beste muntenverzamelaars van munthunter.nl ik heb 2 munten gekregen en heb de volgende informatie gekregen van verzamelstek enschede.
het is een reales.
het is echt zilver.
munten wegen 26.67 gram en 26.69 gram.
het komt uit de tijd van Philips de 4de.
het is gevonden op de kustlijn van het engelse eiland isle of wight.
het is zo rond 1680 a 1700, dus 332 jaar a 312 jaar oud.
het zijn waarschijnlijk munten uit de strijdt tussen de engelsen en de spanjaarden, uit de strijd van/om trafelgar, met betrekking tot nelson.
de munt is gemaakt en geslagen in opdracht van de spaanse koning in een zuid amerikaans land, vermoedt equador of bolivia.
het is gechopt.
welke munt is dit?
-
yaelenschede
welke munt is dit?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: welke munt is dit?
Van harte welkom op Hét Munten en bankbiljetten Forum!
Als je ze op het strand hebt gevonden dan is het goed mogelijk dat ze afkomstig zijn uit een wrak en aangespoeld zijn. Dat maakt een verhaal altijd iets 'spannender'. In ieder geval de moeite waard om na een storm daar eens een keer met een detector te gaan zoeken.
Het is maar een gedachte, maar ik vind hem wel interessant.
Gr. Jeroen
Als je ze op het strand hebt gevonden dan is het goed mogelijk dat ze afkomstig zijn uit een wrak en aangespoeld zijn. Dat maakt een verhaal altijd iets 'spannender'. In ieder geval de moeite waard om na een storm daar eens een keer met een detector te gaan zoeken.
Het is maar een gedachte, maar ik vind hem wel interessant.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Deze staat in verkeerde rubriek. Moet even verplaatst worden als het kan
- alles voor de euro uit Nederland.
-
yaelenschede
in welke rubriek zou het dan moeten staan? sorry ben pas vandaag geregistreerd.Danny de Munt schreef:Deze staat in verkeerde rubriek. Moet even verplaatst worden als het kan
Geeft helemaal niets iedereen kan fouten maken ;-)
Als je naar forumindex gaat en naar beneden gaat zie je staan onder Munten, welke munt heb ik hier.
Daar had deze eigenlijk horen te staan.
Maar deze zal spoedig verplaatst worden naar juiste rubriek.
Groet Danny
Als je naar forumindex gaat en naar beneden gaat zie je staan onder Munten, welke munt heb ik hier.
Daar had deze eigenlijk horen te staan.
Maar deze zal spoedig verplaatst worden naar juiste rubriek.
Groet Danny
- alles voor de euro uit Nederland.
-
verzamelstek
- Volledig lid

Ik had gisteren ff geen internet.. maar kan misschien wat toelichten.
1 van de munten ( plaatje 1) zou een mexico 8 reales kunnen zijn. Jaar 1729-1730.. vanwege de R ..(Nicolas de Roxas)
groeten
Marcel
verzamelstek
1 van de munten ( plaatje 1) zou een mexico 8 reales kunnen zijn. Jaar 1729-1730.. vanwege de R ..(Nicolas de Roxas)
groeten
Marcel
verzamelstek
-
Lotus07
- Superlid

Ik denk dat alle munt(en) op de foto's afkomstig zijn uit Mexico.
Zie: http://en.numista.com/catalogue/mexique-4.html
Die eerste is volgens mij een 4 Reales uit 1556 Mexico.
Grt, Lotus07
Zie: http://en.numista.com/catalogue/mexique-4.html
Die eerste is volgens mij een 4 Reales uit 1556 Mexico.
Grt, Lotus07
Laatst gewijzigd door Lotus07 op 08 sep 2012, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!
Qua gewicht is de aanname dat het om stukken van 8 realen gaat niet verkeerd. Ze zijn wel wat ouder dan uit de tijd van de zeeslag van Trafalgar (1805) waar Horatio Nelson de Franse vloot van Napoleon versloeg.
Als de stukken van Philips IV zijn moeten ze vóór of op 1665 gedateerd worden, toen stierf hij.
Misschien kun je wat foto's maken met de macro-instelling van je fototoestel en dan recht van boven zodat we meer details kunnen zien. Dat vergemakkelijkt de determinatie van deze, bijzondere, munten.
Als de stukken van Philips IV zijn moeten ze vóór of op 1665 gedateerd worden, toen stierf hij.
Misschien kun je wat foto's maken met de macro-instelling van je fototoestel en dan recht van boven zodat we meer details kunnen zien. Dat vergemakkelijkt de determinatie van deze, bijzondere, munten.