5 1/2 kilo stuivers (juliana-beatrix)

Plaats hier alle informatie, weetjes, vragen, etc. over de Nederlandse koninkrijksmunten tussen 1806 - 2001

Moderator: maarten89

Houtenmunt
Volledig lid
Volledig lid

5 1/2 kilo stuivers (juliana-beatrix)

Bericht door Houtenmunt » 16 dec 2012, 12:14

Ik heb ongeveer 5 1/2 kilo stuivers van Juliana en Beatrix. Helaas relatief veel nieuwe jaren, want verzameld in de jaren 90 door ze uit omloop te halen. Dat was dan ook naast mijn muntenverzameling, gewoon voor de lol kijken hoeveel ik er kon krijgen zonder ze op te kopen.
Dus ja als ik dat ga verkopen wordt het waarschijnlijk een metaal handelaar (al dan niet via marktplaats) maar dan worden ze omgesmolten en misschien zijn ze nog van de sloop te redden als
...
iemand hier er interesse voor heeft.
Verzamelgebied: wereldmunten en Nederland van de 19e eeuw tot voor de euro.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: 5 1/2 kilo stuivers (juliana-beatrix)

Bericht door Munthunter » 16 dec 2012, 19:45

Ik heb onlangs 15 kilo centen en stuivers verkocht op Marktplaats. Hier wilde niemand ze hebben en op Marktplaats werden ze na een week of twee opgemerkt door een metaalopkoper. Ik ben bang dat ze omgesmolten zijn, maar er is zichtbaar geen vraag bij verzamelaars, althans niet bij verzanelaars die er een normale prijs voor wilden betalen. Hoogste bod was namelijk 5 euro :hahaha:

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Houtenmunt
Volledig lid
Volledig lid

Re: 5 1/2 kilo stuivers (juliana-beatrix)

Bericht door Houtenmunt » 16 dec 2012, 20:56

Ik heb meer geluk gehad. Er heeft iemand via PB gereageerd en uiteindelijk zijn we op een redelijke prijs uitgekomen.
Misschien net ietsje minder dan ik op marktplaats had kunnen krijgen, maar niet veel er onder en nu blijven de munten bewaard. :thumb up:

En.. een klein voordeeltje is dat nu ik de munten even kort door mijn handen heb laten gaan, ik er een muntje van 1 grosz en 5 groszy in aan trof van Polen, die gaan mooi mijn verzameling in.
Ook een 2 pfennig, maar ja daar ben ik dan weer wat minder enthousiast over :knipoog:
Verzamelgebied: wereldmunten en Nederland van de 19e eeuw tot voor de euro.

Terug naar “Koninkrijk Nederland 1806 - 2001”