Koninkrijk Nederland digitaal

Speciaal voor de nieuwe leden. In deze rubriek vind je uitleg over de verschillende onderdelen van het forum. Spelregels, plaatsen van berichten, afbeeldingen, etc.
Knaakkie Nederland
Lid
Lid

Koninkrijk Nederland digitaal

Bericht door Knaakkie » 10 okt 2016, 14:02

***** SCROLL NAAR BENEDEN VOOR HERZIENE VERRSIE *****

Beste mensen,

Ik ben maar eens even datatypiste geworden en de stoute schoenen aangetrokken. Het viel mij op dat er nergens een digitale versie van Koninkrijksmunten te vinden is (1800-2001) waarop je kan bijhouden welke munt je hebt, welke kwaliteit etc etc etc.......ja het was een pokkewerk maja, iemand moet het doen.

Het is in Excel gemaakt en omvat de munten vanaf 1/2 cent t/m 50 gulden. Ik heb de dukaten er niet bij gedaan aangezien deze munten nog gemaakt worden en dan zou het een lopend document worden.......Alle kolommen die in mijn belevenis van toepassing zijn (munt, regent, oplage, materiaal, gewicht, diameter, muntteken, muntmeesterteken, kwaliteit, bedrag en opmerkingen) Bij de tabel kwaliteit heb ik een pull-down menu gemaakt zodat je kan kiezen welke kwaliteit je hebt.

Doe er mee wat je wil. Suggesties zijn welkom en indien ik fouten heb gemaakt dan hoor ik dat graag. Ik hoop dat er mensen zijn die het nut van inzien en er wat aan hebben....ik in ieder geval wel :D

Greetzzz Knaakkie
Koninkrijk Nederland.xlsx
Laatst gewijzigd door Knaakkie op 15 okt 2016, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Koninkrijk Nederland digitaal

Bericht door janssenfrank » 10 okt 2016, 14:56

Dat is een mooi stukje werk. Hier kunnen mensen vast goed gebruik van maken.

Ik zat zelf laatst met een soortgelijk idee te spelen. Daarbij wou ik ook een nummering maken, zoals Schulman dat heeft gedaan. Het probleem met Schulman is dat die nummering loopt tot en met 1975. Bovendien zijn er de laatste jaren nogal wat varianten ontdekt, die Schulman nooit benoemd heeft.

Maar dan moet ik eerst een lijst hebben van alle varianten.

Nu heb ik de nieuwe muntalmank. dus wat dat betreft ben ik up to date. Maar zijn er nog varianten bekend die niet in de MA staan?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC » 10 okt 2016, 15:03

Knaakkie schreef:a het was een pokkewerk maja, iemand moet het doen.
Dat mag je wel zeggen, je moet al een zeer gemotiveerde verzamelaar zijn om dit voor elkaar te krijgen. :thumb up:
Wat een prestatie, knap werk Knaakkie. :klap:
PS: kan je dit ook even doen voor de Spaanse Nederlanden :gniffel:
Groeten en nogmaals "chapeau" voor deze mooie bijdrage aan dit forum. ;)

Blijdorp Nederland
Lid
Lid

Bericht door Blijdorp » 11 okt 2016, 09:36

Knaakkie,

Wat een document!
Ben zelf ook begonnen om iets in Excel op te stellen echter dat haalt het bij lange na niet vergeleken met dit overzicht.

Top :klap:

Blijdorp

Knaakkie Nederland
Lid
Lid

Bericht door Knaakkie » 11 okt 2016, 11:00

Graag gedaan mensen en bij mijn weten zijn er geen aanvullende varianten meer bijgekomen Janssenfrank.

Ik wil dit ook wel voor de Spaanse Nederlanden doen hoor LUC, mits alle documentatie aangeleverd word en er geen timestamp op staat :zzzz:

Nog even een aanvullend dingetje: Op dit moment is het document zo opgesteld dat het ook uit te printen (elk tabblad op 1 pagina) is. Margins links, rechts, boven en onder zijn aangepast. Wees dus voorzichtig met aanpassen van de tabellen aangezien je de kans loopt dat je prints krijgt waar de tabbladen op meerdere pagina's uitgeprint worden

Aanvullingen en fouten die gevonden worden zijn welkom uiteraard

Greetzzz

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 11 okt 2016, 11:58

Ziet er goed uit hoor! :thumb up: Mooie opmaak, lekker rustig en duidelijk. Ik denk dat veel mensen nog wel graag een veldje voor opmerkingen toegevoegd willen zien. Ik houd mijn eigen collectie ook in excel bij en heb ook veldjes voor gewicht, gehalte, zeldzaamheid en herkomst (via veiling, handelaar et cetera).

Maar nogmaals: ziet er goed uit! :klap:

Knaakkie Nederland
Lid
Lid

Bericht door Knaakkie » 11 okt 2016, 12:08

Hoi Jan W,

Hartelijk dank voor je input, altijd welkom :thumb up: Bij mijn weten zit er een veld voor opmerkingen bij, misschien dat de mensen die kunnen gebruiken. Ook gewicht is al toegevoegd in het doc. Wat nog wel een optie is om het gehalte inderdaad toe te voegen, maar dan word het allemaal wel wat krapper. Is er een benaming voor zeldzaamheid van een munt?....als die er is dan zou ik die ook graag willen nl. Bij mijn weten is dat te herleiden aan slagaantallen maar als ik fout zit dan hoor ik het graag

Nogmaals dank voor input :thumb up:

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 11 okt 2016, 20:07

Hallo Knaakkie,

Wat een leuke actie, super! Mooie lijst!
Ik heb 'm gedownload. Op mijn computer werkt het Pull-downmenu voor de kwaliteit prima, op mijn tablet helaas niet.
Zijn er als andere tabletgebruikers die de lijst gedownload hebben?
En nu snel invullen, op een paar na zal ik de meeste wel hebben :onfused: :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 11 okt 2016, 20:19

Super!! al lijkt het erop dat als ik hem uitprint hij tot halverwege opmerkingen print.
Dit is echt perfect heb nu een word lijstje dat eigenlijk nergens op slaat maar ben geen held met dit soort programma's en als ik het zo zie ook nog eens heel tijdrovend dus dit is zeer welkom, bedankt!

Knaakkie Nederland
Lid
Lid

Bericht door Knaakkie » 12 okt 2016, 16:04

@koenmunten ......Hier geen probleem, gemaakt met Microsoft Office 2013 Professional + uitgevoerd op Samsung Galaxy Tab2 ...Je krijgt in het vak geen pijltje naar beneden maar als je op een vlak klikt dan komen de opties naar voren (althans hier)

@NijmegenMunten..... Lijkt er op dat jet iets lokaal is --> printereigenschappen o.i.d. het zou kunnen zijn dat je standaard bij je printereigenschappen verschillende marges hebt staan, misschien word het standaard uitgeprint op het staand formaat in plaats van liggend of iets dergelijks...Misschien dat je daar even naar kan kijken. Als ik het hier uitprint dan krijg ik precies de bladen die ik moet hebben op het goede formaat en compleet uitgeprint

Knaakkie Nederland
Lid
Lid

Bericht door Knaakkie » 12 okt 2016, 16:23

BTW --> Bezig om tabel zilvergehalte toe te voegen met dank aan Jan W voor de input

Knaakkie Nederland
Lid
Lid

Bericht door Knaakkie » 15 okt 2016, 11:57

Beste mensen,

Bestand aangepast en hieronder de wijzigingen. Mochten deze wijzigingen je interesseren neem dan dit bestand over en anders houden bij het oude bestand :kwijl:

Gewijzigd:

- Marges links en rechts uiteinde
- Marges aantal individuele tabellen
- In tabel "Bedrag" elk vak nu standaard euro notatie toegevoegd (als je 1.23 in toetst dan komt er automatisch € 1,23 te staan)

Toegevoegd:

- Tabel "Gehalte" voor zilver gehalte
- Tabel "Herkomst" om bv aan te geven waar je de munt gekocht hebt

Verder........Ongetwijfeld nog meer maar ben ik vergeten :crying: :crying: :crying: have fun en hoop dat jullie er wat aan hebben

Gr Knaakie
Koninkrijk_Nederland_2.0.xlsx
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 okt 2016, 13:56

Ik ga hem downloaden als ik thuis ben, verzamel geen munten maar vind het wel een mooi overzicht, ik kan er wel een aantal mensen een plezier mee doen
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Knaakkie Nederland
Lid
Lid

Bericht door Knaakkie » 15 okt 2016, 14:39

Spread it....daar s het voor :klap:

Terug naar “Introductie van Hét Munten en Bankbiljetten Forum”