NIEUW! Catawiki veiling

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Nolster
Volledig lid
Volledig lid

Re: NIEUW! Catawiki veiling

Bericht door Nolster » 16 feb 2013, 16:28

Jos,

De oplage van deze coincards is nooit bekend gemaakt door de KNM en er is dus eigenlijk niemand die het weet maar het gerucht gaat dat er van alle vier ongeveer 5000 gemaakt zijn.

Groet,

Arnoud

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 01 mar 2013, 15:09

Hallo Arnoud,

Bedankt voor je info.
De munten brachten werkelijke hele hoge prijzen op, dus vermoed ik dat van de oplage ook nog wel wat gesneuveld is omdat men ze openmaakte om de munt eruit te halen.

Hoe dan ook, zojuist is op http://www.catawiki.nl/muntenveiling weer een nieuwe veiling gestart. Deze keer met 110 kavels.
In deze veiling weer één van de coincards, namelijk de Europamunt 2004. Ben benieuwd wat deze gaat opbrengen.

Ook benieuwd ben ik naar kavel 34 (HCF set 2011 met zilveren penning) en kavel 110 (Promotieset 1998 Het Vliegend Hart goud).
Beide kavels schijnen maar een oplage van 100 stuks te hebben dus ik denk dat er wel wat belangstelling voor is.
We wachten het af.....

Prettig weekend en groeten,

Jos (Catawiki veilingmeester munten op http://www.catawiki.nl)

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 01 mar 2013, 15:18

Leuk aanbod en ik ga in ieder geval een aantal kavels in de gaten houden.

Jij ook een fijn weekend Jos!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 mar 2013, 18:32

Misschien moet Catawiki zijn systeem eens na gaan kijken want ik heb me al 2 keer uitgeschreven voor het ontvangen van nieuwsbrieven maar ik blijf die baggerzooi krijgen. Als ik wat wil zien dan kijk ik wel op de site maar ik weet het nu wel wanneer een muntenveiling of postzegelveiling is begonnen. Ik word er intussen wel compleet gek van.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 01 mar 2013, 20:54

Ik val vaak van verbazing van mijn stoel als ik de opbrengsten zie van deze veiling. Laatst werd het wel erg bont, de 5 euro Vincent van Gogh in coincard voor ruim 300,- euro op het moment dat ik keek, wat de uiteindelijke opbrengst was weet ik niet want de veiling liep nog en dat voor een kartonnetje, sorry hoor maar dit is gewoon ziek.

Gr. Willem

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 01 mar 2013, 21:14

Willem schreef:Ik val vaak van verbazing van mijn stoel als ik de opbrengsten zie van deze veiling. Laatst werd het wel erg bont, de 5 euro Vincent van Gogh in coincard voor ruim 300,- euro op het moment dat ik keek, wat de uiteindelijke opbrengst was weet ik niet want de veiling liep nog en dat voor een kartonnetje, sorry hoor maar dit is gewoon ziek.

Gr. Willem
Willem,

De opbrengst van de coincard was 325 euro. :suprised:

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 01 mar 2013, 21:50

Hans,

Voor de verkopende partij een aardig zak centje, mooi meegenomen. Snap alleen niet dat mensen zoveel geld ervoor over hebben, voor dat geld koop je toch veel mooier spul, zilver of gouden munten en met historie. Maar goed, ieder zijn eigen ding zeg ik maar. Soms krijg ik sterke vermoedens dat er een luchtje hangt aan dat hele catiwikiveiling gebeuren, maar ik kan er naast zitten.

Gr. Willem

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 01 mar 2013, 22:03

Willem,

Het is natuurlijk een mailwisseling tussen jou en Hans en daar wil ik niet tussenkomen, maar neem gerust van mij aan, je zit er naast.

Groeten,

Jos

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 01 mar 2013, 22:15

Willem schreef:Hans,

Voor de verkopende partij een aardig zak centje, mooi meegenomen. Snap alleen niet dat mensen zoveel geld ervoor over hebben, voor dat geld koop je toch veel mooier spul, zilver of gouden munten en met historie. Maar goed, ieder zijn eigen ding zeg ik maar. Soms krijg ik sterke vermoedens dat er een luchtje hangt aan dat hele catiwikiveiling gebeuren, maar ik kan er naast zitten.

Gr. Willem
Willem,

Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat het allemaal klopt aangezien ik daar ook een account heb en items aanbied. :knipoog:

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 15 mar 2013, 13:14

Er is weer een muntenveiling op WWW.CATAWIKI.NL GESTART.
De 10e veiling al en nu met 120 mooie kavels.
Een erg leuk kavel is een 1000 gulden biljet van Spinoza in UNC kwaliteit en verder enkele gouden tientjes.
Andere kavels zijn natuurlijk ook de moeite waard. Wat dat je van een stuivertje uit 1853 (oplage 11.170) ?
Ben benieuwd wat deze gaat opbrengen.

Goed weekend allemaal en groeten,

Jos Zinkstok (veilingmeester munten op www.catawiki.nl)

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 07 mar 2014, 12:28

Ik verbaas mij over de prijzen op Catawiki. Ik zie zelden koopjes weg gaan. De geboden prijzen liggen vaak extreem hoog (dik tegen de catalogus prijs of soms zelfs hoger).

In dat opzicht snap ik niet waarom men niet gewoon gaat snuffelen op Marktplaats en Ebay voor koopjes. Betaald men daar voor betrouwbaarheid, zekerheid?
Ik kan vooralsnog geen reden bedenken waarom ik iets zou aanschaffen op Catawiki.

Iemand hier die wel hele goeie ervaringen heeft met deze site?
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Mike1976
Donateur
Donateur

Bericht door Mike1976 » 07 mar 2014, 22:21

Ik heb een aantal jaar geleden een keer een veiling gewonnen, was prima in orde, maar dat was nog voor het "grote" publiek CATAWIKI leerden kennen. Ben het helemaal met je eens dat de kavels sindsdien voor enorme bedragen weggaan. Boven op die prijs komen ook nog eens je veiling en verzendkosten. Ik heb de laatste jaren dan ook niks meer via CATAWIKI aangeschaft. Ook al volg ik wel wekelijks de veilingen op maandag en woensdag. Ik denk dat de prijzen zo hoog liggen, omdat ze toch een groot publiek weten te bereiken. En zoals met alle veilingen heb je uit het grote publiek maar 2 bieders nodig die het zelfde willen hebben. Grotere bereikbaarheid, naamsbekendheid, ect ect , het zal een combinatie van factoren zijn, waardoor die prijs zo hoog is.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 mar 2014, 08:33

Die naamsbekendheid wil ook wel lukken als het niet lukt om jezelf uit de mailinglist te halen. Ik heb al eerder aangegeven dat ik de mailing van Catawiki te veel vind. Een mail bij het starten van een veiling, een mail bij het bijna eindigen van een veiling een mail of wat met nieuwtjes enzovoorts. Tel daarbij op de overkill aan reclame die op zowat iedere website naar boven flitst en dan heb ik even genoeg Catawiki gezien. :onfused:
Dus al meerdere keren mijzelf afgemeld, maar de mails blijven toch weer binnenkomen...

Heb verder niets tegen Catwiki hoor, hoewel ze mij wel helemaal naar de receptie lieten lopen op de Muntmanifestatie 2013 om de WIFI-code voor het internet op te halen, terwijl de Catawikicomputers al lekker (online) stonden te draaien. ;) Thanks!

Maar goed, ik ben van mening dat wanneer ik mij afmeld ik ook geen mails meer ontvang.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 mar 2014, 14:59

Ik krijg geen e-mails meer, heb er wel op gehamerd dat ik dat niet meer wil. Ik erger me ook altijd al inderdaad als ik eens een filmpje op youtube bekijke en hoppa daar zijn ze weer.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 16 mar 2014, 20:10

Onderaan iedere mail kun je je afmelden voor de betreffende veilingmail. De afmelding is wel per veiling dus als je bijvoorbeeld de postzegelveilingmail en muntenveilingmail ontvangt dan moet je je twee uitschrijven. Als je hebt uitgeschreven dan krijg je de mails van de betreffende veiling niet meer.

We zijn bij Catawiki bezig met de ontwikkeling van een nieuw mailingsysteem, waarbij er nog maar één gepersonaliseerde mail wordt gestuurd op basis van de veilingen waarin je geïnteresseerd bent.

Dat is bijna gereed, dus graag nog even geduld.

Groeten,

Jos Zinkstok
veilingmeester muntenveilingen op www.catawiki.nl

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 17 mar 2014, 18:03

Ilosab schreef:Ik krijg geen e-mails meer, heb er wel op gehamerd dat ik dat niet meer wil. Ik erger me ook altijd al inderdaad als ik eens een filmpje op youtube bekijke en hoppa daar zijn ze weer.

Alfred
adblock installeren en dan ben je van alle reclame af ook op websites...
Hostis Honor Invidia

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 17 mar 2014, 18:51

willemo schreef:adblock installeren en dan ben je van alle reclame af ook op websites...
Senk Joe.

Alfred

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 19 mar 2014, 17:06

Dat is precies wat ik gedaan heb (meerdere keren) Jos, maar helaas zonder gewenste effect.

Ik stoor mij er ook niet zo erg aan, maar vind de mailing gewoon te fors. Misschien dat jullie daar eens over kunnen buigen. Je kunt met een overkill aan reclame ook juist veroorzaken dat men zich er aan gaat irriteren en wegblijft, een ongewenst effect lijkt mij.

Gr. Jeroen

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 19 mar 2014, 17:32

Dat ben ik met je eens Jeroen. Volgende week hebben we weer een overleg en ik zal het nogmaals ter sprake brengen.
Maar zoals gezegd, is ons nieuwe systeem m.b.t. die aankondigingen bijna klaar en zal dat bezwaar hopelijk uit de wereld zijn.

Groeten,

Jos
veilingmeester muntenveiling op www.catawiki.nl

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 19 mar 2014, 18:21

Ik doelde ook een beetje op de giga hoeveelheid reclame die jullie de wereld in bulken. Ik snap wel dat dit mensen lokt, maar inmiddels begin ik mij er wel behoorlijk aan te storen en is er op vrijwel elke website die ik bezoek wel een Catwikiadvertentie aanwezig. Gedoseerd is denk ik beter dan mensen er mee blijven te confronteren, met de helft minder zul je al het gewenste effect bereiken.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 30 mei 2014, 21:03

Joszi schreef:Maar zoals gezegd, is ons nieuwe systeem m.b.t. die aankondigingen bijna klaar en zal dat bezwaar hopelijk uit de wereld zijn.

Groeten,

Jos
veilingmeester muntenveiling op http://www.catawiki.nl
Nou inmiddels heb ik het even aangekeken. Mij voor de nieuwsbrieven afgemeld. Het leek goed te gaan maar na 2 weken kreeg ik gewoon weer de nieuwsbrieven voor de veilingen. Weer alles afgemeld en weken niets gekregen tot de afgelopen week. Ik krijg weer de nieuwsbrieven én de herinneringen aan de veiling(en)
AAAAAAAAARRRRRRGGGHHH

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 30 mei 2014, 21:28

Nou, daar heb ik gelukkig geen last meer van.

Alfred

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 30 mei 2014, 22:04

gewoon toevoegen aan de spam lijst in je pc, dan heb je er geen last van, heb ik ook gedaan, heerlijk rustig ;-)

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 30 mei 2014, 23:20

Ik vind het heel vervelend voor je Jeroen. Zo zou het ook niet moeten en ik kan me goed voorstellen dat dit je irriteert. Dit proberen we juist te voorkomen door alles in één mail te verwerken (zowel bij de start als bij het aflopen van de veilingen).
Weet ook niet of veel andere gebruikers hier last van hebben. Ik heb me zelf voor een aantal veilingen afgemeld en krijg nu alleen nog bericht over de veilingen, waar ik zelf ook wel aan meedoe en voor de veilingen, waar ik me wel voor aangemeld heb.
Ik zal het intern nog eens aankaarten, want het nieuwe systeem is juist bedoeld om de irritaties over de vele mails te voorkomen.

Groeten,

Jos
veilingmeester muntenveiling op http://www.catawiki.nl

Einstein België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein » 31 mei 2014, 07:35

Bij mij werkt het perfect:
één mail met de veilingen die me interesseren.
Als het goed is, zeggen we het ook!
marc

Terug naar “Veilingen”