Misslag / Doubble Die: 1 Frank, 1995 - Belgie

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

Kingz
Senior lid
Senior lid

Misslag / Doubble Die: 1 Frank, 1995 - Belgie

Bericht door Kingz » 12 sep 2011, 14:55

Ik ben gisteren eens door de Belgische bak met munten gaan zoeken, en kwam een aantal leuke afwijkingen tegen.
Deze was denk ik nog wel het interessantst, vraag me alleen af wat hier precies gebeurd is...
Hopelijk kan iemand hier wat uitleg over geven, en wellicht de juiste term zeggen :thumb up:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!

Dick
Superlid
Superlid

Re: Misslag / Doubble Die: 1 Frank, 1995 - Belgie

Bericht door Dick » 12 sep 2011, 15:38

Wat hier is gebeurd weet ik niet maar het is wel een hele mooie misslag. :thumb up:
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 12 sep 2011, 16:04

Machinaal dubbel.. Stempel kan aan het eind van zijn latijn zijn geweest, ietwat los gezeten, etc.. Kan verschillende oorzaken hebben waarom het zo ernstig is.. Helaas weinig "premium" volgens sommige.. Ik had deze afbeelding in een ander topic ook al eens geplaatst, maar dit laat het verschil zien.. (Ben ermee bezig om uitgebreid in te gaan op de verschillen maar te weinig tijd momenteel, topic volgt ooit.. froghmmm )
diagram_of_doubling.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Kingz
Senior lid
Senior lid

Bericht door Kingz » 12 sep 2011, 16:27

Bedankt Sander, ik was inderdaad aan het twijfelen ook nog tussen die term. Heb jouw topics ook wel af en toe voorbij zien komen, en heb dat plaatje ook opgeslagen! ( greeny )
Vond het er al extreem uitzien dus dacht misschien een doubble die... zou dat overigens wel een premium opleveren ipv machine doubble? Volgens mij wel toch..?
Maar die heb ik helaas nog niet in mijn bezit, althans niet bewust gewvonden (wellicht wacht die ergens op mij tussen al het andere "grut" :twisted: )
Dus ik ga nog maar effe verder zoeken, en ik wacht geduldig af op je topic over Machinaal Dubbel :thumb up:
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!

Aernout België
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 12 sep 2011, 22:04

Komt vaak voor op deze munten, eveneens op het type ervoor.

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”