseerd in een behoorlijk duur bankbiljet dat bij MPO wordt aangeboden.
In Spanje heeft hij de ervaring dat er nogal eens met de kwaliteit wordt gesjoemeld en UNC niet echt UNC is.
Hij wil graag weten hoe serieus MPO is wat dat betreft.
Als hij in Spanje belazerd wordt kan hij redelijk makkelijk verhaal halen, maar als hem dat in Nederland gebeurd is dat wat lastiger.
Ik heb dus geen ervaring met MPO en ook niet met bankbiljetten, dus ik hoop dat één van onze leden hem verder kan adviseren.

Mocht iemand iets nodig hebben uit Spanje dan kan ik Tuno aanbevelen, hij is vriendelijk en betrouwbaar.

Luit

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 05 nov 2012, 11:15

Luit,

Weet je over welke bankbiljetten het gaat aangezien ik nog naar de kijkdagen ga en ik hem dan beter kan informeren.

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

maarten89 Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 11 nov 2012, 13:53

Ik ben dinsdag avond op kijkdag, maar eens de muntjes zelf bekijken! Zijn er nog meer van het forum dan?

Groetjes,

Maarten
Spaart: Duiten ( in het bijzonder Gelderland) en wereld munten in het bijzonder Sri Lanka en Zwitserland

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 11 nov 2012, 17:30

Marten van Leerdam schreef:Je krijgt ze ook gratis, jaar in jaar uit, als je maar biedt (niet eens iets winnen, bieden is al genoeg).

Het zou ondoenelijk zijn om naar iedere willekeurige idioot een dure catalogus te sturen dus de kosten van de eerste catalogus zijn enigzins gedekt.
Mm, ik heb de afgelopen veiling "live" meegeboden en een aantal munten gewonnen. Maar ik heb geen catalogus in de bus zien vallen.. het gaat dus niet altijd op. Van Jean Elsen kreeg ik na één reguliere bestelling gelijk al wel catalogi thuisgestuurd, evenals van Schulman, Eeckhout en van Alsenoy.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 11 nov 2012, 17:44

maarten89 schreef:Ik ben dinsdag avond op kijkdag, maar eens de muntjes zelf bekijken! Zijn er nog meer van het forum dan?

Groetjes,

Maarten
Ik ben gisteren en vandaag even wezen kijken. Ernorm aanbod weer hoor.
De plantagemunten laat ik liggen deze keer, de inzet voor die muntjes is veel te hoog vind ik... misschien op jacht naar wat leuke lotjes met wereldmunten.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 11 nov 2012, 18:54

Jan W schreef:
Marten van Leerdam schreef:Je krijgt ze ook gratis, jaar in jaar uit, als je maar biedt (niet eens iets winnen, bieden is al genoeg).

Het zou ondoenelijk zijn om naar iedere willekeurige idioot een dure catalogus te sturen dus de kosten van de eerste catalogus zijn enigzins gedekt.
Mm, ik heb de afgelopen veiling "live" meegeboden en een aantal munten gewonnen. Maar ik heb geen catalogus in de bus zien vallen.. het gaat dus niet altijd op. Van Jean Elsen kreeg ik na één reguliere bestelling gelijk al wel catalogi thuisgestuurd, evenals van Schulman, Eeckhout en van Alsenoy.
Hoi Jan,

Dan ben je waarschijnlijk nog niet opgenomen in het adressenbestand, maar als je een telefoontje pleegt naar de MPO dan krijg je hem netjes thuisgestuurd.

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 12 nov 2012, 19:01

MPO leest ook mee. Kreeg een PB-tje dat de catalogus mijn kant op komt. Mooie, pro-actieve service.

jantomat
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jantomat » 13 nov 2012, 20:15

hallo

heb er ook een paar biedingen gedaan en hopelijk krijg ik volgende keer ook een catalogus van hen?
heb op 8 nov bevestiging gehad van hen van mijn biedingen via internet.
dus misschien een klein kansje dat ik nog een catalogus kreeg van hen van deze veiling maar vrees er voor nu.
het zijn eigenlijk druke tijden voor te bieden mpo/numis.be en dinges kan niet direct op de naam komen.
hopelijk win ik niet alles waar ik een bod op gedaan heb want dan zakt mijn spaar rek hard vrees ik. :thuink:

groetjes
jan
ik verzamel alles van belgie munten en biljetten munten van nederland en portugal e,n ook een beetje de euromuntjes

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 13 nov 2012, 22:25

jantomat schreef:hallo
heb er ook een paar biedingen gedaan en hopelijk krijg ik volgende keer ook een catalogus van hen?
heb op 8 nov bevestiging gehad van hen van mijn biedingen via internet.
dus misschien een klein kansje dat ik nog een catalogus kreeg van hen van deze veiling maar vrees er voor nu.
het zijn eigenlijk druke tijden voor te bieden mpo/numis.be en dinges kan niet direct op de naam komen.
hopelijk win ik niet alles waar ik een bod op gedaan heb want dan zakt mijn spaar rek hard vrees ik. :thuink:
groetjes
jan
Inderdaad, MPO, de NPV, Schulman, Numis.Be, Jean Elsen. Het is wel ontzettend veel tegelijk. Maar goed, dat wordt dus keuzes maken en niet al te hoog bieden.
Wat dat betreft was de keuze van Schulman om in juni te veilen wel slim: ik had best een aantal biedingen en won uiteindelijk niets. Iedereen wilde blijkbaar nog voor de zomer van zijn/haar geld af. :knipoog:

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 16 nov 2012, 16:08

Kavel 1470, 25 cent 1817.U inzet € 20.000,- is net verkocht voor € 62.000,-
Volgens de veilingmeester de duurste Nederlandse munt ooit in de Nederlandse veilinggeschiedenis...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 17 nov 2012, 22:40

Nou, de veiling is voorbij en het gezinsleven wacht weer :knipoog: . Pa zat vrijdagmiddag en zaterdag een deel van de dag aan de PC gekluisterd, catalogi binnen handbereik en een lijstje met biedprijzen inclusief 26% opgeld plus 1,75 tafelgeld naast de monitor. Zo voorkom ik verrassingen achteraf omdat ik toch geneigd ben alleen naar de "kale" biedprijs te kijken.
Paar leuke munten gekocht en echt genoten van het live meeluisteren bij de veiling. Eén munt werd een beetje duurder dan verwacht: door het bieden via internet kan het zijn dat er meerdere mensen tegelijk bieden waardoor de prijs al omhoog gaat terwijl je nog de muisknop aanklikt. Tja, en dan ben je laatste (en hoogste) bieder.
Wel opvallend dat per veiling de prijzen anders zijn. Tijdens de mei veiling ging een Philipsdaalder Gelderland 1561 voor 340 euro weg (inzet 125) en nu kocht ik een zelfde munt in vergelijkbare kwalitiet voor 140 euro... (inzet 100 euro).
Soms moet je gewoon het geluk hebben dat er niet een ander is die dezelfde munt wil hebben. Vandaag bood ik op een Franse 5 francs 1806 die iemand in Singapore blijkbaar ook graag wilde hebben... dat werd me toch te duur.

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 18 nov 2012, 13:04

Mooi relaas, Jan.. :thumb up:
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

matthijs11 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door matthijs11 » 20 nov 2012, 13:41

Helaas had ik geen tijd om live te bieden, dus via een biedbriefje meegedaan. Vanwege de komende veilingen niet al te hoog ingezet, maar tot mijn verbazing zijn toch erg veel munten afgeslagen op mijn hoogste bod. Als er echter iemand eerder hetzelfde bod heeft gedaan heb ik de munt niet. Weten jullie wanner je ongeveer reactie krijgt van MPO? (dit ivm inzet op de komende veilingen en relatie tot mijn budget)

groeten,
Matthijs

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 20 nov 2012, 16:37

Ik kreeg vandaag de reactie van de MPO binnen (0 kavels)
Groet, Robin
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

matthijs11 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door matthijs11 » 20 nov 2012, 20:05

Bedankt voor je reactie Robin. Dan hoop ik morgen ook reactie te krijgen, op numis.be zijn ook een paar kavels die mijn interesse hebben. Maar kan mijn geld maar een keer uitgeven.
groet,

Matthijs

MuntenZwolle
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door MuntenZwolle » 27 nov 2012, 12:21

Ik heb de afgelopen veilingen voor het eerst aan een veiling mee gedaan. Wat gaaf!! Ik heb twee goedkope kavels bankbiljetten gekocht, niet mijn verzamelgebied maar wou even testen hoe e.e.a. in zijn werk ging.
Kreeg netjes een factuur en na het betalen daarvan werden de kavels al snel thuisbezorgd.

Leuk detail; 1 kavel bestond uit 100 wereld biljetten UNC met veel inwisselbaar........... zo zit er ook 1370 Poolse Zloty tussen welke nog gewoon ingewisseld kan worden voor ca. 330 euro ! Dit kavel kocht ik voor 28 euro.
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 27 nov 2012, 12:58

Rectificatie eerdere berichtgeving alhier. Na een gesprek met dhr. Pelzer bleek dat ik verkeerd ingelicht ben omtrent de gebeurtenissen van de laatste veiling van de MPO en hiertoe heb ik het eerdere geschrevene vernietigd.
Laatst gewijzigd door grivnagozer op 29 nov 2012, 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
tja..

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 27 nov 2012, 14:58

MuntenZwolle schreef:Ik heb de afgelopen veilingen voor het eerst aan een veiling mee gedaan. Wat gaaf!! Ik heb twee goedkope kavels bankbiljetten gekocht, niet mijn verzamelgebied maar wou even testen hoe e.e.a. in zijn werk ging.
Kreeg netjes een factuur en na het betalen daarvan werden de kavels al snel thuisbezorgd.

Leuk detail; 1 kavel bestond uit 100 wereld biljetten UNC met veel inwisselbaar........... zo zit er ook 1370 Poolse Zloty tussen welke nog gewoon ingewisseld kan worden voor ca. 330 euro ! Dit kavel kocht ik voor 28 euro.

Welk jaartal staat er op de Poolse biljetten? Ik geloof dat er zo rond 1995, 10.000 'oude' Zloty gelijk werd aan 1 'nieuwe' zloty..

MuntenZwolle
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door MuntenZwolle » 27 nov 2012, 16:33

Ben vanmiddag bij het GWK in Zwolle geweest. Ik heb 328,40€ ontvangen voor 1370 Zloty. Het ware vrij recente biljetten.
200 Zloty van 1988 heeft nog steeds dezelfde waarde als de 200 Zloty van 2012.

De biljetten van 1000 Zloty zijn niet meer inwisselbaar.
Verzamelaar van dubbeltjes 1818 tot 2001 in een zo hoog mogelijk kwaliteit;
10 eurocenten, 19 landen in minimaal BU kwaliteit compleet tot en met 2012

Terug naar “Veilingen”