Misslag??? Verkeerd gebruikt materiaal... ???

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Misslag??? Verkeerd gebruikt materiaal... ???

Bericht door Munthunter » 19 dec 2009, 15:04

Op Marktplaats de volgende advertentie tegen gekomen:

misslag NEDERLAND 1c ,2c 5c Verkeerd materiaal

Beschrijving
De 1c, 2c, en 5 cent van nederland in het materiaal dat veel overeen komt met de 10 ,20 en 50 cent.
Bieden vanaf 25 euro,verzending voor eigen rekening,of zelf af te halen .

Afbeelding

Directe link naar advertentie op Marktplaats ► http://link.marktplaats.nl/305802380

Dit lijkt mij praktisch onmogelijk. De rondellen (nog niet geslagen muntplaatjes) van de 10, 20 en 50 Eurcent komen in zijn geheel niet overeen met de afmetingen van de 1, 2 en 5 Eurocent. Kortom er klopt iets niet. Wellicht is dit ook een staaltje knutselwerk?

Of heeft iemand een verklaring voor dit verschijnsel?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 19 dec 2009, 16:16

Ik denk dat de onderliggende munt wel echt is maar dat deze is voorzien van een extra laagje...

Het excacte gewicht zou prettig zijn om te weten. Ook of de munt magnetisch is. De originele munten zijn van ijzer met een dun laagje koper, dus zeer magnetisch.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 19 dec 2009, 16:27

Of Jeroen het zijn weer proefslagen. Dit gebeurd wel regelmatig bij proefslagen. Ik denk dat ze de munt opzettelijk die andere kleur geven om dan ook weer makkelijk van de originele te willen onderscheiden en dan niet op de markt komen. Het zijn dus proefslagen voor stempel controle. Zo iets.

Maar pas wel op er wordt altijd gerommeld .Verguld lijken ze mij niet.
Als ik dit in mijn expirimenten voor elkaar krijg hoor je dat wel :D

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”