EK Voetbal

Hier worden de vragen van onder andere de forumquiz gesteld. Doe ook mee en beantwoord de laatst gestelde vraag. In deze rubriek vindt je ook andere vragen en polls.

Moderator: $and€r

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: EK Voetbal

Bericht door janssenfrank » 30 jul 2017, 22:48

Nou, dat is niet best. Drie van de vier landen die ik had voorspeld, hebben de halve finale niet gehaald. Ik ben benieuwd naar de tussenstand in de poule.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 31 jul 2017, 08:29

Het was me het weekend wel inderdaad.
Verrassend Duitsland en Spanje naar huis gestuurd, door respectievelijk Denemarken en Oostenrijk.

Weet je getroost, maar 3 mensen hadden 2 landen in de halve finales goed. En bij niemand is de finale nog te spelen zoals ingevuld.
Sterker nog er zijn er een paar(waaronder ikzelf) waarbij er alleen nog maar voor de finalestand na 90 minuten wordt meegedaan :P

De wedstrijden van zaterdag:

Nederland - Zweden: 2 - 0
Duitsland - Denemarken: Afgelast vanwege meter water op het veld(@janssenfrank: op het Kasteel ;) )

Team door naar de halve finale:
- Nederland

de stand:

1e plaats: 50 punten, janssenfrank
2e plaats: 48 punten, koenmunten
3e plaats: 45 punten, Stephan O
4e plaats: 44 punten, Pim, martin, sjors-sjors
7e plaats: 43 punten, Bernard3

wedstrijden van zondag

Duitsland - Denemarken: 1 - 2
Spanje - Oostenrijk: 0 - 0 (3 - 5 Winst Oostenrijk na strafschoppen)
Engeland - Frankrijk: 1 - 0

Teams door naar de halve finale:
- Denemarken
- Oostenrijk
- Engeland

de stand:

1e plaats: 52 punten, koenmunten
2e plaats: 50 punten, janssenfrank
3e plaats: 47 punten, Bernard3
4e plaats: 45 punten, Stephan O
5e plaats: 44 punten, Pim, martin, sjors-sjors

De komende wedstrijden zijn:
- Nederland - Engeland op donderdag 3 augustus om 18:00
- Denemarken - Oostenrijk op donderdag 3 augustus om 20:45

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 31 jul 2017, 08:44

Die kwart finales waren een slachtpartij. Maar ook weer hoopvol: want de landen die ik zag als "sterk" ligger er uit, terwijl de "zwakker landen er nog in zitten. Dat zou dus - volgens mijn voorspellingen - betekenen dat Nederland een goede kans op de eindoverwinning heeft. Kortom, positief blijven denken. Al ben ik op een kritiek moment van de troon gestoten door Koen :crying:

Stephan O schreef:(...)
En bij niemand is de finale nog te spelen zoals ingevuld. Sterker nog er zijn er een paar(waaronder ikzelf) waarbij er alleen nog maar voor de finalestand na 90 minuten wordt meegedaan :P
(...)
Over die finale-stand. Die telt toch alleen als je beide finalisten hebt geraden...?
regelement schreef:N. Bij het goed voorspellen van de eindstand van de finale (na 90 minuten speeltijd) schrijven we 8 punten bij. Voorwaarde is wel dat u beide finalisten goed heeft geraden.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 31 jul 2017, 11:29

janssenfrank schreef:Die kwart finales waren een slachtpartij. Maar ook weer hoopvol: want de landen die ik zag als "sterk" ligger er uit, terwijl de "zwakker landen er nog in zitten. Dat zou dus - volgens mijn voorspellingen - betekenen dat Nederland een goede kans op de eindoverwinning heeft. Kortom, positief blijven denken. Al ben ik op een kritiek moment van de troon gestoten door Koen :crying:

Over die finale-stand. Die telt toch alleen als je beide finalisten hebt geraden...?
regelement schreef:N. Bij het goed voorspellen van de eindstand van de finale (na 90 minuten speeltijd) schrijven we 8 punten bij. Voorwaarde is wel dat u beide finalisten goed heeft geraden.
Ja het lijkt me dat de finale-stand alleen telt als je beide finalisten goed hebt en dat heeft niemand als ik Stephan goed begreep.

Tja Janssenfrank, ik probeer mijn titel van vorig jaar met glans te verdedigen natuurlijk en ben blij dat ik nog steeds een kans heb op prolongatie. Maar het is nog niet afgelopen. En als jij Nederland als winnaar van het toernooi hebt voorspeld en dat komt echt uit dan ga je me gewoon nog voorbij :thumb up: . En er waren naast mij nog twee mensen met twee halve finalisten goed. Dus die mensen kunnen ook nog voor een onverwachte wending zorgen. Kortom ik hoop op positie 1 en prolongatie, maar ik kan zomaar nog terugvallen tot plek 4 :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 31 jul 2017, 12:35

Daar valt wat voor te zeggen alhoewel de vraag dan rijst.

Stel dat ik voor de finale heb opgegeven:
Nederland - Frankrijk met een uitslag van 4 - 0 en Nederland als Europees Kampioen.

Nu wordt in dit voorbeeld de finale gespeeld:
Nederland - Denemarken met een uitslag van 4 - 0 en Nederland wordt Europees Kampioen.

Telt hiermee de stand na 90 minuten dan ook niet ondanks de juiste stand en winnaar .... ?

Daarnaast is er in de poule-fase een paar keer een wedstrijd van België of Nederland voor zien van een andere eindstand dan uitslag(bijv. Nederland wint van Noorwegen, maar de uitslag was voorspeld 2 - 3 voor Noorwegen...)
Is de uitslag dan per definitie ongeldig omdat deze niet overeenkomt met de voorspelde winnende partij? als je het nog verder trekt zou zelfs de uitslagen uit de poulefases moeten overeenkomen met de opgegeven kwartfinalisten, wat ook niet overal het geval was...

waar leg je de grens?
(niet om moeilijk te doen, maar gewoon nieuwsgierig ;) )

Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 31 jul 2017, 19:09

Eigenlijk vind ik dat we de regels niet meer moeten veranderen. Er staat echt dat je alleen de uitslag-bonus krijgt, als je ook de beide landen goed hebt. Dat zeg ik niet omdat ik een mooie positie in het klassement heb en de anderen de overwinning niet zou gunnen. Maar zo is het eenmaal vooraf vastgesteld.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 31 jul 2017, 19:16

janssenfrank schreef:Eigenlijk vind ik dat we de regels niet meer moeten veranderen. Er staat echt dat je alleen de uitslag-bonus krijgt, als je ook de beide landen goed hebt. Dat zeg ik niet omdat ik een mooie positie in het klassement heb en de anderen de overwinning niet zou gunnen. Maar zo is het eenmaal vooraf vastgesteld.
Ik sluit hierbij aan om dezelfde reden.

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 31 jul 2017, 20:17

Ik kan gewoon niet wachten tot er weer zoeen pooltje komt, want dan doe ik mee. Vuelta? :?

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 31 jul 2017, 20:25

Ik heb even wat rekenwerk gedaan.

De mensen die twee halve finalisten goed hadden zijn Koen en Bernard. Zij zijn immers nog punten gekregen na de wedstrijden van zondag.

Van Koen begrijp ik dat hij Nederland niet in de finale heeft voorspeld. Als Nederland de finale wél haalt, heb ik dus 10 punten erbij. Maar koen heeft een "joker". Als één van zijn landen de finale haalt heeft hij 5 punten en als beide landen de finale halen heeft hij er zelf 10. Bernard heeft ook twee halve finalisten goed. Hij zou zelfs 15 punten kunnen halen als Nederland en een ander land dat hij voorspelde de finale halen, ware het niet dat niemand de finale meer goed kan voorspellen, volgens Stephan. Dus ook Bernard kan 10 punten halen als hij Nederland in de finale heeft voorspeld

Dus, Koen, Bernard en ik kunnen in de halve finale nog alledrie 10 punten verdienen, maar elk op een ander manier.

Dat betekent ook dat de andere deelnemers aan de poule niet meer kunnen winnen.

De vraag zal dus zijn: gaat Nederland door naar de finale. Ja, dan is Koen weg. Nee, dan ben ik weg. Maar dan is Bernard er nog en die kan nog 5 punten halen op zijn finalist.

En dan komt het echt aan op de vraag wie de kampioen gaat worden, want dat is 12 punten waard. Het kan voor Bernard genoeg zijn om de poule te winnen.

Deze poule zal dus tot en met de finale spannend blijven... :LoneRanger:

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 31 jul 2017, 20:27

Het is POOL frank, niet poule. De Poulewedstrijden zijn al geweest :lollig:

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 31 jul 2017, 20:48

PietjePuk190 schreef:Het is POOL frank, niet poule. De Poulewedstrijden zijn al geweest :lollig:
Mijn vriendin zou nou zeggen: NOU EN!!! :jajajaja:
Maar je hebt wel gelijk, hoor

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 31 jul 2017, 20:52

Ah, jij hebt dan weer een vriendin. greeny

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 31 jul 2017, 20:54

PietjePuk190 schreef:Ah, jij hebt dan weer een vriendin. greeny
jawel, maar ik denk wel eens: je kunt beter kippen houden.
Het gekakel is hetzelfde, maar je hebt wel iedere dag een vers eitje.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 31 jul 2017, 20:57

ik heb Nederland wel in de finale, maar niet als winnaar. Ik ging er van uit Janssenfrank dat jij Nederland hebt voorspeld als winnaar van de finale.
Laatst gewijzigd door koenmunten op 31 jul 2017, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 31 jul 2017, 21:01

koenmunten schreef:ik heb Nederland wel in de finale, maar niet als winnaar
Dan wordt het extra spannend, want ik heb ze wel als winnaar. :angel: Ben benieuwd; alleen maar meer reden om voor Oranje te juichen de komende twee wedstrijden!

Verder heb ik geen mening in de regeldiscussie, die gaat me boven de pet. :knipoog:

Bernard

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 31 jul 2017, 21:14

Ik zou graag meedoen aan de regeldiscussie :D Maar ik was er te laat bij helaas. Zal me dus afzijdig houden ;)

Ik heb wel 2 Vuvuzela's en een oranjeshirt met mijn eigen naam erop, levert dat nog wat op? :P

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 01 aug 2017, 07:52

janssenfrank schreef:Eigenlijk vind ik dat we de regels niet meer moeten veranderen. Er staat echt dat je alleen de uitslag-bonus krijgt, als je ook de beide landen goed hebt. Dat zeg ik niet omdat ik een mooie positie in het klassement heb en de anderen de overwinning niet zou gunnen. Maar zo is het eenmaal vooraf vastgesteld.
We houden inderdaad de regels aan zoals omschreven op het invulformulier die jullie immers allemaal ondertekend hebben ;)

Wat betreft de mogelijke eindstand in de pool: er is nog van alles mogelijk. Ook de strijd om de 4de plek wordt nog spannend :P

Gr, Stephan

@PietjePuk: als jij een pool opzet voor de Vuelta wil ik wel meedoen, maar ik heb te weinig verstand van wielrennen om daar een goede opzet voor te maken.

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 03 aug 2017, 22:49

FI NA LUH

OOH HOO :D

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 03 aug 2017, 22:55

Stephan O schreef: @PietjePuk: als jij een pool opzet voor de Vuelta wil ik wel meedoen, maar ik heb te weinig verstand van wielrennen om daar een goede opzet voor te maken.
Pff weet ik veel hoe zoiets gaat :D Kan wel wat bedenken, maar dat is dan weer het wiel opnieuw uitvinden en zo...

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 03 aug 2017, 23:14

PietjePuk190 schreef:FI NA LUH

OOH HOO :D
Super, laat de nieuwe stand maar doorkomen :angel:

Stephan O Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Stephan O » 04 aug 2017, 08:23

Wat een mooie wedstrijd gisteravond :thumb up:
een mooi resultaat en een plekje in de FINALE :klap:

de wedstrijden van gister:

Denemarken - Oostenrijk: 0 - 0 (3 - 2 winst na strafschoppen voor Denemarken)
Nederland - Engeland: 3 - 0

door naar de finale:
- Denemarken
- Nederland

de stand:

1e plaats: 62 punten, koenmunten
2e plaats: 60 punten, janssenfrank
3e plaats: 57 punten, Bernard3
4e plaats: 54 punten, Pim
5e plaats: 45 punten, Stephan O
6e plaats: 44 punten, martin, sjors-sjors

De finale is op zondag om 17:00 in Enschede

Gr, Stephan

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 04 aug 2017, 12:38

Gelukkig geen punten meer voor mij! Het Nederlandse elftal deed het beter dan ik had verwacht of durven hopen en dan is het niet erg om te 'verliezen'. Een troost is daarbij nog wel dat ik, als poule-debutant, wel meteen een gooi doe naar de Rode Lantaarn :hahaha: ...
En nu maar duimen voor de finale en erop hopen dat de mannelijke oranjespelers goed opletten en ook hun lering trekken.

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 04 aug 2017, 16:05

Ik had Nederland wel als finalist, maar niet als winnaar. Dus mensen die NL als winnaar hebben kunnen mij in de stand nog voorbij

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 04 aug 2017, 20:41

Kijk, dan had ik het goed met mijn rekenwerk. Er waren nog punten mogelijk geweest als iemand Denemarken in de finale had gedacht, maar dat is hem dus ook niet geworden.

Dus: de top 3 van deze pool (ja, PietjePuk, met twee o's :knipoog: ) wordt nog spannend. Bij winst voor Denemarken zullen er geen punten meer worden verdiend en blijft het zoals het is. Maar bij winst van Oranje zal Koen derde worden, Bernard tweede en ik zou dan winnen.

Natuurlijk is dat laatste leuk, maar eigenlijk winnen we dan allemaal, want onze vrouwen zijn dan de kampioen. Dat roept mooie herinneringen op aan 1988 en toen was het toernooi ook nog een stuk makkelijker. Er deden toen maar 8 landen mee en vanuit de groepsfase rolden de winnaars meteen door naar de halve finale.

Het wordt zondag zeker weten een mooie wedstrijd. We heben de statistieken aan onze kant, want in de groepsfase hebben we ook van Denemarken gewonnen. Het moet dus kunnen.

PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 04 aug 2017, 21:21

janssenfrank schreef:de top 3 van deze pool (ja, PietjePuk, met twee o's :knipoog: )
Netjes netjes :thumb up:

Het Nederlands team is gewoon veel beter dan de rest. Ik denk dat "we" in de finale wel dikker dan 1-0 gaan winnen :)

Terug naar “Forumquiz en andere wedstrijdjes”