1 Cent Belgie 200(4)

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
$and€r
Donateur
Donateur

1 Cent Belgie 200(4)

Bericht door $and€r » 03 aug 2010, 20:47

Hier 'n 1 Cent Belgie waar de 4 van 2004 bijna niet zichtbaar is.. (het is zeker geen huisvlijt .. )

Afbeelding

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 03 aug 2010, 21:05

Nee dit lijkt mij ook geen huisvlijt.

Zouden ze met een onvolledig stempel geslagen hebben? Dus 1 waar de laatste letter nog op moest worden aangebracht.

In ieder geval weer een leuk muntje Sander! Uit de roulatie gevist?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 03 aug 2010, 21:14

Munthunter schreef:Nee dit lijkt mij ook geen huisvlijt.

Zouden ze met een onvolledig stempel geslagen hebben? Dus 1 waar de laatste letter nog op moest worden aangebracht.

Gr. Jeroen
Wederom uit 'n "kleingeld-bakje" van een chauffeur op me werk, blijft een onuitputtelijke bron voor me.. Denk dat ik 3,4 uiterlijk 5 jan 2011 Estland compleet uit de roulatie heb. :roll:

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 03 aug 2010, 21:26

Dit ziet er me eerder een munt uit met een zwakke slag.
Niet alleen de 4 is zwak, ook is de ring rond koning Albert II is niet volledig ter hoogte aan de neus.

zoiets is mogelijk wanneer vuil in de stempel terecht komt en de gaten opvul in dit voorbeeld de 4.

Aernout

edit:
Als wijze van voorbeeld plaats ik enkel belgische pre-euro voorbeelden in de juiste rubriek.
Start klein om groots te eindigen

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 04 aug 2010, 08:16

$and€r schreef:
Munthunter schreef:Nee dit lijkt mij ook geen huisvlijt.

Gr. Jeroen
Wederom uit 'n "kleingeld-bakje" van een chauffeur op me werk, blijft een onuitputtelijke bron voor me.. Denk dat ik 3,4 uiterlijk 5 jan 2011 Estland compleet uit de roulatie heb. :roll:
Dus die chauffeur is op 1/2 januari in Estland? Eerder zijn ze namelijk niet in de circulatie te vinden! Winkels en banken mogen namelijk de euro pas op 1 januari als wettig betaalmiddel en dus circulatiemunt gebruiken.

groeten Paul

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: 1 Cent Belgie 200(4)

Bericht door Ilosab » 04 aug 2010, 10:56

$and€r schreef:Hier 'n 1 Cent Belgie waar de 4 van 2004 bijna niet zichtbaar is.. (het is zeker geen huisvlijt .. )

Sander,
Wat is er verder nog uit die halve liter cola pot aan munten tevoorschijn gekomen? Nog meer aanwinsten voor je verzameling?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

$and€r
Donateur
Donateur

Re: 1 Cent Belgie 200(4)

Bericht door $and€r » 04 aug 2010, 15:09

Ilosab schreef: Wat is er verder nog uit die halve liter cola pot aan munten tevoorschijn gekomen? Nog meer aanwinsten voor je verzameling?

Gr. Alfred
Ruim 100 aan de verzameling kunnen toevoegen, moet alleen Japan, Israël en Ethiopië nog nakijken. Even apart gedaan omdat ik daar niet zo 1,2,3 de data kan bepalen.
euromunter schreef: Dus die chauffeur is op 1/2 januari in Estland? Eerder zijn ze namelijk niet in de circulatie te vinden! Winkels en banken mogen namelijk de euro pas op 1 januari als wettig betaalmiddel en dus circulatiemunt gebruiken.

groeten Paul
Die vertrekken dan weer nadat oud en nieuw thuis in Estland is gevierd, met 'n dag of wat kunnen ze weer in Holland zijn.. Slowakije & Slovenië had ik ook in de 1ste week van Januari toentertijd compleet..

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 04 aug 2010, 18:56

En dan heb je wel mooie kwaliteit circulatiemunten :wink:

Paul

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”