Canada biljetten verzamelen

Plaats hier berichten over bankbiljetten in het algemeen. Bijvoorbeeld over fabricage, literatuur, levensduur, materialen, etc.
willy-12
Lid
Lid

Canada biljetten verzamelen

Bericht door willy-12 » 15 jan 2011, 22:43

hallo,
op dit moment spaar ik alleen Nederlandse en Amerikaanse biljetten,maar ik wil ook Canadese biljetten gaan verzamelen.
weet iemand waar ik op moet letten als ik deze biljetten wil gaan sparen.zijn deze biljetten makkelijk te verkrijgen op beurzen
en zijn deze biljetten redelijk betaalbaar om te gaan sparen.

mvg willy-12

Daniël
Superlid
Superlid

Re: Canada biljetten verzamelen

Bericht door Daniël » 15 jan 2011, 22:50

Hey,

Ik zou eens rondkijken op Ebay als ik jouw was. Ik heb de zoekopdracht al voor je:

http://munten.shop.ebay.nl/i.html?_nkw= ... m270.l1313

surbe Bahamas
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 15 jan 2011, 23:11

ik heb de meeste van ebay Usa & Canada gehaald(let wel op eventueel hogere verzendkosten). Voor de wat recentere biljetten vallen de prijzen mee, meestal net boven face value, aanbod is redelijk groot (zeker als het geen unc hoeft te zijn). Oudere biljetten in lagere kwaliteit(fraai) zijn ook nog redelijk betaalbaar
Verzamelaar van bankbiljetten.

willy-12
Lid
Lid

Bericht door willy-12 » 16 jan 2011, 12:29

bedankt voor jullie reactie.
wat is dan ongeveer een normale verzendkosten van uit het buitenland wat niet te hoog is?
ik heb namelijk nog nooit iets gekocht op ebay uit het buitenland.

surbe Bahamas
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 16 jan 2011, 14:19

Dan heb je waarschijnlijk ook geen paypal of creditkaart? Dan wordt het wat lastiger, omdat bankoverschijving over het algemeen niet geaccepteerd wordt. Paypal is overigens aan te vragen zonder creditcard, al meen ik dat er dan wel (kleine) beperkingen gelden. Weet niet precies welke overigens.

Wat ik bedoel, is dat je de prijs incl verzendkosten vergelijkt tussen ebay us/canada enerzijds met die van ebay nederland/de beurs.
Wanneer een biljet op ebay nl voor € 10 weggaat, met €0.5 verzendkosten, lijkt hetzelfde biljet uit USA voor $11(€7.5) goedkoper maar als er er nog $5(€3,75) verzendkosten bijkomen ben je per saldo duurder uit.
Ook staat niet altijd de verzendkosten naar het buitenland vermeldt en zul je dit na moeten vragen.
Normale verzendkosten zijn tussen $2-$4(€1.5-€3) en aangetekend $13,50-$15(€ 9,35- € 11,20)
Laatst gewijzigd door surbe op 16 jan 2011, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 16 jan 2011, 14:21

Ik betaal gemiddeld bij bestellingen 3 euro verzendkosten als het vanuit het buitenland moet komen... (behalve België dan dat is stuk goedkoper).

Maar ik koop dan ook echt alleen dingen die ik niet 1, 2, 3 kan krijgen bij de Nederlandse handelaren.

willy-12
Lid
Lid

Bericht door willy-12 » 16 jan 2011, 14:40

hey,

klopt ik heb geen paypal of creditkaart zal eens navragen bij de bank.

groetjes

surbe Bahamas
Senior lid
Senior lid

Bericht door surbe » 16 jan 2011, 15:30

je bank zal je niet kunnen helpen met paypal vrees ik. Paypal is alleen een online betaalmiddel. Meer info: https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc ... al-outside.

Met een creditkaart kan je bank waarschijnlijk wel helpen, maar soms loont het daarvoor ook om rond te kijken(qua kosten). Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om een creditkaart te nemen zonder echt krediet, het openstaande saldo wordt dan maandelijks volledig van je bankrekening geïncasseerd. Bij de meeste kan je zelf ook geld op storten, verkleint weer het risico dat je geld uitgeeft dat je niet hebt.

willy-12
Lid
Lid

Bericht door willy-12 » 16 jan 2011, 15:40

hey surbe,
bedankt voor de informatie!!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 16 jan 2011, 15:58

surbe schreef:Met een creditkaart kan je bank waarschijnlijk wel helpen, maar soms loont het daarvoor ook om rond te kijken(qua kosten). Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om een creditkaart te nemen zonder echt krediet, het openstaande saldo wordt dan maandelijks volledig van je bankrekening geïncasseerd. Bij de meeste kan je zelf ook geld op storten, verkleint weer het risico dat je geld uitgeeft dat je niet hebt.
Ik heb een creditcard van Visa via de ANWB aangeschaft. Ik gebruik hem voornamelijk als ik in het buitenland ben of een vlucht boek via internet. En het is inderdaad verdomd makkelijk om het openstaande bedrag rechtstreeks via je bankrekening te laten afboeken zoals eerder omschreven. Je kunt niet uitgeven wat je niet hebt, is mijn slogan in ieder geval.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

RobS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door RobS » 16 jan 2011, 20:59

Paypal account kan in combinatie met je bankrekening.
Enig nadeel is dat overschrijven niet zo snel gaat als met combinatie creditkaart.
Bij marktplaats staat een link naar paypal, gewoon aanklikken en een paypalaccount aanmaken.
Is niet zo moeilijk, want het lukte deze stuntel de eerste keer.

Groetjes, Rob.

Daniël
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël » 16 jan 2011, 21:26

Maar bij vele zie ik dat ze paypal alleen aangetekend doen en dan wordt het al gelijk een stuk minder interresant...

willy-12
Lid
Lid

Bericht door willy-12 » 16 jan 2011, 21:28

bedankt,
ik ga het uit zoeken.

mvg willy

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur