info en waarde gezocht van de 1978 calendar/art medal

Plaats hier berichten over penningen die nog niet in de andere onderdelen zijn benoemd.
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Re: info en waarde gezocht van de 1978 calendar/art medal

Bericht door koiboyke » 08 dec 2010, 11:53

DAt is weer mooi balen met die staking.
Wacht op mijn pallas gulden.
Gr Mark
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 08 dec 2010, 17:58

koiboyke schreef:DAt is weer mooi balen met die staking. Wacht op mijn pallas gulden. Gr Mark
Als je mazzel hebt krijg je hem zaterdag. Ik wacht op 2 biljetten.
Wel vreemd trouwens dat ik ondanks de staking vandaag post in mijn brievenbus vond. :?:

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 09 dec 2010, 00:52

hallo neozion , ja het was inderdaad een mooie medaille
maar wil mij toch meer bezig houden met munten sparen
en niet teveel met penningen en medaille's
want ik heb nu al van alles teveel ,ik heb nog heel wat uit te zoeken in mijn verzameling
en wie weet zit daar ook wel weer iets appart tussen waarvan ik nu nog geen weet heb .

en alfred ik ben tevreden met de prijs die ik er voor kreeg ,maar kreeg net nog een berichtje binnen
van iemand die over de 200 wou geven ,net te laat ,maar thja dat zal je altijd zien .
en heb het pakje met de medaille vanmiddag op de post gedaan en zie nu net via de barcode
dat het in het depo ligt ,maar door de staking heb ik wel het idee dat het daar inderdaad nog wel even
blijft liggen ,dus de nieuwe eigenaar zal even geduld moeten hebben .
maar dat komt vast wel goed.

groetjes van mario

koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 09 dec 2010, 10:10

Ilosab schreef:
koiboyke schreef:DAt is weer mooi balen met die staking. Wacht op mijn pallas gulden. Gr Mark
Als je mazzel hebt krijg je hem zaterdag. Ik wacht op 2 biljetten.
Wel vreemd trouwens dat ik ondanks de staking vandaag post in mijn brievenbus vond. :?:

Gr. Alfred
Ik ben bang dat dat pas dinsdag wordt.
Op zaterdagen komen ze maar heel zelden.
Op maandag al helemaal niet.
Gr MArk
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 28 dec 2010, 23:27

Het doosje vermeldt Franklin Mint, en deze hadden tot 2004 de gewoonte om alle jaren een Art Calender Medal te maken, maar wegens teruglopende verkopen zijn ze daar mee gestopt. De mij vroegst bekende is van 1965. De laatste jaren waren ze bezig met de Chinese Zodiac erop te zetten.

Van deze penning zijn ook gouden afslagen en bronzen afslagen bekend. De diameter zou uit mijn hoofd iets van 76mm moeten zijn met een gehalte tussen de S800 en s925, daar de gehaltes jaarlijks kunnen verschillen.

En wat die kalender betreft, hij is eveneens deels afgebeeldt op een Belgische munt van 500 franc 1993 voor de Europaliatentoonstelling in Mexico.
tja..

mariomunt
Lid
Lid

Bericht door mariomunt » 29 dec 2010, 09:58

grivnagozer schreef:Het doosje vermeldt Franklin Mint, en deze hadden tot 2004 de gewoonte om alle jaren een Art Calender Medal te maken, maar wegens teruglopende verkopen zijn ze daar mee gestopt. De mij vroegst bekende is van 1965. De laatste jaren waren ze bezig met de Chinese Zodiac erop te zetten.

Van deze penning zijn ook gouden afslagen en bronzen afslagen bekend. De diameter zou uit mijn hoofd iets van 76mm moeten zijn met een gehalte tussen de S800 en s925, daar de gehaltes jaarlijks kunnen verschillen.

En wat die kalender betreft, hij is eveneens deels afgebeeldt op een Belgische munt van 500 franc 1993 voor de Europaliatentoonstelling in Mexico.
hallo grivnagozer ,bedankt voor de info ,al heb ik de medaille onlangs al verkocht is het toch interesant
om er wat meer over te weten ,wie weet voor later als ik of iemand anders hier nog eens zoiets tegen komt .
en dat de medaille gedeeltelijk op een belgische munt van 500 franc staat ,zou ik eens na moeten kijken
heel misschien heb ik die ook wel ,
maar van de calender medaille die ik heb verkocht ,ben ik nooit een tweede tegen gekomen
niet bij verzamelaars en ook niet op internet ,al is er genoeg over te vinden op google
maar die ik had stond er nooit bij , dus bleef het een appart ding
dank u voor de info
groetjes van mario

grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 29 dec 2010, 22:26

graag gedaan!
tja..

Terug naar “Overige penningen”