NIEUW! Catawiki veiling

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Re: NIEUW! Catawiki veiling

Bericht door Rene_Catawiki » 02 okt 2012, 11:29

hansafloep schreef:Het bedrag wat tot nu toe is geboden ligt tamelijk hoog voor deze uitgifte.

Hansafloep.
Het gaat om 3 sets (steeds met postzegels erbij), had je dat gezien?

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 02 okt 2012, 11:46

Nee, maar nu inmiddels wel... :knipoog:
Staat een beetje onduidelijk.

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Bericht door Rene_Catawiki » 02 okt 2012, 11:50

hansafloep schreef:Nee, maar nu inmiddels wel... :knipoog:
Staat een beetje onduidelijk.

Hansafloep.
De veilingmeester is het nog wat aan het verduidelijken. Dank voor je feedback!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 02 okt 2012, 14:46

(Nog) best een goedkoop kaveltje dus ;)
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Bericht door Rene_Catawiki » 02 okt 2012, 16:05

Munthunter schreef:(Nog) best een goedkoop kaveltje dus ;)
Aarzel niet om mee te bieden, Jeroen! ;)

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Bericht door Rene_Catawiki » 22 okt 2012, 22:03

Ik kan niet helemaal inschatten hoe interessant het is maar gezien de roep om euromunten-kavels: in de veiling die morgen afloopt zitten diverse jaarsets en muntrol-pakketten met euromunten. Verder ook o.a. een gouden dukaat.
Zie http://veiling.catawiki.nl/postzegelmuntenveiling

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 29 okt 2012, 11:43

Prachtige opbrengsten (voor de koper) bij de een na laatste veiling. Muntrolpakketten die na 9% opslag (veilingkosten) net boven nominaal de deur uit gingen.

Helaas is de laatste veiling minder interessant voor de muntenverzamelaar. Ik zie maar een zeer beperkt aanbod van munten en bankbiljetten tussen het grote aanbod postzegels.

Gr. Jeroen

laurensman
Lid
Lid

Bericht door laurensman » 29 okt 2012, 13:04

ik vind het ook een mooi veilingsysteem.
het gaat ook op jaartal.
als je het mij vraagt is het zeer efectief.

gr.laurens
spaar Guldens

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Bericht door Rene_Catawiki » 05 nov 2012, 23:46

Munthunter schreef: Helaas is de laatste veiling minder interessant voor de muntenverzamelaar. Ik zie maar een zeer beperkt aanbod van munten en bankbiljetten tussen het grote aanbod postzegels.
Gr. Jeroen
Morgen in ieder geval weer een euro-kavel, veel gulden-munten en een mooi gouden tientje op positie 1 in de lijst!
http://veiling.catawiki.nl/muntenveiling

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 06 nov 2012, 08:27

Beste Rene,

dankjewel voor de uitgebreide toelichting omtrent de veiling. Graag wil ik je echter verzoeken niet elke keer opnieuw dit topic opnieuw aan te halen met reclame.

Alvast onze dank,

Met vr. gr.

Ron

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Bericht door Rene_Catawiki » 06 nov 2012, 09:23

rtholen schreef:Beste Rene,

dankjewel voor de uitgebreide toelichting omtrent de veiling. Graag wil ik je echter verzoeken niet elke keer opnieuw dit topic opnieuw aan te halen met reclame.

Alvast onze dank,

Met vr. gr.

Ron
Er is mij gevraagd om hier af en toe wat over onze veiling te posten en te reageren op vragen. Dit topic gaat ook over veilingen. Sinds eind juli (ruim 3 maanden geleden) heb ik op 6 verschillende dagen hier wat gepost, dus dat valt wel mee hoor met dat "elke keer opnieuw".

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 06 nov 2012, 15:42

Rene_Catawiki schreef:
Munthunter schreef: Helaas is de laatste veiling minder interessant voor de muntenverzamelaar. Ik zie maar een zeer beperkt aanbod van munten en bankbiljetten tussen het grote aanbod postzegels.
Gr. Jeroen
Morgen in ieder geval weer een euro-kavel, veel gulden-munten en een mooi gouden tientje op positie 1 in de lijst!
En toch blijf ik het vreemd vinden dat dergelijke kavels zo hoog eindigen. ;)

Muntenaanbod blijft dalen, maar de opbrengsten niet. Wanneer een kavel met alle 2 euromunten van 10 jaar euro 2012 zo hoog eindigen, dan zou ik wel verwachten dat er veel meer van dit soort kavels zouden worden aangeboden. Gouden tientje is ook vér boven de goudprijs, zeker met 9% opgeld en dan nog de verzendkosten... Zeer veel voorkomend jaar, dus niet lastig aan te komen en word veel aangeboden.

Maar goed, het is mooi opgezet en de ene keer zijn de opbrengsten lager dan de andere keer, blijf hopen op een gigantisch munten, bankbiljetten en euro aanbod

Gr. Jeroen

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Bericht door Rene_Catawiki » 06 nov 2012, 16:13

Munthunter schreef:
Rene_Catawiki schreef:
Gr. Jeroen
En toch blijf ik het vreemd vinden dat dergelijke kavels zo hoog eindigen. ;)

Muntenaanbod blijft dalen, maar de opbrengsten niet. Wanneer een kavel met alle 2 euromunten van 10 jaar euro 2012 zo hoog eindigen, dan zou ik wel verwachten dat er veel meer van dit soort kavels zouden worden aangeboden. Gouden tientje is ook vér boven de goudprijs, zeker met 9% opgeld en dan nog de verzendkosten... Zeer veel voorkomend jaar, dus niet lastig aan te komen en word veel aangeboden.

Maar goed, het is mooi opgezet en de ene keer zijn de opbrengsten lager dan de andere keer, blijf hopen op een gigantisch munten, bankbiljetten en euro aanbod

Gr. Jeroen
Het lukt ons goed om ook een nieuw publiek te bereiken dat niet alles napluist op waar het goedkoopst te kopen en daardoor zijn de opbrengsten over het algemeen heel goed. Dat zie je ook bij postzegels, strips en boeken. Er worden bijvoorbeeld regelmatig kavels met Eerstedagenveloppen geveild voor prijzen die nergens anders zo hoog zijn. Ze worden echt verkocht, vraag maar na bij de aanbieders. We hebben ook een groot budget dat we vooral online besteden om bieders naar onze veilingen te krijgen. In dat kader: je moet echt niet aarzelen om ons een voorstel te doen voor een betaalde banner op je site, Jeroen! ;)

En aarzel niet om zelf wat aan te bieden. Als er voldoende munten-aanbod is dan koppelen we het ook los van de postzegels, dat scheelt jullie ook weer wat ergernis :)

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 30 nov 2012, 11:31

De volgende veiling staat er aan te komen met gelukkig weer wat munten en biljetten.

Ik ben benieuwd!

Gr. Jeroen

Rene_Catawiki
Lid
Lid

Bericht door Rene_Catawiki » 30 nov 2012, 20:53

Munthunter schreef:De volgende veiling staat er aan te komen met gelukkig weer wat munten en biljetten.

Ik ben benieuwd!

Gr. Jeroen
Yep, het aantal aangeboden munten en bankbiljetten is groeiende. Op korte termijn willen we daarom een aparte muntenveiling starten (dus los van de postzegels).
Nieuwe aanbieders zijn daarom zeker welkom. Aarzel niet de veilingmeester te contacten daarvoor.

Groeten, René

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 13 dec 2012, 23:09

Ik heb me al lang geleden aangemeld bij Munthunter, maar was tot dusver nog niet erg actief.
Sinds 1 augustus ben ik veilingmeester van de wekelijkse postzegel- en muntenveiling van Catawiki en wil ook graag op dit forum wat actiever worden.

Op de Catawiki veiling die vanmorgen start weer een beperkt aantal muntenkavels, maar wel hele leuke munten.
Zo wordt er onder andere een Gouden Vijfje Willem I en een Gouden Tientje Willem II aangeboden en beide met een startbedrag van 1 euro.
http://veiling.catawiki.nl/muntenveiling :klap:

Jos

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 14 dec 2012, 12:07

Leuk van je te horen Jos!

Ik ga direct eens even kijken.

Gr. Jeroen

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 21 dec 2012, 12:49

Hoi Jeroen,

Ook leuk om jou weer te 'spreken'.
We zijn zojuist weer een nieuwe veiling gestart die i.v.m. de feestdagen pas eindigt op 3 januari.
In deze veiling kan ik gelukkig weer wat meer muntenkavels aanbieden en zeker interessante. Dit is misschien de opmaat naar een aparte muntenveiling.
Dat zou m.i. een goede ontwikkeling zijn en daar wordt ook hard aan gewerkt.

In de huidige veiling ook weer enkele gouden munten. Ook een Gouden Vijfje 1827B met een 'open B'in het muntmeesterteken.
Volgens de aanbieder zouden daar maar 3 exemplaren van bekend zijn, maar ik weet het helaas niet en kan er geen informatie over vinden.
Misschien dat jij of één van de bezoekers van dit forum meer informatie kan geven. Die is meer dan welkom.

Fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2013 gewenst.

Jos (veilingmeester postzegel- en muntenveiling op www.catawiki.nl)

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 22 dec 2012, 11:46

Zolang je het tezamen doet is het misschien een idee om in ieder geval alle munten en alle postzegels bij elkaar te zetten ipv door elkaar zoals het nu is? Dan hoef je als muntenverzamelaar niet tussen al die kavels postzegels te zoeken naar waar de munten staan...

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 22 dec 2012, 12:20

Ik begrijp je bezwaar. Als ik alleen munten zou verzamelen, zou ik me ook liever niet door al die postzegelkavels heen willen worstelen.
Dat geldt omgekeerd ook voor postzegelverzamelaars, hoewel die wat minder 'last' hebben van de muntenkavels.
Omdat er ook veel verzamelaars zijn, die zowel postzegels als munten verzamelen, hebben we gekozen voor een gemixte lijst.
Maar de aparte muntenveiling zit er aan te komen, dus graag nog een paar weekjes je begrip en geduld en bedankt voor je suggestie.

rinuske
Senior lid
Senior lid

Bericht door rinuske » 22 dec 2012, 15:19

als je een bod hebt uitgebracht moet je weer helemaal opnieuw gaan scrollen om te weten te komen waar je was gebleven
is hier ook een oplossing voor?
ik wacht met smart op een splitsing van de postzegels en munten :P
er zitten best wel leuke en interessante aanbiedingen bij ;)
grtz Rinus

iedere munt is er een!!!
hoe verder weg ,hoe interessanter ie is

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 22 dec 2012, 15:25

Hoi Rinus,

Volgens mij is het zo, dat als je een bod uitgebracht hebt en daarna klikt op 'terug naar de veilinglijst' dat je weer op de gewenste plaats uitkomt.
Probeer het maar eens een paar keer :lach:

Succes en groeten,

Joszi Nederland
Lid
Lid

Goed nieuws voor muntenverzamelaars

Bericht door Joszi » 05 jan 2013, 20:33

Goed nieuws voor muntenverzamelaars.
M.i.v. volgende week wordt de wekelijkse postzegel- en muntenveiling gesplitst.
De munten worden afgescheiden van de postzegels en er zal een aparte muntenveiling komen, welke start op vrijdag en eindigt op maandag.
Deze kun je ook vinden op www.catawiki.nl

Hiermee komen we tegemoet aan de wens van vele verzamelaars, die het lastig vonden om tussen al die postzegelkavels naar de munten te zoeken.
Voor de eerste muntenveiling is al prachtig materiaal aangeboden. Het belooft een hele mooie veiling te gaan worden met veel uitzonderlijke kavels uit Nederland en buitenland.

Overigens worden in de huidige veiling (dus nog gecombineerd) ook nog een behoorlijk aantal interessante muntenkavels aangeboden.
Dus alle reden om eens een kijkje te nemen.

Ik hoop jullie daar graag te ontmoeten.

Nog de beste wensen voor een voorspoedig 2013 en groeten,

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 11 jan 2013, 13:56

Beste verzamelaars,

De muntenveiling op Catawiki (http://veiling.catawiki.nl/muntenveiling) is een feit en we zijn ervan overtuigd dat we er veel verzamelaars een groot plezier mee hebben gedaan.
De munten zijn afgescheiden van de postzegels en zojuist is de eerste muntenveiling op Catawiki gestart.
Vooralsnog een veiling met 65 kavels, maar m.i. wel voor elk wat wils.
Wat wordt er allemaal zoal aangeboden ?
Een schitterend en divers aanbod uit verschillende landen, klassiek en modern. Schaarse gouden en zilveren munten in veelal mooie kwaliteit. Ook prachtige kavels bankbiljetten met zeer gezochte items en schitterende munten uit de Oudheid. Verder heel interessante kavels euromunten met betere munten en sets o.a. San Marino en Vaticaan.

Enkele opmerkelijke en heel interessantekavels uit deze veiling zijn een Gouden 10 euro Belastingen 2006, een mooi kwartje 1850, Gouden Tientje Wilhelmina uit 1897, Prestige set Belastingen 2006 met goud en zilver, een Bankbiljet 25 gulden 1921, Romeinse Rijk Antonianius keizer Bilbao, een Griekse Pergamon AR Tetradrachme 133 v.Chr. en eurosets uit Ierland, Oostenrijk, Portugal en Vaticaan, al deze kavels met een startbedrag van 1 euro.

Neem er eens een kijkje, het is zeker de moeite waard.

Jos (veilingmeester muntenveiling op http://www.catawiki.nl)

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 12 jan 2013, 11:07

Stuk makkelijker, de munten afzonderlijk van de postzegels.

Ik heb geen idee hoe jullie systeem werkt (misschien is het allemaal geautomatiseerd en is mijn suggestie niet mogelijk), maar het lijkt mij makkelijker om de munten per land te sorteren en alfabetisch neer te zetten. Dus b.v. items 1-8 zijn duitsland, 9-34 nederland, 35-37 san marino etc. De meeste mensen verzamelen namelijk specifieke landen en zijn weinig geinteresseerd in de rest. Door dingen bij elkaar te zitten voorkom je dat ze interessante voorwerpen missen.

Terug naar “Veilingen”