5 cent 1980 Misslag?

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: 5 cent 1980 Misslag?

Bericht door Munthunter » 06 feb 2012, 22:10

Ik ben van mening dat dit topic gesloten mag worden.

De meningen verschillen en ik vind niet dat het forum een plek moet zijn waar iemand aan de schandpaal genageld mag worden. Danny heeft, mijns inziens, duidelijk kenbaar gemaakt dat hij niet zeker was van de echtheid van deze misslag, zowel hier als op Marktplaats.

Ik weet niet wat hij er voor heeft gekregen, maar hij zal er niet van op vakantie kunnen dus laten we het woord oplichting alsjeblieft niet zomaar rond gaan strooien, oplichting is toch echt wat anders... Het is namelijk nog al wat als je dat naar je hoofd geslingerd krijgt.

Ga alsjeblieft met respect met elkaar om!

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

willemo Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door willemo » 06 feb 2012, 22:14

Ben mee eens doe maar opslot....

Ik vind dat er respectvol omgegaan is, maar dat er best kritisch gekeken kan worden naar elkaar...

Het is immers een forum, geen theekrans.
Hostis Honor Invidia

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 06 feb 2012, 22:36

Munthunter schreef:Ik weet niet wat hij er voor heeft gekregen, maar hij zal er niet van op vakantie kunnen dus laten we het woord oplichting alsjeblieft niet zomaar rond gaan strooien, oplichting is toch echt wat anders...
Jeroen,

Ik vind de schaal waarop iets gebeurd niet zo belangrijk, als je hier op het forum vraagt om meningen over een eventuele misslag, dan past het naar mijn mening niet om tegelijkertijd de munt te koop aan te bieden met de suggestie dat het wel eens een misslag zou kunnen zijn.
Wacht dan eerst de meningen af en die wijzen in dit geval toch duidelijk naar huisvlijt. Dan toch verkopen als mogelijke misslag vind ik op zijn zachts gezegd niet netjes.
Natuurlijk kan je stellen dat de koper dan maar beter op moet letten, maar het zijn vooral dit soort misleidende aanbiedingen die marktplaats een slechte naam geven.
Hoe zou jij je voelen als je mede door je eigen onwetendheid zo'n "misslag" hebt gekocht, het aan een kenner laat zien die je dan vertelt dat het een stuk huisvlijt is? Zou jij je dan niet belazerd voelen? Helemaal als je er ooit achter komt dat de verkoper op een forum heeft geinformeerd en daar te horen kreeg dat er een flinke kans was dat het niet om een misslag ging.

Luit

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 07 feb 2012, 11:45

onwetendheid , Ja
misleiding , misschien.

oplichters zijn verkoper op Marktplaats, die willens en wetens dingen te koop zetten die ze niet bezitten,
nadat de koper het geld heeft overgemaakt , hoort en ziet hij nooit meer wat.
En daar is dit in dit geval geen sprake van.
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”