Nu vroeg ik mij af of de munten / misslagen ook wat meerwaarde hebben? Of is dit alleen iets voor de specifieke verzamelaar?
Hier een aantal voorbeelden:

Moderator: maarten89
Hmmm, ja maar dat gaat niet echt op bij die foto met het jaartal 2006 erop... Daar lijkt het meer alsof er een stuk af is en er tussen is gekomen ofzo, alsof het eraf is gesmolten of platgeslagen...$and€r schreef:Ik zie dit ook meer als slijtage van het stempel..
Niet iedereen is uit op profit, met deze man heb ik al vaker mooie ruil deals gemaakt... Hij heeft dan ook al vaker extra munten mee gestuurd.Griphus schreef:Euh, ik denk dat deze munten niet echt een specifieke meerwaarde hebben, want als dit wel zo mocht zijn, had diegene uit Turkije de munten toch wel aan een misslagen verzamelaar ofzoiets verkocht? Of hij moet in geldnood zitten, maar dan nog lijkt het me sterk.
Kan ik inkomen, maar persoonlijk zie ik het wel als afwijkende munten (misslag is het dan niet, maar ik vind ze wel interessant)$and€r schreef:Ik zie dit ook meer als slijtage van het stempel..
Ik kon me inderdaad herinneren dat zoiets hier al voorbij was gekomen, bedankt voor de link.hierm schreef:Deze misslagen komen nogal eens voor bij deze relatief nieuwe munten, zelf heb ik er ook een paar in mijn verzameling, is leuk voor een verzamelaar , maar heeft verder geen extra waarde.
Dit heb ik in een eerder topic al eens genoemd : viewtopic.php?f=76&t=6568