Spanje 5 peseta variant

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

hierm
Donateur
Donateur

Spanje 5 peseta variant

Bericht door hierm » 26 okt 2012, 15:16

Hierbij 2 munten waarbij duidelijk het effect van een brede of smalle rand zichtbaar wordt.Van een spaanse verzamelaar hoorde ik dat er meer jaren uit deze 5 peseta serie met brede en smalle rand zijn vervaardigd, echter die heb ik(nog) niet in mijn verzameling, tot nu toe alleen die op deze bijlage staat. Ik ben nog op zoek naar de andere jaren.

Afbeelding
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Re: Spanje 5 peseta variant

Bericht door grivnagozer » 26 nov 2012, 09:38

Deze variant kende ik, maar voor ik weer de benen neem, de 5 peseta steigerend paard heeft ook een variant, namelijk dat een voorbeen is weggevallen en zodoende telt het paard dan nog maar 3 benen i.p.v. 4 benen.. :lollig:
tja..

Senior
Volledig lid
Volledig lid

Re: Spanje 5 peseta variant

Bericht door Senior » 30 nov 2012, 02:50

grivnagozer schreef:de 5 peseta steigerend paard heeft ook een variant, namelijk dat een voorbeen is weggevallen en zodoende telt het paard dan nog maar 3 benen i.p.v. 4 benen..
Dat klinkt mij in de oren als een muntje geslagen met een vervuild stempel. Het is dan dus geen variant. Scherpe foto's van een dergelijke munt zouden mogelijk meer duidelijkheid kunnen scheppen.

Groeten,

Senior

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”