Vaticaanstad 2013

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

Nico Jamaica
Volledig lid
Volledig lid

Re: Vaticaanstad 2013

Bericht door Nico » 18 jun 2013, 10:20

Die brief om een andere manier van betalen, heb ik ook gehad, en heb toen het formulier een tijd laten liggen. Cheque kennen ze bij mijn bank niet meer, en het alternatief kostte iets van 15 euro, dat vond ik wel wat veel voor zo'n klein bedrag. Uiteindelijk heb ik een biljet van € 50 in een enveloppe gedaan, met het bestelformulier. Dat hebben ze in goede orde ontvangen, dus dat komt wel goed. Gr, Nico.

Nico Jamaica
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nico » 19 jun 2013, 10:34

De 2 euro Wereldjeuddagen wordt nu al te koop aangeboden op Ebay: http://www.ebay.nl/itm/Vatikan-2-euro-2 ... =RTM839189

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 19 jun 2013, 10:44

Nico schreef:De 2 euro Wereldjeuddagen wordt nu al te koop aangeboden op Ebay: http://www.ebay.nl/itm/Vatikan-2-euro-2 ... =RTM839189
Tsja Bjorn (Collecteuros) is nogal van de voorverkoop, hé Bjorn ;). Ik doe daar niet aan mee, aangezien ik liever koop wat ook beschikbaar is. Zo zijn er al een flink aantal munten van San Marino in de voorverkoop verkocht van JFK. Gaat ie niet door...

Snap de handelaren wel, want je kunt het maar binnen hebben en natuurlijk zijn er altijd mensen die bang zijn iets mis te lopen. Zie toch over het algemeen te hoge prijzen, achteraf is de munt meestal goedkoper aan te komen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 19 jun 2013, 11:00

Ik snap de handelaren wel, het zijn ook hun inkomsten. Maar volgens mij is het niet toegestaan om een product aan te bieden op eBay wat niet binnen een maand leverbaar is (althans in Nederland). En deze munt van Vaticaanstad komt pas half oktober uit. Je kunt dan geen feedback meer geven m.b.t. de aankoop.

En wat een prijs zeg, welke idioot leg dat bedrag er nu al voor neer, terwijl ze straks weer 35/40 euro zijn...

Groeten Paul

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 19 jun 2013, 11:25

euromunter schreef:Ik snap de handelaren wel, het zijn ook hun inkomsten. Maar volgens mij is het niet toegestaan om een product aan te bieden op eBay wat niet binnen een maand leverbaar is (althans in Nederland). En deze munt van Vaticaanstad komt pas half oktober uit. Je kunt dan geen feedback meer geven m.b.t. de aankoop.

En wat een prijs zeg, welke idioot leg dat bedrag er nu al voor neer, terwijl ze straks weer 35/40 euro zijn...

Groeten Paul
Dat klopt inderdaad Paul. In mijn webshop zijn ze straks gewoon rond de 35 euro.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Nico Jamaica
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nico » 19 jun 2013, 11:50

Bij voorverkoop heb ik altijd het idee dat je als koper alleen maar kunt verliezen, óf je krijgt de munt voor een hoge prijs, óf hij is niet leverbaar, en het feest gaat niet door. Terwijl je de verkoper op zijn blauwe ogen moet geloven dat hij de munt niet kan leveren. Overigens is dit wel een heel mooie munt, ik kan me best voorstellen dat er veel vraag naar komt. Gr, Nico.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 19 jun 2013, 13:24

Nico schreef:Bij voorverkoop heb ik altijd het idee dat je als koper alleen maar kunt verliezen, óf je krijgt de munt voor een hoge prijs, óf hij is niet leverbaar, en het feest gaat niet door.
Helaas is dat vaak het geval, maar er zijn ook uitzonderingen in positieve zin.
Ik kan me herinneren dat ik bij Kai (van Starshop coins) een munt van Monaco had gekocht voordat deze beschikbaar was, en toen de prijs op moment van levering aanzienlijk lager was kreeg ik keurig het verschil terug. :thumb up: :thumb up:

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 19 jun 2013, 13:25

Ik koop bijna altijd munten in de voorverkoop maar dat zijn nieuwe uitgaven met een prijs varierend van 3 tot 10 euro. Munten van de zgn duurdere landen koop ik nooit in de voorverkoop.
Van de Sede Vacante 2013 zie ik prijzen varierend van 60 tot 75 euro. En ik heb hem uiteindelijk goedkoper kunnen krijgen. Ik had hem voor een nog betere prijs kunnen krijgen maar op dat moment wist ik nog niet dat ik voor het eerst een bestelformulier van het Vaticaan zou krijgen. Ik ben benieuwd wanneer ik die blister ga krijgen. En ik ben van plan om hem in de verkoop te gooien want ik heb geen 2e exemplaar nodig. Dan ben ik wel benieuwd wat de prijzen dan zijn van de munt.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 19 jun 2013, 13:52

Ik ken ook nog een voorbeeld van de Monegaskische 2 euro herdenkingsmunt van 2007, in de voorverkoop was deze zo'n 125 tot 150 euro :knipoog:

Ik snap de drukte niet bij de voorverkoop van een 2 euro herdenkingsmunt die elk jaar door Vaticaanstad wordt uitgegeven met een ongeveer zelfde oplage. En elk jaar zijn ze rond de datum van uitgifte of de maanden erna aan te schaffen voor 35 tot 40 euro. En het maakt niet uit wat voor een motief er op staat of wat voor een thema de munt draagt.
llinde schreef:Ik kan me herinneren dat ik bij Kai (van Starshop coins) een munt van Monaco had gekocht voordat deze beschikbaar was, en toen de prijs op moment van levering aanzienlijk lager was kreeg ik keurig het verschil terug. :thumb up: :thumb up:
Inderdaad...2 euro herdenkingsmunt Monaco 2011. Van het geld wat ik terug zou krijgen heb ik maar een paar verzamelaarsmunten aangeschaft :thumb up:
Zo kan het dus ook. Misschien komt dat ook wel omdat hij zelf een verzamelaar is!? Kai zoekt naar een 'eerlijke' prijs. En het beleid van grote hoeveelheden aanschaffen tegen een lage prijs, lukt bij hem niet. Bij grotere aantallen ga je meer betalen in plaats van minder.

groeten Paul

Collectcoins
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins » 19 jun 2013, 15:08

Paul,

Wij hebben ook zoiets gedaan met de EMU coincard.
Wij wisten dat deze erg duur zou worden. Voor onze klanten die de coincard 2007 al hebben, was een periode de coincard voor een hele mooi prijs te verkrijgen bij ons. De volgende groep die aan de beurt was, waren onze nieuwsbrieflezers.

Voorverkoopproducten bieden wij pas aan op onze website als we zeker weten dat we de producten in huis krijgen.
Een keer is het 'fout' gegaan. Dat was bij Monaco 2011 proof 2 euro. De munt aangeboden... ik op vakantie... werd ie enorm veel gekocht doordat de prijs in een week tijd omhoog schoot. Echter hadde we er niet zoveel en toendertijd konden we nog niet een max. aantal in onze webshop instellen.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Erruwin
Lid
Lid

Bericht door Erruwin » 19 jun 2013, 22:35

Ik wist niet of ik hier de foto mocht plaatsen, maar in de nieuwsbrief van afgelopen week van Gadoury stond van Vaticaanstad stamp & coincard no 4. Weet iemand hier iets meer over. Ik heb nergens iets gelezen over dat er nog een tweede uit zou komen dit jaar en ik kan hem ook verder bij geen enkele handelaar terugvinden.

Gr. Erwin

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 19 jun 2013, 23:06

Erruwin schreef:Ik wist niet of ik hier de foto mocht plaatsen, maar in de nieuwsbrief van afgelopen week van Gadoury stond van Vaticaanstad stamp & coincard no 4. Weet iemand hier iets meer over. Ik heb nergens iets gelezen over dat er nog een tweede uit zou komen dit jaar en ik kan hem ook verder bij geen enkele handelaar terugvinden.

Gr. Erwin
Pas een bestelling voor deze stamp & coincard no 4 geplaatst.
50th ANNIVERSARY OF THE DEATH OF BLESSED JOHN XXIII
http://www.vaticanstate.va/content/vati ... xiii2.html
Afbeelding
Dag van uitgifte was 12 juni.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 19 jun 2013, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

Nico Jamaica
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nico » 19 jun 2013, 23:09

Ja klopt, daar kreeg ik vandaag een bestelformulier van. Een postzegel van paus Johannes de 23e, en een 50 eurocent in een coincard. Kost €3.90. Dat is inderdaad de 2e dit jaar, van de nieuwe paus is er ook eentje uitgegeven. Gr, Nico.
Precies oom Dagobert, dat is hem!

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 21 jun 2013, 16:24

ik heb de bu set vaticaan 2 keer besteld (op mijn naam en van mijn vrouw) maar op de ene de coincard uitgedaan en op de andere niet,nu is er nog maar 1 van mijn ceditcart gegaan (die waar ik niets heb uitgedaan)

zou het kunnen dat ze eerst die nemen waar niets op uit gedaan is ?

heeft iemand daar ervaring mee ?

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 21 jun 2013, 16:40

jacky007 schreef:zou het kunnen dat ze eerst die nemen waar niets op uit gedaan is ?
Niemand weet dat zeker (behalve UFN medewerkers natuuurlijk), maar het is wel vaker geopperd en toch ook heel logisch.
Als ik er zelf zou werken en een flink aantal te verwerken orders heb liggen, zou ik ook eerst de grote gemakkelijke bulk verwerken en pas daarna de bestellingen waar meer werk in zit.

Luit

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 22 jun 2013, 09:05

OK Luit bedankt.

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 02 jul 2013, 16:53

de doorstreepte orders zijn nog steeds niet van de creditcart gegaan :cry:

is er al bij iemand de sede vacante van de credidart gegaan ?

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 02 jul 2013, 17:19

jacky007 schreef:is er al bij iemand de sede vacante van de credidart gegaan ?
Voor zover mij bekend nog niet, en als dit wel zo zou zijn was er vast wel iemand hier of op een Duits forum geweest die dat had vermeld.
En volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd ;)
llinde schreef:Volgens mij is er nog geen jaar geweest dat UFN klaar was met verzenden van BU sets voor september/oktober, dus waarom zou dat dit jaar sneller gaan.
Het zou juist wel eens wat extra tijd in beslag kunnen nemen door de creditcardproblemen en de extra Sede Vacante munten.
Als je nu echt zo'n haast hebt, waarom koop je de set dan niet gewoon bij een handelaar in plaats van zo zitten stressen?

Luit
Als je geen geduld hebt, en dat is op zich niet erg, moet je gewoon niet bij UFN bestellen, zo simpel is dat.
UFN is nog nooit de snelste methode geweest om vaticaan munten te krijgen, maar ze blijken wel uiterst betrouwbaar te zijn.
Niet zenuwachtig worden en gewoon afwachten dus....

Luit

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 02 jul 2013, 17:22

OK Luit was gewoon uit nieuwsschierigheid :)

Nico Jamaica
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Nico » 02 jul 2013, 18:56

Er wordt trouwens wel hard gewerkt daar in Vaticaanstad, vorige week ontving ik mijn numisbrief 2012, en mijn sede vacante postzegels zijn ook afgeschreven.

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 02 jul 2013, 19:59

Ik heb nog steeds geen bestelformulier ontvangen van de stamp & coincard no 4 . Ook bij het Vaticaan zijn ze dus niet zonder fouten. :? Dan maar eentje aanschaffen bij de munthandel, het prijsverschil is voor de coincards niet zo groot als bij sommige andere uitgiftes.

Bernard

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 02 jul 2013, 20:18

bernard3 schreef:Ook bij het Vaticaan zijn ze dus niet zonder fouten. :? Dan maar eentje aanschaffen bij de munthandel, het prijsverschil is voor de coincards niet zo groot als bij sommige andere uitgiftes.
Ik vraag me af of dit aan het Vaticaan ligt of aan PostNL.
De laatste tijd mis ik steeds vaker post waarvan ik zeker ben dat die verzonden is :thumb down:

Overigens is die coincard vaak zelfs goedkoper als je deze te samen met andere zaken bij een munthandel bestelt en niet afzonderlijk porto hoeft te betalen.

Luit

bernard3 Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 02 jul 2013, 22:17

Dat kan inderdaad ook nog Luit. Voor mij dan gelukkig de eerste keer dat ik iets niet ontvang (wij hebben nog een vaste postbezorger), maar je hoort het tegenwoordig steeds vaker dat iets niet aankomt. Voor de kosten zal het inderdaad niet veel uitmaken, dus dan ga ik ook niet moeilijk doen door alsnog de UFN te contacteren voor een bestelling.

Bernard

jacky007
Lid
Lid

Bericht door jacky007 » 03 jul 2013, 16:58

Ja als je een mail stuurt naar het Vaticaan krijg je daar toch geen antwoord op :cry:

Oom Dagobert
Senior lid
Senior lid

Bericht door Oom Dagobert » 03 jul 2013, 17:17

jacky007 schreef:Ja als je een mail stuurt naar het Vaticaan krijg je daar toch geen antwoord op :cry:
Vermoedelijk hebben ze het te druk. Vaker dacht ik dat er niks kwam maar tot op heden is alles wat ik betaald heb ook aangekomen. Ook nu wacht ik geduldig af, komt wel goed denk ik.
Pecunia non olet
http://picasaweb.google.com/verzamelziek

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”