Advies over de aankoop van een Garret ACE 250

Plaats hier algemene informatie over metaaldetectie. Heb je leuke tips? Een zoekverhaal, Een vraag? Dat kan hier...

Moderator: koiboyke

Lotus07
Superlid
Superlid

Advies over de aankoop van een Garret ACE 250

Bericht door Lotus07 » 25 mar 2013, 18:09

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een metaaldetector te kopen met een budget van rond de 300 euro. Ik zag een advertentie staan van een handelaar die een gloednieuwe Garret ACE 250 aanbied voor 275 euro, met allerlei extra's zoals een muntencatalogus van Nederlandse munten uit 2012 en een bijpassende hoes. Dit leek mij een erg goede detector, maar ik vroeg mij af of er leden op dit forum zijn die ook een ACE 250 hebben of hebben gehad en of die me een paar positieve of negatieve ervaringen zouden kunnen vertellen over deze detector. Ook tips waar ik op zou moet letten als ik hem wil kopen zijn welkom!

Grt, Lotus07
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

Lumi Nederland
Donateur
Donateur

Re: Advies over de aankoop van een Garret ACE 250

Bericht door Lumi » 25 mar 2013, 18:37

Kijk eens op deze site: muntenbodemvondsten
En dan in de rubriek "metaaldetector info"
Eventueel eerst aanmelden op dit zeer interessant forum!

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

baardman
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door baardman » 25 mar 2013, 19:03

Toen de Garret Ace 250 net uit kwam heb ik er ook één gekocht. Is een goede en makkelijke allround detector met een vrij goede diepgang en goede prijs kwaliteit verhouding! Overweeg eens om de Garret Euro Ace te kopen, die is iets duurder maar meer geschikt voor de Europese grond (zit een andere schotel op). Als je na een tijd de detector beu bent of je wil weer iets anders krijg je er altijd nog een leuke prijs voor terug.

Ik ben inmiddels heel wat detectors verder maar de Ace 250 heb ik nog steeds in de kast staan voor als er een keer (een onervaren) iemand met me mee wil gaan zoeken. Er zit niet al te veel poespas op, gewoon aan en gaan...

(Sensitivity zo hoog mogelijk en zo min mogelijk discrimineren)

Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 » 26 mar 2013, 07:36

@Baardman, op welke punten is volgens jou de Euro Ace beter dan de 250 Ace?
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

baardman
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door baardman » 26 mar 2013, 17:08

Lotus07 schreef:@Baardman, op welke punten is volgens jou de Euro Ace beter dan de 250 Ace?

*Grote 22 x 28cm dubbel-D zoekschijf, voor een groter dieptebereik . Deze is geschikt voor sterk gemineraliseerde grond en/of natte zeezand.
*efficiëntere ijzerdiscriminatie.
*Hogere frequentie (8,25kHz), welke de detector gevoeliger maakt op kleine objecten.
*Verbeterde tonen-identificatie van de gedetecteerde voorwerpen.

Lotus07
Superlid
Superlid

Bericht door Lotus07 » 29 mar 2013, 17:16

Oké, bedankt voor de info! Ik zal kijken wat ik ermee zal doen.

jellediemen
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jellediemen » 23 jun 2014, 20:26

Ik heb vorig jaar een Garret Ace 250 gekocht, een erg prima metaal detector die ik echt iedereen aanraad! erg makkelijk te verplaatsen en ook niet al te zwaar.

Ik heb er 2 gekocht voor totaal 250 per stuk (dus 500 totaal). Ik adviseer wel om de batterijen er uit te halen als je hem een tijdje niet gaat gebruiken.

Oja, als je verhalen wil horen over bodum vondsten met een metaal detector; de volgende site is goed: http://www.pieppiep.nl/forum/index.php

Terug naar “Metaaldetectie algemeen”