Wat er in Tsjechie uit de grond kan komen.

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

Bankovky
Senior lid
Senior lid

Wat er in Tsjechie uit de grond kan komen.

Bericht door Bankovky » 26 mei 2010, 13:50

Gezien de reacties op mijn schrijven, hierbij even een linkje om te zien wat er in Tsjechie uit de grond kan komen (veel foto's). Hoop snel mijn eigen vondsten te kunnen plaatsen in dit forum.

http://www.detektorweb.cz/

Ps: Ook is hier te zien een expeditie naar een van de slagvelden tussen de Duitsers en de Russen (denk dat het nog net polen of al wit rusland is, in iedergeval m.b.t. de slag om Stalingrad (ben geen spesialist))

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 26 mei 2010, 14:25

Ja, ja, jaaaaa, ik zie geweldige kwaliteiten. Een Eldorado voor de zoekers van hier denk ik.

Wellicht in 20XX een forumreisje voor de metaaldetectorzoekers naar Tsjechië?

I'm in!

Overigens met de Google Chrome Browser vertaal je zo'n Tsjechische site gemakkelijk in het Nederlands, d.m.v, van de vertaalknop die pop-upt... Let niet op de gramatica, maar het verhaal wat wordt verteld is zeer goed te begrijpen.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 26 mei 2010, 14:31

Nog even een aanvulling van mijn kant uit:
  • Regels in Tsjechië, met betrekking tot het zoeken met een metaaldetector, zijn als volgt:

'In Tsjechië is het zoeken met detectors meestal toegestaan, mits men zich aan de normaal geldende regels houdt'.

Bron: Blz. 332 - Handboek voor zoekers - Gert Gesink
Afbeelding

Gr. Jeroen

Bankovky
Senior lid
Senior lid

Bericht door Bankovky » 26 mei 2010, 14:43

Dat is een goed plan voor jaar 20xx, laten we even zien hoeveel reacties er komen, ik kan assisteren in onderkomen en zoekplekken. Zou geweldig zijn met zijn alle erop uit te trekken :) .

Nu ken ik het handboek voor de zoekers niet, maar mijn gevoel zegt, eerst toestemming van de eigenaar van het land en dan is er niets aan het handje!

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 26 mei 2010, 15:13

Bankovky schreef: Nu ken ik het handboek voor de zoekers niet, maar mijn gevoel zegt, eerst toestemming van de eigenaar van het land en dan is er niets aan het handje!
Ze bedoelen inderdaad ook het vragen van toestemming, maar ook het NIET zoeken op archeologisch beschermt gebied, privégronden (alleen met toestemming), gevaarlijk (voormalig) oorlogsgebied, i.v.m. de gevaarlijke zaken in de grond zoals bommen e.d., Beschremt natuurgebied en parken. Als je daar wegblijft en dan blijven er nog zat plekken over hoor, kun je naar hartelust zoeken.

Als jij nou eens gaat zoeken naar munten i.p.v. WOII zaken, dan ben je daar een pionier op dat gebied. Wij zien leuke munten en natuurlijk ook gebruiksvoorwerpen voorbij komen en jij breidt je verzameling leuk uit. Daarbij is er hier ook nog altijd de forumveiling en muntenmarkt ;)

Succes en in 20XX ben ik er bij!

Gr. Jeroen

Coinshooter
Donateur
Donateur

Bericht door Coinshooter » 26 mei 2010, 16:33

Ga in 20XX ook wel mee :D

Groet,
Bas

Bankovky
Senior lid
Senior lid

Bericht door Bankovky » 26 mei 2010, 19:16

Oke, we hebben er al 2, gaat goed!

Ik heb nog geen doel naar wat ik zoek met de MD, maar mijn wens is ooit een mooi stuk bronz of iets middeleeuws de grond uit te trekken. Van de verhalen in de plaatselijk kroeg, hebben ze hier in de buurt een paar goude ducaten en een sabel uit de tijd van Napolion gevonden tijdens de bouw van het huis. Dus ik word al zenuwachtig.........

Hou jullie op de hoogte.

Gr, Nils

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”