Biljettenwaarde

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
Daniël
Superlid
Superlid

Biljettenwaarde

Bericht door Daniël » 31 jul 2011, 21:58

Ik ga mijn biljet verzameling beeindigen i.v.m. een nieuwe verzameling binnenkort maar ik wil deze biljetten op de forummarkt zetten maar ik weet niet wat ik ervoor zou kunnen vragen, zou iemand me kunnen helpen?

Natuurlijk ga ik niet de volle poen aan de leden vragen maar wil wel ongeveer de waarde ervan weten.

Alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daniël
Superlid
Superlid

Re: Biljettenwaarde

Bericht door Daniël » 31 jul 2011, 22:12

Gaat in een keer weg, maar dan zeker niet voor de normale waarde natuurlijk forumkorting :LoneRanger:

Robin
Moderator
Moderator

Bericht door Robin » 31 jul 2011, 22:20

Eurocoin schreef:ik schat,dit lot op 75 euro+ voor het hele lot.
Toch fijn dat je beëdigd taxateur bent op het gebied van biljetten, euromunten, koninkrijkmunten EN provinciale munten..
1 "Pallas"guldens verzamelaar.
Was altijd op jacht naar dat ene jaar van die ene provincie of stad.. of naar elke anomalie van de 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena..

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 31 jul 2011, 22:24

Bij de bovenste foto lijkt het dat enkele hoeken weg zijn maar die zitten dubbelgevouwen... zonde maar goed, zo heb ik ze ook gekregen :oops:

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 31 jul 2011, 22:27

er zitten biljetjes bij waar 0.25 ct redelijk is
de meeste 1 euro,een paar van iets meer....
dan zit je met 20 euro toch wel aan de top
mvrgr leon voorn
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at muntmanifestatie wave:

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 31 jul 2011, 22:40

Eurocoin schreef:ik schat,dit lot op 75 euro+ voor het hele lot.
Dan zou ik als ik jou was de daadwerkelijke verkoopprijzen maar eens onder de loep nemen.
Maar als jij dit lot schat op 75 euro of zelfs meer, dan wil Gible het lot vast aan je verkopen voor 50 euro zodat jij er 25 euro + winst op kunt maken..

Het zijn eigenlijk allemaal veel voorkomende biljetten en de waarde zal dan ook niet zó hoog liggen.
Als biljetten in een -groot- lot worden verkocht in UNC staat zijn dat meestal prijzen van 25 cent of iets meer.
Er zitten bij dit lot wel biljetten die een iets hogere (catalogus)waarde hebben, maar voor de 35 biljetten zou je voor de forumveiling een mooie inzet hebben met 10-15 euro en zal je met 20 euro, zoals Leon al zegt, aan de top zitten.

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 31 jul 2011, 22:42

Haha! Als Eurocoin dit lot wilt kopen mag die het hebben voor 40 euro. Maar toch bedankt voor de moeite Eurocoin ;)

Ik ga een veiling openen met inzet vaan 15, dankjulliewel :D

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 31 jul 2011, 22:47

Het is trouwens wel een leuk lot!
Zelf "verzamel' ik als zijtak ook wel biljetjes, vooral in zo'n zomerdip dat er weinig aanbod is en vanwege de soms prachtige grafische afbeeldingen!

en ze zijn altijd leuk om saaie mappen en agenda's mee te kaften :lol:

Afbeelding
Afbeelding

Kingz
Senior lid
Senior lid

Bericht door Kingz » 31 jul 2011, 22:48

Eurocoin schreef:wat bedoel je
Beter houd je het gewoon bij de euromunten volgens mij... :silent: :shifty:
Ik snap dat de intentie goed is enzo, maar ik zie / en lees wel vaker specifieke opmerkingen van je waarvan ik me afvraag hoe je er op komt.. :thuink:
En dat je zonder het te weten toch gewoon eruit knalt, zonder even er over na te denken of een rond te kijken..
Kan aan mij liggen, maar denk dat het daar een beetje op neer komt.. althans in mijn beleving. Ook bijv. die €75 euro, is dat catalogus prijs ofzo?
Nogmaals, ik neem aan dat de intentie goed is, maar je hoeft niet overal meteen iets te claimen zonder dat je er eigenlijk genoeg over afweet :knipoog:
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 31 jul 2011, 22:54

Ik neem aan dat Eurocoin de boodschap na een paar keer aangeven van andere leden wel begrijpt.

Biljetten staan bij de biljettenveiling, mochten er geïnteresseerde zijn zie ik daar graag de biedingen verschijnen.

Nogmaals, iedereen bedankt voor de moeite ;)

Terug naar “Bankbiljetten algemeen”