Miljoen euro-vraag

Hier worden de vragen van onder andere de forumquiz gesteld. Doe ook mee en beantwoord de laatst gestelde vraag. In deze rubriek vindt je ook andere vragen en polls.

Moderator: $and€r

Robin
Moderator
Moderator

Miljoen euro-vraag

Bericht door Robin » 07 jul 2011, 19:51

Dé Miljoen euro-vraag bij de laatste Lotto Weekend Miljonairs.

Als je alle niet ingeleverde guldens achter elkaar legt, dan kun je volgens de DNB een traject vol leggen van..

A) Rotterdam tot New York
B) Amsterdam tot Parijs
C) de Noordpool tot de Zuidpool
D) Moskou tot Beijing

Wist jij 'm?
en wat voor redenatie heb je gebruikt?

Groet, Robin
ps. de kandidaat (studentje) durfde het niet aan en ging met maar een half miljoen naar huis.. :dizzie:
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Euro
Senior lid
Senior lid

Re: Miljoen euro-vraag

Bericht door Euro » 07 jul 2011, 19:59

r.veldema schreef:Dé Miljoen euro-vraag bij de laatste Lotto Weekend Miljonairs.

Als je alle niet ingeleverde guldens achter elkaar legt, dan kun je volgens de DNB een traject vol leggen van..

A) Rotterdam tot New York
B) Amsterdam tot Parijs
C) de Noordpool tot de Zuidpool
D) Moskou tot Beijing

Wist jij 'm?
en wat voor redenatie heb je gebruikt?

Groet, Robin
ps. de kandidaat (studentje) durfde het niet aan en ging met maar een half miljoen naar huis.. :dizzie:
Ik zou zeggen A.
Aangezien het van DNB is, zouden ze eerder een grote Nederlandse stad kiezen dan een stad waar sommige mensen niet van zouden weten waar het ligt.
Noord tot zuidpool zou teveel toeval zijn, en parijs zou waarschijnlijk niet schokkend genoeg zijn voor een vraag op TV.

hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm » 07 jul 2011, 20:49

Hier thuis hebben de vraag ook gezien en met z'n 3-tjes kwamen we tot het goede antwoord. Uitgaande dat er ca 4 miljard guldens niet ingeleverd zijn (was eerder een schatting , dan dat we het zeker wisten). 1 gulden is 2,5 cm breed, betekend dat de afstand ca 10.000km zou zijn. Amsterdam-Parijs is ca 600 km, Noord-zuidpool is halve omtrek aarde , dus ca 20.000km.
Dus werd het kiezen tussen de andere 2. We dachten dat de afstand Rotterdam-New York ca 6000km was en Moskou-Beijing leek ons iets verder, dus werd het antwoord D.
Maar ja, we deden niet mee en zouden nooit zo ver gekomen zijn.
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 07 jul 2011, 22:21

Het aantal niet ingeleverde guldens is toch niet te bepalen, misschien dat de DNB wat cijfers heeft over Juliana en Beatrix guldens , maar van daarvoor :thuink:
en de afstand Moskou - Beijing zou ik zo snel niet weten, zou een pure gok geweest zijn, goede beslissing van die student, anders was hij waarschijnlijk met 25 mille huiswaarts gekeerd, ipv een half miljoen. :klap:
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 07 jul 2011, 22:40

Ik dacht NADERHAND zo..

De DNB zit in Amsterdam.. en die zullen nooit een uitspraak doen met Rotterdam als hoofdonderwerp... Dus A valt af.
..de afstand A'dam Parijs is veel te bescheiden voor al die guldens.. dus B valt ook af.
De Noordpool/ Zuidpool spreekt niemand aan.. want is te koud en er wonen geen blonde vrouwen :knipoog:
De afstand Moskau/ Beijing is de Peking express (dat zei hij gelijk..en ik weet niet of ik er zelf op gekomen was).. heel wat op tv geweest en een erg lang taject..en dat was het dan ook..(en er wonen blonde vrouwen)

Groet, Robin
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 07 jul 2011, 23:03

'Ronn Ronnn! Heb jij Lotto Weekend Miljonairs gezien?!!!'

'Ehh nee?!'

'Ja er speelt er eentje voor een miljoen en de vraag ging over guldens !!!!'

Er moest gekeken worden, en ik wist natuurlijk het antwoord niet :lach: !

Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 07 jul 2011, 23:26

rtholen schreef:'Ronn Ronnn! Heb jij Lotto Weekend Miljonairs gezien?!!!'

'Ehh nee?!'

'Ja er speelt er eentje voor een miljoen en de vraag ging over guldens !!!!'

Er moest gekeken worden, en ik wist natuurlijk het antwoord niet :lach: !
:lollig:
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

N1ck Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door N1ck » 09 aug 2011, 10:40

Grappig trouwens dat de laatste vraag van de enige winnaar ook een vraag over guldens was. (Wie ontwierp de nlg (type 1980-2001) en de NL zijde van de euro).

Wel een iets makkelijkere vraag :)
Wat de gek er voor geeft.

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 09 aug 2011, 10:58

Sneaky om dan ipv Ninaber alleen maar een N te vermelden...dat is toch de naam die blijft hangen.

Je ziet toch maar weer 'ns.. Numismaten hebben de meeste kans Miljonair te worden! ;)

Terug naar “Forumquiz en andere wedstrijdjes”