Veilinghuis Numis.be

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Veilinghuis Numis.be

Bericht door Munthunter » 26 mar 2012, 15:58

Beste Joselito,

Dat is heel goed nieuws en goed om te horen, het is altijd lastig als je van derden afhankelijk bent. Zeker als diegene alle tijd van de wereld lijken te nemen en jij op hete kolen zit...

Ik wens je heel veel succes met deze eerste internetveiling!

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 26 mar 2012, 16:37

Nou, ik vind het netjes opgelost. Hopelijk gaat alles goed en wordt de 1e veiling een succes. Voor de veilingmeester en voor mij natuurlijk ook. Ik heb maar 1 item gezien wat ik eventueel zou willen hebben dus vingers kruisen maar.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

misslagske
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door misslagske » 26 mar 2012, 18:17

Eventuele problemen krijgen we altijd graag in onze mailbox. We werken dagelijks aan de website, op basis van feedback van de gebruikers. Als u gewoon even een screenshot kan doorsturen, dan proberen we zoveel mogelijk problemen zo snel als mogelijk op te lossen.

Mvg,
Misslagske
Laatst gewijzigd door misslagske op 28 mar 2012, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

misslagske
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door misslagske » 26 mar 2012, 18:28

Ik heb een eerste aanpassing gedaan. Is het nu nog zo?

Mvg,
Misslagske
Laatst gewijzigd door misslagske op 28 mar 2012, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 26 mar 2012, 18:37

Net enkele biedingen gedaan en hier ziet alles er goed uit.

printscreen:

Afbeelding

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

misslagske
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door misslagske » 26 mar 2012, 18:40

Ik heb hier 2 pc's en een laptop, en daar ziet het er overal goed uit, net zoals bij Aernout.

Ik laat het onderzoeken van waar dit verschil zou kunnen komen. Ik ga er even van uit dat je explorer gebruikt?

Mvg,
Misslagske

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 26 mar 2012, 19:12

Ik gebruik Internet Explorer 9 en bij mij komt alles perfect in beeld, geen problemen bij me.
Misschien dat de afbeeldingen waarop Herman wil bieden daarom niet getoond worden? :lollig:

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 27 mar 2012, 06:51

Hallo Herman,

Ja, ik kan de afbeeldingen wel zien, geen problemen bij me.
En ik ben niet degene die jou heeft overboden om de doodeenvoudige reden dat ik (nog) niet heb geboden. Ik wacht altijd tot het laatste moment, bekijk dan wat het hoogste bod is en plaats dan een bod. Of ik dan de gelukkige ben of niet dat zullen we dan wel zien.

Gr. Alfred

misslagske
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door misslagske » 27 mar 2012, 09:29

De einddatum wordt nog gecorrigeerd. Voorlopig staan deze allen op 7 April 2012, 19u, maar zullen uiteindelijk mooi per 20 à 30 seconden verschil aflopen, maar heeft nu geen invloed op de veiling.

Mvg,
Misslagske
Laatst gewijzigd door misslagske op 28 mar 2012, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 27 mar 2012, 09:45

Herman,

Ik zit nu op mijn werk en daar hebben we IE8 en internet hier is niet bepaald erg goed. Desalniettemin is (bijna) alles van pagina 9 bij mij te zien. Met uitzondering van kavel B0504. Daar worden aangeboden 6 biljetten China en daar staat een afbeelding met 6 biljetten en daarnaast een leeg wit vakje met een rood kruisje. Maar voor de rest zijn alle afbeeldingen van pagina 9 zichtbaar. Even voor de goede orde, ik heb het over pagina 9 van de 1 euro auction.

Gr. Alfred

Danny de Munt Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Danny de Munt » 27 mar 2012, 11:18

Ik heb hier op mijn werk firefox en ik zie kavel nummer B0504 wel.

Printscreen is toch wel gelukt:

Afbeelding
- alles voor de euro uit Nederland.

misslagske
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door misslagske » 27 mar 2012, 11:18

De nieuwe aanpassingen zijn doorgevoerd, en deze zouden nu het meeste moeten opgelost hebben. Enkel nog het probleem van de ontbrekende afbeeldingen blijft nog even hangende. Trouwens de loten die nu geen afbeelding hebben, zullen ook geen krijgen. Het is dus gewoon een kleine bug, waarbij niet is voorzien dat loten zonder afbeeldingen zouden verkocht worden.

Dit zal dit weekend opgelost worden.

Mvg,
Misslagske

PS: Maak U geen illusies. Aan elke website wordt elke dag gesleuteld.
Laatst gewijzigd door misslagske op 28 mar 2012, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 27 mar 2012, 12:06

PS: Maak U geen illusies. Aan elke website wordt elke dag gesleuteld.
Aan de meeste websites wel. Maar als je zo'n veilingsite online zet lijkt het me toch echt wel belangrijk dat de aangegeven datum/tijd klopt. Als er 6 april staat en je drukt op het item en daar staat 7 april dan weten mensen niet waar ze aan toe zijn en dan zakt het vertrouwen.

Het gaat om een boel centen en dan willen mensen duidelijkheid, als een site dat niet bied zoeken mensen een andere site.

Eerst zorgen dat de website goed in orde is, laat eventueel een 'testteam' de boel controleren voordat je alles online zet.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 29 mar 2012, 19:15

Ik kwam ook een paar foutjes tegen op de site van Numis.Be en stuur die rechtstreeks naar de site zelf. Joselito Eeckhout reageert daar altijd heel snel op. Ik zie trouwens ook op andere veilingsites (waaronder ook Schulman bijvoorbeeld) wel vaker foutjes staan: verkeerde foto's, foutieve omschrijvingen, montagesporen die niet genoemd worden in de omschrijving. Bij twijfel over een munt altijd even mailen voordat je biedt.

Las wel dat de munten straks met tussenpozen van 20 à 30 seconden in de veiling aflopen. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat in de praktijk. Sommige munten vond ik zelf nog wel vrij prijzig trouwens, daar is tot nu toe ook nog niet op geboden.
Kreeg net ook mail van Fleur-de-Coin uit Gent over hun nieuwe lijst maar daar waren de munten waar ik belangstelling voor had al verkocht :cry:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 29 mar 2012, 19:32

Alle begin is moeilijk. Iets nieuws opstarten gaat altijd gepaard met kinderziektes, foutjes, problemen. Al doende leert men en als men afhankelijk is van een extern bedrijf wat in het weekend niet werkt en dus ook geen probleemgevallen kan oplossen dan krijg je juist op dat moment een lading kritiek over je heen.
I.p.v. dat we blij zijn dat er weer een numismatisch veilinghuis bij is gekomen wordt er afgegeven op de website dat het zo geplaatst is. Nou, ik zou het niet aandurven om zoiets op te starten, ik heb daar ook de kennis niet voor, ik kan geen website maken.
De tijd zal het leren maar hij probeert wel om alles zo snel mogelijk in goede banen te leiden en heeft de 1e veiling al een week uitgesteld.
Het is makkelijk om commentaar te geven maar door deze opstartproblemen wordt er wel aan een betere site gewerkt. En eens moet de site toch starten dus waarom niet op deze manier?
Jeroen wijzigt ook wel eens iets aan de lay-out van het forum en ook daar komt dan commentaar op ter verbetering van de website.
Dat kan met deze veilingsite toch ook?

Gr. Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 29 mar 2012, 21:08

Herman, voordat een veilingsite online gaat zal er eerst getest moeten worden. Vraag me niet hoe want ik ben een digibeet. Hoe kun je alles beter testen door online te gaan en dan de kinderziektes voor lief nemen? Ik denk dat Joselito eventuele problemen qua pegels op een goede manier zou kunnen oplossen, mocht iets fout gaan. Ik heb goede ervaringen met Veilinghuis Eeckhout en ik heb er alle vertrouwen in dat het met deze site ook van een leien dakje gaat.
We zullen het zien volgende week bij het einde van de veiling.

Gr. Alfred

misslagske
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door misslagske » 04 apr 2012, 16:46

Even een update:

Vandaag is een Mybids pagina toegevoegd, wat het volgen van de biedingen wel wat makkelijker maakt. Ook de einddata zijn eindelijk in orde.

Mvg,
Misslagske

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 04 apr 2012, 20:27

misslagske schreef: wat het volgen van de biedingen wel wat makkelijker maakt.
Maakt inderdaad veel gemakkelijker ! :thumb up:

Bedankt

mvg,
Aernout

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 06 apr 2012, 20:21

Nou, ik heb vanavond paraat gezeten om te proberen om het biljet wat ik wilde hebben te winnen. En zowaar gelukt voor een mijn inzien mooie prijs. Oké, het is nu niet bepaald UNC (verre van dat, hoekje eraf) maar zeker een aanwinst voor mijn verzameling wereldbiljetten. Over het algemeen zou ik minimaal meer dan 100 euro kwijt zijn voor een biljet van dat land maar nu nog geen 20%.
De veiling verliep goed, zeker voor mij omdat ik het enige biljet wat mijn interesse had ook heb gewonnen. Nog wel naar andere biljetten gekeken maar voor mij stond er verder niets bij. Ik zag in de veiling van 7 april nog wel een biljet van Hawai staan met een openingsbod van 100 euro. Hetzelfde biljet kocht ik een aantal weken geleden op MP voor 20 euro, geeft toch een prettig gevoel.
Misschien één klein minpuntje v.w.b. de veiling. Het zou prettig zijn als de klok mee zou lopen op het einde van de veiling want dan weet je hoe lang de veiling nog duurt en je nog tijd hebt om te bieden.

Gr. Alfred

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 06 apr 2012, 21:53

Ik mag ook zeker niet klagen.

Toch enkel mooie stukken gewonnen voor in de collectie.

Morgen het grotere werk...

mvg,
Aernout

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 07 apr 2012, 11:59

Aernout,

Weet jij soms wanneer ik een rekening kan verwachten? Ik ben een type die snel wil betalen dus daar kan ik dan maar vanaf zijn. Wordt het geregeld na alle veilingen?

Gr. Alfred

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 07 apr 2012, 13:28

Ilosab schreef:Aernout,

Weet jij soms wanneer ik een rekening kan verwachten? Ik ben een type die snel wil betalen dus daar kan ik dan maar vanaf zijn. Wordt het geregeld na alle veilingen?

Gr. Alfred
@ Isolab,

Ik vermoed na de E-veiling. Zou ik eens moeten navragen.

mvg,
Aernout

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 07 apr 2012, 22:46

Inderdaad zou het handig zijn om een klok mee te laten lopen, nu zat ik de resterende seconden in me zelf weg te tikken :knipoog:

Deed een dappere poging om een munt te kopen, bood 43 euro en dat was, dacht ik, ook het hoogste bod. Tot ik er achter kwam dat dit bod gelijk was aan een eerder bod... jammer, had graag nog twee euro meer geboden. Eventjes wennen aan de gebruiksaanwijzing: blauw is hoogste bod, groen is jouw hoogste bod..
Daarna toch nog drie munten kunnen kopen en het is nu wachten op de rekening. Sommige munten gingen echt goedkoop weg, anderen voor een toch wel behoorlijke prijs.

In ieder geval een leuk initiatief en het zal mij benieuwen of de munten die nu niet weg zijn gegaan de volgende keer met een lagere inzetprijs worden opgenomen.

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 08 apr 2012, 00:27

Aernout schreef: Ik vermoed na de E-veiling. Zou ik eens moeten navragen.

mvg,
Aernout
Mijn vermoeden was correct: facturen reeds ontvangen.

"Morgen" (straksjes) eens op het gemak bekijken.

mvg,
Aernout
Laatst gewijzigd door Aernout op 08 apr 2012, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 08 apr 2012, 10:44

Klopt Aernout, ik heb de factuur ook ontvangen en gelijk dus maar betaald. Het zal dinsdag pas verwerkt worden maar je kunt er maar vanaf zijn, ik heb een hekel aan achterstallige verplichtingen.
Wat ook nog misschien handig zou zijn voor een volgende veiling is om een bevestiging te sturen van een gewonnen veiling. In mijn geval was het zo dat ik een bod had uitgebracht op een biljet en ik kreeg onmiddellijk een e-mail met mijn uitgebrachte bod. Via de site zag ik dat ik de veiling had gewonnen en ik had verwacht dat ik dan weer een e-mail zou ontvangen met een bevestiging van de gewonnen veiling maar die kreeg ik niet. Oké, je kunt op de site zien dat je de veiling gewonnen hebt d.m.v. je uitgebrachte bod, de veilingprijs was namelijk lager dan mijn uitgebrachte bod. Maar wat nu als 2 personen hetzelfde bod hebben uitgebracht? Kun je dan zien wie er als eerste had geboden?
Het zou ook handig zijn als op de home pagina van de website vermeldt zou kunnen worden wanneer de volgende veilingen staan gepland. Kan iedereen er mee rekening houden dat er weer iets aankomt en dan kan het ook op dit forum op de kalender geplaatst worden.
Misschien nog iets voor Joselito om mee te nemen naar een volgende veiling. Maar wat mij betreft ben ik erg tevreden hoe het gegaan is en die kinderziektes neem ik dan maar voor lief.

Gr. Alfred

Terug naar “Veilingen”