San Marino 2013

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

San Marino 2013

Bericht door euromunter » 10 feb 2012, 13:11

Het programma van San Marino voor 2013.

- BU-set 2013, 1 cent t/m 2 euro
- BU-set 2013, thema ... . 1 cent t/m 2 euro plus 5 euro zilver ...
- Proofset 2013

2 euro herdenkingsmunt, thema ...

5 euro, thema ...
10 euro, thema ...

20 + 50 euro goud in de serie Architectonische elementen van San Marino.

Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: San Marino 2013

Bericht door euromunter » 19 sep 2012, 19:44

La Segreteria di Stato per gli Affari Interni schreef:

CONGRESSO DI STATO

Seduta del: 4 SETTEMBRE 2012/1712 d.F.R. Delibera n.39 Pratica n.1511

Oggetto: Programma numismatico 2013
IL CONGRESSO DI STATO

sentito il riferimento del Segretario di Stato per le Finanze e il Bilancio, i
Rapporti con l’A.A.S.F.N.;
vista la delibera del Consiglio di Amministrazione dell’Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica n. 13 del 31 luglio 2012, approva il seguente programma di emissioni numismatiche per l’anno 2013:

- 1° semestre
Medaglia dedicata al “200° anniversario della nascita di Giuseppe Verdi”
Serie divisionale, versione fior di conio
Serie divisionale, versione fior di conio, con moneta d’argento da € 5,00 con tematica da definire

2 euro commemorativo, versione fior di conio, con tematica comune agli Stati Membri dell’Unione Europea

Medaglia celebrativa della serie “Istituzioni della Repubblica: ‘La Reggenza’”

Moneta da € 5,00 in argento, versione proof, con tematica da definire
Moneta da € 10,00 in argento, versione proof, con tematica da definire

- 2° semestre
Serie divisionale con moneta da 2 Euro commemorativa, entrambe in versione proof
Moneta da € 5,00 in argento, versione proof, con tematica da definire
Moneta da € 10,00 in argento, versione proof, con tematica da definire
Dittico in oro da 20 e 50 Euro, versione proof, con tematica da definire
Moneta da 2 Scudi in oro, versione fior di conio, con tematica da definire.

Approva altresì

la seguente suddivisione del valore nominale del contingente monetario 2013 stabilito nella sua parte fissa in € 2.600.000,00 (duemilioniseicentomila/00) dall’art. 3 della “Convenzione Monetaria tra la Repubblica di San Marino e l’Unione Europea”
sottoscritta il 27 marzo 2012 ed entrata in vigore il 1° settembre 2012:
- € 592.000,00 (cinquecentonovantaduemila/00) per monete da collezione in oro e argento;
- € 2.008.000,00 (duemilioniottomila/00) per monete divisionali, di cui € 1.411.000,00 (unmilionequattrocentoundicimila/00), corrispondenti a circa il 70,27%, da mettere in circolazione al valore facciale.
Si riserva di proporre integrazioni e/o modifiche al predetto programma nel caso in cui avvenimenti rilevanti dal punto di vista collezionistico le rendessero opportune.
Le tirature e le caratteristiche delle singole emissioni verranno stabilite di volta in volta dai decreti delegati con cui verrà autorizzata l’emissione.

Il Segretario di Stato
Een programma zonder thema's van de verzamelaarsmunten, tweemaal een 5 euromunt en 10 euromunt buiten de BU-set. En het thema van de 2 euromunt klopt ook niet echt, lijkt wel of ze het geknipt hebben van het programma van 2012?

We wachten af :shifty:

groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 30 nov 2012, 12:33

AASFN schreef:

PRESS RELEASE

The Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica informs the press about the numismatic programme 2013

NUMISMATIC PROGRAMME 2013

- January
Medal dedicated to the “200th anniversary of the birth of Giuseppe Verdi”

- March
Brilliant uncirculated divisional coins set
Brilliant uncirculated divisional coins set with a 5,00€ silver coin
dedicated to the “20th anniversary of the death of Federico Fellini”

- April
Medal commemorating “Institutions of the Republic of San Marino: ‘The Captains Regent’”
5,00€ silver proof coin dedicated to the “100th anniversary of the Verona Festival”
10,00€ silver proof coin dedicated to the “500th anniversary of ‘Il Principe’ (De Principatibus) written by Niccolò Machiavelli in 1513”

- June
2,00€ commemorative coin - uncirculated – dedicated to the “50th anniversary of the death of John Fitzgerald Kennedy”

- September
5,00€ silver proof coin, theme to be defined
10,00€ silver proof coin dedicated to the “100th anniversary of the birth of Emilio Greco”

- October
Divisional coins set in proof with a 2,00€ commemorative coin in proof

- November
Gold diptych (20-50€ proof coins) dedicated to the “Architectural elements of San Marino: Castle of Serravalle””
2 Scudi gold coin, in proof, dedicated to the “150th anniversary of the birth of Henry Ford”
Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 01 dec 2012, 07:58

Na in 2012 een nieuwe uitgifte te hebben toegevoegd (BU-set zonder 5 euromunt), zullen er in 2013 een 'extra' 5 en 10 euromunt worden uitgegeven!

Het programma breidt langzaam aan uit...

Groeten Paul

Bouwe
Lid
Lid

Bericht door Bouwe » 21 dec 2012, 10:03

euromunter schreef: Het programma breidt langzaam aan uit...
En de prijzen ook weer.....Zojuist via de email het Numismatic Deposit 2013 mogen ontvangen en de volgende types zijn te bestellen (in haakjes de prijzen van 2012)

Type I : BU set + 5 euromunt EUR 51 (47)
Type II: 2 euro CC EUR 24 (19)
Type III: 5 + 10 euro zilver EUR 104 (96)
Type IV: BU set EUR 35 (31)
Type V: Proof set EUR 120 (106)
Type VI: Gouden munten EUR 500 (500)

Verzendkosten worden niet genoemd, ik ga er vanuit dat deze weer in de prijs zitten inbegrepen net als in 2012.

mvg Bouwe

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 21 dec 2012, 10:16

Ik keek vanochtend op mijn telefoon in mijn e-mail box en las de prijzen.

Ongelooflijk, wat een hoge prijzen. En dit zijn de prijzen vastgesteld door CdS:

- Moneta commemorativa da 2 euro fior di conio € 14,00
- Monetazione divisionale fior di conio € 25,00
- Monetazione divisionale fior di conio con moneta da 5 euro in argento € 41,00
- Monetazione divisionale con moneta commemorativa da 2 euro coniazione proof € 110,00
I prezzi di vendita della monetazione in argento ed in oro verranno definiti nel corso dell’anno sulla base delle quotazioni di mercato del metallo prezioso.

Zouden de verzendkosten dus 10(!) euro zijn!!!

Belachelijk. Ik vraag me af of het niet zo langzamerhand goedkoper is om de munten gewoon bij de handelaar te kopen.

Groeten Paul

marcnonor
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door marcnonor » 21 dec 2012, 11:04

Ik schrok ook aardig van de prijzen.
Voor de 2 euro CC betekend e.e.a. een verhoging met ca. 26% !!!!! :LoneRanger:

Beginnen ze in SanMarino de crisis ook te voelen?

Ben al lang afgehaakt voor het Vaticaan maar nu wordt het ook onaantrekkelijker om ook nog SanMarino te blijven verzamelen.
Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk dit jaar wel weer bestellen maar als e.e.a. volgend jaar opnieuw zoveel duurder wordt haak ik zeker af.

Gr.
Marc

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 21 dec 2012, 19:25

euromunter schreef:Ik vraag me af of het niet zo langzamerhand goedkoper is om de munten gewoon bij de handelaar te kopen.
In ieder geval is dat wel een stuk betrouwbaarder, AASFN is gewoon een bende oplichters!
Mijn zoon had ook de 2 euro en de proof set besteld, maar heeft de proofset nog niet gekregen omdat het saldo 30 euro te laag zou zijn.
Op mijn vraag waarom ze zomaar 30 euro aftrekken van zijn balans krijg ik als antwoord dat er een (niet bestelde, en dus ook niet afgeschreven) BU set zou zijn verstuurd, en dat ze aan de post gaan vragen waar die gebleven kan zijn. Ik ben dus ook van plan om binnenkort overal waar ik dat maar kan deze criminele activiteiten van AASFN te publiceren.

Een aantal jaren terug hebben ze mij ook al eens proberen te belazeren, toen hadden ze dubbel afgeschreven en weigerden om het bedrag terug te boeken op de creditcard.
Dit was alleen mogelijk als ik 15 euro aan kosten zou betalen.
Gelukkig was het toen nog maar net afgeschreven en kon ik dus gewoon terug claimen bij de creditcardmaatschappij, maar het geeft wel aan wat voor boevennest dat daar in San Marino is!

Luit

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 28 dec 2012, 20:48

CONGRESSO DI STATO schreef:

...propone altresì

di suddividere il valore nominale del contingente di € 2.643.453,00 (duemilioniseicentoquarantatremilaquattrocentocinquantatre/00), rivalutato ai sensi dell’art. 3 della Convenzione Monetaria citata in premessa, come segue:
- € 592.000,00 (cinquecentonovantaduemila/00) per monete da collezione in oro e argento;
- € 2.051.453 (duemilionicinquantunmilaquattrocentocinquantatre/00) per monete divisionali, di cui 1.441.573 (unmilionequattrocentoquarantunmilacinquecentosettantatre/00) da mettere in circolazione al valore facciale.
Vrij vertaald:
- voor 592.000 euro mag er aan zilveren en gouden verzamelaarsmunten worden uitgegeven (nominale waarde).
- de 1 cent - 2 euro plus 2 euro commemorative: maximaal 2.051.453 euro (nominaal). Van dit bedrag moet 1.441.573 euro tegen nominale waarde worden uitgegeven (voor de circulatie).

Groeten Paul

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 27 jan 2013, 14:20

nog even een kleine aanvulling op mijn ervaringen met AASFN van hierboven.
Ondertussen heeft AASFN behalve de al uitstaande 106 euro waar niets voor is geleverd ook in januari nog eens een bedrag van 125 euro en 29,50 geïncasseerd van mijn creditcard.
Ik heb na mijn slechte ervaringen in 2012 niets meer bij ze besteld, dus deze beide bedragen zijn zonder toestemming geïncasseerd.
Op zich zijn het trouwens ook onlogische bedragen want ik kan niets in het 2013 programma ontdekken met die prijs.
Andermaal heb ik Visa maar weer ingeschakeld om mijn geld terug te krijgen, want met medewerkers van AASFN valt niet te communiceren, ze zijn extreem onvriendelijk en proberen jou als klant de schuld te geven van hun fouten.
Ik heb ze vriendelijk gevraagd de onterecht afgeboekte bedragen terug te storten, maar dit wordt keihard geweigerd.
Allereerst vinden ze dat ze ongeveer 30 euro minder van mij hebben dan ze in werkelijkheid hebben afgeschreven en ten tweede willen ze dat het bedrag blijft staan voor toekomstige bestellingen.
Aangezien ik niet compleet gek ben, bestel ik er natuurlijk helemaal nooit meer iets.
Sterker nog ik denk dat ik alle San Marino munten uit mijn verzameling ga gooien, ze bederven namelijk het verzamelplezier.
Nooit gedacht dat een officiële uitgifteinstantie er zulke praktijken op na kon houden, het is een schande dat ze als land euromunten mogen uitgeven!

Luit

japansehans Nederland
Lid
Lid

Bericht door japansehans » 28 jan 2013, 10:14

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen heb gehad. Ze sturen je een email en dan kan je kiezen wat je wilt. In mijn geval heb ik de set met de zilveren 5 euromunt, de 2 euro en de proofset besteld. In totaal 195 euro en die hebben ze deze maand van mijn visa gehaald. Wel duurder dan vorig jaar, maar de proofset met de 2 euro cc is wel de moeite waard.

jorsan Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jorsan » 28 jan 2013, 10:52

japansehans schreef:Ik moet zeggen dat ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen heb gehad. Ze sturen je een email en dan kan je kiezen wat je wilt. In mijn geval heb ik de set met de zilveren 5 euromunt, de 2 euro en de proofset besteld. In totaal 195 euro en die hebben ze deze maand van mijn visa gehaald. Wel duurder dan vorig jaar, maar de proofset met de 2 euro cc is wel de moeite waard.
Ik heb ook het formulier ingevuld, de 2 euro en de proofset, maar bij mij is het geld nog niet van mijn creditcard afgeschreven!
Ik hoop maar dat het wel goed is gegaan, heb het formulier gefaxt naar San Marino. Vorig jaar was alles goed gegaan op dezelfde manier.

Groet,
JorSan
2 Euro CC Euromunten (UNC) + (BU) + (PROOF)

marcnonor
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door marcnonor » 28 jan 2013, 11:13

jorsan schreef:Ik heb ook het formulier ingevuld, de 2 euro en de proofset, maar bij mij is het geld nog niet van mijn creditcard afgeschreven!
Ik hoop maar dat het wel goed is gegaan, heb het formulier gefaxt naar San Marino. Vorig jaar was alles goed gegaan op dezelfde manier.
Groet,
JorSan
Ik heb wel eens het idee dat het afschrijven van het geld van je creditcard net zo willekeurig gebeurt als het verzenden van de bestellingen.
Als eerste betaald en als laatste ontvangen en andersom is mij al meerdere keren "overkomen". Overigens geen beletsel om te bestellen want ik heb mijn bestellingen altijd netjes ontvangen. Wat dat aangaat geen problemen met de AASFN.

Overigens mail ik het formulier altijd gewoon. Vinden ze daar ook goed en het gaat, tot nu toe, altijd goed.

Gr. Marc

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 27 feb 2013, 19:20

AASFN schreef:

Divisionale fior di conio 2013

Prezzo€ 25,00

Data emissione 22 marzo 2013
Tiratura massima 15.000 esemplari
Bozzetti di Frantisek Chochola (parte dritto) e di Luc Luycs (parte rovescio)
Incisioni di Ettore Lorenzo Frapiccini
Coniazione I.P.Z.S. ROMA
Confezionamento Lada
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 27 feb 2013, 19:28

AASFN schreef:

Divisionale fior di conio contenente una moneta in argento da 5 Euro fdc “20° Anniversario della morte di Federico Fellini”

Prezzo€ 41,00

Data emissione 22 marzo 2013
Tiratura massima 30.000 esemplari
Bozzetti di Frantisek Chochola (parte dritto) e di Luc Luycs (parte rovescio)
Incisioni di Ettore Lorenzo Frapiccini
Coniazione I.P.Z.S. ROMA
Confezionamento Lada

Moneta in argento:
Valore € 5,00
Argento 925/000
Peso Legale gr. 18,00
Diametro mm. 32
Tiratura massima 30.000 esemplari
Autore bozzetto Maria Carmela Colaneri
Bordo: zigrinatura spessa continua
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 28 feb 2013, 19:01

Ontwerp van de 5 euro Federico Fellini die in de BU-set zit.

Afbeelding

groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 08 mei 2013, 10:54

De diverse minikits met hierin de 10, 20, 50 eurocent en de 1 en 2 euromunt, worden op 7 juni uitgegeven op de muntenbeurs in San Marino. Thema van deze minikits: The Crossbowmen of San Marino.
AASFN schreef:

The biennial event “San Marino 2013” will be held on the 7th and 8th June 2013 with an exhibition and commercial convention of philately and numismatics at the Multieventi Sport Domus, in via Rancaglia 30 in Serravalle. The President of AASFN Pier Orazio Pignatta and the Director Marino Manuzzi will take part. At the event, as well as Poste Italiane, the foreign postal administrations of the Vatican City State, the Sovereign Military Order of Malta and the Principality of Monaco will be present with a stand. On the occasion there will be two philatelic joint issues: one with Italy which celebrates the 550th anniversary of borders determination San Marino – Italy and one with SMOM: a souvenir sheet that depicts the Church of San Giovanni Battista (St John the Baptist), patron of the Sovereign Military Order of Malta, formerly Oratorio Valloni. The programme will include also the philatelic issues dedicated to the 40th Anniversary of the European Patent Convention (EPC), the inauguration of the nursery school in Malawi-Matola and the Juventus Football Club that won the Italian Soccer Championship 2012 – 2013. On the 7th June 2013 numismatic minikits containing the following values € 0,10 – 0,20 – 0,50 - €1,00 - €2,00 and dedicated to the Crossbowmen of San Marino will be issued. The 8th June 2013 will be dedicated to debates and meetings with the Ministers for Finance and Budget of San Marino and SMOM and to the presentation of two books.
De 2 euro herdenkingsmunt van 2013 met als thema is "50ste sterfdag van John F. Kennedy" is definitief geschrapt. Er zal een ander thema worden gekozen. De munt verschijnt hoogstwaarschijnlijk is het najaar.

Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 30 mei 2013, 17:45

AASFN schreef:

Press release
Minikits dedicated to the Crossbowmen

The biennial event “San Marino 2013” will be held on the 7th and 8th June 2013 with an exhibition and commercial convention of philately and numismatics at the Multieventi Sport Domus, in via Rancaglia 30 in Serravalle. On the occasion five different kinds of numismatic minikits dedicated to the Crossbowmen of San Marino will be issued:
• a “light blue” set containing the following values € 0,10 – 0,20 - €2,00
• a “burgundy” set containing the following values €0,10 - €0,50 e €1,00;
• a “cyclamen red ” set containing the following values € 0,10 – €0,50 –€2,00
• a “green” set containing the following values €0,10 – €0,20 e €1,00
• a “dark blue” set containing the following values €0,50 and €1,00
These sets contain the € 0,10 value which is already a rarity, the mintage is limited and they will be on sale only during the fair so this numismatic issue will be very inviting for all the collectors.
The selling prices are € 8,00 - 7,00 - 5,00 according to the face value of the coins.
The minikits celebrate the Crossbowmen’s Federation. In its more than fifty years of history, the Federation has grown by participating in events all over the world together with the flag flyers, the crossbow handicraftsmen, the musicians and the Historic Court with figurants (gonfaloniers and standard-bearers with the flags of the nine castles of San Marino, notables and ladies).
Groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 18 jun 2013, 19:11

AASFN schreef:

...herewith we inform you that on the 11th July 2013 we will issue the € 5,00 and € 10,00 silver proof coins.

5,00€ silver proof coin dedicated to the“Arena of Verona - Centenary Festival 1913-2013”
_IPZ0972.jpg
The Arena Opera Festival was inaugurated in 1913 with the famous Aida and the stage set designed by deco architect Ettore Fagiuoli. It is an important yearly event in Verona attended by music lovers from all over the world. The obverse of the coin shows an Egyptian woman in profile and elements representing Aida, the first opera played in Verona Amphitheatre; in the background a part of the Amphitheatre with the steps represented as a pentagram; in the upper part the inscription “ARENA DI VERONA”, the logo of the centenary of Festival Lirico dell’Arena di Verona (opera festival); in the lower the symbol “R” of the Italian Mint which took care of the mintage and the value “5 EURO”; on the left side “1913” (festival establishment year) and “2013” (issue year). On the right artist’s name “CASSOL”. The obverse of the coin depicts the coat of arms of the Republic of San Marino encircled by the inscription ”REPUBBLICA DI SAN MARINO”. Below the author’s name “A.NAPOLIONE”.

Issue date: 11th July 2013
Metal: silver proof
Maximum mintage: 12.000 sets
Diameter: 32mm
Legal weight: 18gr.
Designer: Antonella Napolione and Cassol
Mintage: I.P.Z.S.
Price: € 34,00

10,00€ silver proof coin dedicated to the “500th anniversary of ‘Il Principe’ (De Principatibus) by Niccolò Machiavelli” 1513 – 2013 Europa Star Programme
_IPZ0969.jpg
AASFN celebrates 500 years of one of the most influential and controversial masterpieces of Italian literature. It was written by Niccolò Machiavelli who was a founder of modern political science and a Secretary to the Second Chancery of the Republic of Florence. The book argues that the ends justify the means for preserving political authority and that the prince has to put the public interest before his own ethics.
The reverse of the coin depicts in the foreground a portrait of Machiavelli with his book Il Principe; the portrait is based on the painting of the Italian Santi di Tito. In the background an image of Florence city centre with Ponte Vecchio. In the upper part there is the inscription “1513 IL PRINCIPE 2013” and the logo of Europa Star Programme. On the left side the value “10 EURO”; on the right the symbol of the Italian Mint “R” and the artist’s name “V. DE SETA”. In the lower part in a cartouche the name “NICCOLÒ MACHIAVELLI”; all around decorative lilies, the flower which represents Florence. The obverse of the coin shows the coat of arms of the Republic of San Marino encircled by the inscription “REPUBBLICA DI SAN MARINO”. Below the author’s name “A.NAPOLIONE”.

Issue date: 11th July 2013
Metal: silver proof
Maximum mintage: 12.000 sets
Diameter: 34mm
Legal weight: 22gr
Designer: Antonella Napolione and V. De Seta
Mintage: I.P.Z.S.
Price: € 40,00

Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 26 jul 2013, 14:29

Segreteria di Stato per gli Affari Interni e Giustizia schreef:

Oggetto: Modifica programmazione numismatica 2013

IL CONGRESSO DI STATO

sentito il riferimento del Segretario di Stato per le Finanze e Bilancio, Rapporti con l’A.A.S.F.N.;
vista la propria precedente delibera n. 10 del 10 dicembre 2012;
vista la delibera del Consiglio di Amministrazione dell’Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica n. 1 del 31 maggio 2013,
approva la seguente modifica alla programmazione numismatica 2013:

- settembre/ottobre 2 euro commemorativo fior di conio dedicato al “500 anniversario della morte del ‘Pinturicchio’ Bernardino di Betto Betti”;
- settembre/ottobre Moneta da € 5,00 in argento, versione proof, dedicata al “50° anniversario della morte di John Fitzgerald Kennedy”.

Le tirature e le caratteristiche delle singole emissioni verranno stabilite di volta in volta dai decreti delegati con cui verrà autorizzata l’emissione.

Il Segretario di Stato
Het eerste thema van de 2 euro herdenkingsmunt komt nu dus op een 5 euromunt...

Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 01 aug 2013, 17:27

AASFN schreef:

the Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica informs the press about the 5,00€ silver coin in proof dedicated to the “50th anniversary of John Fitzgerald Kennedy’s death” that will be issued on the 13th September 2013.
Euro Ag JFK.jpg
rsm---JFK-def.-int-11.07.jpg
rsm---JFK-def.-11.07-B.jpg
rsm---JFK-def.-11.07-A.jpg
rsm---JFK-def.-11.07.jpg
JFK.png
Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 02 aug 2013, 15:57

Oplage Proofset 5.000 sets

Oggetto: Autorizzazione rimborso all’A.A.S.F.N. per la coniazione della monetazione divisionale (8 tagli da 1 eurocent a 2 euro) con
moneta commemorativa da 2 euro realizzata in versione proof - millesimo 2013

IL CONGRESSO DI STATO

sentito il riferimento del Segretario di Stato per le Finanze e Bilancio, Poste e Rapporti con l’A.A.S.F.N.;
visto l’art. 5, paragrafo 1, della Convenzione monetaria tra l’Unione Europea e la Repubblica di San Marino firmata a Bruxelles il 27 marzo 2012,
ratificata con Decreto Consiliare 7 agosto 2012 n. 120 ed entrata in vigore il 1°settembre 2012;
vista la Convenzione annuale fra lo Stato e l’A.A.S.F.N. per la commissione e la gestione di valori filatelici e numismatici millesimo 2013, approvata con deliberan. 25 del 29 gennaio 2013;
vista la precedente delibera n. 10 del 10 dicembre 2012;
vista la delibera del Consiglio di Amministrazione dell’Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica n. 1 del 18 giugno 2013,
autorizza la spesa di circa € 315.054,50 (trecentoquindicimilacinquantaquattro/50), da imputarsi sul cap. 1-3-2520 “Oneri emissioni numismatiche A.A.S.F.N.” del corrente esercizio finanziario, quale rimborso a favore dell’A.A.S.F.N. per la coniazione di una tiratura massima di n. 5.000 serie divisionali con moneta
commemorativa da 2 euro realizzate in versione proof - millesimo 2013, presso l’Istituto Poligrafico e Zecca dello Stato S.p.A. di Roma, nei termini risultanti dalla citata delibera del Consiglio di Amministrazione dell’A.A.S.F.N. ed ai sensi dell’articolo 19, comma 3 del Decreto 20 gennaio 2000 n. 10, in quanto unico
fornitore abilitato alla coniazione della monetazione sammarinese in euro, ai sensi della citata Convenzione monetaria tra l’Unione Europea e la Repubblica di San Marino.

La presente delibera viene inviata alla Direzione della Finanza Pubblica – Servizio Centrale di Controllo – ai fini della legittimazione.

Il Segretario di Stato
Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 03 aug 2013, 21:10

Oplage gouden 20 en 50 euromunt: 1.200 stuks per nominaal.

CONGRESSO DI STATO

Seduta del: 25 GIUGNO 2013/1712 d.F.R. Delibera n.15 Pratica n.0975

Oggetto: Autorizzazione rimborso all’A.A.S.F.N. per la coniazione delle monete in oro da 20 e 50 euro dedicate agli “Elementi architettonici sammarinesi: Castello di Serravalle” realizzate in versione proof - millesimo 2013

IL CONGRESSO DI STATO sentito il riferimento del Segretario di Stato per le Finanze e Bilancio, Poste e Rapporti con l’A.A.S.F.N.;
visto l’art. 5, paragrafo 1, della Convenzione monetaria tra l’Unione Europea e la Repubblica di San Marino firmata a Bruxelles il 27 marzo 2012, ratificata con Decreto Consiliare 7 agosto 2012 n. 120 ed entrata in vigore il 1° settembre 2012;
vista la Convenzione annuale fra lo Stato e l’A.A.S.F.N. per la commissione e la gestione di valori filatelici e numismatici millesimo 2013, approvata con delibera n. 25 del 29 gennaio 2013;
vista la precedente delibera n. 10 del 10 dicembre 2012;
vista la delibera del Consiglio di Amministrazione dell’Azienda Autonoma
di Stato Filatelica e Numismatica n. 3 del 18 giugno 2013, autorizza l’utilizzo di circa g. 17.634 dell’oro di proprietà dell’Ecc.ma Camera, giacente presso
l’I.P.Z.S. – sezione Zecca di Roma – e risultante dalla nota prot. n. 0002654 del 14 gennaio 2013, per la coniazione della monete da 20 e 50 euro – millesimo 2013.

Autorizza inoltre
la spesa di circa € 987.920,00 (novecentottantasettemilanovecentoventi/00), da imputarsi sul cap. 1-3-2520 “Oneri emissioni numismatiche A.A.S.F.N.” del
corrente esercizio finanziario, quale rimborso a favore dell’A.A.S.F.N. per la coniazione di una tiratura massima di n. 1.200 monete in oro da 20 euro e di n.
1.200 monete in oro da 50 euro dedicate agli “Elementi architettonici sammarinesi:
Castello di Serravalle” realizzate in versione proof - millesimo 2013 - presso l’Istituto Poligrafico e Zecca dello Stato S.p.A. di Roma, nei termini risultanti dalla
citata delibera del Consiglio di Amministrazione dell’A.A.S.F.N. ed ai sensi dell’articolo 19, comma 3 del Decreto 20 gennaio 2000 n. 10, in quanto unico
fornitore abilitato alla coniazione della monetazione sammarinese in euro ai sensi della citata Convenzione monetaria tra l’Unione Europea e la Repubblica di San Marino.
Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 03 aug 2013, 21:13

Oplage zilveren 10 euro "100ste geboortedag van Emilio Greco" bedraagt 6.000 stuks.

Oggetto: Autorizzazione rimborso all’A.A.S.F.N. per la coniazione delle monete 10 euro in argento dedicate al “100° Anniversario della
nascita di Emilio Greco” lavorazione proof - millesimo 2013

IL CONGRESSO DI STATO

sentito il riferimento del Segretario di Stato per le Finanze e Bilancio;
visto l’art. 5, paragrafo 1, della Convenzione monetaria tra l’Unione Europea e la Repubblica di San Marino firmata a Bruxelles il 27 marzo 2012, ratificata con Decreto Consiliare 7 agosto 2012 n. 120 ed entrata in vigore il 1°settembre 2012;
vista la Convenzione annuale fra lo Stato e l’A.A.S.F.N. per la commissione e la gestione di valori filatelici e numismatici millesimo 2013, approvata con delibera n. 25 del 29 gennaio 2013;
vista la propria precedente delibera n. 10 del 10 dicembre 2012;
vista la delibera del Consiglio di Amministrazione dell’Azienda Autonoma
di Stato Filatelica e Numismatica n. 6 del 31 maggio 2013, autorizza la spesa di circa € 161.155,00 (centosessantunomilacentocinquantacinque/00), da imputarsi sul cap. 1-3-2520 “Oneri emissioni numismatiche A.A.S.F.N.” del corrente esercizio finanziario, quale rimborso a favore dell’A.A.S.F.N. per la
coniazione di n. 6.000 monete da 10 Euro dedicate al “100° Anniversario della nascita di Emilio Greco”, millesimo 2013, presso l’Istituto Poligrafico e Zecca dello Stato S.p.A. di Roma, nei termini risultanti dalla citata delibera del Consiglio di Amministrazione dell’A.A.S.F.N. ed ai sensi dell’articolo 19, terzo comma, del Decreto 20 gennaio 2000 n. 10, in quanto unico fornitore abilitato alla coniazione della monetazione sammarinese in euro, ai sensi della citata Convenzione monetaria tra l’Unione Europea e la Repubblica di San Marino.

La presente delibera viene inviata alla Direzione della Finanza Pubblica – Servizio Centrale di Controllo – ai fini della legittimazione.

Il Segretario di Stato

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 20 sep 2013, 09:23

AASFN schreef:

The Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica informs the press about the numismatic issues 2013 Divisional Coins Set in Proof and a 2 Euro commemorative coin in proof “500th anniversary of the death of Pinturicchio”, 2013

The Azienda Autonoma di Stato Filatelica e Numismatica of the Republic of San Marino once again on the 15th October 2013 offers its collectors a set of Euro coins of the Republic of San Marino in a proof version, carrying the date 2013. This year the euro coin include 2 euro commemorative in proof version. Here are the 2 and 1 Euro coins, and then the 50, 20, 10, 5, 2, 1 Eurocent coins and 2 euro commemorative proof coin; the reverse is common to all countries and has been used for some years already, while the Sammarinese obverse side carries images closely tied to its world and culture, masterfully created by the German artist, Frantisek Chochola. The set comes in an elegant box with relevant coin certificate. The 2 euro commemorative coin, designed by Claudia Momoni, reproduces a detail of the painting where Jesus debates with the doctors in the Baglioni chapel of the Chuch of S. Maria Maggiore in Spello.

Maximum mintage: 5.000 complete sets
Selling price: 110,00 Euro
Designs:Frantisek Chochola (obverse side) and Luc Luycs (reverse side)/ Engravings: Ettore Lorenzo Frapiccini
Coinage: ISTITUTO POLIGRAFICO E ZECCA DELLO STATO SPA, ROME
rsm - foto divisionale proof 2013-09-18 09 11 09.JPG
Groeten Paul

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”