2 new pence 1971

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de wereldmunten.

Moderator: koenmunten

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 13 dec 2009, 20:19

Ik heb wel eens gehoord dat een accu zeker voldoende is, maar in de oudheid hadden ze als het ware een grote baterij , niet zo als wij kennen
natuurlijk. Dat was voldoende zelf minder als 1 1/2 V .

Ik weet niet meer hoe het toen ging met het maken van een baterij maar
het ging om een aardenwerken pot die afgesloten werd en er zat een vloeistof in. Daar in zaten 1 of 2 metalen pijpen zodat dat reactie gaf en
aan het uiteinde bevestigde je een metalen draad.

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 19 dec 2009, 22:06

Ik wil even zeggen dat ik nieuw middel heb aangekocht om te gaan
behandelen. Het sopje met zuren is dus niet voldoende, je krijgt verkleuring maar het bekende resultaat. Geen speciaal effeckt.
Standaard krijg je dus donkerbruin/zwarte kern , ring blijft gelijk als normaal bij de 2 euro. Geen bijzonderheid want dit komt veel voor.

De centen moet ik dus in zilverkleur krijgen.

De vorige cent in het middel heeft de kleur tot nu toe behouden.

Ik ga met 2 euro en 1 euro's aan de gang omdat deze 2 metaalsoorten heeft.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 20 dec 2009, 09:17

Ben benieuwd Marcel!

Misschien wel raadzaam om je bevindingen in een apart (nieuw) topic te plaatsen. Het is beter te vinden en dit topic gaat niet te veel off-topic ;)

Doe je wel voorzichtig?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 20 dec 2009, 16:40

Ja daar zal ik wat aan gaan doen.

Het lukt me echt nu niet, jullie horen wanneer het weer zo ver is.

ferassie Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: 2 new pence 1971

Bericht door ferassie » 18 dec 2020, 01:09

Ik heb een vraag over de 2 new pence uit 1971.

Ik heb gezocht wat deze munt waard is en wat schets mijn verbazing, ik zie deze 2 new pence 1971 brons staan met 2 zeer uiteenlopende bedragen.
Ik zie die munt staan voor 1 pond, maar ik zie hem ook staan voor 1300 pond. Tussen beide munten zie ik echt geen verschil, zou iemand mij kunnen vertellen wat nu het verschil is tussen die 2 munten. Zowel de munt kant als de kop kant zijn hetzelfde bij de goedkope en de dure munt.

Als iemand mij het verschil zou kunnen vertellen ben ik daar zeer dankbaar voor.

B.v.d, Ferassie

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 18 dec 2020, 04:33

Ja ik kan het verschil vertellen dat is de prijs van een aantal eBay gekkies die elkaar aansteken.

Het gaat om het woord NEW PENCE dat is gebruikt tussen 1971 en 1981 na de invoering van het nieuwe decimale muntstelsel en vanaf 1982 staat er weer TWO PENCE op de munten. De zogenaamde zeldzaamheid is te danken aan een batch die is gemaakt in 1983, een aantal munten heeft per abuis toch nog een keerzijde met NEW PENCE, door het gebruik van oude stempels. Deze "mules" zijn in fdcsetjes beland van Martini en Heinz en hebben idd een significante meerwaarde (500 tot 2000 euro) het allerergste is dat er gewoon mensen intrappen maar goed iemand die 12000 dollar neerlegt op ebay voor een RARE coin die 275 keer op eBay staat verdiend geen medelijden :-(

https://www.ebay.com/itm/1971-Elizabeth ... 9&LH_BIN=1
https://www.ebay.com/itm/UK-COIN-Rare-1 ... 7675.l2557
https://www.ebay.com/itm/1971-2-pence-c ... 9&LH_BIN=1
https://www.ebay.com/itm/1971-NEW-PENCE ... 7675.l2557

Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 18 dec 2020, 08:50

Geen enkele van deze munten is echt voor deze prijs verkocht.

Helaas laat Ebay ook geannuleerde munten zien in de verkoopresultaten.

Dus: ik wil een prijs van een munt kunstmatig opdrijven, dan maar ik een aantal nep-accounts aan, sommigen om te kopen, andere om te verkopen, verkoop een bepaalde munt voor belachelijke prijzen onderling en annuleer al deze aankopen en voilà, ik heb een uiterst zeldzame munt gecreëerd.

Het is ook aan de hand met een zogenaamd zeer zeldzame afwijking van een Griekse 2 Euro 2002 S in ster (geslagen in Finland, oplage 70 miljoen!). 2 stuks zogenaamd verkocht voor 59000 pond, maar je ziet meteen dat dezelfde munten opnieuw aangeboden zijn.

Kijk je onderaan in de lijst verkoopresultaten dan zie je de meeste van deze munten gewoon tussen de 1 en 4 Euro weg gaan.

Een andere mogelijkheid is dat Ebay hier gebruikt wordt voor witwasacties of financiering van terrorisme, maar daar weet ik het fijne niet van.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 18 dec 2020, 10:43

Bizar! De mule uit 1983 (met per abuis NEW PENCE op de munt) is zeldzaam. Al die andere 2 Pence stukken met NEW PENCE niet. En toch worden ze aangeboden als RARE... :suprised: :wtf:

Meer op:

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 18 dec 2020, 11:29

Mm, ik heb al vele jaren dit mapje in huis. Uitgegeven ter ere van de introductie van het decimale stelsel in de UK. Een soort setje ook om de inwoners te laten wennen, net als die Zalm-kit bij de invoering van de euro indertijd.

Ik denk dat ik deze ook maar op Ebay zet. De set bevat niet alle de Ultra RARE 2 New Pence uit 1971 maar ook alle andere munten zijn voorzien van New Pence!
Bert, Jan, deze inzetten voor 5000 euro dan maar? :lach: :gniffel:
First Decimal Set UK 1971 1.png
First Decimal Set UK 2.png
First Decimal Set UK 3.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebs Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Gebs » 22 dec 2020, 19:47

Jan W schreef:
18 dec 2020, 10:43
Bizar! De mule uit 1983 (met per abuis NEW PENCE op de munt) is zeldzaam. Al die andere 2 Pence stukken met NEW PENCE niet. En toch worden ze aangeboden als RARE... :suprised: :wtf:

Meer op:
Als ik rond kijk op Ebay voor Canadese munten zetten volgens mij sommige verkopers bij iedere munt dat hij rare is. Gelukkig heb ik goede munten gidsen en dan ik meestal vrij snel dat het met dat rare wel mee valt

Terug naar “Wereldmunten”