Nederland 2013

Plaats hier berichten over het uitgifteprogramma van een desbetreffend euroland. Denk hierbij aan: oplagen, wijzigingen op de munt, etc.

Moderator: euromunter

DutchNapoleon
Donateur
Donateur

Re: Nederland 2013

Bericht door DutchNapoleon » 01 aug 2013, 20:17

Desalniettemin een prachtige munt!

Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim » 01 aug 2013, 20:26

Laat dat nou precies het thema zijn dat ik had ingestuurd voor die wedstrijd!
Helaas niet gewonnen, maar ik had hem wel goed :thumb up:
Ik vind het een mooie munt en ben erg benieuwd naar de coincard.
Ik hoop dat de coincard blauw/groen is zoals dat plaatje laat zien, dat vind ik mooi bij het zilver van het vijfje passen :kwijl: :kwijl:

Toch jammer dat ik niet naar de eerste slag mag :(

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 aug 2013, 03:47

En ik neem aan dat we die weer bij het postkantoor kunnen halen?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 02 aug 2013, 06:49

Vanaf dinsdag 27 augustus zullen de munten beschikbaar zijn op de postkantoren. Op 26 augustus is de ceremoniële eerste slag.

Op 15 augustus 9:00 uur vervalt het embargo en kunnen de grote afbeeldingen en de productafbeeldingen worden getoond met bijbehorende details/omschrijvingen/specificaties.

Groeten Paul

Jorediej
Lid
Lid

Bericht door Jorediej » 16 aug 2013, 11:48

euromunter schreef:Vanaf dinsdag 27 augustus zullen de munten beschikbaar zijn op de postkantoren. Op 26 augustus is de ceremoniële eerste slag.

Op 15 augustus 9:00 uur vervalt het embargo en kunnen de grote afbeeldingen en de productafbeeldingen worden getoond met bijbehorende details/omschrijvingen/specificaties.

Groeten Paul
Ik kwam hier zelf net iets te laat achter. Ik was in de veronderstelling dat deze gister al af te halen waren bij het postkantoor. Bleek dat deze nu pas op de webshop van de knm te verkrijgen staat. Medewerker van Postnl vertelde me dat ze de coincards inderdaad 27 augustus verwachten. Nog eventjes wachten dus.. :)

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 20 sep 2013, 09:45

KNM schreef:

Themaset 2013

De Themaset 2013, met als thema De laatste Koninginnedag, is de laatste BU-set met munten van Koningin Beatrix.
500pix-Themaset-2013.jpg
Deze bijzondere set bevat, naast acht Nederlandse euromunten 2013 in BU-kwaliteit, een speciaal voor dit thema ambachtelijk geslagen Zilveren herdenkingsuitgifte, gemaakt met de innovatieve fototechniek Minted Photo Image (MPI) en een waarborgteken in de rand.

[hr]

Koninklijke Nederlandse Munt aanwezig op Muntmanifestatie in Houten

Op zaterdag 21 september wordt in de Expo Houten de grootste internationale numismatiekbeurs in Nederland gehouden. De Koninklijke Nederlandse Munt is ook aanwezig, onder andere met de verkoop van bijzondere historische munten.

Maar ook met de exclusieve voorverkoop van de Themaset 2013: De laatste Koninginnedag. Dit is de allerlaatste BU-set met de euromunten van Koningin Beatrix. De online verkoop van deze set start op donderdag 26 september.
Groeten Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 20 sep 2013, 10:17

Grotere afbeeldingen van de BU-set en de penning die in de set zit.
6336 Themaset 2013.jpg
Laatste Koninginnedag VZ.JPG
Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 26 sep 2013, 10:54

KNM schreef:

Nu beschikbaar: de Themaset 2013

26 september 2013

De Themaset 2013 is nu verkrijgbaar in onze webwinkel. De laatste Koninginnedag is de laatste BU-set met de 8 euromunten van Koningin Beatrix. Ook bevat de set een speciaal voor dit thema geslagen Zilveren herdenkingsuitgifte. Een prachtige toevoeging op uw verzameling!

• De laatste BU-set met de 8 Nederlandse eurodenominaties 2013 van Koningin Beatrix

• Inclusief prachtige Zilveren herdenkingsuitgifte met innovatieve fototechniek Minted Photo Image (MPI)

• De herdenkingsuitgifte staat symbool voor de feestelijke viering van de laatste Koninginnedag en voor de overgang van Koningin naar Koning

• Gelimiteerde oplage van 4.000 stuks

€ 35,00

Specificaties:

Metaal: Divers
Gehalte: Herdenkingsuitgifte 925/1000 (zilver)
Gewicht: Herdenkingsuitgifte 16,40 g
Diameter: Herdenkingsuitgifte 30 mm
Rand: Divers
Rand: Herdenkingsuitgifte: glad met waarborgteken
Kwaliteit: Brilliant Uncirculated
Nominale waarde: 3,88 euro
Oplage: 4.000
001.jpg
002.jpg
003.jpg
004.jpg
Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 26 sep 2013, 10:57

In december verschijnt er nog een BU-set, althans staat gepland, met het thema 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden: de landing van Willem I op Scheveningen op 30 november 1813.

Deze set heeft een geplande oplage van 5.000 sets, maar zal dus NIET de munten hebben met het portret van oud koningin Beatrix erop. Zal dat dan de eerste set worden met de munten van koning Willem? EN met welk jaartal: 2013 of 2014? Anders wordt het wel een zeer gelimiteerde jaarset...

Groeten Paul

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 26 sep 2013, 12:27

euromunter schreef:In december verschijnt er nog een BU-set, althans staat gepland, met het thema 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden: de landing van Willem I op Scheveningen op 30 november 1813.

Deze set heeft een geplande oplage van 5.000 sets, maar zal dus NIET de munten hebben met het portret van oud koningin Beatrix erop. Zal dat dan de eerste set worden met de munten van koning Willem? EN met welk jaartal: 2013 of 2014? Anders wordt het wel een zeer gelimiteerde jaarset...

Groeten Paul
Paul, weet je zeker, dat dit set komt? In de KNM-jaarkalender is er niets meer van te vinden ...
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 26 sep 2013, 17:44

Ik weet het niet zeker. In de presentatie die ik heb ontvangen van de KNM staat voor december een BU-set "200 jaar Koninkrijk der Nederlanden" aangekondigd. Oplage 5.000 sets, uitgifte in december.

Dit staat verder niet in de muntpers of iets dergelijks maar in een persoonlijk verkregen presentatie. Hierbij staat uiteraard dat de uitgifte onder voorbehoud is.

Groeten Paul

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 27 sep 2013, 12:54

numisfreund schreef:
euromunter schreef:In december verschijnt er nog een BU-set, althans staat gepland, met het thema 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden: de landing van Willem I op Scheveningen op 30 november 1813.

Groeten Paul
Paul, weet je zeker, dat dit set komt? In de KNM-jaarkalender is er niets meer van te vinden ...
De KNM liet me het volgende weten:

In november komt geen BU-set uit over “200 jaar koninkrijk”. Daar is ook nooit sprake van geweest. Er komt wel een speciale herdenkingsmunt van 2 euro met dit thema uit. Meer informatie kunt u in de loop van de komende maand verwachten. Het is nog niet bekend of Beatrix of Willem-Alexander op deze munt zal staan. Het ontwerp is namelijk nog niet vrijgegeven.

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 27 sep 2013, 14:47

Erg jammer dat antwoord van de KNM waarin ze keihard liegen. Ik heb de presentatie in mijn mailbox. Deze mag ik alleen niet publiceren. Mag alleen de informatie er uit halen. En er staat echt een BUset gepland voor december met als thema 200 jaar Koninkrijk. Laten ze dan gewoon zeggen dat de set niet uitgebracht wordt.

Groeten Paul

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 27 sep 2013, 20:52

euromunter schreef:Erg jammer dat antwoord van de KNM waarin ze keihard liegen. Ik heb de presentatie in mijn mailbox. Deze mag ik alleen niet publiceren. Mag alleen de informatie er uit halen. En er staat echt een BUset gepland voor december met als thema 200 jaar Koninkrijk. Laten ze dan gewoon zeggen dat de set niet uitgebracht wordt.

Groeten Paul
Dit jaar waren er wel erg veel uitgiften, mede door de troonwisseling ingegeven en vermoedelijk niet gepland. En dan al die rages rond penningenreeksen, zilveren postzegels en wat dies meer zij. Het leveringsprogramma naar particuliere klanten kraakte nogal vermoed ik, ook te zien aan de verschillen in verzending qua tijd naar hun klanten. Voordeeltje is wel dat ze per fout een tegoedbon van 5 euro sturen :LoneRanger: .
Zoals zo vaak moeten er heel wat bronnen bij elkaar worden gebracht om een compleet en goed beeld te krijgen. De klantenservice zie ik dan ook gewoon als EEN bron.
Zelf kan ik er wel inkomen dat ze hun voorgenomen programma hebben aangepast n.a.v. de troonwisseling (extra 2 euromunt en een extra BU-set). Sinds de privatisering is het beleid navenant gewijzigd maar dat is daarvan een logisch gevolg. Wie weet komen de aandelen nog eens op de markt en als een muisjesboer of zo een pakket hiervan aanschaft zullen we weer voor nieuwe verrassingen komen te staan. Maar mede voor deze flexibiliteit is de euro in het leven geroepen :hahaha: .

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

numisfreund Germany
Moderator
Moderator

Bericht door numisfreund » 01 okt 2013, 11:04

KNM van vandaag:

Precies over een week is de lancering van de bijzondere 2 euro ter ere van de viering van 200 jaar Koninkrijk – de eerste 2 euromunt met Koning Willem-Alexander! De munt is op 8 oktober vanaf 9 uur beschikbaar in onze webwinkel, dan wordt ook het ontwerp en het assortiment bekendgemaakt.
Groet uit Dortmund / Duitsland van Rudolf

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 okt 2013, 11:17

Wordt het een losse munt of ook een coincard?
Hoeveel worden er in omloop gebracht of moet je hem exclusief bij de KNM aanschaffen?

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 01 okt 2013, 12:33

Alfred, op de informatie berust een embargo tot dinsdag 8 oktober 9 uur.

Ik kan dus geen verdere informatie verstrekken. Wat ik wel kan zeggen is dat de munt eind november wordt uitgegeven.

De verzamelaarsuitgiftes zullen vanaf 8 oktober te koop zijn in de webwinkel van de KNM. Uitlevering volgt eind november. Voor een unc-munt zul je bij de handelaren moeten zijn.

Volgende week meer nieuws!

Groeten Paul

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 01 okt 2013, 13:17

Bedankt voor de info, ik wacht dan volgende week wel af.

Groeten, Alfred

Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim » 01 okt 2013, 18:29

Ik heb mijn moeder al volledig geïnstrueerd hoe je moet bestellen bij de KNM.
Als er weer een coincard komt, zal die wel zo op zijn, en ik wil niet de hoofdprijs betalen :)
Ben benieuwd naar het ontwerp, ik hoop op wat moois (logisch eigenlijk...)

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 08 okt 2013, 09:56

BU-set "200 jaar Koninkrijk" komt definitief te vervallen.

Groeten Paul

mmmunten
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door mmmunten » 08 okt 2013, 10:23

Prachtig ontwerp van de nieuwste 2 euro met thema 200 jaar koninkrijk. Volgens nieuwsbrief verkrijgbaar in o.a. muntrol en BU coincard, proof en ingekleurde combinatieset. Zie dit topic voor meer info.

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 08 nov 2013, 12:43

Een niet gekozen ontwerp van de 5 en 10 euromunt "300 jaar Vrede van Utrecht".
Coin
Commissioned by Royal Dutch Mint, 2012 (unrealized)

The Ministry of Finance asked me to design a commemorative coin for the 300-year anniversary of the Treaty of Utrecht in 2013. It was a great challenge to create a design without contrasts or colour; only in relief.
2012 munt dubbel5.jpg
2012 munt 3d-achter-rot.jpg
2012 munt 3d-voor-rot.jpg
2012 munt achter_5.jpg
2012 munt voor_8.jpg
2012 munt dubbel10.jpg
Ontwerp afkomstig van Monique Wijnbrands
Groeten Paul

Terug naar “Uitgifteprogramma's per euroland”